luni, 14 decembrie 2015

Rovinieta prin SMS - exagerat de scumpa!

Noul serviciu de achitare electronica prin SMS a rovinietei este valabil doar in reteaua Orange, la numarul de telefon special 7500.  

La achitarea tarifului, solicitantul (client cu abonament Orange sau client Orange PrePay) va transmite, prin SMS, la numarul 7500, numarul de inmatriculare al vehiculului, urmat de categoria rovinietei corespunzatoare tipului vehiculului si va primi un SMS prin care va fi informat ca rovinieta va fi emisa pentru datele furnizate si cu privire la costul taxei si cel total al tranzactiei. Emiterea rovinietei se confirma prin transmiterea, la acelasi numar, a unui alt SMS cu textul “DA”.


Tip rovinietaValabilitateTARIF NORMAL EUROPret Orange EUROCOST SMS(cost aditional)
A7 zile33,39760,40
B7 zile66,6960,70
C1 zi44,50120,50
D1 zi77,70040,70
E1 zi99,69680,70
F1 zi1111,69320,69

Ultimul pas este primirea unui SMS de confirmare a emiterii rovinietei, moment in care clientul va fi tarifat cu suma corespunzatoare tipului de rovinieta ales. Mesajul va contine informatii legate de seria rovinietei, numarul de inmatriculare, categoria rovinietei, anul, luna, ziua si ora expirarii valabilitatii acesteia. Data si ora de inceput a valabilitatii rovinietei sunt data si ora confirmarii tarifarii finale, prin primirea acestui ultim SMS.

Fiecare SMS de confirmare trimis costa 0,05 EURO (fara TVA).

Costurile suplimentare acestui tip de emitere  pot ajunge lejer in 0,8 EURO.

miercuri, 30 septembrie 2015

Emitere roviniete intrerupta pe 1 oct 2015 - 2 ore

Comunicat de presă CNADNR SA 29.09.2015

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România anunţă participanţii la trafic că
începând cu data de 01.10.2015, ora 00:00, pentru o perioada de maxim 2 ore, este posibil ca
emiterea rovinietelor si a peajelor sa fie îngreunată/întreruptă ca urmare a unor lucrări de
mentenanță la sistemul informatic.

Astfel, menționăm că:

- achitarea peajului pentru trecerile efectuate pe la podurile peste Dunăre de la FeteștiCernavodă,
în data de 01.10.2015, se pot realiza până cel târziu la ora 24 a zilei următoare;
- pentru ziua de 01.10.2015, utilizatorii rețelei de drumuri naționale care folosesc
infrastructura rutieră pentru care se aplică tariful de utilizare, pot achita rovinieta până cel
târziu la ora 24 a zilei de 01.10.2015.
CNADNR SA

joi, 27 august 2015

Taxa de pod FETESTI


CNADNR a incasat in anul 2014 mai mult de 85 de milioane de lei (peste 19 milioane de euro) din taxa de pod de la Fetesti, in timp ce, in primele sapte luni ale acestui an, la bugetul statului au ajuns aproape 61 de milioane de lei. Foarte mica parte din aceasta suma merge insa pentru lucrari care vizeaza podul.

"In perioada 1 ianuarie - 31 decembrie 2014, veniturile realizate de CNADNR SA din incasarea tarifelor de trecere pentru utilizarea podurilor peste Dunare la Fetesti - Cernavoda, au fost de 85.272.515 lei (cu TVA) ", a raspuns CNADNR.

Spre comparatie, in anul 2012, statul a incasat 14,5 milioane de euro din taxa de pod de la Fetesti - Cernavoda, in conditiile in care lucrarile de reabilitare a podului au costat circa 340.000 de euro, transmitea compania, in 2013, citata de Business24.

Compania a amintit insa ca, in anul 2014, a fost sistata incasarea tarifului de trecere pe podul de peste Dunare, de la Fetesti - Cernavoda, prin ordinul ministrului delegat pentru Proiecte de Infrastructura, in mai multe intervale din perioada 30 aprilie - 1 septembrie, cu precadere cele aglomerate in care traficul de turisti era foarte ridicat.

Masura a fost luata atunci pentru evitarea aglomeratiei la casele de plata a taxei, in momentele de varf ale sezonului turistic, dupa care au aparut doua noi modalitati de plata - prin sms sau la benzinarii.

De asemenea, CNADNR anunta ca, in primele sapte luni ale anului, veniturile companiei din incasarea tarifelor de trecere pe podul de peste Dunare, de la Fetesti - Cernavoda, au fost de 60.954.524 lei (cu TVA). Circa jumatate din aceasta suma a fost incasata in mai putin de trei luni, respectiv de la sfarsitul lunii aprilie, pana in ultima decada a lunii iulie.

Totodata, privitor la destinatia banilor incasati din taxa de pod si rovinieta, acestia merg catre proiectarea, repararea, administrarea, intretinerea sau modernizarea drumurilor de interes national, dar si pentru rambursare de credite contractate in acest scop.

Astfel in raspunsul CNADNR, este citat Art. 12 din Ordonanta Guvernului nr. 15/2002 privind aplicarea tarifului de utilizare si a tarifului de trecere pe reteaua de drumuri nationale din Romania, cu modificarile si completarile ulterioare.


"Sumele incasate in urma aplicarii de catre CNADNR SA a tarifului de utilizare si a tarifelor de trecere se constituie venit la dispozitia acesteia si vor fi utilizate pentru proiectarea, repararea, administrarea, intretinerea, exploatarea si modernizarea drumurilor de interes national, precum si pentru garantarea si rambursarea creditelor externe si interne contractate in acest scop, inclusiv pentru plati in numele autoritatii publice contractante, ca urmare a obligatiilor asumate in cadrul contractelor de parteneriat public-privat in sectorul drumurilor nationale si autostrazilor".

Implementarea altor optiuni pentru plata taxei de pod de la Fetesti - Cernavoda, din 30 aprilie, nu a eliminat aglomeratia si cozile de la ghisee. Aproximativ 40 la suta din totalul incasarilor pentru lunile mai, iunie si iulie proveneau din taxe platite tot la ghisee.

Sursa: Ziare.com

luni, 17 august 2015

Atentie la rovinieta

„De la aproape 41.400 de procese-verbale de contravenţie în acest interval, la aproape 184.000 de procese-verbale. Este de aproape patru ori şi jumătate creşterea amenzilor. Poate fi pusă şi pe instalarea unor puncte noi de control, dar şi pe ignoranţa unor utilizatori care circulă şi nu-şi dau seama că nu şi-au luat rovinieta şi poate fi pusă şi pe creşterea numărului de înmatriculări”, a explicat Cosmin Popescu, şef de direcţie în CNADNR.

Dacă încasările din rovinietă ajung la CNADNR, banii din amenzi intră direct în bugetul de stat.

Un proiect de act normativ propune creşterea tarifelor de rovinietă pentru anumite categorii de vehicule. În cazul celor de marfă care au peste 3,5 tone, dar nu mai mult de 7,5 tone, rovinieta va fi mai scumpă. Tariful pentru o zi va fi de 11 euro, faţă de 4 euro, cât este în prezent. Rovinieta pentru un an se va scumpi şi ea de la 320 de euro la 550 de euro. În acestă categorie intră aproape 18 mii de vehicule, potrivit Autorităţii Rutiere Române.

Pentru autoturisme, autobuze sau autocare, rovinieta rămâne neschimbată.

joi, 2 aprilie 2015

Puncte fixe control rovinieta - lista completa

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) are până în prezent 79 de camere video ce pot depista şoferii fără rovinietă, în 66 de localităţi; până la finalul lui 2015 se vor mai instala încă 8.


In afara locațiilor fixe de control dotate cu camere video Directiile Regionale de Drumuri si Poduri din tara au in folosinta camere video mobile montate pe autovehicule special destinate controlului in trafic. 

Acestea sunt cele 66 de locaţii în care sunt amplasate camere video, din care 13 sunt localităţi ce au instalate camere duble:

- jud. Albă, DN1: Sebeş
- jud. Arad, DN7: Nădlac
- jud. Arad, DN79: Arad
- jud. Bacău, DN11: Sănduleni
- jud. Bacău, DN15: Gârleni
- jud. Bacău, DN2: Nicolae Bălcescu (cameră dublă)
- jud. Bihor, DN1: Oşorhei
- jud. Bistriţa Năsăud, DN17: Tiha Bârgăului
- jud. Botoşani, DN29: Băisa
- jud. Braşov, DN1: Timişul de Sus
- jud. Braşov, DN1: Şercaia
- jud. Braşov, DN11: Lunca Câlnicului
- jud. Braşov, DN11: Hărman (cameră dublă)
- jud. Brăila, DN21: Bărăganul
- jud. Brăila, DN22: Movila Miresii
- jud. Brăila, DN2B: Lacu Sărat
- jud. Buzău, DN2: Mărăcineni (cameră dublă)
- jud. Caraş Severin, DN6: Mehadia
- jud. Caraş Severin, DN58: Soceni
- jud. Călăraşi, DN3: Cuza Vodă
- jud. Cluj, autostrada A3: Gilău (cameră dublă)
- jud. Cluj, DN75: Mihai Vitezu
- jud. Cluj,DN1: Vâlcele (cameră dublă)
- jud. Cluj, DN1C: Jucu
- jud. Constantă, DN38: Moviliţa
- jud. Covasna, DN12: Sfântu Gheorghe
- jud. Dâmboviţa, autostrada A1: Petreşti (cameră dublă)
- jud. Dâmboviţa, DN71: Ulmi
- jud. Dolj, DN6: Coşoveni
- jud. Dolj, DN55: Bratovoeşti
- jud. Dolj, DN56: Podari
- jud. Dolj, DN65: Pieleşti
- jud. Galaţi, DN25: Şendreni
- jud. Galaţi, DN26: Vânători
- jud. Giurgiu, DN5: Călugăreni (cameră dublă)
- jud. Harghita, DN12: Sândominic
- jud. Harghita, DN13A: District Harghita
- jud. Hunedoara, DN66: Băcia
- jud. Hunedoara, DN7: Săcămaş
- jud. Ialomiţa, autostrada A2: Feteşti (cameră dublă)
- jud. Ialomiţa, DN2A: Giurgeni
- jud. Iaşi, DN2: Moţca
- jud. Iaşi, DN28: Leţcani (cameră dublă)
- jud. Ilfov, autostrada A2: Glina (cameră dublă)
- jud. Ilfov, autostrada A3: Snagov (cameră dublă)
- jud. Maramureş, DN18: Moisei
- jud. Mureş, DN15: Sângeorgiu de Mureş
- jud. Mureş, DN13: Bălăuşeri
- jud. Neamţ, DN15: Vaduri
- jud. Neamţ, DN15: Călugăreni
- jud. Prahova, DN1: Bărcăneşti/Româneşti (cameră dublă)
- jud. Prahova, DN72: Brătăsanca
- jud. Prahova, DN1B: Albeşti (cameră dublă)
- jud. Satu Mare, DN19: Decebal
- jud. Suceava, DN2: Iacobeşti
- jud. Teleorman, DN6: Drăgăneşti Vlasca
- jud. Timiş, DN59: Jebel
- jud. Timiş, DN6: Sânnicolau Mare
- jud. Timiş, DN69: Orţişoara
- jud. Tulcea, DN22A: Cătăloi
- jud. Vaslui, DN24: Crasna
- jud. Vaslui, DN24B: Risesti
- jud. Vâlcea, DN64: Ioneşti
- jud. Vâlcea, DN67: Budeşti
- jud. Vâlcea, DN7: Călimăneşti/Seacă
- jud. Vrancea, DN23: Vulturu

