luni, 9 ianuarie 2017

Vinieta UNGARIA - totul despre


E-VINIETA UNGARIA - AUTORIZAȚIA DE UTILIZARE A DRUMURILOR DIN UNGARIA


Sistemul de taxare tip e-vinietă se aplică în cazul motocicletelor, al vehiculelor de transport persoane și remorcilor acestora, precum și pentru autocamioanele cu o greutate totală maximă admisibilă de 3,5 tone, pentru rulote, autobuze și remorcile lor.

Aceste vehicule sunt autorizate să utilizeze tronsoanele taxabile ale rețelei de drumuri expres din Ungaria numai pe baza unei autorizații pre-plătite de utilizare a drumurilor - achiziționate înainte de a intra pe un tronson taxabil - și anume e-vinieta.

Valoarea taxei depinde de categoria vehiculului și de tipul e-vinietei. Categoria autovehiculelor va fi stabilită pe baza datelor oficiale înscrise în certificatul de înmatriculare al fiecărui autovehicul, în funcție de greutatea totală maximă admisibilă a acestuia și de numărul de persoane pe care îl poate transporta.

De la 1 ianuarie 2016, au apărut modificări cu privire la taxa pentru rețeaua de drumuri expres și la tronsoanele gratuite, drept pentru care vă rugăm să citiți cu atenție informațiile de mai jos.

Pentru detalii, vizitați pagina web www.toll-charge.hu, unde veți găsi hărți cu rețeaua de drumuri taxabile care se pot utiliza după achitarea e-vinietei. În cazul în care aveți nevoie de mai multe informații, vă rugăm să sunați la biroul nostru de relații cu clienții, la numărul de telefon +36 (36) 587-500.


Detalii oficiale gasiti aici: vinieta Ungaria 


marți, 27 decembrie 2016

Scala Assistance oferă un nou serviciu începând de anul viitor

Scala Assistance, compania care a adus în premieră în România conceptul de vânzare online a rovinietelor, va introduce de anul viitor o platformă online de plată a taxei de pod Fetești - Cernavodă.
Acest serviciu suplimentar vine în completarea serviciilor deja oferite: vânzarea și distribuția rovinietelor în mediul online și offline, serviciul de reîncărcare cartele telefonice dar și facilitarea plății biletelor de călătorie prin SMS în câteva dintre orașele importante ale țării: București, Cluj Napoca, Ploiești sau Baia-Mare.
"Ne bucurăm că vom putea oferi clienților, prin intermediul unei platforme dedicate, oportunitatea de a-și plăti securizat și acestă taxă în mediul online. Continuăm, în acest fel, să oferim permanent servicii utile, necesare și de calitate clienților noștri" declară Dan Ciceu — unul dintre fondatorii Scala Assistance.
Cu o interfață prietenoasă și intuitivă, ceea ce îl face extrem de ușor de utilizat chiar și de către persoanele care se consideră mai puțin "tehnice", platforma dezvoltată de noi este adaptată nevoilor utilizatorilor români și străini, permițând acestora să își plătească taxa de pod extrem de ușor.
Compania lansată în 2007 de către Dan Ciceu și Dan Alexandru Cobeanu — doi tineri antreprenori români, a câștigat rapid încrederea clienților din România și nu numai. Scala Assistance beneficiază de o prezență multinațională, investește continuu în dezvoltarea rețelei sale de vânzări retail și corporate și se preocupă de diversificarea gamei de servicii în acord cu nevoile consumatorilor săi.  Actualmente, compania deține peste 10.000 de puncte autorizate de vânzare a rovinietelor și o prezență activă în România, Ungaria, Bulgaria și Republica Moldova.
"Evoluția pieței de comerț online și cei peste 100.000 de utilizatori unici din România și din străinătate prezenți lunar pe website-ul nostru Roviniete.ro ne califică drept cea mai importantă platformă de profil din România.
Activitatea de consultanța acordată clienților de tip corporate, în această categorie de servicii, este esențială într-o era a noilor tehnologii, însă ea se bazează foarte mult pe interacțiunea umană. Dacă serviciile sunt impecabile, munca noastră este recunoscuta și apreciată.", declară Dan Cobeanu, fondator Scala Assistance România.
SCALA ASSISTANCE SRL este singura companie din România ce are ca principal obiect de activitate emiterea și distribuția de roviniete pentru utilizarea rețelei de drumuri naționale și autostrăzi în România. Compania este de asemenea și singura din România cu certificare ISO 9001: 2008 pentru activitatea de emitere și distribuție a rovinietelor.
Sursa: AGERPRES

miercuri, 21 decembrie 2016

BrandVoice Scala Assistance: Un duo clujean ne simplifică drumurile

Scala Assistance este singura companie având capital integral românesc, cu pionierat în distribuția de roviniete online și o cifră de afaceri estimată la 38 de milioane de euro pentru 2016. Scala Assistance este prima companie care a introdus conceptul de vânzare de roviniete online în 2007.

În ce context a apărut ideea de a porni acest business?

 Suntem de asemenea singura companie din România care are ca principal obiect de activitate emiterea și distribuția de roviniete. Ideea de a lansa un astfel de concept a venit de la o necesitate proprie. Pur și simplu pornisem într-o excursie în țară și ne-a fost foarte greu să achiziționăm o rovinietă. Am realizat imediat că este nevoie de cineva care să simplifice acest proces, așa că am făcut toate demersurile legale necesare pentru a putea activa pe acest segment. Pentru a gestiona eficient plata taxelor de drum, am mizat pe inovație, respectiv soluții tehnologice simple și de calitate, prin intermediul cărora am construit platforma roviniete.ro. Ne-a ajutat mult și experiența profesională anterioară – ambii lucrand în asigurări. Brokerajul în asigurari este domeniul din care am învățat, în timp, ce face diferența atunci când oferi servicii – atenția centrată pe nevoile clientului, dublată de o dorință constantă de a înțelege cum se schimbă aceste nevoi și, mai ales, în ce circumstanțe. Ne-am dorit ca prin Roviniete.ro să simplificăm viața șoferilor; dincolo de o platformă online foarte ușor de utilizat, oferim și consultanță, venim cu recomandări specifice, soluții rapide la probleme de achiziție, facem analiza parcurilor auto. Suntem mai mult decât un simplu furnizor de servicii, suntem consultanți.

 Ce a făcut diferența în timp, dincolo de grija deja menționată către nevoile clientelei și pionieratul în domeniu?

 Apropos, nu ne-a plăcut niciodată să ne referim la cei care apelează la serviciile noastre drept simpli clienți. Ne-am gândit mereu ca fiind partenerii noștri și astfel am putut relaționa mai bine în interacțiunile noastre. Revenind la întrebare, credem că un plus credibilitatății noastre în domeniu l-a oferit și faptul că suntem singura companie din țară care deține o certificare valoroasă pe segmentul de distribuire a rovinietelor, respectiv ISO 9001- 2008, acordată de către TÜV Rheinland România. Este o certificare internațională a calității, o serie de standarde de bune practici care confirmă nivelul ridicat al activităților desfășurate; certificarea garantează calitatea serviciilor noastre. Ne-a oferit un mare plus în momentul în care am participat la licitații sau am negociat contracte. Ne-am extins în timp și asta a însemnat construirea de parteneriate, iar aportul acestei certificări a fost extrem de valoros în momentul în care am dorit să punem bazele unor relații de încredere.

 În ce direcții a evoluat compania în timp?

 Activăm în prezent pe două segmente: retail și corporate. În zona de retail, distribuim roviniete prin două modalități – prin parteneri și prin platforma proprie online Roviniete.ro. Lunar, ajung să utilizeze website-ul roviniete.ro peste 100.000 de utilizatori unici atât din Romania, cât și din străinătate. O serie întreagă de parteneriate ne asigură prezența în orice colț al țării. În acest fel, ne-am oferit serviciile către persoane fizice și companii de dimensiuni mici. Pentru clienții de tip corporate, serviciile sunt asigurate prin o altă platformă online dedicată și printr-un call center propriu; clienții noștri pot beneficia și de un manager de cont dedicat, asistență permanentă la plasarea optimă a comenzilor de roviniete online într-un mediu securizat; am gândit astfel un pachet de servicii complet.

 Care sunt oportunitățile pentru succes financiar în viitor?

 Încercăm să venim în sprijinul companiilor cu servicii create special pentru nevoile clienților. Studiem, în prezent, mai multe posibilități prin care să scădem presiunea financiară pe care o resimt aceștia în ceea ce privește impactul rovinietei în bugetul lor. De asemenea, ne axăm foarte mult și investim în dezvoltarea soluției noastre de software atât la nivel UX (user experience) și UI (user interface), dar mai ales la nivel de securitate al operațiunilor.

 Ce servicii concrete preconizați că ați putea oferi în viitor?

 Vom intermedia achiziția taxei de pod (peaj) începând cu primul trimestru din 2017, alături de reintroducerea vinietei de Ungaria, dar și introducerea vinietei de Bulgaria.


Sursa: FORBES.RO

vineri, 15 ianuarie 2016

Taxe de autostrada?

Referitor la posibilitatea introducerii de taxe pentru utilizarea autostrăzilor din România, Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale S.A face următoarele precizări:

1. Având în vedere perioadele de timp alocate etapelor procedurale privind încheierea contractului de concesiune și intrarea acestuia în vigoare, la care se adaugă timpul necesar finalizării lucrărilor de reabilitare al autostrăzilor, apreciem că anul 2017 ca termen estimat de presă pentru aplicarea taxării autostrăzilor incluse în proiectul de concesiune nu reprezintă un termen realist, nefiind fundamentat din punct de vedere procedural și tehnic.

