Pe langa asigurari, pentru a putea circula linistiti in Romania, avem nevoie de asa-numita rovigneta, respectiv taxa de drum din Romania.
Valabilitate: pentru utilizatori romani: numai pentru 12 luni de la data declarata (ex. 30 aprilie 2005÷ 29 aprilie 2006); pentru utilizatori straini: una zi*), 7 zile, 30 de zile, 6 luni, 12 luni de la data declarata
*) se elibereaza numai pe sensul de iesire din Romania si la statiile de distributie a carburantilor auto cu care CNADNR are incheiate Conventii.
Tarife anuale:
în functie de categoria vehiculului, masa totalã maximã autorizatã (mtma) si emisiile poluante NonEuro/Euro I/Euro II si peste:
- TURISME: 24,0/21,0/16,8 €
- MICROBUZE: 216,0/210,0/204,0 €
- AUTOCARE: 510,0/450,0/390,0 €
- Marfã, mtma < 3,5 t: 90,0/78,0/60,0 €
- Marfã, 3,5 t ≤ mtma < 7,0 t: 240,0/228,0/210,0 €
- Marfã, 7,0 t ≤ mtma < 12,0 t: 540,0/480,0/420,0 €
în functie de masa totalã maximã autorizatã (mtma), numãrul de axe si emisiile poluante NonEuro/Euro/ Euro II si peste:
- Marfã, mtma ≥ 12,0 t, max. 3 axe: 576,0/510,0/450,0 €
- Marfã, mtma ≥ 12,0 t, min. 4 axe: 930,0/840,0/750,0 €
Sanctiuni:
- turisme: 3,0÷4,5 mil. lei
- microbuze: 5÷25 mil. lei
- autocare: 30÷45 mil. lei
- marfã, mtma < 3,5 t: 10÷15 mil. lei
- marfã, 3,5 t ≤ mtma < 7,0 t: 15÷25 mil. lei
- marfã, 7,0 t ≤ mtma < 12,0 t: 25÷40 mil. lei
- marfã, mtma ≥ 12,0 t, max. 3 axe: 35÷55 mil. lei
- marfã, mtma ≥ 12,0 t, min. 4 axe: 45÷70 mil. Lei
Distribuitori:
utilizatori romani:
Oficii Postale apartinand Companiei Posta Romana;
Filiale apartinand CEC – SA;
Statii de distributie a carburantilor auto apartinand PETROM;
Statii de distributie a carburantilor auto apartinand ROMPETROL;
Statii de distributie a carburantilor auto apartinand MOL;
Statii de distributie a carburantilor auto apartinand OMV;
Statii de distributie a carburantilor auto apartinand LUKOIL;
Statii de distributie a carburantilor auto apartinand FIX OIL;
Statii de distributie a carburantilor auto apartinand AGROTRANSPORT Bihor;
Sedii ale CNADNR: Agentii de control si incasare
Sectii de drumuri nationale
Directii regionale de drumuri si poduri
utilizatori straini:
Filiale apartinand CEC – SA;
Statii de distributie a carburantilor auto apartinand PETROM;
Statii de distributie a carburantilor auto apartinand ROMPETROL;
Statii de distributie a carburantilor auto apartinand MOL;
Statii de distributie a carburantilor auto apartinand OMV;
Statii de distributie a carburantilor auto apartinand LUKOIL;
Statii de distributie a carburantilor auto apartinand FIX OIL;
Statii de distributie a carburantilor auto apartinand AGROTRANSPORT Bihor;
Sedii ale CNADNR: Agentii de control si incasare
Sectii de drumuri nationale
Directii regionale de drumuri si poduri
Plata:
utilizatori romani: in lei, la cursul de schimb al zilei comunicat de Banca Nationala a Romaniei, valabil pentru ultima zi din luna anterioara achitarii tarifului (prin curs de schimb valabil pentru ultima zi din luna anterioara datei achitarii tarifului se intelege cursul de schimb comunicat de Banca Nationala a Romaniei in penultima zi lucratoare a lunii respective);
- pentru autoturisme plata se efectueaza integral pentru 12 luni;
- pentru celelalte categorii de vehicule, altele decat autoturisme, plata se poate efectua si in patru rate, numai prin oficiile postale si sectii de drumuri nationale;
utilizatori straini: in valute liber convertibile, cotate pe piata valutara, la echivalentul tarifului exprimat in euro, in functie de cursurile de schimb ale valutelor, comunicate de Banca Nationala a Romaniei in penultima zi lucratoare a lunii anterioare celei in care se efectueaza plata sau in lei, la cursul de schimb al zilei comunicat de Banca Nationala a Romaniei, valabil pentru ultima zi din luna anterioara achitarii tarifului;
Responsabilitati:
- pentru utilizatorii romani, responsabilitatea este a detinatorului mentionat in certificatul de inmatriculare;
- pentru utilizatorii straini, responsabilitatea este a conducatorului auto
Documente necesare:
utilizatori romani, persoane fizice:
certificat de inmatriculare sau carte de identitate a vehiculului in original sau copie, dupa caz;
documente vamale pentru vehiculele inmatriculate temporar;
buletin sau carte de identitate a platitorului pentru intocmirea facturii, dupa caz;
utilizatori romani, persoane juridice:
certificat de inmatriculare sau carte de identitate a vehiculului in original sau copie, dupa caz
certificat de inregistrare la Registrul comertului, certificat de inscriere si cod fiscal pentru asociatii si fundatii, original sau copie, dupa caz, pentru achitarea in rate a tarifului;
documente vamale pentru vehiculele inmatriculate temporar;
buletin sau carte de identitate a platitorului pentru intocmirea facturii.