Poti cumpara si rovinieta online.

miercuri, 25 martie 2015

La licitatie tronsonul de autostradă Gilau – Mihaiesti

ompania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România anunță astăzi că scoate la licitație contractul pentru proeictarea și execuția tronsonului de autostradă Gilău – Mihăiești, pentru nu mai puțin de 687 milioane de lei fără TVA, adică 859 milioane de lei în total – sau 190 milioane euro.
Contractul va avea o durată de implementare de 66 luni, dintre care o jumătate de an perioada de proiectare, 12 luni perioada de  execuţie şi 48 luni perioada de garanţie a lucrărilor. Proiectul va fi finanţat din bugetul de stat al României, având în vedere Strategia de Dezvoltare a Reţelei de Autostrăzi România 100, prezentată de Guvern în decembrie 2013.  Tronsonul de autostradă are o lungime de 16,8 kilometri, integral pe teritoriul administrativ al judeţului Cluj.

Traseul autostrăzii porneşte de la Nodul Nădăşelu, km 8+700 şi traversează la km 9+213 drumul judeţean DJ 108C, calea ferată Cluj – Oradea şi pârăul Nădaşu printr-un viaduct cu lungimea de 729 metri. În continuare traseul se desfăşoară pe Dealul Ascuţit şi evită proprietatea cimitirului localităţii de la km 10+800, explică CNADNR.

Localitatea Şardu este traversată la km 14+609 printr-un viaduct cu lungimea de 324 m, viaduct care traversează drumul comunal DC 143 şi pârăul Şardu. În continuare traseul autostrăzii se desfăşoară paralel cu drumul naţional DN 1F, ocolind localitatea Sânpaul pe la vest de aceasta, traversând o serie de drumuri de exploatare.

Traseul ocoleşte pe la est localitatea Mihăieşti, traversând Valea Trifii, Valea Berindului şi drumul naţional DN 1F la km 21+300 cu un pasaj de 203,50 m lungime. În continuare, printr-o modificare locală a axului pe tronsonul km 22+400 – km24+400 se evită botul de deal de la km 23+200 cu o coborâre a liniei roşii cu aproximativ 3-4 metri, se obţine scurtarea viaductelor de la km 22+600 şi km 23+800 de la 400 m la 120 m, respectiv de la 520 m la 120 metri, după cum arată Compania de Autostrăzi.

Ofertele pot fi depuse până în 6 mai și vor fi deschise în aceeași zi, două ore după ora limită de depunere a dosarelor.

luni, 16 martie 2015

Amenzile la rovinieta ..

Şoferii care au circulat fără rovinietă scapă de plata amenzii dacă procesele verbale de constatare şi sancţionare primite acasă nu au semnătura olografă a agentului constatator. Acest lucru este posibil după ce Curtea Supremă a admis în luna februarie recursul în interesul legii formulat de Avocatul Poporului şi a decis că documentele transmise fără această semnătură sunt lovite de nulitate. Şoferii trebuie însă să solicite în instanţă anularea amenzilor şi a penalităţilor, iar în unele cazuri a executărilor silite.

Problemele şoferilor cu amenzile primite de la Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) pentru lipsa rovinietei şi executările silite pentru neplata acesteia au ajuns pe masa Curţii Supreme, la sesizarea Avocatului Poporului. Instanţa a decis, la sfârşitul lui februarie, că documentele transmise de CNADNR sunt lovite de nulitate absolută, pentru că semnătura electronică nu este legală. Conform deciziei ÎCCJ, singurele procese-verbale de amendă, care pot fi acceptate, sunt cele care au semnătura olografă a agentului care a constatat lipsa rovinietei.

În consecinţă, cei care au primit în cutia poştală o amendă trebuie să meargă în instanţă şi să solicite anularea ei, în baza deciziei comunicate de Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, dacă semnătura olografă nu apare pe document.

„Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, prin Decizia nr. 6 (dosar nr. 14/2014) din 16 februarie 2015, a admis recursul în interesul legii formulat de către Avocatul Poporului în data de 27 noiembrie 2014, prin care a fost sesizată problema de drept referitoare la interpretarea dispoziţiilor art. 17 din Ordonanţa Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor şi a Legii nr. 455/2001 privind semnătura electronică, din punct de vedere al semnăturii agentului constatator necesară legalităţii procesului-verbal de contravenţie, pentru contravenţiile sancţionate de Ordonanţa Guvernului nr. 15/2002 privind aplicarea tarifului de utilizare şi a tarifului de trecere pe reţeaua de drumuri naţionale din România, modificată şi completată. În esenţă, Avocatul Poporului a apreciat că semnătura electronică a agentului constatator, în speţă Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România S.A., este de natură să atragă nulitatea procesului verbal de contravenţie încheiat pentru constatarea contravenţiilor la Ordonanţa Guvernului nr. 15/2002, modificată şi completată”, se arată într-un comunicat al Avocatului Poporului. Potrivit sursei citate, opinia coincide cu cea a Parchetului General, în ciuda faptului că majoritatea Curţilor de Apel din România au dat câştig de cauză CNADNR în procesele intentate de conducătorii auto.

Ghid practic pentru a-ţi salva banii

Pâna la momentul în care Parlamentul sau Executivul vor modifica legislaţia în sensul deciziei pronunţate de ÎCCJ, anularea amenzilor, penalităţilor şi a executărilor silite, după caz, va trebui solicitată în instanţă. Dincolo de semnătura olografă, problemele şoferilor sunt şi în cazul în care, mulţi dintre ei, s-au trezit executaţi silit, fără a primi vreo înştiinţare că au de plătit vreo amendă.

Gândul a relatat anul trecut cum doi şoferi din Bucureşti au aflat că CNADNR le-a dat amenzi pentru că au circulat fără rovinietă în afara oraşelor,  cu peste 3 ani în urmă. Problema este că şoferii s-au trezit direct ameninţaţi cu executarea silită, ale cărei costuri sunt duble faţă de amenda pentru lipsa rovinietei, în condiţiile în care şoferii respectivi susţin că nu au fost înştiinţaţi niciodată că au fost surprinşi cu camera video şi sancţionaţi de CNADNR, aşa cum cere legea. Astfel, în plus faţă de amenda de 365 de lei (compusă din amenda contravenţională de 250 de lei şi costul unei roviniete pe un an, de 28 de euro), şoferii respectivi mai trebuie să plătească şi cheltuielile cu executarea silită, de încă 370 de lei. În total, 735 de lei. Gândul a intrat în posesia unor documente care arată că doi şoferi, unul de la o firmă, altul persoană fizică, au primit adrese prin care li se aduce la cunoştinţă că un birou de executori judecătoreşti va demara executarea silită împotriva lor, pentru amenzi neachitate la CNADNR, din urmă cu 3 ani. Marea problemă care reiese din aceste documente este însă un aşa-zis „martor de serviciu”, fără semnătura căruia executarea silită nu ar fi putut începe. Pentru a-şi justifica demersurile juridice de recuperare a acestor amenzi, CNADNR a emis nişte procese verbale prin care susţine că a încercat să aducă la cunoştinţa şoferilor respectivi că au fost amendaţi, însă nu i-a găsit la domiciliu.

"Cazurile persoanelor amendate de CNADNR pentru circulaţia pe drumurile publice fără rovinietă sunt frecvente în practică. Din păcate, multe persoane aflate în această situaţie nu au primit procesele verbale de contravenţie şi ajung în situaţia să afle de aceste amenzi abia în momentul în care executorul judecatoresc îi somează să achite amenda şi le transmit împreună cu somaţia şi procesul verbal de contravenţie întocmit de CNADNR.

Bineînţeles că în acest moment deja a început executarea silită astfel că orice opţiune aflată la dispoziţia persoanelor amendate poate avea efect abia pe termen lung.

Pe scurt, CNADNR este obligat să comunice procesul verbal de contravenţie în cel mult 2 luni de la data la care a aplicat sancţiunea. De exemplu, dacă contravenţia s-a săvârşit în data de 03.01.2015 şi procesul verbal de contravenţie s-a întocmit în aceeaşi dată, atunci acesta trebuie să fie comunicat de CNADNR prin poştă persoanei amendate până cel târziu la data de 03.03.2015. Dacă CNADNR nu comunică procesul verbal în aceste două luni, atunci dreptul său de a executa silit persoana amendată se prescrie (adică nu mai poate obţine silit contravaloarea amenzii). Calea legală de a valorifica această apărare este plângerea contravenţională.

Însă, termenul legal în care se poate formula plângerea contravenţională este de 15 zile începe să curgă de la data la care procesul verbal este comunicat contravenientului. Dacă însă procesul verbal de contravenţie nu este contestat în termenul legal el devine titlu executoriu, ceea ce înseamnă că persoana amendată poate fi executată silit fără a mai fi nevoie de un litigiu în instanţă pentru obligarea sa la plată.

În ipoteza noastră, CNADNR nu comunică procesul verbal astfel că persoana amendată nu ştie că a fost sancţionată şi în consecinţă nu formulează plângerea contravenţională. Într-o atare situaţie, considerăm că termenul de 15 zile de a ataca procesul verbal de contravenţie nu a început să curgă decât de la data la care persoana amendată a aflat de existenţa procesului verbal (respectiv de la executor). Ca atare, primind somaţia executorului judecatoresc, persoana amendată poate formula următoarele acţiuni:

  • Plângere contravenţională împotriva procesului verbal al CNADNR – menţionând că acesta nu i-a fost comunicat în termenul de 2 luni şi ca atare dreptul CNADNR de a o executa silit s-a prescris;
  • Contestaţie la executare în care să solicite şi suspendarea executării silite – motivând nu numai că dreptul CNADNR de a trece la executarea silită s-a prescris dar şi că procesul verbal nu a devenit titlu executoriu pentru că s-a formulat plângerea contravenţională.

Recomandarea noastră este ca aceste două demersuri să fie exercitate împreună: formularea plângerii evită ca procesul verbal să devină titlu executoriu, iar contestaţia la executare este mijlocul procesual prin care executarea silită înseşi şi toate actele executorului judecătoresc pot fi desfiinţate.