2. Procedura de dialog competitiv pentru atribuirea „Contractului de concesiune de lucrări publice privind proiectarea, construcția, finanțarea, operarea și întreținerea Autostrăzii de Centură Sud a Municipiului București (km 52+770 - km 100+765) și operarea și întreținerea Autostrăzii București-Constanța și Autostrăzii București-Pitești” se află în etapa de dialog cu candidații preselectați.

3. Contractul de concesiune de lucrări publice este contractul prin care viitorul concesionar, în contrapartida lucrărilor executate, primește din partea autorității contractante, în calitate de concedent, dreptul de a exploata un bun pe o perioadă determinată, implicit dreptul de a avea venituri prin impunerea unei taxe de utilizare autostrada.

În privința afirmațiilor referitoare la momentul introducerii taxei, precum și a celor legate de estimări de costuri și alte aspecte care țin de structura financiară, tehnică și juridică a viitorului contract de concesiune, facem precizarea că aceste aspecte sunt în discuție, urmând a fi adoptate soluțiile optime care să corespundă necesităților autorității contractante la finalul etapei de dialog cu candidații preselectați. Printre aspectele vizate în cadrul acestei proceduri se regăsește și evitarea dublei taxări a utilizatorului.

Comunicat: CNADNR SA

sâmbătă, 9 ianuarie 2016

Se schimba cărțile de identitate auto



Noul model de carte de identitate apare într-un ordin comun al miniştrilor Transporturilor, Internelor şi Finanţelor, aflat încă în stadiul de proiect.
Eliberarea cărţilor de identitate a vehiculului conforme cu modelul stabilit prin noul ordin se va face după epuizarea cărţilor de identitate care se află în stoc. Cărţile de identitate a vehiculului eliberate până la data intrării în vigoare a prezentului ordin, precum şi cele eliberate până la epuizarea stocului existent rămân valabile. 

Ordinul va intra în vigoare la 1 iulie 2016.

Cum va arăta noua carte de identitate
1. Dimensiunile cărţii de identitate a vehiculului (CIV) sunt:
- neîmpăturită: A4 (297 x 210 mm);
- împăturită: A5 (210 x 148 mm).
În forma împăturită CIV conţine 4 pagini.
2. Suportul CIV este din hârtie protejată împotriva falsificării.
3. CIV este dotată cu elemente de securitate suplimentare.
4. Pe CIV este menţionată seria acesteia.
5. Prima pagină a CIV conţine înscrisul „Registrul Auto Român” precum şi elementul grafic sigla Registrului Auto Român.
Titlul primei pagini a CIV este „Carte de identitate a vehiculului” urmat de traducerea acestuia în limba engleză, „Vehicle Identity Card”.
Prima pagină a CIVincludepatru părţi numerotate 14 care conţin fiecare următoarele înscrisuri:
- A. Număr de înmatriculare;
- C.2. Proprietar;
- Data naşterii (Nr. de înm. la Reg. Com.);
- Adresă;
- 1. Autoritate de înmatriculare;
- I. Data înmatriculării;
Semnătură şi ştampilă.
6. A doua pagină a CIV conţine următoarele rubrici:
- Date identificare vehicul:
- D.1. Marcă;
- D.2. Tip;
- Variantă;
- Versiune;
- D.3. Denumire comercială;
- E. Număr de identificare;
- 2. An fabricaţie;
- J. Categorie;
- 3. Categorie de folosinţă;
- 4. Clasă (numai pentru M2, M3);
- 5. Caroserie;
- K. Număr omologare de tip;
- 6. Număr naţional de registru;
- Date constructive vehicul:
            - L. Număr axe;
            - F.1. Masă maximă tehnic admisibilă, cu excepţia motocicletelor (kg);
            - 7. Masă maximă tehnic admisibilă a ansamblului de vehicule (kg);
            - N.1. Masă maximă tehnic admisibilă a axei 1 (kg);
- N.2. Masă maximă tehnic admisibilă a axei 2 (kg);
- N.3. Masă maximă tehnic admisibilă a axei 3 (kg);
- N.4. Masă maximă tehnic admisibilă a axei 4 (kg);
- N.5. Masă maximă tehnic admisibilă a axei 5 (kg);
- G. Masă în ordine de mers (kg);
- 8. Masă reală (kg);
- O.1. Masă maximă remorcabilă cu dispozitiv de frânare (kg);
- O.2. Masă maximă remorcabilă fără dispozitiv de frânare (kg);
- 9. Masă maximă tehnic admisibilă în punctul de cuplare (kg);
- 10. Lungime (mm);
- 11. Lăţime (mm);
- 12. Înălţime (mm);
- 13. Distanţă între axe (mm);
7. A treia pagină a CIV conţine următoarele rubrici:
- 14. Cod motor;
- P.1. Capacitate cilindrică (cm3);
- P.2. Putere (kW);
- P.3. Tip combustibil sau sursă de energie;
- P.4. Turaţie nominală (min-1);
- P.5. Serie motor;
- 15. Sistem de propulsie;
- 16. Putere motor electric (kW);
- V.9. Normă de poluare CE;
- 17. Cod naţional de emisii;
- R. Culoare;
- S.1. Număr locuri, inclusiv locul conducătorului auto;
- S.2. Număr locuri în picioare;
- T. Viteză maximă (km/h);
- U.1. Nivel sonor în staţionare (dB(A));
- U.2. Turaţie motor (min-1);
- U.3 Nivel sonor în mers (dB(A));
- Q. Raport putere/masă (kW/kg)  (numai pentru motociclete);
- V.7. CO2;
- 18.  Tracţiune;
- 19.1. Anvelope/jante axe faţă;
- 19.2. Anvelope/jante axe spate;
- 20.1. Suspensie axe faţă;
- 20.2.  Suspensie axe spate;
- W.  Capacitate rezervor (l);
- 21. Reprezentanţă RAR;
- Data eliberării.
8. A patra pagină a CIV conţine rubrica „Menţiuni” precum şi, în partea de jos, un text pretipărit cu traducerea în limba engleză a rubricilor din paginile a doua şi a treia.

marți, 29 decembrie 2015

Aplicatie online pentru aflarea timpilor de asteptare la frontiera

Pentru a veni in sprijinul participantilor la trafic care tranziteaza punctele de frontiera rutiere existente la granita, in perioadele in care se prefigureaza cresteri ale valorilor de trafic, Politia de Frontiera Romana a dezvoltat o aplicatie disponibila la adresa aceasta.

Pe prima pagina a site-ului Politiei de Frontiera poate fi vizualizata media timpilor de asteptare in punctele rutiere de trecere a frontierei deschise traficului international, care este actualizata periodic (la intervale de aproximativ doua ore sau cand situatia o impune).

Aplicatia contine date despre timpii de asteptare pentru doua tipuri de vehicule, autoturisme si camioane, atat pe sensul de intrare, cat si pe cel de iesire din Romania. De asemenea, este precizat, pentru fiecare punct de trecere a frontierei, numarul arterelor de control, pe fiecare sens.

Politia de Frontiera a pus la dispozitia participantilor la traficul transfrontalier numarul de telefon 021.9590 unde pot semnala diferite aspecte despre modul in care a fost efectuat controlul la trecerea frontierei, sesizarile fiind preluate de catre politistii de frontiera care vor actiona in consecinta, legal, de la caz la caz.

luni, 14 decembrie 2015

Rovinieta prin SMS - exagerat de scumpa!

Noul serviciu de achitare electronica prin SMS a rovinietei este valabil doar in reteaua Orange, la numarul de telefon special 7500.  

La achitarea tarifului, solicitantul (client cu abonament Orange sau client Orange PrePay) va transmite, prin SMS, la numarul 7500, numarul de inmatriculare al vehiculului, urmat de categoria rovinietei corespunzatoare tipului vehiculului si va primi un SMS prin care va fi informat ca rovinieta va fi emisa pentru datele furnizate si cu privire la costul taxei si cel total al tranzactiei. Emiterea rovinietei se confirma prin transmiterea, la acelasi numar, a unui alt SMS cu textul “DA”.


Tip rovinietaValabilitateTARIF NORMAL EUROPret Orange EUROCOST SMS(cost aditional)
A7 zile33,39760,40
B7 zile66,6960,70
C1 zi44,50120,50
D1 zi77,70040,70
E1 zi99,69680,70
F1 zi1111,69320,69

Ultimul pas este primirea unui SMS de confirmare a emiterii rovinietei, moment in care clientul va fi tarifat cu suma corespunzatoare tipului de rovinieta ales. Mesajul va contine informatii legate de seria rovinietei, numarul de inmatriculare, categoria rovinietei, anul, luna, ziua si ora expirarii valabilitatii acesteia. Data si ora de inceput a valabilitatii rovinietei sunt data si ora confirmarii tarifarii finale, prin primirea acestui ultim SMS.

Fiecare SMS de confirmare trimis costa 0,05 EURO (fara TVA).

Costurile suplimentare acestui tip de emitere  pot ajunge lejer in 0,8 EURO.

miercuri, 30 septembrie 2015

Emitere roviniete intrerupta pe 1 oct 2015 - 2 ore

Comunicat de presă CNADNR SA 29.09.2015

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România anunţă participanţii la trafic că
începând cu data de 01.10.2015, ora 00:00, pentru o perioada de maxim 2 ore, este posibil ca
emiterea rovinietelor si a peajelor sa fie îngreunată/întreruptă ca urmare a unor lucrări de
mentenanță la sistemul informatic.