utilizatori straini:
certificat de inmatriculare sau carte de identitate a vehiculului in original sau copie, dupa caz;
utilizatori straini, persoane juridice:
certificat de inmatriculare sau carte de identitate a vehiculului in original sau copie, dupa caz;
documente de identitate pentru intocmirea facturii.
marți, 20 februarie 2007
marți, 6 februarie 2007
Obligativitatea asigurarilor de locuinte?
Legea privind asigurarea obligatorie a locuintelor va deveni operabila la mijlocul anului 2007.Daca nivelul primelor de asigurare si al sumelor asigurate este batut în cuie, nu acelasi lucru se poate spune despre modul în care pool-ul de asigurare va reusi saacopere pagubele produse de dezastrele naturale.Cu o întârziere de sase luni (din cauza discutiilor asupra textului normativului), asigurarea obligatorie a locuintelor va deveni litera de lege pentru toti românii caredetin o locuinta. Astfel, la sfârsitul lunii iunie a acestui an, toti proprietarii vor cotiza pentru a-siasigura casa împotriva producerii inundatiilor, a alunecarilor de teren si a cutremurelor.
Sumele colectate prin plata primei de asigurare – 10 euro, respectiv, 20 euro, în functie de materialul din care este construita casa – ar trebui sa acopere macar partial pagubele generate de o eventuala calamitate naturala.Fondul locativ care urmeaza sa fie asigurat se ridica la 8,5 milioane de locuinte, din care aproximativ 15% sunt construite din materiale traditionale, ceea ce înseamna ca societatile autorizate sa încheie politele de asigurare vor colecta în jurde 158 milioane de euro.
O suma mica, în conditiile în care, anul trecut, nota de plata a inundatiilor care auafectat teritoriul României în repetate rânduri s-a ridicat la nu mai putin de 1,5 miliarde de euro. Bilantul facut de Paul Dobre, secretar de stat în cadrul Ministerului Administratiei si Internelor (MAI), indica aproximativ 44.800 de case distruse de ape, 49.000de anexe gospodaresti si 540.000 de scoli, gradinite, spitale si dispensare.
Desigur, cifra pierderilor materiale se refera si la cladirile publice, care în România nu sunt asigurate.
Statul împrumuta pool-ul de asigurare
Cum producerea repetata a calamitatilor într-un interval scurt de timp ar putea sa le gaseasca "descoperite" pe firmele care vor face parte din pool-ul de asigurare (n.r. – societate pe actiuni abilitata sa încheie contractele de asigurare), statul se va implica în acest business privat sub forma unui împrumut de 300 milioanede euro. "Suma va acoperi plata totala a primelor de reasigurare în primul an de functionare si partiala în urmatorii doi ani. În plus, împrumutul va capitaliza societatea", a precizat Radu Mircea Popescu, consilier în cadrul MAI.
Chiar si asa, în România, gradul de neacoperire a pagubelor este de 3,5%.
Procentajul ar putea sa scada pâna la 3% daca tara noastra ar participa la unfond local care sa reuneasca riscurile la nivel balcanic, dupa cum a explicatEugene Gurenko, specialist în cadrul Bancii Mondiale. Participarea României la un fond cu acoperire globala ar reduce rata asigurarii la 2%.