Însă, de cele mai multe ori, contestaţia la executare prin care s-a cerut şi suspendarea executării silite până la soluţionarea contestaţiei primeşte termen în instanţă în 2-3 luni de la data depunerii, perioada în care executarea silită continuă. Într-o atare situaţie, persoana amendată mai poate face o cerere de suspendare provizorie a executării silite până când se soluţionează cererea de suspendare formulată în contestaţie. Însă, pentru ambele cereri de suspendare trebuie să se achite o cauţiune de aproximativ 10% din valoarea amenzii.

În concluzie, demersurile juridice sunt laborioase, tehnice, presupun multe costuri suplimentare din partea persoanelor amendate şi au efect pe termen lung, în sensul că persoanele amendate riscă să fie executate silit până se soluţionează contestaţiile lor în instanţă. Sigur, ca efect al admiterii contestaţiilor îşi vor putea recupera eventualele costuri însă abia după ce instanţele au dispus întoarcerea executării silite", a declarat, pentru gândul, Andra Surariu, Associate Biriş Goran SPARL.

Contactat de gândul, consultantul juridic Daniel Ionescu a declarat că demersurile în privinţa anulării executării silite, în cazul şoferilor care au acumulat prea multe amenzi şi penalităţi pentru lipsa rovinietei, pot fi de lungă durată: "Cei care se află într-o asemenea situaţie trebuie să meargă în instanţă şi să ceară anularea executării silite. Discutăm despre unele cheltuieli judecătoreşti, pe care le vor recupera după ce vor câştiga procesul. CNADNR poate fi trasă la răspundere, deoarece nu i-a anunţat pe şoferi că trebuie să achite rovinietele, de-a lungul anilor şi astfel suma datorată a crescut. Pe de altă parte, şoferii nu aveau, într-adevăr, rovinietă şi ar putea solicita să plătească eşalonat datoriile acumulate, fără penalităţi. Românii care se află într-o asemenea situaţie pot cere suspendarea popririi, pe motiv că nu au fost înştiinţaţi că trebuie să achite amenzile pentru lipsa rovinietei".

"De la momentul în care ai cunoştinţă de începerea executării silite se poate face contestaţie la executare ca formă procedurală şi se contestă titlul, adică procesul verbal de contravenţie. Potrivit OG2/2001, dacă trece o perioadă mai mare de şase luni fără a fi comunicat  procesul verbal de constatare a contravenţiei, contravenţia se prescrie, adică se consideră că nu a existat. Acesta este unul din motivele pentru care trec direct la executare. Cine cunoaşte ordonanţa privind contravenţiile, bine, cine nu, plăteşte! Dacă nu au trecut cele şase luni, se face aceeaşi contestaţie la executare, se solicită repunerea în termen pentru constestarea procsului verbal de contravenţie şi se urmează procedura de instanţă", a declarat, pentru  gândul, un alt avocat, care a dorit să îşi păstreze anonimatul.

Conform Art. 9 din Ordonanţa nr. 15 din 24 ianuarie 2002 privind aplicarea tarifului de utilizare şi a tarifului de trecere pe reţeaua de drumuri naţionale din România, "începând cu data de 1 octombrie 2010, constatarea contravenţiilor se poate face şi cu ajutorul unor mijloace tehnice omologate amplasate pe reţeaua de drumuri naţionale din România, consemnându-se aceasta în procesul-verbal de constatare a contravenţiei" (alin.2). De asemenea, "în cazurile prevăzute la alin.2, procesul-verbal de constatare a contravenţiei se poate încheia şi în lipsa contravenientului, după identificarea acestuia pe baza datelor furnizate de MAI - DRPCIV sau a conducătorului auto, în cazul utilizatorilor străini. Procesul-verbal se întocmeşte şi se comunică contravenientului în termen de 30 de zile de la data constatării contravenţiei, interval în care nu se pot încheia alte procese-verbale de constatare a contravenţiei pentru încălcarea prevederilor art.8 alin. (1)".

Potrivit CNADNR, "sumele provenite din amenzile aplicate de personalul CNADNR constituie venit în proporţie de 90% în contul CNADNR şi 10% la bugetul de stat".

„Am rămas stupefiat când am primit această somaţie”

În 2014, CNADNR a executat silit mai mulţi şoferi, care au fost prinşi fără rovinietă, în mod abuziv, spun avocaţii. Cei care au primit asemenea somaţii şi nu vor să plătească trebuie să se adreseze de urgenţă instanţei şi să ceară anularea executării silite. Într-o situaţie de acest gen s-a aflat proprietara unei firme de transport. CNADNR a vrut să-i pună poprire pe conturi pentru a recupera câteva sute de euro, după ce, în urmă cu trei ani, unul dintre conducătorii auto de TIR ai companiei a fost prins fără rovinietă. Femeia s-a trezit de abia anul trecut că e somată de cei de la CNADNR să achite tariful de despăgubire, anulat între timp prin lege în 2012.

„În iulie, anul acesta, am primit de la biroul executorului o înştiinţare privind o executare silită, reprezentând onorariul pentru executare şi tariful de despăgubire către CNADNR. Cât de mare este suma? 720 de euro tariful de despăgubire şi 1.144 de lei onorariul executorului”, a declarat femeia pentru Digi24.

Un conducător auto susţine că din cauză că a circulat fără a plăti rovinieta în 2011, este în pericol de a fi executat silit, deşi a plătit amenda, dar nu şi tariful de despăgubire de 28 de euro. În cazul său, cheltuielile de executare ajung la 500 de lei. În principiu, aceste executări silite sunt legale, dar au o latură abuzivă, spun avocaţii. De asemenea, cine a primit o asemenea somaţie de executare silită trebuie să acţioneze rapid - în cinci zile trebuie contestat onorariul executorului iar, în 15 zile, întreg procesul de executare în instanţă.

Un alt caz este cel al lui Ştefan A., care a primit o comunicare de la un executor judecătoresc prin care este somat să achite 28 EUR+179 lei, reprezentând debit plus cheltuieli de executare ca urmare a lipsei rovinietei. "Am rămas stupefiat când am primit această somaţie, deoarece eu nu mă ştiam vinovat, iar până la această comunicare nu am fost înştiinţat în vreun fel că aş fi circulat fără rovinietă. Nu am primit nicio altă înştiinţare de la CNADNR, iar prin asta consider că am fost privat de dreptul meu de a contesta procesul verbal de contravenţie în perioada legală, apoi de dreptul meu de a achita amenda contravenţională la 50% în 48 de ore", a povestit şoferul, pe un forum de specialitate.

Potrivit avocatului Adrian Cuculis, care îi răspunde cititorului, acesta trebuie să discute cu executorul judecătoresc pentru a reconsidera poziţia onorariului perceput, deoarece "în ultima vreme s-a constatat o creştere în executări la nivelul României, executorii judecătoreşti făcând tot mai multe abuzuri".

Potrivit unui raport CNADNR, instituţia a încasat în 2013 din rovinietă aproape 261 milioane euro, din care 11 milioane euro reprezintă suma strânsă din amenzile plătite de şoferii care au circulat pe şosele fără a achita rovinieta.

Unde se plăteşte amenda pentru rovinietă?
Înainte de toate, luaţi în considerare faptul că oricine are dreptul de a contesta amenda de rovinietă. Dacă sunteţi siguri că aţi primit amenda pe nedrept, contestaţi-o. Dacă aţi circulat fără rovinietă, iar amenda nu este nici o greşeală nu puteţi face decât să o plătiţi. În vederea plăţii amenzii trebuie să:


  • o plătiţi în maxim 15 zile de la data comunicării la sediul contravenientului. Amenda poate fi plătită la orice unitatea de trezorerie din România.
  • tariful de despăgubire va fi plătit la Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri din raza judeţului în care aţi fost prinşi fără rovinietă.

Sursa: gandul.ro

vineri, 27 februarie 2015

Inca patru camere video ale CNADNR!

Tariful de utilizare (sau, pe scurt, rovinieta) ofera soferilor dreptul de a circula, pe o perioada de timp determinata, pe reteaua de drumuri nationale a Romaniei. Persoanele care evita aceasta obligatie pot fi amendate de catre autoritatile statului, astfel ca, pentru a depista in trafic soferii care nu achita rovinieta, CNADNR amplaseaza constant, pe drumurile nationale, camere video de supraveghere.

Numai in decembrie si ianuarie au fost amplasate 33 de noi puncte fixe de control, iar de astazi au devenit functionale inca patru. Conform informatiilor furnizate de CNADNR la solicitarea AvocatNet.ro, cele patru camere noi sunt amplasate in localitatile Romanasi (Drumul National 1F), Vama (Drumul National 17), Popricani si Cosmesti (Drumul National 24). Astfel, numarul total al camerelor video fixe a ajuns la 70.

De asemenea, institutia a furnizat recent, tot la cererea publicatiei noastre, si lista cu amplasarea celorlalte puncte fixe prin care se controleaza, in momentul de fata, valabilitatea rovinietelor.

Potrivit documentului primit, cele mai multe puncte fixe de control sunt situate pe Drumul National 1 (Timisul de Sus, Sebes, Valcele, Sercaia, Osorhei, Barcanesti/Romanesti), Drumul National 2 (Iacobesti, Nicolae Balcescu, Motca, Maracineni), Drumul National 6 (Sannicolau Mare, Cosoveni, Mehadia, Draganesti Vlasca) si Drumul National 15 (Vaduri, Sangeorgiu de Mures, Girleni, Calugareni).

Singurele camere de supraveghere pozitionate pe autostrazi sunt cele de la Petresti (A1), Glina, Fetesti (A2), Gilau si Snagov (A3). Pana la sfarsitul anului 2015, CNADNR puncteaza ca vor mai fi puse in functiune inca patru puncte fixe de control.

De asemenea, controlul rovinietelor se mai face si cu ajutorul a 14 camere video mobile, care sunt impartite intre cele sapte Directii Regionale de Drumuri si Poduri din subordinea CNADNR. Punctele mobile sunt amplasate, in general, pe sectoarele de drumuri nationale pe care nu exista puncte fixe de control.

"Ca regula generala, amplasarea celor 14 sisteme de camere video mobile nu se realizeaza pe sectoarele de drumuri nationale pe care sunt amplasate sistemele de camere video fixe. Acestea sunt utilizate pentru verificarea existentei si valabilitatii rovinietei pe dumurile pe care nu sunt amplasate sistemele de camere video fixe, pe sectoarele de drumuri nationale ce pot constitui rute ocolitoare ale punctelor fixe de control sau pe drumurile pe care se inregistreaza valori mai reduse ale traficului rutier, fara a exista o procedura prestabilita de amplasare (in functie de zona/drum/interval de timp)", au precizat recent reprezentantii CNADNR.