Astfel, menționăm că:

- achitarea peajului pentru trecerile efectuate pe la podurile peste Dunăre de la FeteștiCernavodă,
în data de 01.10.2015, se pot realiza până cel târziu la ora 24 a zilei următoare;
- pentru ziua de 01.10.2015, utilizatorii rețelei de drumuri naționale care folosesc
infrastructura rutieră pentru care se aplică tariful de utilizare, pot achita rovinieta până cel
târziu la ora 24 a zilei de 01.10.2015.
CNADNR SA

joi, 27 august 2015

Taxa de pod FETESTI


CNADNR a incasat in anul 2014 mai mult de 85 de milioane de lei (peste 19 milioane de euro) din taxa de pod de la Fetesti, in timp ce, in primele sapte luni ale acestui an, la bugetul statului au ajuns aproape 61 de milioane de lei. Foarte mica parte din aceasta suma merge insa pentru lucrari care vizeaza podul.

"In perioada 1 ianuarie - 31 decembrie 2014, veniturile realizate de CNADNR SA din incasarea tarifelor de trecere pentru utilizarea podurilor peste Dunare la Fetesti - Cernavoda, au fost de 85.272.515 lei (cu TVA) ", a raspuns CNADNR.

Spre comparatie, in anul 2012, statul a incasat 14,5 milioane de euro din taxa de pod de la Fetesti - Cernavoda, in conditiile in care lucrarile de reabilitare a podului au costat circa 340.000 de euro, transmitea compania, in 2013, citata de Business24.

Compania a amintit insa ca, in anul 2014, a fost sistata incasarea tarifului de trecere pe podul de peste Dunare, de la Fetesti - Cernavoda, prin ordinul ministrului delegat pentru Proiecte de Infrastructura, in mai multe intervale din perioada 30 aprilie - 1 septembrie, cu precadere cele aglomerate in care traficul de turisti era foarte ridicat.

Masura a fost luata atunci pentru evitarea aglomeratiei la casele de plata a taxei, in momentele de varf ale sezonului turistic, dupa care au aparut doua noi modalitati de plata - prin sms sau la benzinarii.

De asemenea, CNADNR anunta ca, in primele sapte luni ale anului, veniturile companiei din incasarea tarifelor de trecere pe podul de peste Dunare, de la Fetesti - Cernavoda, au fost de 60.954.524 lei (cu TVA). Circa jumatate din aceasta suma a fost incasata in mai putin de trei luni, respectiv de la sfarsitul lunii aprilie, pana in ultima decada a lunii iulie.

Totodata, privitor la destinatia banilor incasati din taxa de pod si rovinieta, acestia merg catre proiectarea, repararea, administrarea, intretinerea sau modernizarea drumurilor de interes national, dar si pentru rambursare de credite contractate in acest scop.

Astfel in raspunsul CNADNR, este citat Art. 12 din Ordonanta Guvernului nr. 15/2002 privind aplicarea tarifului de utilizare si a tarifului de trecere pe reteaua de drumuri nationale din Romania, cu modificarile si completarile ulterioare.


"Sumele incasate in urma aplicarii de catre CNADNR SA a tarifului de utilizare si a tarifelor de trecere se constituie venit la dispozitia acesteia si vor fi utilizate pentru proiectarea, repararea, administrarea, intretinerea, exploatarea si modernizarea drumurilor de interes national, precum si pentru garantarea si rambursarea creditelor externe si interne contractate in acest scop, inclusiv pentru plati in numele autoritatii publice contractante, ca urmare a obligatiilor asumate in cadrul contractelor de parteneriat public-privat in sectorul drumurilor nationale si autostrazilor".

Implementarea altor optiuni pentru plata taxei de pod de la Fetesti - Cernavoda, din 30 aprilie, nu a eliminat aglomeratia si cozile de la ghisee. Aproximativ 40 la suta din totalul incasarilor pentru lunile mai, iunie si iulie proveneau din taxe platite tot la ghisee.

Sursa: Ziare.com

luni, 17 august 2015

Atentie la rovinieta

„De la aproape 41.400 de procese-verbale de contravenţie în acest interval, la aproape 184.000 de procese-verbale. Este de aproape patru ori şi jumătate creşterea amenzilor. Poate fi pusă şi pe instalarea unor puncte noi de control, dar şi pe ignoranţa unor utilizatori care circulă şi nu-şi dau seama că nu şi-au luat rovinieta şi poate fi pusă şi pe creşterea numărului de înmatriculări”, a explicat Cosmin Popescu, şef de direcţie în CNADNR.

Dacă încasările din rovinietă ajung la CNADNR, banii din amenzi intră direct în bugetul de stat.

Un proiect de act normativ propune creşterea tarifelor de rovinietă pentru anumite categorii de vehicule. În cazul celor de marfă care au peste 3,5 tone, dar nu mai mult de 7,5 tone, rovinieta va fi mai scumpă. Tariful pentru o zi va fi de 11 euro, faţă de 4 euro, cât este în prezent. Rovinieta pentru un an se va scumpi şi ea de la 320 de euro la 550 de euro. În acestă categorie intră aproape 18 mii de vehicule, potrivit Autorităţii Rutiere Române.

Pentru autoturisme, autobuze sau autocare, rovinieta rămâne neschimbată.

joi, 2 aprilie 2015

Puncte fixe control rovinieta - lista completa

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) are până în prezent 79 de camere video ce pot depista şoferii fără rovinietă, în 66 de localităţi; până la finalul lui 2015 se vor mai instala încă 8.


In afara locațiilor fixe de control dotate cu camere video Directiile Regionale de Drumuri si Poduri din tara au in folosinta camere video mobile montate pe autovehicule special destinate controlului in trafic. 

Acestea sunt cele 66 de locaţii în care sunt amplasate camere video, din care 13 sunt localităţi ce au instalate camere duble:

- jud. Albă, DN1: Sebeş
- jud. Arad, DN7: Nădlac
- jud. Arad, DN79: Arad
- jud. Bacău, DN11: Sănduleni
- jud. Bacău, DN15: Gârleni
- jud. Bacău, DN2: Nicolae Bălcescu (cameră dublă)
- jud. Bihor, DN1: Oşorhei
- jud. Bistriţa Năsăud, DN17: Tiha Bârgăului
- jud. Botoşani, DN29: Băisa
- jud. Braşov, DN1: Timişul de Sus
- jud. Braşov, DN1: Şercaia
- jud. Braşov, DN11: Lunca Câlnicului
- jud. Braşov, DN11: Hărman (cameră dublă)
- jud. Brăila, DN21: Bărăganul
- jud. Brăila, DN22: Movila Miresii
- jud. Brăila, DN2B: Lacu Sărat
- jud. Buzău, DN2: Mărăcineni (cameră dublă)
- jud. Caraş Severin, DN6: Mehadia
- jud. Caraş Severin, DN58: Soceni
- jud. Călăraşi, DN3: Cuza Vodă
- jud. Cluj, autostrada A3: Gilău (cameră dublă)
- jud. Cluj, DN75: Mihai Vitezu
- jud. Cluj,DN1: Vâlcele (cameră dublă)
- jud. Cluj, DN1C: Jucu
- jud. Constantă, DN38: Moviliţa
- jud. Covasna, DN12: Sfântu Gheorghe
- jud. Dâmboviţa, autostrada A1: Petreşti (cameră dublă)
- jud. Dâmboviţa, DN71: Ulmi
- jud. Dolj, DN6: Coşoveni
- jud. Dolj, DN55: Bratovoeşti
- jud. Dolj, DN56: Podari
- jud. Dolj, DN65: Pieleşti
- jud. Galaţi, DN25: Şendreni
- jud. Galaţi, DN26: Vânători
- jud. Giurgiu, DN5: Călugăreni (cameră dublă)
- jud. Harghita, DN12: Sândominic
- jud. Harghita, DN13A: District Harghita
- jud. Hunedoara, DN66: Băcia
- jud. Hunedoara, DN7: Săcămaş
- jud. Ialomiţa, autostrada A2: Feteşti (cameră dublă)
- jud. Ialomiţa, DN2A: Giurgeni
- jud. Iaşi, DN2: Moţca
- jud. Iaşi, DN28: Leţcani (cameră dublă)
- jud. Ilfov, autostrada A2: Glina (cameră dublă)
- jud. Ilfov, autostrada A3: Snagov (cameră dublă)
- jud. Maramureş, DN18: Moisei
- jud. Mureş, DN15: Sângeorgiu de Mureş
- jud. Mureş, DN13: Bălăuşeri
- jud. Neamţ, DN15: Vaduri
- jud. Neamţ, DN15: Călugăreni
- jud. Prahova, DN1: Bărcăneşti/Româneşti (cameră dublă)
- jud. Prahova, DN72: Brătăsanca
- jud. Prahova, DN1B: Albeşti (cameră dublă)
- jud. Satu Mare, DN19: Decebal
- jud. Suceava, DN2: Iacobeşti
- jud. Teleorman, DN6: Drăgăneşti Vlasca
- jud. Timiş, DN59: Jebel
- jud. Timiş, DN6: Sânnicolau Mare
- jud. Timiş, DN69: Orţişoara
- jud. Tulcea, DN22A: Cătăloi
- jud. Vaslui, DN24: Crasna
- jud. Vaslui, DN24B: Risesti
- jud. Vâlcea, DN64: Ioneşti
- jud. Vâlcea, DN67: Budeşti
- jud. Vâlcea, DN7: Călimăneşti/Seacă
- jud. Vrancea, DN23: Vulturu

Poti cumpara si rovinieta online.

miercuri, 25 martie 2015

La licitatie tronsonul de autostradă Gilau – Mihaiesti

ompania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România anunță astăzi că scoate la licitație contractul pentru proeictarea și execuția tronsonului de autostradă Gilău – Mihăiești, pentru nu mai puțin de 687 milioane de lei fără TVA, adică 859 milioane de lei în total – sau 190 milioane euro.
Contractul va avea o durată de implementare de 66 luni, dintre care o jumătate de an perioada de proiectare, 12 luni perioada de  execuţie şi 48 luni perioada de garanţie a lucrărilor. Proiectul va fi finanţat din bugetul de stat al României, având în vedere Strategia de Dezvoltare a Reţelei de Autostrăzi România 100, prezentată de Guvern în decembrie 2013.  Tronsonul de autostradă are o lungime de 16,8 kilometri, integral pe teritoriul administrativ al judeţului Cluj.