Ajutor pentru 10% din proprietari"
Aproximativ 10% din cei 8,5 milioane de proprietari de case sau apartamentevor beneficia de subventionarea partiala sau totala a primei pentru asigurarea obligatorie a locuintei", a declarat Radu Mircea Popescu. Este vorba de persoanele care beneficiaza de asistenta sociala de la stat si deunele dintre persoanele care locuiesc în mediul rural.Nivelul reasigurarii, la finele anului Pâna la sfârsitul acestui an, autoritatile vor stabili nivelul estimativ al primeide reasigurare care va fi platita de pool-ul de asigurare. Radu Mircea Popescu, consilier MAI, a precizat ca, indiferent de rezultatul negocierilor cu firmele internationale, nivelul primei de asigurare platite de proprietarul de locuinta nu se va schimba.
sursa: Edil cluj-Napoca
Sumele colectate prin plata primei de asigurare – 10 euro, respectiv, 20 euro, în functie de materialul din care este construita casa – ar trebui sa acopere macar partial pagubele generate de o eventuala calamitate naturala.Fondul locativ care urmeaza sa fie asigurat se ridica la 8,5 milioane de locuinte, din care aproximativ 15% sunt construite din materiale traditionale, ceea ce înseamna ca societatile autorizate sa încheie politele de asigurare vor colecta în jurde 158 milioane de euro.
O suma mica, în conditiile în care, anul trecut, nota de plata a inundatiilor care auafectat teritoriul României în repetate rânduri s-a ridicat la nu mai putin de 1,5 miliarde de euro. Bilantul facut de Paul Dobre, secretar de stat în cadrul Ministerului Administratiei si Internelor (MAI), indica aproximativ 44.800 de case distruse de ape, 49.000de anexe gospodaresti si 540.000 de scoli, gradinite, spitale si dispensare.
Desigur, cifra pierderilor materiale se refera si la cladirile publice, care în România nu sunt asigurate.
Statul împrumuta pool-ul de asigurare
Cum producerea repetata a calamitatilor într-un interval scurt de timp ar putea sa le gaseasca "descoperite" pe firmele care vor face parte din pool-ul de asigurare (n.r. – societate pe actiuni abilitata sa încheie contractele de asigurare), statul se va implica în acest business privat sub forma unui împrumut de 300 milioanede euro. "Suma va acoperi plata totala a primelor de reasigurare în primul an de functionare si partiala în urmatorii doi ani. În plus, împrumutul va capitaliza societatea", a precizat Radu Mircea Popescu, consilier în cadrul MAI.
Chiar si asa, în România, gradul de neacoperire a pagubelor este de 3,5%.
Procentajul ar putea sa scada pâna la 3% daca tara noastra ar participa la unfond local care sa reuneasca riscurile la nivel balcanic, dupa cum a explicatEugene Gurenko, specialist în cadrul Bancii Mondiale. Participarea României la un fond cu acoperire globala ar reduce rata asigurarii la 2%.
Ajutor pentru 10% din proprietari"
Aproximativ 10% din cei 8,5 milioane de proprietari de case sau apartamentevor beneficia de subventionarea partiala sau totala a primei pentru asigurarea obligatorie a locuintei", a declarat Radu Mircea Popescu. Este vorba de persoanele care beneficiaza de asistenta sociala de la stat si deunele dintre persoanele care locuiesc în mediul rural.Nivelul reasigurarii, la finele anului Pâna la sfârsitul acestui an, autoritatile vor stabili nivelul estimativ al primeide reasigurare care va fi platita de pool-ul de asigurare. Radu Mircea Popescu, consilier MAI, a precizat ca, indiferent de rezultatul negocierilor cu firmele internationale, nivelul primei de asigurare platite de proprietarul de locuinta nu se va schimba.
sursa: Edil cluj-Napoca
Portalul de asigurari online www.asigur.com, principalul canal de distributie online a politelor de asigurare, s-a relansat intr-o noua tinuta grafica
ROMANIA- 05 Februarie 2007 -
Portalul de asigurari online www.asigur.com, principalul canal de distributie online a politelor de asigurare, s-a relansat intr-o noua tinuta grafica.
Noutatile pe care le rezerva clientilor sai sunt dintre cele mai variate, de la interfata grafica mult mai prietenoasa, pana la lansarea de noi produse. Astfel, dupa cum ne-au obisnuit deja, prin portalul www.asigur.com se pot comanda online politele de asigurare tip R.C.A., locuinte pentru persoane fizice, asigurarea medicala de calatorie precum si abonamente private de sanatate.
De asemenea, beneficiati gratuit de calculatorul pentru asigurarile de tip Casco (Avarii si furt auto).