Important! Valabilitatea rovinietelor poate fi verificata si prin personalul imputernicit al Inspectoratului General al Politiei Romane, al Inspectoratului de Stat pentru Controlul in Transportul Rutier si al CNADNR (in punctele de trecere a frontierelor).

Amenzile pentru lipsa rovinietei ajung pana la 4500 de lei

Amenzile aplicabile soferilor care circula cu autovehicule in lipsa unei roviniete valabile sunt cuprinse intre 250 si 4500 de lei, potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 15/2002 -- actul normativ prin care este reglementat tariful de utilizare a retelei de drumuri nationale.

Mai exact, cele mai mici amenzi se dau soferilor de autoturisme -- intre 250 si 500 de lei --, la polul opus fiind amenzile pentru soferii vehiculelor de transport de marfa cu masa totala maxima autorizata (MTMA) mai mare sau egala cu 12 tone (cu minimum patru axe) -- intre 3000 si 4500 de lei.

In ceea ce priveste tariful de utilizare, acesta este "structurat in functie de perioada de parcurs si de stationare, de incadrarea in clasa de emisii poluante (EURO), de masa totala maxima autorizata si de numarul de axe, dupa caz", scrie in actul mentionat. In functie de durata de utilizare a retelei de drumuri nationale, rovinieta are o valabilitate de una, sapte, 30, 90 de zile sau 12 luni, iar tariful pentru aceasta este cuprins, dupa caz, intre 3 si 1210 euro.

In cazul autoturismelor, tarifele sunt de 3 euro (sapte zile valabilitate), 7 euro (30 de zile), 13 euro (90 de zile) si 28 de euro (12 luni). Acestea sunt cele mai mici preturi, cele mai mari fiind aplicabile vehiculelor de transport de marfa cu MTMA mai mare sau egala cu 12 tone (cu minimum patru axe): 11 euro (o zi), 55 de euro (sapte zile), 143 de euro (30 de zile), 374 de euro (90 de zile), 1210 euro (12 luni).

In reteaua drumurilor nationale sunt incluse autostrazile, drumurile expres, drumurile nationale europene, drumurile nationale principale si drumurile nationale secundare.

Rovinieta trebuie achitata atat de catre soferii romani, cat si de catre cei straini, pentru toate autovehiculele inmatriculate ce sunt folosite pe reteaua de drumuri nationale din Romania.

Important! La depistarea prin intermediul punctelor fixe/mobile de control, procesul-verbal de contraventie se poate intocmi si in lipsa soferului. Acesta se intocmeste si se comunica in cel mult 30 de zile de la constatarea contraventiei, iar in intervalul respectiv de timp NU pot fi incheiate alte procese-verbale pentru lipsa rovinietei.

Nota: Conform unei decizii recente a Inaltei Curti de Casatie si Justitie, procesele-verbale de contraventie intocmite de CNADNR in urma depistarii soferilor cu camerele video trebuie sa fie semnate de mana de catre agentul constatator, altfel sunt considerate nule.

Sursa: avocatnet.ro

miercuri, 25 februarie 2015

UPDATE: Amenzile sunt nule

Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România S.A. consideră că opiniile apărute în presă potrivit cărora cei care au plătit amenzile își pot recupera banii nu corespund adevărului și sunt contrare prevederilor legale.

În consecință, acest recurs în interesul legii nu produce niciun efect juridic asupra proceselor finalizate în care au fost epuizate toate căile de atac (fond și recurs) ce au avut ca obiect contestarea proceselor verbale de constatare și sancționare a contravenției.

Acest recurs în interesul legii nu produce efecte asupra hotărârilor judecătorești examinate și nici cu privire la situația părților din acele procese. Recursul în interesul legii nu este LEGE, ci are doar menirea să orienteze în aceeași direcție practica instanțelor judecătorești.
Prin urmare, aplicarea unitară a legii pentru trecut se subordonează puterii lucrului judecat, în interesul conservării stabilității raporturilor juridice.

Decizia ICCJ va fi motivată și se va publica în Monitorul Oficial, moment de la care devine obligatorie pentru instanțele judecătorești. Cu toate acestea, ea poate fi invocată și în cadrul proceselor ce se află pe rol în prezent.

În concluzie, CNADNR SA va ține cont de argumentele pe care se întemeiază acest recurs în interesul legii și va proceda în consecință, astfel încât toți cei care nu vor respecta legea și nu vor achita tariful de trecere și cel de utilizare pe rețeaua de drumuri naționale din România să poată fi amendați în mod legal.

CNADNR SA
Comunicat de presă
20.02.2015

luni, 16 februarie 2015

Amenzile la rovinieta sunt nule!

Se admite recursul în interesul legii formulat de Avocatul Poporului şi, în consecinţă, stabileşte că:
În interpretarea şi aplicarea dispoziţiilor art.17 din Ordonanţa Guvernului nr.2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările, raportate la dispoziţiile art.4 pct.1-4 şi art.7 din Legea nr.455/2001 privind semnătura electronică, republicată, procesele-verbale de constatare şi sancţionare a contravenţiilor prevăzute de art.8 alin.(1) din Ordonanţa Guvernului nr.15/2002 privind aplicarea tarifului de utilizare şi a tarifului de trecere pe reţeaua de drumuri naţionale din România, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.424/2002, cu modificările şi completările ulterioare, încheiate potrivit art.9 alin.(1) lit.a), alin.(2) şi alin.(3) din acest act normativ, transmise persoanelor sancţionate contravenţional pe suport de hârtie, sunt lovite de nulitate absolută în lipsa semnăturii olografe a agentului constatator.
Obligatorie, potrivit art.517 alin.(4) din Codul de procedură civilă.
            Pronunţată în şedinţă publică, astăzi, 16 februarie 2015.

miercuri, 4 februarie 2015

Lista punctelor fixe de control rovinieta

CNADNR a transmis, la solicitarea Digi24, lista amplasamentelor punctelor fixe de control al rovinietei, puse în funcțiune din 20 ianuarie 2015

1. Vrancea – DN23 – localitatea Vulturu

2. Cluj – DN75 – localitatea Mihai Viteazu

3. Satu Mare – DN19 – localitatea Decebal

4. Caraş Severin – DN58 – localitatea Soceni

5. Maramureş – DN18 – localitatea – Moisei

6. Dolj – DN56 – localitatea Podari

7. Dâmboviţa – DN71 – localitatea Ulmi

8. Prahova – DN72 – localitatea Brătăşanca

9. Mureş – DN15 – localitatea Sângeorgiu de Mureş

10. Galaţi – DN26 – localitatea Vînători

11. Bacău – DN15 – Gîrleni

12. Neamţ – DN15 – localitatea Călugăreni

13. Vaslui – DN24 – localitatea Crasna

14. Vaslui – DN24B – localitatea Râșești

15. Bihor – DN1 – Oşorhei

Sursa: Digi24

joi, 15 ianuarie 2015

Începe vânătoare celor care nu plătesc rovinieta

Ministerul Transporturilor a pus gând rău șoferilor, indiferent de naționalitate. Aceștia vor fi monitorizați atent dacă circulă pe drumurile naționale fără să achite rovinieta.
Ministrul transporturilor Ioan Rus a precizat ca în acest an vor fi luate măsuri suplimentare în ceea ce privește monitorizarea șoferilor care circulă pe drumurile naționale sau pe autostrăzi fără să dețină rovinietă.
"Ce se va aduna de la acciza de la motorină suplimentar, ce se va aduna de la rovinietă - unde vom lua măsuri în acest an ca fiecare cetăţean român, şi nu numai, să-şi cumpere rovinietă- mai putem socoti să ajungem de la un miliard la aproape două miliarde de lei pe an suplimentar faţă de ce avem în buget", a declarat ministrul Ioan Rus, la cu ocazia prezentării priorităților din infrastructura rutieră, eveniment la care au participat premierul Victor Ponta, ministrul finanțelor, Darius Vâlcov, și ministrul fondurilor europene, Eugen Teodorovici.
Rus a menționat că vor fi luate măsuri și în ceea ce privește autovehiculele înmatriculate în străinătate.
Noi puncte de monitorizare a rovinietei
În urmă cu o lună, Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) a anunțat că a pus în funcţiune 18 noi puncte fixe de control a valabilităţii rovinietei, avertizând că zonele unde sunt acestea amplasate nu vor putea fi evitate.

Până la instalarea celor 18 noi puncte, controlul valabilităţii rovinietei se realiza prin intermediul a 33 puncte fixe de control, 14 puncte mobile de control şi prin intermediul personalului IGPR, ISCTR şi CNADNR SA (în punctele de trecere a frontierelor), cu drept de verificare a deţinerii rovinietei valabile.

Potrivit comunicatului CNADNR, punctele de control puse în funcţiune în luna decembrie, sunt amplasate în zone în care acestea nu pot fi evitate de către conducătorii auto. "Aceste puncte de control fac parte din sistemul informatic deţinut de CNADNR , sistem care permite emiterea rovinietelor atât prin punctele de lucru ale Distribuitorilor autorizaţi de CNADNR SA, cât şi prin intermediul SMS (pentru utilizatorii români şi doar pentru perioada minimă de valabilitate pentru fiecare categorie de vehicul în parte), dar şi pentru descurajarea utilizatorilor reţelei de drumuri naţionale şi autostrăzi de a circula fără a deţine rovinietă valabilă", se menționa în comunicat.
Mai mult, compania a anunțat că în 2015 are în intenție să pună în funcţiune încă 23 puncte de control a valabilităţii rovinietei. Astfel, "prin intermediul tuturor acestor mijloace de control, CNADNR SA va acoperi în mare parte reţeaua de drumuri naţionale şi autostrăzi, în acest mod devenind aproape imposibilă circulaţia vehiculelor fără rovinietă valabilă", se arată în sursa citată.

marți, 30 decembrie 2014

Plătitor de TVA? Fiscul va face controale și interviuri din 2015!

Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) va introduce o noua procedura de verificare a firmelor care cer inregistrarea codului de TVA care va avea trei filtre de selectie. In prima faza, vor fi analizate datele companiei cu o aplicatie informatica. Daca apar suspiciuni, va avea loc un interviu la Fisc si, in ultima instanta, va fi facut un control la sediul societatii, a declarat, pentru Capital, seful institutiei, Gelu Stefan Diaconu. "Incepand cu 1 februarie vom introduce noua procedura de inregistrare in scopuri de TVA care va fi derulata prin structuri specializate din cadrul compartimentelor de informatii fiscale. La momentul atribuirii codului de inregistrare vom face verificare preliminara. Pentru majoritatea solicitantilor durata obtinerii codului de inregistrare va fi de doar 24 de ore fata de 3 zile acum. Pentru cei care au profil de risc ridicat intervin verificari inclusiv prin Antifrauda. Important este sa nu se mai inregistreze firme care au ca unic scop evaziunea fiscala la TVA pentru ca aici principala cauza este activitatea firmelor fantoma", a declarat presedintele ANAF.