Traseul autostrăzii porneşte de la Nodul Nădăşelu, km 8+700 şi traversează la km 9+213 drumul judeţean DJ 108C, calea ferată Cluj – Oradea şi pârăul Nădaşu printr-un viaduct cu lungimea de 729 metri. În continuare traseul se desfăşoară pe Dealul Ascuţit şi evită proprietatea cimitirului localităţii de la km 10+800, explică CNADNR.

Localitatea Şardu este traversată la km 14+609 printr-un viaduct cu lungimea de 324 m, viaduct care traversează drumul comunal DC 143 şi pârăul Şardu. În continuare traseul autostrăzii se desfăşoară paralel cu drumul naţional DN 1F, ocolind localitatea Sânpaul pe la vest de aceasta, traversând o serie de drumuri de exploatare.

Traseul ocoleşte pe la est localitatea Mihăieşti, traversând Valea Trifii, Valea Berindului şi drumul naţional DN 1F la km 21+300 cu un pasaj de 203,50 m lungime. În continuare, printr-o modificare locală a axului pe tronsonul km 22+400 – km24+400 se evită botul de deal de la km 23+200 cu o coborâre a liniei roşii cu aproximativ 3-4 metri, se obţine scurtarea viaductelor de la km 22+600 şi km 23+800 de la 400 m la 120 m, respectiv de la 520 m la 120 metri, după cum arată Compania de Autostrăzi.

Ofertele pot fi depuse până în 6 mai și vor fi deschise în aceeași zi, două ore după ora limită de depunere a dosarelor.

luni, 16 martie 2015

Amenzile la rovinieta ..

Şoferii care au circulat fără rovinietă scapă de plata amenzii dacă procesele verbale de constatare şi sancţionare primite acasă nu au semnătura olografă a agentului constatator. Acest lucru este posibil după ce Curtea Supremă a admis în luna februarie recursul în interesul legii formulat de Avocatul Poporului şi a decis că documentele transmise fără această semnătură sunt lovite de nulitate. Şoferii trebuie însă să solicite în instanţă anularea amenzilor şi a penalităţilor, iar în unele cazuri a executărilor silite.

Problemele şoferilor cu amenzile primite de la Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) pentru lipsa rovinietei şi executările silite pentru neplata acesteia au ajuns pe masa Curţii Supreme, la sesizarea Avocatului Poporului. Instanţa a decis, la sfârşitul lui februarie, că documentele transmise de CNADNR sunt lovite de nulitate absolută, pentru că semnătura electronică nu este legală. Conform deciziei ÎCCJ, singurele procese-verbale de amendă, care pot fi acceptate, sunt cele care au semnătura olografă a agentului care a constatat lipsa rovinietei.

În consecinţă, cei care au primit în cutia poştală o amendă trebuie să meargă în instanţă şi să solicite anularea ei, în baza deciziei comunicate de Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, dacă semnătura olografă nu apare pe document.

„Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, prin Decizia nr. 6 (dosar nr. 14/2014) din 16 februarie 2015, a admis recursul în interesul legii formulat de către Avocatul Poporului în data de 27 noiembrie 2014, prin care a fost sesizată problema de drept referitoare la interpretarea dispoziţiilor art. 17 din Ordonanţa Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor şi a Legii nr. 455/2001 privind semnătura electronică, din punct de vedere al semnăturii agentului constatator necesară legalităţii procesului-verbal de contravenţie, pentru contravenţiile sancţionate de Ordonanţa Guvernului nr. 15/2002 privind aplicarea tarifului de utilizare şi a tarifului de trecere pe reţeaua de drumuri naţionale din România, modificată şi completată. În esenţă, Avocatul Poporului a apreciat că semnătura electronică a agentului constatator, în speţă Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România S.A., este de natură să atragă nulitatea procesului verbal de contravenţie încheiat pentru constatarea contravenţiilor la Ordonanţa Guvernului nr. 15/2002, modificată şi completată”, se arată într-un comunicat al Avocatului Poporului. Potrivit sursei citate, opinia coincide cu cea a Parchetului General, în ciuda faptului că majoritatea Curţilor de Apel din România au dat câştig de cauză CNADNR în procesele intentate de conducătorii auto.

Ghid practic pentru a-ţi salva banii

Pâna la momentul în care Parlamentul sau Executivul vor modifica legislaţia în sensul deciziei pronunţate de ÎCCJ, anularea amenzilor, penalităţilor şi a executărilor silite, după caz, va trebui solicitată în instanţă. Dincolo de semnătura olografă, problemele şoferilor sunt şi în cazul în care, mulţi dintre ei, s-au trezit executaţi silit, fără a primi vreo înştiinţare că au de plătit vreo amendă.

Gândul a relatat anul trecut cum doi şoferi din Bucureşti au aflat că CNADNR le-a dat amenzi pentru că au circulat fără rovinietă în afara oraşelor,  cu peste 3 ani în urmă. Problema este că şoferii s-au trezit direct ameninţaţi cu executarea silită, ale cărei costuri sunt duble faţă de amenda pentru lipsa rovinietei, în condiţiile în care şoferii respectivi susţin că nu au fost înştiinţaţi niciodată că au fost surprinşi cu camera video şi sancţionaţi de CNADNR, aşa cum cere legea. Astfel, în plus faţă de amenda de 365 de lei (compusă din amenda contravenţională de 250 de lei şi costul unei roviniete pe un an, de 28 de euro), şoferii respectivi mai trebuie să plătească şi cheltuielile cu executarea silită, de încă 370 de lei. În total, 735 de lei. Gândul a intrat în posesia unor documente care arată că doi şoferi, unul de la o firmă, altul persoană fizică, au primit adrese prin care li se aduce la cunoştinţă că un birou de executori judecătoreşti va demara executarea silită împotriva lor, pentru amenzi neachitate la CNADNR, din urmă cu 3 ani. Marea problemă care reiese din aceste documente este însă un aşa-zis „martor de serviciu”, fără semnătura căruia executarea silită nu ar fi putut începe. Pentru a-şi justifica demersurile juridice de recuperare a acestor amenzi, CNADNR a emis nişte procese verbale prin care susţine că a încercat să aducă la cunoştinţa şoferilor respectivi că au fost amendaţi, însă nu i-a găsit la domiciliu.

"Cazurile persoanelor amendate de CNADNR pentru circulaţia pe drumurile publice fără rovinietă sunt frecvente în practică. Din păcate, multe persoane aflate în această situaţie nu au primit procesele verbale de contravenţie şi ajung în situaţia să afle de aceste amenzi abia în momentul în care executorul judecatoresc îi somează să achite amenda şi le transmit împreună cu somaţia şi procesul verbal de contravenţie întocmit de CNADNR.

Bineînţeles că în acest moment deja a început executarea silită astfel că orice opţiune aflată la dispoziţia persoanelor amendate poate avea efect abia pe termen lung.

Pe scurt, CNADNR este obligat să comunice procesul verbal de contravenţie în cel mult 2 luni de la data la care a aplicat sancţiunea. De exemplu, dacă contravenţia s-a săvârşit în data de 03.01.2015 şi procesul verbal de contravenţie s-a întocmit în aceeaşi dată, atunci acesta trebuie să fie comunicat de CNADNR prin poştă persoanei amendate până cel târziu la data de 03.03.2015. Dacă CNADNR nu comunică procesul verbal în aceste două luni, atunci dreptul său de a executa silit persoana amendată se prescrie (adică nu mai poate obţine silit contravaloarea amenzii). Calea legală de a valorifica această apărare este plângerea contravenţională.

Însă, termenul legal în care se poate formula plângerea contravenţională este de 15 zile începe să curgă de la data la care procesul verbal este comunicat contravenientului. Dacă însă procesul verbal de contravenţie nu este contestat în termenul legal el devine titlu executoriu, ceea ce înseamnă că persoana amendată poate fi executată silit fără a mai fi nevoie de un litigiu în instanţă pentru obligarea sa la plată.

În ipoteza noastră, CNADNR nu comunică procesul verbal astfel că persoana amendată nu ştie că a fost sancţionată şi în consecinţă nu formulează plângerea contravenţională. Într-o atare situaţie, considerăm că termenul de 15 zile de a ataca procesul verbal de contravenţie nu a început să curgă decât de la data la care persoana amendată a aflat de existenţa procesului verbal (respectiv de la executor). Ca atare, primind somaţia executorului judecatoresc, persoana amendată poate formula următoarele acţiuni:

  • Plângere contravenţională împotriva procesului verbal al CNADNR – menţionând că acesta nu i-a fost comunicat în termenul de 2 luni şi ca atare dreptul CNADNR de a o executa silit s-a prescris;
  • Contestaţie la executare în care să solicite şi suspendarea executării silite – motivând nu numai că dreptul CNADNR de a trece la executarea silită s-a prescris dar şi că procesul verbal nu a devenit titlu executoriu pentru că s-a formulat plângerea contravenţională.