Sursa: Capital.ro

joi, 18 decembrie 2014

18 puncte noi de control al rovinietei

Compania Naţională de Autostrăzi si Drumuri Naţionale din România anunţă participanţii la trafic că, începând de astăzi 18.12.2014, au fost puse în funcţiune pe reţeaua de drumuri naţionale si autostrăzi din România, 18 noi puncte fixe de control valabilitate rovinietă, prin intermediul cărora vor fi înregistrate vehiculele care circulă fără achitarea corespunzătoare a tarifului de utilizare (rovinieta), conform prevederilor OG nr. 15/2002, cu modificările si completările ulterioare.
Menţionăm că până la această dată, controlul valabilităţii rovinietei se realiza prin intermediul a 33 puncte fixe de control, 14 puncte mobile de control si prin intermediul personalului IGPR, ISCTR si CNADNR SA (în punctele de trecere a frontierelor), cu drept de verificare a deţinerii rovinietei valabile.
Precizăm că punctele de control puse în funcţiune astăzi, sunt amplasate în zone în care acestea nu pot fi evitate de către conducătorii auto. Aceste puncte de control fac parte din sistemul informatic deţinut de CNADNR SA, sistem care permite emiterea rovinietelor atât prin punctele de lucru ale Distribuitorilor autorizaţi de CNADNR SA, cât si prin intermediul SMS (pentru utilizatorii români si doar pentru perioada minimă de valabilitate pentru fiecare categorie de vehicul în parte), dar si pentru descurajarea utilizatorilor reţelei de drumuri naţionale si autostrăzi de a circula fără a deţine rovinietă valabilă.
De asemenea precizăm că în anul 2015 vor fi puse în funcţiune încă 23 puncte de control a valabilităţii rovinietei. Astfel, prin intermediul tuturor acestor mijloace de control, CNADNR SA va acoperi în mare parte reţeaua de drumuri naţionale si autostrăzi, în acest mod devenind aproape imposibilă circulaţia vehiculelor fără rovinietă valabilă.
În contextul celor menţionate mai sus, adresăm utilizatorilor rugămintea de a verifica, înainte de a utiliza reţeaua de drumuri naţionale si autostrazi, valabilitatea rovinietei.
Pentru a veni în sprijinul utilizatorilor, CNADNR SA a pus la dispoziţia acestora, la adresa de internet www.cnadnr.ro, Secţiunea Verificare Rovinietă, un instrument prin care se pot verifica si descarca în format pdf informaţii privind valabilitatea rovinietei, prin introducerea datelor vehiculului (număr de înmatriculare, număr de identificare) si codul de siguranţă. Precizăm că acest instrument se poate utiliza pentru rovinietele aflate în perioada de valabilitate si nu pentru rovinietele a căror valabilitate a expirat sau pentru rovinietele care urmează să intre în vigoare la o dată ulterioară efectuării verificării pe site.

Comunicat de presa CNADNR SA

joi, 30 octombrie 2014

57% din brokerii de asigurări vor disparea



Principalele prevederi ale noii norme privind brokerii de asigurări impun obligativitatea constituirii unui capital social subscris şi vărsat de minimum 250.000 de lei şi asigurarea unei capacităţi financiare din fonduri proprii de 4% din suma primelor anuale intermediate, dar nu mai puţin de 15.000 de euro.

ASF justifică măsurile prin ceea ce descrie drept "o asimetrie totală" între soietăţile de brokeraj bine capitalizate şi cele "cu poziţii de piaţă agresive şi riscante, necapitalizate suficient".

"Primii 50 de brokeri deţin 73% din valoarea primelor intermediate, dar 60% dintre aceştia funcţionează paradoxal pe capitaluri minime. În acelaşi timp, 43% dintre societăţile de brokeraj ar îndeplini noile condiţii cumulative de capitalizare", subliniază ASF, notând totodată că norma ar promova "dezvoltarea unui mediu concurenţial mai bun".

ASF precizează că toate celelalte instituţii financiare non-bancare au un prag minim de 50.000 de euro a capitalurilor sociale, faţă de 5.000 de dolari în cazul intermediarilor de asigurări, dar şi că volumul primelor intermediate a crescut neînsoţit de majorarea corespunzătoare a capitalizării, astfel încât "riscurile suplimentare" introduse în sistem să fie acoperite.

marți, 12 august 2014

CNADNR execută silit şoferii care au fost prinşi fără rovinietă

Șoferii prinşi fără rovinietă în 2011 riscă să rămână fără bani în cont pentru că nu au plătit aşa numitul tarif de despăgubire, culmea, eliminat în 2012 din lege. Tariful reprezintă de fapt contravaloarea taxei de drum pe un an şi, până în 2012, venea la pachet cu amenda. Avocaţii susţin că executarea silită a acestor şoferi este abuzivă. Cei care s-au trezit cu somaţii şi nu vor să plătească trebuie să se adreseze de urgenţă instanţei şi să ceară anularea executării silite.

Elena Ursu are, împreuna cu fiul sau, o mică firma de transport, care acum riscă să-şi închidă porţile. Motivul? Compania de Drumuri vrea să-i pună poprire pe conturi pentru a recupera câteva sute de euro, după ce, în urmă cu trei ani, unul dintre şoferii de camion ai firmei a fost prins fără rovinietă. Abia acum, femeia s-a trezit că e somată de cei de la Drumuri să plătească tariful de despăgubire, anulat între timp prin lege în 2012, informează Digi 24 TV.

„În iulie, anul acesta, am primit de la biroul executorului o înştiinţare privind o executare silită, reprezentând onorariul pentru executare şi tariful de despăgubire către CNADNR. Cât de mare este suma? 720 de euro tariful de despăgubire şi 1.144 de lei onorariul executorului”, a declarat Elena Ursu, proprietara firmei de transport.

Cu astfel de somaţii s-au trezit mai multe persoane. De exemplu, Mihai se plânge, pe un forum, că din cauză că a circulat fără a plăti taxa de drum în vara lui 2011 este acum în pericol de a fi executat silit. Asta deşi ar fi plătit amenda, nu şi tariful de despăgubire, în valoare de 28 de euro. Are, în plus, de achitat şi cheltuieli de executare de aproape 500 de lei.

Avocaţii spun că CNADNR îi execută pe şoferi în mod abuziv.

„Aceste executări silite, în formă, ele ar fi legale, însă ele sunt de fapt abuzive. În ipoteza în care în 2012 s-a abrogat acest tarif de despăgubire, evident că în 2014 nu ai cum să pui în executare un astfel de tarif de despăgubire, pe care o lege mai favorabilă l-a desfiinţat. Constituţia României, în articolul 15, ne arată foarte clar că în cazul legii contravenţionale şi penale se va aplica întotdeuna legea mai favorabilă”, a spus avocatul Adrian Cuculis.

Cine s-a trezit cu o astfel de somaţie trebuie să se mişte repede. În cinci zile trebuie contestat onorariul executorului iar, în 15 zile, întregul proces de executare în instanţă.

CNADNR a încasat anul trecut din rovinietă aproape 261 de milioane de euro, cu 60 de milioane de euro mai mult decât cea colectată în 2012. Aproape 11 milioane de euro reprezintă suma strânsă din amenzile plătite de şoferii care au circulat pe şosele fără a achita taxa de drum.

Sursa: Revista Miscarea

joi, 26 iunie 2014

Noile vignete in Europa

Letonia introduce taxa de drum de la 1 iulie!

De la 1 iulie 2014 în Lituania devine obligatorie taxa de drum pentru autovehiculele cu greutatea de peste 3,5 tone. Autoturismele și autocarele pentru transport persoane vor fi scutite de noua taxă.
Valoarea taxei va fi calculată în funcție de masa totală a mijlocului de transport, numărul de axe, clasa ecologică a motorului. Totodată, este important de știut că noua taxă de drum va fi achitată pentru o zi, o săptămână, o lună și un an.

Germania vrea să introducă viniete pentru utilizarea autostrăzilor din 2016!

Ministerul Transporturilor din Germania intenţionează să introducă viniete pentru autoturisme începând cu anul 2016. Preţul acestora nu a fost încă publicat, iar potrivit mass-media  ar putea costa în jur de 100 de euro pe an.

Noul ministru al Transporturilor - Ioan Rus

Noul ministru al Transporturilor, Ioan Rus, a fost învestit în funcție. Ceremonia de depunere a jurământului a avut loc la Cotroceni, în seara zilei de 25 iunie, după ce preşedintele Traian Băsescu a semnat decretul privind numirea sa în funcţie. 
Ioan Rus îl înlocuieşte la conducerea Ministerului Transporturilor pe Dan Şova, care s-a retras din guvern pentru a se implica în organizarea campaniei electorale a PSD pentru prezidenţialele din luna noiembrie.

luni, 12 mai 2014

In trei ani vom avea încă 391 de kilometri de autostradă finalizaţi

Ministrul Transporturilor, Dan Şova, a declarat duminică la Oradea că la finele anului 2017 vor fi finalizate lucrările la Autostrada Transilvania între Borş şi Sebeş, pe o lungime de 391 de kilometri.

'Vestea bună pentru Autostrada Transilvania este că am reuşit să o urnim. (...) Noi preconizăm ca tronsonul Sebeş - Turda să se termine până la 31 decembrie 2015, dacă nu în martie 2016. Suplacu de Barcău - Borş se termină până în 2016, iar Suplacu de Barcău - Nădăşel, până în 2017. Acestea sunt termenele realiste', a susţinut, în conferinţă de presă, Dan Şova. Ministrul a precizat că tronsonul Suplacu de Barcău - Borş are încă de la momentul conceperii bugetului pe 2014 alocare pe trei ani - 2014, 2015 şi 2016 -, Sebeş - Turda este pe fonduri europene, Gilău - Nădăşel are, de asemenea, finanţare de la buget iar partea de la Suplacu de Barcău la Nădăşel, 93 de km, va fi primul proiect de autostradă care va fi finanţat integral din acciza introdusă de la 1 aprilie.

'Încasările pe an din acciză sunt, estimativ, de 500 de milioane de euro, deci nu va fi o problemă să poată fi finanţat acest tronson', a subliniat ministrul.

Din vechea autostradă Transilvania, din traseul proiectat iniţial, se va realiza şi tronsonul Câmpia Turzii - Tg. Mureş, din fonduri europene, ca soluţie tehnică fiind propusă construcţia unui drum naţional cu patru benzi, prin afara localităţilor, ale cărui costuri sunt mai mici decât pentru autostradă.