Recomandarea noastră este ca aceste două demersuri să fie exercitate împreună: formularea plângerii evită ca procesul verbal să devină titlu executoriu, iar contestaţia la executare este mijlocul procesual prin care executarea silită înseşi şi toate actele executorului judecătoresc pot fi desfiinţate.

Însă, de cele mai multe ori, contestaţia la executare prin care s-a cerut şi suspendarea executării silite până la soluţionarea contestaţiei primeşte termen în instanţă în 2-3 luni de la data depunerii, perioada în care executarea silită continuă. Într-o atare situaţie, persoana amendată mai poate face o cerere de suspendare provizorie a executării silite până când se soluţionează cererea de suspendare formulată în contestaţie. Însă, pentru ambele cereri de suspendare trebuie să se achite o cauţiune de aproximativ 10% din valoarea amenzii.

În concluzie, demersurile juridice sunt laborioase, tehnice, presupun multe costuri suplimentare din partea persoanelor amendate şi au efect pe termen lung, în sensul că persoanele amendate riscă să fie executate silit până se soluţionează contestaţiile lor în instanţă. Sigur, ca efect al admiterii contestaţiilor îşi vor putea recupera eventualele costuri însă abia după ce instanţele au dispus întoarcerea executării silite", a declarat, pentru gândul, Andra Surariu, Associate Biriş Goran SPARL.

Contactat de gândul, consultantul juridic Daniel Ionescu a declarat că demersurile în privinţa anulării executării silite, în cazul şoferilor care au acumulat prea multe amenzi şi penalităţi pentru lipsa rovinietei, pot fi de lungă durată: "Cei care se află într-o asemenea situaţie trebuie să meargă în instanţă şi să ceară anularea executării silite. Discutăm despre unele cheltuieli judecătoreşti, pe care le vor recupera după ce vor câştiga procesul. CNADNR poate fi trasă la răspundere, deoarece nu i-a anunţat pe şoferi că trebuie să achite rovinietele, de-a lungul anilor şi astfel suma datorată a crescut. Pe de altă parte, şoferii nu aveau, într-adevăr, rovinietă şi ar putea solicita să plătească eşalonat datoriile acumulate, fără penalităţi. Românii care se află într-o asemenea situaţie pot cere suspendarea popririi, pe motiv că nu au fost înştiinţaţi că trebuie să achite amenzile pentru lipsa rovinietei".

"De la momentul în care ai cunoştinţă de începerea executării silite se poate face contestaţie la executare ca formă procedurală şi se contestă titlul, adică procesul verbal de contravenţie. Potrivit OG2/2001, dacă trece o perioadă mai mare de şase luni fără a fi comunicat  procesul verbal de constatare a contravenţiei, contravenţia se prescrie, adică se consideră că nu a existat. Acesta este unul din motivele pentru care trec direct la executare. Cine cunoaşte ordonanţa privind contravenţiile, bine, cine nu, plăteşte! Dacă nu au trecut cele şase luni, se face aceeaşi contestaţie la executare, se solicită repunerea în termen pentru constestarea procsului verbal de contravenţie şi se urmează procedura de instanţă", a declarat, pentru  gândul, un alt avocat, care a dorit să îşi păstreze anonimatul.

Conform Art. 9 din Ordonanţa nr. 15 din 24 ianuarie 2002 privind aplicarea tarifului de utilizare şi a tarifului de trecere pe reţeaua de drumuri naţionale din România, "începând cu data de 1 octombrie 2010, constatarea contravenţiilor se poate face şi cu ajutorul unor mijloace tehnice omologate amplasate pe reţeaua de drumuri naţionale din România, consemnându-se aceasta în procesul-verbal de constatare a contravenţiei" (alin.2). De asemenea, "în cazurile prevăzute la alin.2, procesul-verbal de constatare a contravenţiei se poate încheia şi în lipsa contravenientului, după identificarea acestuia pe baza datelor furnizate de MAI - DRPCIV sau a conducătorului auto, în cazul utilizatorilor străini. Procesul-verbal se întocmeşte şi se comunică contravenientului în termen de 30 de zile de la data constatării contravenţiei, interval în care nu se pot încheia alte procese-verbale de constatare a contravenţiei pentru încălcarea prevederilor art.8 alin. (1)".

Potrivit CNADNR, "sumele provenite din amenzile aplicate de personalul CNADNR constituie venit în proporţie de 90% în contul CNADNR şi 10% la bugetul de stat".

„Am rămas stupefiat când am primit această somaţie”

În 2014, CNADNR a executat silit mai mulţi şoferi, care au fost prinşi fără rovinietă, în mod abuziv, spun avocaţii. Cei care au primit asemenea somaţii şi nu vor să plătească trebuie să se adreseze de urgenţă instanţei şi să ceară anularea executării silite. Într-o situaţie de acest gen s-a aflat proprietara unei firme de transport. CNADNR a vrut să-i pună poprire pe conturi pentru a recupera câteva sute de euro, după ce, în urmă cu trei ani, unul dintre conducătorii auto de TIR ai companiei a fost prins fără rovinietă. Femeia s-a trezit de abia anul trecut că e somată de cei de la CNADNR să achite tariful de despăgubire, anulat între timp prin lege în 2012.

„În iulie, anul acesta, am primit de la biroul executorului o înştiinţare privind o executare silită, reprezentând onorariul pentru executare şi tariful de despăgubire către CNADNR. Cât de mare este suma? 720 de euro tariful de despăgubire şi 1.144 de lei onorariul executorului”, a declarat femeia pentru Digi24.

Un conducător auto susţine că din cauză că a circulat fără a plăti rovinieta în 2011, este în pericol de a fi executat silit, deşi a plătit amenda, dar nu şi tariful de despăgubire de 28 de euro. În cazul său, cheltuielile de executare ajung la 500 de lei. În principiu, aceste executări silite sunt legale, dar au o latură abuzivă, spun avocaţii. De asemenea, cine a primit o asemenea somaţie de executare silită trebuie să acţioneze rapid - în cinci zile trebuie contestat onorariul executorului iar, în 15 zile, întreg procesul de executare în instanţă.

Un alt caz este cel al lui Ştefan A., care a primit o comunicare de la un executor judecătoresc prin care este somat să achite 28 EUR+179 lei, reprezentând debit plus cheltuieli de executare ca urmare a lipsei rovinietei. "Am rămas stupefiat când am primit această somaţie, deoarece eu nu mă ştiam vinovat, iar până la această comunicare nu am fost înştiinţat în vreun fel că aş fi circulat fără rovinietă. Nu am primit nicio altă înştiinţare de la CNADNR, iar prin asta consider că am fost privat de dreptul meu de a contesta procesul verbal de contravenţie în perioada legală, apoi de dreptul meu de a achita amenda contravenţională la 50% în 48 de ore", a povestit şoferul, pe un forum de specialitate.

Potrivit avocatului Adrian Cuculis, care îi răspunde cititorului, acesta trebuie să discute cu executorul judecătoresc pentru a reconsidera poziţia onorariului perceput, deoarece "în ultima vreme s-a constatat o creştere în executări la nivelul României, executorii judecătoreşti făcând tot mai multe abuzuri".

Potrivit unui raport CNADNR, instituţia a încasat în 2013 din rovinietă aproape 261 milioane euro, din care 11 milioane euro reprezintă suma strânsă din amenzile plătite de şoferii care au circulat pe şosele fără a achita rovinieta.

Unde se plăteşte amenda pentru rovinietă?
Înainte de toate, luaţi în considerare faptul că oricine are dreptul de a contesta amenda de rovinietă. Dacă sunteţi siguri că aţi primit amenda pe nedrept, contestaţi-o. Dacă aţi circulat fără rovinietă, iar amenda nu este nici o greşeală nu puteţi face decât să o plătiţi. În vederea plăţii amenzii trebuie să:


  • o plătiţi în maxim 15 zile de la data comunicării la sediul contravenientului. Amenda poate fi plătită la orice unitatea de trezorerie din România.
  • tariful de despăgubire va fi plătit la Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri din raza judeţului în care aţi fost prinşi fără rovinietă.

Sursa: gandul.ro

vineri, 27 februarie 2015

Inca patru camere video ale CNADNR!

Tariful de utilizare (sau, pe scurt, rovinieta) ofera soferilor dreptul de a circula, pe o perioada de timp determinata, pe reteaua de drumuri nationale a Romaniei. Persoanele care evita aceasta obligatie pot fi amendate de catre autoritatile statului, astfel ca, pentru a depista in trafic soferii care nu achita rovinieta, CNADNR amplaseaza constant, pe drumurile nationale, camere video de supraveghere.

Numai in decembrie si ianuarie au fost amplasate 33 de noi puncte fixe de control, iar de astazi au devenit functionale inca patru. Conform informatiilor furnizate de CNADNR la solicitarea AvocatNet.ro, cele patru camere noi sunt amplasate in localitatile Romanasi (Drumul National 1F), Vama (Drumul National 17), Popricani si Cosmesti (Drumul National 24). Astfel, numarul total al camerelor video fixe a ajuns la 70.