Ministrul a participat duminică de dimineaţă la Oradea la o întâlnire cu reprezentanţi ai autorităţilor locale şi judeţene, precum şi cu câţiva constructori prezenţi cu o zi în urmă la conferinţa naţională 'Drumurile României, încotro?...', organizată de Federaţia Patronilor Bihor, dar la care ministrul nu a mai ajuns din cauza vizitei în Cluj. După această întâlnire, ministrul Şova a susţinut o conferinţă de presă la Prefectura Bihor împreună cu directorul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale, Narcis Ştefan Neaga, cu adjunctul acestuia, Cristian Andrei. Au mai fost prezenţi Eugen Cecan, şeful Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Cluj, Marcel Boloş, directorul general al Agenţiei de Dezvoltare Regionale Nord-Vest.


Sursa: Agerpres

marți, 28 ianuarie 2014

Stationarea unui camion costa 1.000 lei / zi

Staţionarea unui camion , în condiţii de iarnă, pe drumurile din România costă circa 1.000 de lei în 24 de ore, aici incluzându-se costurile carburantului necesar încălzirii cabinei, costurile cu vigneta, diurna şi  penalităţile de întârziere, a precizat Augustin Hagiu, preşedintele Confederaţiei Naţionale Rutiere. Astfel, apreciind numărul de camioane care au staţionat pe şosele României în weekend-ul trecut la „câteva sute” se pot aprecia la „câteva sute de mii de lei” pagubele transportatorilor cu TIR-uri blocate în zăpadă. Numărul exact de camioane blocate nu poate fi cunoscut , pentru că foarte multe firme de transport nu comunică situaţia.

„Din fericire, camionagii români nu obişnuiesc să plece în cursă în week-end, aşa că au fost relativ puţine cazuri de staţionare a camioanelor. Cele mai multe staţionări au fost ale camioanelor străine. Noi, sâmbătă, aveam raportate 48 de camioane staţionate. Cu tot cu cele ale altor confederaţii patronale, să fi fost vreo 200 de camioane blocate. În schimb, străinii au fost cu miile: turci, ucrainieni, sârbi, bulgari, moldoveni”, a spus Hagiu.
Din cauza vremii extreme din ultimele două zile, autorităţile au dispuns închiderea temporară a tuturor autostrăzilor din România, precum şi a mai multor drumuri naţionale.
”Pe noi nu ne preocupă acum strict problema camioanelor, ci contextul în care s-a ajuns la această situaţie. Din nou s-au amestecat informaţiile şi nu au căpătat coerenţă, ba că autostrada este închisă, ba că este deschisă. Din nou autorităţile s-au bâlbâit. Parazăpezile lipsesc cu desăvârşire. Este o bătaie de joc ceea ce numeşte CNADNR parazăpezi, şi cred că au mai cheltuit şi o groază de bani pe ele. La nivelul Ministerului Transporturilor din nou este beznă”, a mai spus  Hagiu.

joi, 23 ianuarie 2014

Din aprilie în Marea Britanie camioanele vor achita taxă de drum

De la 1 aprilie 2014 vehiculele grele de marfă ( HGV-uri ) cu greutate de 12 de tone sau mai mult vor trebui să plătească o taxă pentru a utiliza drumurile din Marea Britanie, informează autoritățile de la Londra.
Taxa pentru fiecare HGV este între 1.70 £ și £ 10 pe zi (170 de lire sterline și 1.000 de lire sterline pe an), în funcție de tipul de vehicul, numărul de axe și de greutate. În cazul în care un HGV este folosit pe drumurile din Marea Britanie pentru mai mult de 100 de zile pe an, plata anuală este cea mai rentabilă.

Indiferent de perioada de plată, taxa se percepe de la miezul nopții ( 00:00:00 ) la o secundă înainte de miezul nopții ( 23:59:59 ).

Este foarte ușor de plătit online, folosind un card de debit sau de credit sau cu unele carduri de combustibil.
Operatorii vor putea începe înregistrarea pentru taxă de pe 3 martie 2014 în cazul în care au 50 sau mai multe HGV-uri care fac curse în Marea Britanie și se pot înregistra până pe 17 martie 2014 în cazul în care au mai puțin de 50 de HGV-uri.

Taxa poate fi achitată de șofer, companie sau un agent de rezervare. Cu toate acestea, fiecare șofer va trebui să verifice dacă are plătită taxa de fiecare dată când merge în Marea Britanie.
În cazul în care un șofer sau operator nu a achitat taxa pentru vehicul, numărul de înregistrare va fi recunoscut în regim automat. Șoferul va trebui să plătească o amendă la fața locului de 300 de lire sterline. În cazul în care amenda nu este achitată, vehiculul va fi sechestrat, lucru ce ar putea perturba termenele de livrare și să ducă la costuri suplimentare.

vineri, 3 ianuarie 2014

Creste parcul auto national

Parcul auto naţional din România a ajuns, la finele anului 2012, la 5,71 milioane de unităţi, în creştere cu 26,8%, comparativ cu 2007, peste jumătate dintre autovehicule fiind maşini mai vechi de 10 ani, potrivit datelor Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV).

La multi ani 2014!

Va urez din tot sufletul sa aveti un an 2014 de exceptie.
La multi ani!

luni, 25 noiembrie 2013

Taxarea autostrăzilor ar putea începe din 2017. Cât vor plăti şoferii?

Taxarea autostrăzilor din România ar putea începe după finalizarea centurii sud a Capitalei, unde lucrările vor fi derulate în intervalul 2014-2017, a declarat ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură, Dan Şova, la emisiunea "După 20 de ani", difuzată duminică de Pro TV.
Taxă va fi plătită pe traseul Piteşti - Constanţa, având un nivel de trei euro la suta de kilometri, a arătat ministrul. Acelaşi nivel de taxare a fost estimat şi pentru autostrada Comarnic - Braşov, care ar putea fi finalizată în 2016-2017.
"Calculele de taxare s-au făcut numai pentru Comarnic - Braşov. Dincolo, la centura de Sud, proiectul este scos direct ca având concesiune de la Piteşti până la Constanţa, deci concesionarul trebuie să construiască centura Sud, care are 48 de kilometri, şi ia în concesiune de la Piteşti la Constanţa. (…)
Prima etapă din concesiunea Piteşti - Constanta cu construcţie centura Sud este reabilitarea a peste 30 de kilometri de pe autostrada Bucureşti - Piteşti. Acolo va intra cu taxă de drum de la Piteşti până la Constanţa, în acelaşi regim, 3 euro pe suta de kilometri", a spus ministrul Dan Şova .
Premierul Victor Ponta a anunţat în august că şoferii care vor circula pe autostradă între Piteşti şi Constanţa vor fi obligaţi să achite o taxă, iar din banii astfel colectaţi vor fi acoperite costurile de modernizare a centurii de sud a Capitalei.
În primăvara acestui an, Şova, declara că tronsoanele de autostradă Comarnic-Braşov şi Craiova-Piteşti, precum şi centura sud a Bucureştiului vor fi taxate după intrarea în exploatare, iar cuantumul taxei se va baza pe un calcul de 3 euro pe suta de kilometri.

Sursa: Mediafax

luni, 18 noiembrie 2013

Amenzi drastice pe autostrăzile din Austria. Atenţie la semnul IG-L!

Şoferii români care ajung pe autostrăzile din Austria trebuie să fie foarte atenţi de un nou regulament rutier care a fost introdus în această ţară.

Chiar dacă în Austria viteză maximă pe autostrăzi este 130 kilometri pe oră, în faţa şoferilor, pe semnalizările electronice, pot apărea, aparent fără niciun motiv, limitări de viteză. Pe lângă reducerea vitezei sub 100 de kilometri pe oră va apărea scris şi IG-L.

Foarte mulţi locuitori din vestul României frecventează Austria, în special în sezonul de schi, dar şi pentru relaxări la Viena şi alte oraşe minunate. Aceştia trebuie să ştie că autorităţile austriece, extrem de serioase când vine vorba de mediu, au instaurat regula IG-L (abrevierea de la „Immissionsschutzgesetz Luft”) tocmai pentru reducerea poluării. Când apare acest semn înseamnă că poluarea din cauza noxelor maşinilor pe acea porţiune de drum a depăşit limitele admise. Totul se măsoară cu ajutorul unor senzori montaţi pe autostradă.

Dacă depăşiţi limita de viteză în momentul în care aveţi semnul IG-L amenzile nu vor fi cele obişnuite pentru o asemena infracţiune, ci sunt realmente drastice. Plătiţi pentru nerespectarea mediului înconjurător până la 2.180 de euro. Aşadar, atenţie mare, austriecii nu se joacă când vine vorba de mediu.

sâmbătă, 9 noiembrie 2013

Harta stării drumurilor din RO

Forumul de infrastructură Construim-România a publicat o hartă care ar trebui consultată de orice conducător auto din România.
Harta se referă la calitatea drumurilor din România şi ia în calcul autostrăzile, drumurile europene, drumurile naţionale şi câteva dintre cele judeţene, socotite cele mai relevante.
Cei de la Construim-România au realizat-o pe baza informaţiilor primite de la utilizatori.




Sursa: Construim-romania.ro / Peundemerg.ro

miercuri, 6 noiembrie 2013

Câte taxe pentru a merge pe drumurile Romaniei?

Incepand cu 2014 românii vor ajunge să plătească trei tipuri de taxe pentru a merge pe drumurile publice din România.

Guvernul a anunţat introducerea unei accize suplimentare, de 7 eurocenţi pe fiecare litru de carburant cumpărat de la orice benzinărie din ţară, sumele urmând să fie folosite pentru construcţia de drumuri.
Un calcul simplu bazat pe consumul de benzină şi motorină din 2012 arată că statul ar colecta, într-un an, 490 sau 607 milioane de euro, în funcţie de modul de implementare a noii taxe: dacă se va aplica şi TVA pe ea sau nu, ca la acciza obişnuită.Noua acciză este de destul de asemănătoarea cu vechea "taxă Băsescu", vechea taxă de utilizare a drumurilor publice.

Utilizatorii drumurilor publice din România plătesc însă şi rovinieta, un tarif de utilizare a reţelei de drumuri şi autostrăzi. Pentru autoturisme, valoarea acesteia este cuprinsă între 3 euro (pentru şapte zile) şi 28 de euro (pentru 12 luni) şi urmează să fie şi ea crescută. Potrivit unui proiect de act normativ, noile valori ar urma să fie cuprinse între 5 şi 32 de euro.

Odată ce se va finaliza construcţia primei autostrăzi realizată în sistem de concesiune, românii vor plăti şi o taxă de autostradă, din care urmează să îşi recupereze investiţia constructorul privat al autostrăzii. Momentan, sunt în procedură de atribuire mai multe contracte de construcţie de autostrăzi în sistem de parteneriat public privat: Comarnic-Braşov, Piteşti-Craiova şi centura de sud a Bucureştiului.