De asemenea, institutia a furnizat recent, tot la cererea publicatiei noastre, si lista cu amplasarea celorlalte puncte fixe prin care se controleaza, in momentul de fata, valabilitatea rovinietelor.

Potrivit documentului primit, cele mai multe puncte fixe de control sunt situate pe Drumul National 1 (Timisul de Sus, Sebes, Valcele, Sercaia, Osorhei, Barcanesti/Romanesti), Drumul National 2 (Iacobesti, Nicolae Balcescu, Motca, Maracineni), Drumul National 6 (Sannicolau Mare, Cosoveni, Mehadia, Draganesti Vlasca) si Drumul National 15 (Vaduri, Sangeorgiu de Mures, Girleni, Calugareni).

Singurele camere de supraveghere pozitionate pe autostrazi sunt cele de la Petresti (A1), Glina, Fetesti (A2), Gilau si Snagov (A3). Pana la sfarsitul anului 2015, CNADNR puncteaza ca vor mai fi puse in functiune inca patru puncte fixe de control.

De asemenea, controlul rovinietelor se mai face si cu ajutorul a 14 camere video mobile, care sunt impartite intre cele sapte Directii Regionale de Drumuri si Poduri din subordinea CNADNR. Punctele mobile sunt amplasate, in general, pe sectoarele de drumuri nationale pe care nu exista puncte fixe de control.

"Ca regula generala, amplasarea celor 14 sisteme de camere video mobile nu se realizeaza pe sectoarele de drumuri nationale pe care sunt amplasate sistemele de camere video fixe. Acestea sunt utilizate pentru verificarea existentei si valabilitatii rovinietei pe dumurile pe care nu sunt amplasate sistemele de camere video fixe, pe sectoarele de drumuri nationale ce pot constitui rute ocolitoare ale punctelor fixe de control sau pe drumurile pe care se inregistreaza valori mai reduse ale traficului rutier, fara a exista o procedura prestabilita de amplasare (in functie de zona/drum/interval de timp)", au precizat recent reprezentantii CNADNR.

Important! Valabilitatea rovinietelor poate fi verificata si prin personalul imputernicit al Inspectoratului General al Politiei Romane, al Inspectoratului de Stat pentru Controlul in Transportul Rutier si al CNADNR (in punctele de trecere a frontierelor).

Amenzile pentru lipsa rovinietei ajung pana la 4500 de lei

Amenzile aplicabile soferilor care circula cu autovehicule in lipsa unei roviniete valabile sunt cuprinse intre 250 si 4500 de lei, potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 15/2002 -- actul normativ prin care este reglementat tariful de utilizare a retelei de drumuri nationale.

Mai exact, cele mai mici amenzi se dau soferilor de autoturisme -- intre 250 si 500 de lei --, la polul opus fiind amenzile pentru soferii vehiculelor de transport de marfa cu masa totala maxima autorizata (MTMA) mai mare sau egala cu 12 tone (cu minimum patru axe) -- intre 3000 si 4500 de lei.

In ceea ce priveste tariful de utilizare, acesta este "structurat in functie de perioada de parcurs si de stationare, de incadrarea in clasa de emisii poluante (EURO), de masa totala maxima autorizata si de numarul de axe, dupa caz", scrie in actul mentionat. In functie de durata de utilizare a retelei de drumuri nationale, rovinieta are o valabilitate de una, sapte, 30, 90 de zile sau 12 luni, iar tariful pentru aceasta este cuprins, dupa caz, intre 3 si 1210 euro.

In cazul autoturismelor, tarifele sunt de 3 euro (sapte zile valabilitate), 7 euro (30 de zile), 13 euro (90 de zile) si 28 de euro (12 luni). Acestea sunt cele mai mici preturi, cele mai mari fiind aplicabile vehiculelor de transport de marfa cu MTMA mai mare sau egala cu 12 tone (cu minimum patru axe): 11 euro (o zi), 55 de euro (sapte zile), 143 de euro (30 de zile), 374 de euro (90 de zile), 1210 euro (12 luni).

In reteaua drumurilor nationale sunt incluse autostrazile, drumurile expres, drumurile nationale europene, drumurile nationale principale si drumurile nationale secundare.

Rovinieta trebuie achitata atat de catre soferii romani, cat si de catre cei straini, pentru toate autovehiculele inmatriculate ce sunt folosite pe reteaua de drumuri nationale din Romania.

Important! La depistarea prin intermediul punctelor fixe/mobile de control, procesul-verbal de contraventie se poate intocmi si in lipsa soferului. Acesta se intocmeste si se comunica in cel mult 30 de zile de la constatarea contraventiei, iar in intervalul respectiv de timp NU pot fi incheiate alte procese-verbale pentru lipsa rovinietei.

Nota: Conform unei decizii recente a Inaltei Curti de Casatie si Justitie, procesele-verbale de contraventie intocmite de CNADNR in urma depistarii soferilor cu camerele video trebuie sa fie semnate de mana de catre agentul constatator, altfel sunt considerate nule.

Sursa: avocatnet.ro

miercuri, 25 februarie 2015

UPDATE: Amenzile sunt nule

Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România S.A. consideră că opiniile apărute în presă potrivit cărora cei care au plătit amenzile își pot recupera banii nu corespund adevărului și sunt contrare prevederilor legale.

În consecință, acest recurs în interesul legii nu produce niciun efect juridic asupra proceselor finalizate în care au fost epuizate toate căile de atac (fond și recurs) ce au avut ca obiect contestarea proceselor verbale de constatare și sancționare a contravenției.

Acest recurs în interesul legii nu produce efecte asupra hotărârilor judecătorești examinate și nici cu privire la situația părților din acele procese. Recursul în interesul legii nu este LEGE, ci are doar menirea să orienteze în aceeași direcție practica instanțelor judecătorești.
Prin urmare, aplicarea unitară a legii pentru trecut se subordonează puterii lucrului judecat, în interesul conservării stabilității raporturilor juridice.

Decizia ICCJ va fi motivată și se va publica în Monitorul Oficial, moment de la care devine obligatorie pentru instanțele judecătorești. Cu toate acestea, ea poate fi invocată și în cadrul proceselor ce se află pe rol în prezent.

În concluzie, CNADNR SA va ține cont de argumentele pe care se întemeiază acest recurs în interesul legii și va proceda în consecință, astfel încât toți cei care nu vor respecta legea și nu vor achita tariful de trecere și cel de utilizare pe rețeaua de drumuri naționale din România să poată fi amendați în mod legal.

CNADNR SA
Comunicat de presă
20.02.2015

luni, 16 februarie 2015

Amenzile la rovinieta sunt nule!

Se admite recursul în interesul legii formulat de Avocatul Poporului şi, în consecinţă, stabileşte că:
În interpretarea şi aplicarea dispoziţiilor art.17 din Ordonanţa Guvernului nr.2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările, raportate la dispoziţiile art.4 pct.1-4 şi art.7 din Legea nr.455/2001 privind semnătura electronică, republicată, procesele-verbale de constatare şi sancţionare a contravenţiilor prevăzute de art.8 alin.(1) din Ordonanţa Guvernului nr.15/2002 privind aplicarea tarifului de utilizare şi a tarifului de trecere pe reţeaua de drumuri naţionale din România, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.424/2002, cu modificările şi completările ulterioare, încheiate potrivit art.9 alin.(1) lit.a), alin.(2) şi alin.(3) din acest act normativ, transmise persoanelor sancţionate contravenţional pe suport de hârtie, sunt lovite de nulitate absolută în lipsa semnăturii olografe a agentului constatator.
Obligatorie, potrivit art.517 alin.(4) din Codul de procedură civilă.
            Pronunţată în şedinţă publică, astăzi, 16 februarie 2015.

miercuri, 4 februarie 2015

Lista punctelor fixe de control rovinieta

CNADNR a transmis, la solicitarea Digi24, lista amplasamentelor punctelor fixe de control al rovinietei, puse în funcțiune din 20 ianuarie 2015

1. Vrancea – DN23 – localitatea Vulturu

2. Cluj – DN75 – localitatea Mihai Viteazu

3. Satu Mare – DN19 – localitatea Decebal

4. Caraş Severin – DN58 – localitatea Soceni

5. Maramureş – DN18 – localitatea – Moisei

6. Dolj – DN56 – localitatea Podari

7. Dâmboviţa – DN71 – localitatea Ulmi

8. Prahova – DN72 – localitatea Brătăşanca

9. Mureş – DN15 – localitatea Sângeorgiu de Mureş

10. Galaţi – DN26 – localitatea Vînători

11. Bacău – DN15 – Gîrleni

12. Neamţ – DN15 – localitatea Călugăreni

13. Vaslui – DN24 – localitatea Crasna

14. Vaslui – DN24B – localitatea Râșești

15. Bihor – DN1 – Oşorhei

Sursa: Digi24

joi, 15 ianuarie 2015

Începe vânătoare celor care nu plătesc rovinieta

Ministerul Transporturilor a pus gând rău șoferilor, indiferent de naționalitate. Aceștia vor fi monitorizați atent dacă circulă pe drumurile naționale fără să achite rovinieta.
Ministrul transporturilor Ioan Rus a precizat ca în acest an vor fi luate măsuri suplimentare în ceea ce privește monitorizarea șoferilor care circulă pe drumurile naționale sau pe autostrăzi fără să dețină rovinietă.
"Ce se va aduna de la acciza de la motorină suplimentar, ce se va aduna de la rovinietă - unde vom lua măsuri în acest an ca fiecare cetăţean român, şi nu numai, să-şi cumpere rovinietă- mai putem socoti să ajungem de la un miliard la aproape două miliarde de lei pe an suplimentar faţă de ce avem în buget", a declarat ministrul Ioan Rus, la cu ocazia prezentării priorităților din infrastructura rutieră, eveniment la care au participat premierul Victor Ponta, ministrul finanțelor, Darius Vâlcov, și ministrul fondurilor europene, Eugen Teodorovici.
Rus a menționat că vor fi luate măsuri și în ceea ce privește autovehiculele înmatriculate în străinătate.
Noi puncte de monitorizare a rovinietei
În urmă cu o lună, Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) a anunțat că a pus în funcţiune 18 noi puncte fixe de control a valabilităţii rovinietei, avertizând că zonele unde sunt acestea amplasate nu vor putea fi evitate.