Cel mai avansat proiect pare a fi cel al autostrăzii Comarnic-Braşov, contractul urmând să fie semnat până la sfârşitul anului, iar autostrada terminată până în 2016. La acel moment, şoferii de autoturisme vor plăti o taxă de circa 7-8 lei pentru a merge pe toţi cei 58 de kilometri, echivalentul unei taxe de 1,2 eurocenţi pe ax şi osie.
Ulterior, se vor plăti taxe şi pentru accesul pe autostrăzile deja construite. După ce se va construi centura de sud a Bucureştiului, va fi taxat traficul şi pe autostrăzile A1 şi A2, deşi au fost construite cu bani de la buget. Motivul ar fi că cel care va construi centura de sud va primi şi contractul de întreţinere a celor de două autostrăzi, iar lucrările de întreţinere nu vor mai fi plătite de la buget. Potrivit estimărilor actuale, un drum pe autostradă între Constanţa şi Piteşti ar urma să coste circa 50 de lei, pentru un autoturism.

În afară de aceste taxe, şoferii români mai plătesc o taxă de poluare, la înmatricularea autoturismului, dar şi o taxă locală anuală, de posesie.

Sursa: Economica.net

marți, 29 octombrie 2013

Inca 18 camere video pentru verificarea rovinietei

18 noi camere de monitorizare video ce vor detecta autovehiculele care circulă fără rovinietă au fost puse în funcțiune pe drumurile din România, începând de luni, 28 octombrie. foto

Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale (C.N.A.D.N.R.) informează că, până în acest moment în reţeaua rutieră naţională se aflau în funcţiune 24 de puncte de control (10 fixe, 14 mobile). Prin adăugarea celor 18 compania vrea să sporească cu 75% gradul de control al autovehiculelor din trafic. În perioada următoare, până în toamna anului 2014, vor mai fi instalate încă 45 de camere, ceea ce înseamnă creşterea şi întărirea sistemului de supraveghere cu aproape 100 %.

Potrivit CNADNR, în urma amplasării celor 24 de camere, în anul 2010, s-a simţit o creştere sensibilă a veniturilor din taxa de rovinietă. Instalarea celor 63 de noi camere va duce la o creştere considerabilă a veniturilor rezultate din această taxă. Numărul mai mare de puncte de control generează creşterea gradului de plăţi voluntare a rovinietei cu un procent de minim 25 %. Camerele au fost amplasate strategic, în puncte care nu pot fi ocolite de şoferi, iar pe timpul nopţii, sistemele de supraveghere vor detecta plăcuţele maşinilor şi în infraroşu..

Dispozitivele de control fac parte dintr-un sistem informatic compact al CNADNR SA. Pe şoselele din România sunt amplasate posturi de control dotate cu camere de luat vederi, care recunosc numerele de înmatriculare ale maşinilor de la o distanţă de 20 de metri. Numărul de înmatriculare al autoturismului este verificat în baza de date şi în cazul în care nu a fost platită rovinieta proprietarul maşinii va fi amendat.

miercuri, 23 octombrie 2013

Restricţii de trafic greu în Ungaria

În Ungaria, circulaţia tirurilor va fi interzisă din această noapte până mâine la ora 23:00, ora României. Restricţionarea traficului de peste 7,5 tone se aplică pentru că mâine este Ziua Naţională a Ungariei, când este comemorată Revoluția din 1956 și începuturile luptei pentru libertate.
Următoarea zi liberă nelucrătoare în Ungaria este pe data de 1 noiembrie. Atunci traficul greu va fi interzis din noaptea de 31 octombrie ora 23:00 până pe 1 noiembrie ora 23:00. De cele mai multe ori, după ridicarea acestor restricţii, în Vama Nădlac, principalul punct de trecere a frontierei din vestul ţării, se formează coloane de tiruri pe mai mulţi kilometri.

miercuri, 9 octombrie 2013

1 milion de amenzi la rovinieta neplatite

Ministrul Dan Şova a declarat că sunt peste un milion de amenzi pentru neplata rovinietei neachitate în ultimii trei ani, el arătând că a propus trecerea acestora de la CNADNR la Ministerul de Finanţe, pentru a intra sub incidenţa Codului de procedură fiscală. foto

În ceea ce priveşte creşterea preţului rovinietei, Şova a precizat că această majorare se referă în special la vehiculele comerciale care tranzitează România, acolo unde tarifele sunt cele mai mici din UE.

Rovinieta pe an creşte de 28 la 32 de euro, din câte am văzut propunerea care a venit de la CNADNR. Creşterea în general se referă la cei care au rovinietă pe 7 sau 10 zile. Asta nu se referă la cetăţenii români care au un autoturism proprietate personală, ci la creşterea rovinietei pentru vehiculele comerciale care tranzitează România, pentru că sunt tarife foarte mici în comparaţie cu orice alt stat UE. Proiectul privind modificarea preţurilor la roviniete se află în circuitul de avizare.
Ceea ce pot să spun este că iniţiativa a plecat de la un calcul care se face pe baza unor indici care sunt la CNADNR de calcul al rovinietei şi pe baza a ceea ce solicită Ministerul de Finanţe. Nu ştiu dacă creşterea va rămâne de 60%.”, a spus ministrul Dan Şova.

joi, 26 septembrie 2013

Rovinieta se va scumpi

Costul rovinietei platite de soferii de autoturisme va creste cu pana la 66% si va fi mai mic pe anumite perioade de valabilitate in cazul vehiculelor de transport marfa si persoane, potrivit unui nou proiect DPIIS de modificare a legislatiei privind tarifele de utilizare a infrastructurii rutiere.

Comparativ cu un proiect de ordonanta elaborat anterior de institutie pe aceasta tema si cu reglementarile in vigoare, noua varianta prevede majorarea si scaderea mai multor tarife, eliminarea perioadei de valabilitate de 90 de zile si adaugarea unui nou interval, de 10 zile, pentru autoturisme si pentru vehiculele de transport marfa cu masa totala mai mica sau egala cu 3,5 tone, scrie Mediafax.
Astfel, soferii de autoturisme vor scoate din buzunar pentru roviniete valabile 7 zile, 30 zile si 12 luni suma de 5, 10 respectiv 32 euro, inclusiv TVA. Comparativ, pentru aceleasi perioade de valabilitate, sumele achitate se ridica in prezent la 3, 7 si 28 euro.
Pentru o perioada de 10 zile, nivelul propus este de 6 euro.
In cazul vehiculelor de transport marfa de pana la 3,5 tone, tarifele pentru 7 zile si 12 luni cresc de la 6 la 7 euro, respectiv de la 96 la 100 euro, dar scad in schimb in cazul intervalului de 30 zile, de la 16 euro la 14 euro.
Pentru vehiculele de transport marfa de 3,5 - 7,5 tone sau de transport persoane cu 9-23 locuri pe scaune rovinieta pentru o zi va costa 11 euro, fata de 4 euro in prezent. Taxa va scadea de la 52 euro la 50 euro, pentru 30 zile, dar va urca de la 320 euro la 500 euro la 12 luni.
Soferii vehiculelor de transport marfa de 7,5 - 12 tone sau de transport persoane cu peste 23 locuri pe scaune, rovinieta pe zi creste de la 7 la 11 euro si scade de la 35 euro la 30 euro in cazul achitarii pe sapte zile. La 30 zile, taxa scade de la 91 euro la 60 euro, iar la 12 luni aceasta este majorata de la 560 euro la 600 euro.
In cazul vehiculelor de transport marfa de peste 12 tone cu pana la trei axe, rovinieta pe zi creste de la 9 la 11 euro, scade la 7 zile (de la 45 euro la 36 euro) si 30 zile (de la 117 euro la 72 euro) si ramane la valoarea actuala la 12 luni (720 euro).

Pentru vehiculele de transport marfa de peste 12 tone cu minim patru axe, tarifele pentru o zi raman la 11 euro, la 7 zile scad de la 55 euro la 45 euro, la 30 zile sunt diminuate de la 143 euro la 90 euro iar pentru 12 luni acestea coboara de la 1.210 euro la 900 euro.
"Va fi actualizat nivelul tarifelor de utilizare, intermediare, in cazul vehiculelor de transport marfa cu masa totala maxima autorizata mai mare de 3,5 tone, conform procentelor recomandate de Directiva 2011/76/UE a Parlamentului European si a Consiliului de modificare a Directivei 1999/62/CE de aplicare a taxelor la vehiculele grele de transport marfa pentru utilizarea anumitor infrastructuri (tariful lunar – maximum 10% din tariful anual; tariful saptamanal – maximum 5% din tariful anual; tariful zilnic de 11 euro si maximum 2% din tariful anual) si va fi diminuat nivelul tarifului cu valabilitate de 12 luni, aplicat in cazul vehiculelor cu masa totala maxima autorizata mai mare de 12 tone, cu minimum 4 axe (inclusiv)", se arata in nota de fundamentare a proiectului de ordonanta de urgenta elaborat de Departamentul pentru Proiecte de Infrastructura si Investitii Straine (DPIIS).
In plus, autorii documentului precizeaza ca va fi majorat nivelul tarifelor aplicate in cazul autovehiculelor si a vehiculelor cu masa totala maxima autorizata mai mica sau egala cu 3,5 tone, in cazul acestora nivelul existent inregistrand cele mai mici valori din Uniunea Europeana.

Proiectul de ordonanta extinde, de asemenea, modalitatile de achitare a tarifelor de utilizare a drumurilor, prin intermediul unor mijloace de plata care urmeaza sa fie puse la dispozitie de catre distribuitori, si va elimina posibilitatea de exceptare a vehiculelor utilizate exclusiv in transportul public local de persoane pe raza teritorial - administrativa a unei localitati.
"Va fi reglementat ca, prin exceptie de la prevederile OG nr.2/2001, sumele provenite din amenzile aplicate pentru circulatia fara rovinieta valabila se fac venit integral la bugetul de stat", se arata in nota de fundamentare.
In plus, vor fi eliminate prevederile privind sanctiunile aplicabile in cazul falsificarii rovinietei, intrucat acestea sunt fapte incriminate de Codul Penal.

Sursa: Mediafax

vineri, 23 august 2013

O NOUĂ TAXĂ PENTRU ŞOFERI

Soferii care vor circula pe autostradă între Piteşti şi Constanţa vor fi obligaţi să achite o taxă in afara de rovinieta, iar din banii astfel colectaţi vor fi acoperite costurile de modernizare a centurii de sud a Capitalei, reiese din declaraţiile premierului Victor Ponta.
   