Până la instalarea celor 18 noi puncte, controlul valabilităţii rovinietei se realiza prin intermediul a 33 puncte fixe de control, 14 puncte mobile de control şi prin intermediul personalului IGPR, ISCTR şi CNADNR SA (în punctele de trecere a frontierelor), cu drept de verificare a deţinerii rovinietei valabile.

Potrivit comunicatului CNADNR, punctele de control puse în funcţiune în luna decembrie, sunt amplasate în zone în care acestea nu pot fi evitate de către conducătorii auto. "Aceste puncte de control fac parte din sistemul informatic deţinut de CNADNR , sistem care permite emiterea rovinietelor atât prin punctele de lucru ale Distribuitorilor autorizaţi de CNADNR SA, cât şi prin intermediul SMS (pentru utilizatorii români şi doar pentru perioada minimă de valabilitate pentru fiecare categorie de vehicul în parte), dar şi pentru descurajarea utilizatorilor reţelei de drumuri naţionale şi autostrăzi de a circula fără a deţine rovinietă valabilă", se menționa în comunicat.
Mai mult, compania a anunțat că în 2015 are în intenție să pună în funcţiune încă 23 puncte de control a valabilităţii rovinietei. Astfel, "prin intermediul tuturor acestor mijloace de control, CNADNR SA va acoperi în mare parte reţeaua de drumuri naţionale şi autostrăzi, în acest mod devenind aproape imposibilă circulaţia vehiculelor fără rovinietă valabilă", se arată în sursa citată.

marți, 30 decembrie 2014

Plătitor de TVA? Fiscul va face controale și interviuri din 2015!

Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) va introduce o noua procedura de verificare a firmelor care cer inregistrarea codului de TVA care va avea trei filtre de selectie. In prima faza, vor fi analizate datele companiei cu o aplicatie informatica. Daca apar suspiciuni, va avea loc un interviu la Fisc si, in ultima instanta, va fi facut un control la sediul societatii, a declarat, pentru Capital, seful institutiei, Gelu Stefan Diaconu. "Incepand cu 1 februarie vom introduce noua procedura de inregistrare in scopuri de TVA care va fi derulata prin structuri specializate din cadrul compartimentelor de informatii fiscale. La momentul atribuirii codului de inregistrare vom face verificare preliminara. Pentru majoritatea solicitantilor durata obtinerii codului de inregistrare va fi de doar 24 de ore fata de 3 zile acum. Pentru cei care au profil de risc ridicat intervin verificari inclusiv prin Antifrauda. Important este sa nu se mai inregistreze firme care au ca unic scop evaziunea fiscala la TVA pentru ca aici principala cauza este activitatea firmelor fantoma", a declarat presedintele ANAF.

Sursa: Capital.ro

joi, 18 decembrie 2014

18 puncte noi de control al rovinietei

Compania Naţională de Autostrăzi si Drumuri Naţionale din România anunţă participanţii la trafic că, începând de astăzi 18.12.2014, au fost puse în funcţiune pe reţeaua de drumuri naţionale si autostrăzi din România, 18 noi puncte fixe de control valabilitate rovinietă, prin intermediul cărora vor fi înregistrate vehiculele care circulă fără achitarea corespunzătoare a tarifului de utilizare (rovinieta), conform prevederilor OG nr. 15/2002, cu modificările si completările ulterioare.
Menţionăm că până la această dată, controlul valabilităţii rovinietei se realiza prin intermediul a 33 puncte fixe de control, 14 puncte mobile de control si prin intermediul personalului IGPR, ISCTR si CNADNR SA (în punctele de trecere a frontierelor), cu drept de verificare a deţinerii rovinietei valabile.
Precizăm că punctele de control puse în funcţiune astăzi, sunt amplasate în zone în care acestea nu pot fi evitate de către conducătorii auto. Aceste puncte de control fac parte din sistemul informatic deţinut de CNADNR SA, sistem care permite emiterea rovinietelor atât prin punctele de lucru ale Distribuitorilor autorizaţi de CNADNR SA, cât si prin intermediul SMS (pentru utilizatorii români si doar pentru perioada minimă de valabilitate pentru fiecare categorie de vehicul în parte), dar si pentru descurajarea utilizatorilor reţelei de drumuri naţionale si autostrăzi de a circula fără a deţine rovinietă valabilă.
De asemenea precizăm că în anul 2015 vor fi puse în funcţiune încă 23 puncte de control a valabilităţii rovinietei. Astfel, prin intermediul tuturor acestor mijloace de control, CNADNR SA va acoperi în mare parte reţeaua de drumuri naţionale si autostrăzi, în acest mod devenind aproape imposibilă circulaţia vehiculelor fără rovinietă valabilă.
În contextul celor menţionate mai sus, adresăm utilizatorilor rugămintea de a verifica, înainte de a utiliza reţeaua de drumuri naţionale si autostrazi, valabilitatea rovinietei.
Pentru a veni în sprijinul utilizatorilor, CNADNR SA a pus la dispoziţia acestora, la adresa de internet www.cnadnr.ro, Secţiunea Verificare Rovinietă, un instrument prin care se pot verifica si descarca în format pdf informaţii privind valabilitatea rovinietei, prin introducerea datelor vehiculului (număr de înmatriculare, număr de identificare) si codul de siguranţă. Precizăm că acest instrument se poate utiliza pentru rovinietele aflate în perioada de valabilitate si nu pentru rovinietele a căror valabilitate a expirat sau pentru rovinietele care urmează să intre în vigoare la o dată ulterioară efectuării verificării pe site.

Comunicat de presa CNADNR SA

joi, 30 octombrie 2014

57% din brokerii de asigurări vor disparea



Principalele prevederi ale noii norme privind brokerii de asigurări impun obligativitatea constituirii unui capital social subscris şi vărsat de minimum 250.000 de lei şi asigurarea unei capacităţi financiare din fonduri proprii de 4% din suma primelor anuale intermediate, dar nu mai puţin de 15.000 de euro.

ASF justifică măsurile prin ceea ce descrie drept "o asimetrie totală" între soietăţile de brokeraj bine capitalizate şi cele "cu poziţii de piaţă agresive şi riscante, necapitalizate suficient".

"Primii 50 de brokeri deţin 73% din valoarea primelor intermediate, dar 60% dintre aceştia funcţionează paradoxal pe capitaluri minime. În acelaşi timp, 43% dintre societăţile de brokeraj ar îndeplini noile condiţii cumulative de capitalizare", subliniază ASF, notând totodată că norma ar promova "dezvoltarea unui mediu concurenţial mai bun".

ASF precizează că toate celelalte instituţii financiare non-bancare au un prag minim de 50.000 de euro a capitalurilor sociale, faţă de 5.000 de dolari în cazul intermediarilor de asigurări, dar şi că volumul primelor intermediate a crescut neînsoţit de majorarea corespunzătoare a capitalizării, astfel încât "riscurile suplimentare" introduse în sistem să fie acoperite.

marți, 12 august 2014

CNADNR execută silit şoferii care au fost prinşi fără rovinietă

Șoferii prinşi fără rovinietă în 2011 riscă să rămână fără bani în cont pentru că nu au plătit aşa numitul tarif de despăgubire, culmea, eliminat în 2012 din lege. Tariful reprezintă de fapt contravaloarea taxei de drum pe un an şi, până în 2012, venea la pachet cu amenda. Avocaţii susţin că executarea silită a acestor şoferi este abuzivă. Cei care s-au trezit cu somaţii şi nu vor să plătească trebuie să se adreseze de urgenţă instanţei şi să ceară anularea executării silite.

Elena Ursu are, împreuna cu fiul sau, o mică firma de transport, care acum riscă să-şi închidă porţile. Motivul? Compania de Drumuri vrea să-i pună poprire pe conturi pentru a recupera câteva sute de euro, după ce, în urmă cu trei ani, unul dintre şoferii de camion ai firmei a fost prins fără rovinietă. Abia acum, femeia s-a trezit că e somată de cei de la Drumuri să plătească tariful de despăgubire, anulat între timp prin lege în 2012, informează Digi 24 TV.

„În iulie, anul acesta, am primit de la biroul executorului o înştiinţare privind o executare silită, reprezentând onorariul pentru executare şi tariful de despăgubire către CNADNR. Cât de mare este suma? 720 de euro tariful de despăgubire şi 1.144 de lei onorariul executorului”, a declarat Elena Ursu, proprietara firmei de transport.

Cu astfel de somaţii s-au trezit mai multe persoane. De exemplu, Mihai se plânge, pe un forum, că din cauză că a circulat fără a plăti taxa de drum în vara lui 2011 este acum în pericol de a fi executat silit. Asta deşi ar fi plătit amenda, nu şi tariful de despăgubire, în valoare de 28 de euro. Are, în plus, de achitat şi cheltuieli de executare de aproape 500 de lei.