Victor Ponta anunţă o taxă pentru şoferii care vor circula între Piteşti şi Constanţa.
"Să vă dau şi vestea proastă: centura sud se face, dar nu se face din banii noştri şi va fi practic cu taxă, adică va fi de la Piteşti până la Constanţa. Eu vă zic adevărul, că după aia o să spuneţi cum e cu taxa. Nu va fi mare taxa, dar...Deci, Piteşti-Constanţa, intri la Piteşti şi te dai jos la Constanţa de pe autostradă, dar va fi cu taxă", a spus Ponta, ministru interimar al Transporturilor, aflat în inspecţie pe centura de sud a Capitalei.

În primăvara acestui an, ministrul pentru Proiecte de Infrastructură, Dan Şova, declara că tronsoanele de autostradă Comarnic-Braşov şi Craiova-Piteşti, precum şi centura sud a Bucureştiului, pe care autorităţile îşi propun să le construiască prin concesiune până la alegerile din 2016, vor fi taxate după intrarea în exploatare, iar cuantumul taxei se va baza pe un calcul de 3 euro pe suta de kilometri.

Sursa: Mediafax

marți, 20 august 2013

Atentie RADAR!

I.G.P.R. anunta ca pana la data de 31 august, la nivel national, politistii vor efectua controale ce vor viza respectarea regimului legal de vitez. Astfel, sub coordonarea Directiei Rutiere din cadrul IGPR, serviciile rutiere din cadrul inspectoratelor de politie judetene, birourile de politie pentru autostrazi si Brigada Rutiera din cadrul Directiei Generale de Politie a Municipiului Bucuresti vor desfasura actiuni punctuale pentru informarea conducatorilor auto, precum si pentru sanctionarea celor care nu respecta regimul legal de viteza, folosind toate aparatele de masurare a vitezei din dotare.

Conform calendarului de activitati al Organizatiei Politiei Europene TISPOL, in ultima decada a lunii august la nivelul tuturor tarilor membre organizatiei se desfasoara actiuni care vizeaza combaterea excesului de viteza si totodata constientizarea conducatorilor auto asupra pericolului la care se expun atat ei, cat si ceilalti participanti la trafic, prin adoptarea unei viteze de deplasare peste limita legala.

I.G.P.R. reaminteste ca in perioada minivacantei prilejuite de sarbatoarea Adormirii Maicii Domnului politistii rutieri au aplicat peste 14.400 de sanctiuni contraventionale pentru depasirea vitezei legale, retinand totodata 371 de permise de conducere pentru depasirea vitezei de deplasare cu mai mult de 50 de km/h peste limita admisa pe sectorul de drum respectiv.

luni, 15 iulie 2013

Tarife mai mari pentru rovinieta valabila o zi

Departamentul pentru Proiecte de Infrastructura si Investitii Straine, printr-un proiect de act normativ vine cu propuneri noi privind modificarea Ordonantei de Urgenta a Guvernului 15/2002 de aplicare a tarifului de utilizare si a tarifului de trecere pe reteaua de drumuri nationale.
In ceea ce priveste autoturismele, proiectul vizeaza mentinerea actualelor roviniete (valabile 7 zile, 30 de zile sau 12 luni, la preturi de 3, 7, respectiv 28 de euro) si introducerea a doua noi tarife - 4 euro, pentru o perioada de 10 zile, si 13 euro, pentru 90 de zile.

Cele doua noi tipuri de vinieta vor fi disponibile si pentru vehiculele de transport marfa de sub 3,5 tone, la tarife de 8, respectiv 36 de euro. Proiectul de act normativ actualizeaza, de asemenea, tarifele pentru celelalte categorii de vehicule, in unele cazuri in crestere fata de actualele costuri, in altele in scadere.
Astfel, pentru vehiculele de transport marfa de 3,5 - 7,5 tone sau de transport persoane cu 9-23 locuri pe scaune rovinieta pentru o zi va costa 11 euro, fata de 4 euro in prezent. In schimb, cele cu valabilitate de 7 sau 30 de zile vor costa mai putin, 16 euro sau 32 de euro, fata de 20, respectiv 52 in prezent.
Tarife mai mari pentru rovinieta valabila o zi vor plati si soferii vehiculelor de transport marfa de 7,5 - 12 tone, de peste 12 tone cu pana la trei axe, sau cei ai vehiculelor de transport persoane cu peste 23 de locuri.

Proiectul de ordonanta extinde, de asemenea, modalitatile de achitare a tarifelor de utilizare a drumurilor, prin intermediul unor mijloace de plata care urmeaza sa fie puse la dispozitie de catre distribuitori, si va elimina posibilitatea de exceptare a unor vehicule, utilizate exclusiv in transportul public local de persoane sau in cazul unora dintre institutiile subordonate MAI.
In termen de 90 de zile de la intrarea in vigoare a ordonantei, Departamentul pentru Proiecte de Infrastructura si Investitii Straine va actualiza normele metodologice pentru aplicarea tarifului de utilizare a retelei de drumuri nationale.
Cuantumurile taxelor de utilizare a drumurilor nationale nu au mai fost actualizate din 2009.

luni, 1 iulie 2013

Aglomeratie la granita cu UNGARIA

Ca urmare a faptului că, începând cu data de 01.07.2013, pe teritoriul Ungariei s-a modificat legislaţia privind achitarea taxei de drum pentru autovehiculele a căror greutate totală maximă admisă depăşeşte 3,5 tone, s-a constatat că în punctele de trecere ale frontierei de la graniţa cu Ungaria, pe sensul de intrare în ţara vecină, s-au mărit timpii de aşteptare pentru această categorie de autovehicule.

Poliţiştii de frontieră au contactat autorităţile de frontieră maghiare pentru a lua măsurile necesare care să conducă la reducerea timpilor de aşteptare pentru autocamioane şi asigurarea unui control fluent şi civilizat.

De asemenea, poliţiştii de frontieră asigură în permanenţă sprijin participanţilor la traficul transfrontalier, respectiv s-au intensificat relaţiile cu autorităţile publice locale în vederea menţinerii ordinii şi liniştii publice în zona de competenţă.

Reamintim că, în data de 29.06.2013 am informat opinia publică despre faptul că autorităţile maghiare ne-au comunicat că începând cu data de 01.07.2013, vehiculele a căror greutate totală maximă admisă depăşeşte 3,5 tone, au dreptul să circule pe drumurile din Ungaria numai după achitarea taxei de drum.

Taxa de drum poate fi achitată, pe teritoriul Ungariei, la fiecare staţie PECO, la birourile unde şi anterior se putea achiziţiona taxa de drum, precum şi în punctele de trecere ale frontierei, la intrare în ţara vecină, în terminalul automarfarelor: Artand – Borş, Nagylac – Nadlac, Gyula-Varsand, Csengersima - Petea.

vineri, 21 iunie 2013

Taxe de drum Ungaria - discriminare in U.E.

Noua taxa de drum din Ungaria care va intra in vigoare pe 1 iulie agita spiritele in randul transportatorilor romani care trebuie acum sa se descurce cu acest cost suplimentar pe care nu l-au avut in vedere atunci cand si-au stabilit bugetele sau, in cel mai bun caz, pe care nu l-au estimat corect mai ales ca aceasta taxa de drum este mai mare chiar si decat cea din Germania. Cum traseul prin Ungaria era cel mai la indemana pentru camioanele care merg spre Vest, e de asteptat ca vistieria Ungariei sa se umple cu banii primiti de la romani care fie nu vor putea evita trecerea prin Ungaria, fie nu vor considera rentabile variantele ocolitoare prin Serbia, sugerate de APTE 2002.
Spunem ca romanii vor cotiza puternic, din moment ce transportatorii unguri vor beneficia de subventii si ajutoare de la statul maghiar pentru a suporta mai usor noua taxa de drum. Cel putin asa se arata intr-un acord semnat de guvernul maghiar si asociatiile patronale din Ungaria, care a fost prezentat auditoriului in cadrul conferintei Tranzit de la Bacau.
Daca acest acord va fi pus in aplicare s-ar crea o piata neconcurentiala intr-o tara membra a Uniunii Europene, care nu accepta astfel de strategii. Un lucru ar fi insa de admirat in toata aceasta poveste: puterea patronatelor din transporturi din Ungaria care au obtinut astfel de facilitati pentru membrii lor, si ei foarte afectati de noua taxa.

Sursa: TraficMedia

joi, 30 mai 2013

Taxa pe drumurile din Ungaria va creste enorm din 1 iulie 2013

Ungaria a anuntat ca va trece de la 1 iulie 2013 la un nou sistem de taxare pe distanta parcursa, inlocuind astfel vinieta pe timp. Aceasta modificare aduce o crestere a costurilor pe cursa pentru transportatorii romani de circa 170 de euro, imposibil de suportat in cazul in care firmele nu negociaza inglobarea ei in tariful de transport. O eventuala amanare a noului sistem de taxare pana in toamna (dupa modelul Ecotaxei de Franta, care s-a amanat pentru dupa 1 octombrie) ar mai putea da o gura de oxigen firmelor de transport din Romania pentru gasirea de solutii de renegociere a contractelor de transport international sau de gasire a unor rute alternative care sa evite Ungaria.

Din numarul de kilometri pe care Dumagas ii efectueaza anual, 85% sunt pe trasee internationale si intracomunitare. Dupa Austria si Germania, cuantumul taxei de drum a crescut si in Franta, prin introducerea eco-taxei si pe drumurile nationale, crescand cheltuiala cu taxele de drum incepand din toamna acestui an.
„Cresterea taxelor pentru anumite tari nu a fost foarte mare, insa beneficiarii de transport nu au inteles nici trecerea de la 37 eurocenti/km la 40. Taxa de drum platita in Ungaria este de aproximativ 15 euro/24 h, dar incepand cu aceasta vara se introduce o taxa/km, iar printr-un calcul rapid ajungem la 100 de euro pe tranzit. Tur-retur inseamna 200 de euro, fata de 30 de euro pana acum. Clientii nostri trebuie sa fie constienti ca trebuie sa introduca acest cost in costurile lor, pentru ca de ceva vreme noi, transportatorii, le suportam pe toate“, a tinut sa sublinieze Lucia Apostol, directorul de transport Dumagas. Pentru camioanele de peste 12 t, pe autostrazile Ungariei, pana la instituirea noii taxe, nivelul de taxe porneste de la 0,083 euro/km la doua axe pana la 0,189 euro/km (Euro 5, EEV, Euro 6). Pe drumurile regionale, autoritatile maghiare, au aplicat o taxa de 0,063 euro/km la doua axe pana la 0,143 euro/km (Euro 5, EEV, Euro 6).
„Impactul noilor taxe va fi foarte mare, in special pentru flotele care fac transport international. Sa speram ca taxa de Ungaria se amana. Conform statisticilor, taxele de drum, in medie, la nivelul Europei, sunt de 20 eurocenti/km. Este o valoare foarte mare, dar nu stim daca este reflectata corect in pretul de transport“, a explicat si Cornelia Gheghesan, COO Cartrans Spedition.