Avocaţii spun că CNADNR îi execută pe şoferi în mod abuziv.

„Aceste executări silite, în formă, ele ar fi legale, însă ele sunt de fapt abuzive. În ipoteza în care în 2012 s-a abrogat acest tarif de despăgubire, evident că în 2014 nu ai cum să pui în executare un astfel de tarif de despăgubire, pe care o lege mai favorabilă l-a desfiinţat. Constituţia României, în articolul 15, ne arată foarte clar că în cazul legii contravenţionale şi penale se va aplica întotdeuna legea mai favorabilă”, a spus avocatul Adrian Cuculis.

Cine s-a trezit cu o astfel de somaţie trebuie să se mişte repede. În cinci zile trebuie contestat onorariul executorului iar, în 15 zile, întregul proces de executare în instanţă.

CNADNR a încasat anul trecut din rovinietă aproape 261 de milioane de euro, cu 60 de milioane de euro mai mult decât cea colectată în 2012. Aproape 11 milioane de euro reprezintă suma strânsă din amenzile plătite de şoferii care au circulat pe şosele fără a achita taxa de drum.

Sursa: Revista Miscarea

joi, 26 iunie 2014

Noile vignete in Europa

Letonia introduce taxa de drum de la 1 iulie!

De la 1 iulie 2014 în Lituania devine obligatorie taxa de drum pentru autovehiculele cu greutatea de peste 3,5 tone. Autoturismele și autocarele pentru transport persoane vor fi scutite de noua taxă.
Valoarea taxei va fi calculată în funcție de masa totală a mijlocului de transport, numărul de axe, clasa ecologică a motorului. Totodată, este important de știut că noua taxă de drum va fi achitată pentru o zi, o săptămână, o lună și un an.

Germania vrea să introducă viniete pentru utilizarea autostrăzilor din 2016!

Ministerul Transporturilor din Germania intenţionează să introducă viniete pentru autoturisme începând cu anul 2016. Preţul acestora nu a fost încă publicat, iar potrivit mass-media  ar putea costa în jur de 100 de euro pe an.

Noul ministru al Transporturilor - Ioan Rus

Noul ministru al Transporturilor, Ioan Rus, a fost învestit în funcție. Ceremonia de depunere a jurământului a avut loc la Cotroceni, în seara zilei de 25 iunie, după ce preşedintele Traian Băsescu a semnat decretul privind numirea sa în funcţie. 
Ioan Rus îl înlocuieşte la conducerea Ministerului Transporturilor pe Dan Şova, care s-a retras din guvern pentru a se implica în organizarea campaniei electorale a PSD pentru prezidenţialele din luna noiembrie.

luni, 12 mai 2014

In trei ani vom avea încă 391 de kilometri de autostradă finalizaţi

Ministrul Transporturilor, Dan Şova, a declarat duminică la Oradea că la finele anului 2017 vor fi finalizate lucrările la Autostrada Transilvania între Borş şi Sebeş, pe o lungime de 391 de kilometri.

'Vestea bună pentru Autostrada Transilvania este că am reuşit să o urnim. (...) Noi preconizăm ca tronsonul Sebeş - Turda să se termine până la 31 decembrie 2015, dacă nu în martie 2016. Suplacu de Barcău - Borş se termină până în 2016, iar Suplacu de Barcău - Nădăşel, până în 2017. Acestea sunt termenele realiste', a susţinut, în conferinţă de presă, Dan Şova. Ministrul a precizat că tronsonul Suplacu de Barcău - Borş are încă de la momentul conceperii bugetului pe 2014 alocare pe trei ani - 2014, 2015 şi 2016 -, Sebeş - Turda este pe fonduri europene, Gilău - Nădăşel are, de asemenea, finanţare de la buget iar partea de la Suplacu de Barcău la Nădăşel, 93 de km, va fi primul proiect de autostradă care va fi finanţat integral din acciza introdusă de la 1 aprilie.

'Încasările pe an din acciză sunt, estimativ, de 500 de milioane de euro, deci nu va fi o problemă să poată fi finanţat acest tronson', a subliniat ministrul.

Din vechea autostradă Transilvania, din traseul proiectat iniţial, se va realiza şi tronsonul Câmpia Turzii - Tg. Mureş, din fonduri europene, ca soluţie tehnică fiind propusă construcţia unui drum naţional cu patru benzi, prin afara localităţilor, ale cărui costuri sunt mai mici decât pentru autostradă.

Ministrul a participat duminică de dimineaţă la Oradea la o întâlnire cu reprezentanţi ai autorităţilor locale şi judeţene, precum şi cu câţiva constructori prezenţi cu o zi în urmă la conferinţa naţională 'Drumurile României, încotro?...', organizată de Federaţia Patronilor Bihor, dar la care ministrul nu a mai ajuns din cauza vizitei în Cluj. După această întâlnire, ministrul Şova a susţinut o conferinţă de presă la Prefectura Bihor împreună cu directorul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale, Narcis Ştefan Neaga, cu adjunctul acestuia, Cristian Andrei. Au mai fost prezenţi Eugen Cecan, şeful Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Cluj, Marcel Boloş, directorul general al Agenţiei de Dezvoltare Regionale Nord-Vest.


Sursa: Agerpres

marți, 28 ianuarie 2014

Stationarea unui camion costa 1.000 lei / zi

Staţionarea unui camion , în condiţii de iarnă, pe drumurile din România costă circa 1.000 de lei în 24 de ore, aici incluzându-se costurile carburantului necesar încălzirii cabinei, costurile cu vigneta, diurna şi  penalităţile de întârziere, a precizat Augustin Hagiu, preşedintele Confederaţiei Naţionale Rutiere. Astfel, apreciind numărul de camioane care au staţionat pe şosele României în weekend-ul trecut la „câteva sute” se pot aprecia la „câteva sute de mii de lei” pagubele transportatorilor cu TIR-uri blocate în zăpadă. Numărul exact de camioane blocate nu poate fi cunoscut , pentru că foarte multe firme de transport nu comunică situaţia.

„Din fericire, camionagii români nu obişnuiesc să plece în cursă în week-end, aşa că au fost relativ puţine cazuri de staţionare a camioanelor. Cele mai multe staţionări au fost ale camioanelor străine. Noi, sâmbătă, aveam raportate 48 de camioane staţionate. Cu tot cu cele ale altor confederaţii patronale, să fi fost vreo 200 de camioane blocate. În schimb, străinii au fost cu miile: turci, ucrainieni, sârbi, bulgari, moldoveni”, a spus Hagiu.
Din cauza vremii extreme din ultimele două zile, autorităţile au dispuns închiderea temporară a tuturor autostrăzilor din România, precum şi a mai multor drumuri naţionale.
”Pe noi nu ne preocupă acum strict problema camioanelor, ci contextul în care s-a ajuns la această situaţie. Din nou s-au amestecat informaţiile şi nu au căpătat coerenţă, ba că autostrada este închisă, ba că este deschisă. Din nou autorităţile s-au bâlbâit. Parazăpezile lipsesc cu desăvârşire. Este o bătaie de joc ceea ce numeşte CNADNR parazăpezi, şi cred că au mai cheltuit şi o groază de bani pe ele. La nivelul Ministerului Transporturilor din nou este beznă”, a mai spus  Hagiu.

joi, 23 ianuarie 2014

Din aprilie în Marea Britanie camioanele vor achita taxă de drum

De la 1 aprilie 2014 vehiculele grele de marfă ( HGV-uri ) cu greutate de 12 de tone sau mai mult vor trebui să plătească o taxă pentru a utiliza drumurile din Marea Britanie, informează autoritățile de la Londra.
Taxa pentru fiecare HGV este între 1.70 £ și £ 10 pe zi (170 de lire sterline și 1.000 de lire sterline pe an), în funcție de tipul de vehicul, numărul de axe și de greutate. În cazul în care un HGV este folosit pe drumurile din Marea Britanie pentru mai mult de 100 de zile pe an, plata anuală este cea mai rentabilă.

Indiferent de perioada de plată, taxa se percepe de la miezul nopții ( 00:00:00 ) la o secundă înainte de miezul nopții ( 23:59:59 ).

Este foarte ușor de plătit online, folosind un card de debit sau de credit sau cu unele carduri de combustibil.
Operatorii vor putea începe înregistrarea pentru taxă de pe 3 martie 2014 în cazul în care au 50 sau mai multe HGV-uri care fac curse în Marea Britanie și se pot înregistra până pe 17 martie 2014 în cazul în care au mai puțin de 50 de HGV-uri.

Taxa poate fi achitată de șofer, companie sau un agent de rezervare. Cu toate acestea, fiecare șofer va trebui să verifice dacă are plătită taxa de fiecare dată când merge în Marea Britanie.
În cazul în care un șofer sau operator nu a achitat taxa pentru vehicul, numărul de înregistrare va fi recunoscut în regim automat. Șoferul va trebui să plătească o amendă la fața locului de 300 de lire sterline. În cazul în care amenda nu este achitată, vehiculul va fi sechestrat, lucru ce ar putea perturba termenele de livrare și să ducă la costuri suplimentare.

vineri, 3 ianuarie 2014

Creste parcul auto national

Parcul auto naţional din România a ajuns, la finele anului 2012, la 5,71 milioane de unităţi, în creştere cu 26,8%, comparativ cu 2007, peste jumătate dintre autovehicule fiind maşini mai vechi de 10 ani, potrivit datelor Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV).

La multi ani 2014!

Va urez din tot sufletul sa aveti un an 2014 de exceptie.
La multi ani!