Avem un sistem special pentru ofertele promotionale curente, stiri actualizate zilnic in domeniul financiar - bancar, curs valutar si multe alte surprize.
Ca o noutate absoluta, www.asigur.com lanseaza sistemul de avertizare asupra scadentelor pentru politele de asigurare in derulare. Oricine poate sa-si creeze gratuit un cont prin care sa-si introduca singur contractele de asigurare in vigoare, fara a avea grija scadentelor intrucat sistemul de avertizare are grija sa va anunte in timp util asupra acestora. Acest sistem unic va asigura o acoperire completa intrucat nu veti ramane niciodata neasigurati prin neplata scadentelor politelor de asigurare.
Sistemul de avertizare este disponibil gratuit pentru toti clientii sitului precum si pentru toti cei interesati.
Enjoy!
Portalul de asigurari online www.asigur.com, principalul canal de distributie online a politelor de asigurare, s-a relansat intr-o noua tinuta grafica.
Noutatile pe care le rezerva clientilor sai sunt dintre cele mai variate, de la interfata grafica mult mai prietenoasa, pana la lansarea de noi produse. Astfel, dupa cum ne-au obisnuit deja, prin portalul www.asigur.com se pot comanda online politele de asigurare tip R.C.A., locuinte pentru persoane fizice, asigurarea medicala de calatorie precum si abonamente private de sanatate.
De asemenea, beneficiati gratuit de calculatorul pentru asigurarile de tip Casco (Avarii si furt auto).
Avem un sistem special pentru ofertele promotionale curente, stiri actualizate zilnic in domeniul financiar - bancar, curs valutar si multe alte surprize.
Ca o noutate absoluta, www.asigur.com lanseaza sistemul de avertizare asupra scadentelor pentru politele de asigurare in derulare. Oricine poate sa-si creeze gratuit un cont prin care sa-si introduca singur contractele de asigurare in vigoare, fara a avea grija scadentelor intrucat sistemul de avertizare are grija sa va anunte in timp util asupra acestora. Acest sistem unic va asigura o acoperire completa intrucat nu veti ramane niciodata neasigurati prin neplata scadentelor politelor de asigurare.
Sistemul de avertizare este disponibil gratuit pentru toti clientii sitului precum si pentru toti cei interesati.
Enjoy!
sâmbătă, 27 ianuarie 2007
Anunt important pentru solicitantii de carduri europene de asigurari sociale de sanatate
CASMB
Avand în vedere primirea, incepand cu data de 11.01.2007, a primelor Carduri Europene de Asigurari Sociale de Sanatate (CEASS) de catre asiguratii CASMB care au depus cereri incepand cu 03.01.2007, prin Decizia Presedintelui - Director General al CASMB nr. 8 din 12.01.2007, se suspenda starea de exceptionalitate prevazuta la Cap. III, alineatul 3.1, litera b) din Ordinul Presedintelui CNAS nr. 559/05.12.2006.
In consecinta, incepand cu data de 15 ianuarie 2007, nu se mai primesc cereri pentru eliberarea Certificatelor Provizorii de Inlocuire (CPI) a CEASS decat de la solicitantii care prezinta documente ce dovedesc necesitatea imediata a calatoriei intr-un stat membru al Uniunii Europene (bilet de avion/tren/autocar, invitatii de la institutii sau companii din statele membre UE, etc.), in copie si original. Avand in vedere mediatizarea intensa a faptului ca eliberarea cardului se face in 7 zile de la data depunerii cererii, va asiguram ca orice insistenta pentru primirea cererilor pentru eliberarea CPI, care nu sunt argumentate si probate prin documente, este inutila.
Termenul de eliberare a CPI pentru solicitantii care dovedesc prin documente necesitatea imediata a calatoriei intr-un stat membru UE este de 3 zile lucratoare de la data inregistrarii cererii la CASMB.
Totodata, va recomandam utilizarea formularului tip de cerere, în pagina 2 a acestui formular fiind precizate si documentele care, in functie de situatia specifica fiecarui solicitant, dovedesc calitatea de asigurat.
Avand in vedere necesitatea verificarii, in conformitate cu instructiunile CNAS, a documentelor care fac dovada calitatii de asigurat, cererile trimise prin posta nu vor fi luate în considerare, inregistrarea acestora la CASMB efectuandu-se ulterior verificarii calitatii de asigurat a solicitantului.
----------------------------------------------------------------
Ce este cardul european de asigurat?
Cardul european de asigurat este documentul care confera titularului asigurat dreptul la prestatii medicale necesare in cadrul unei sederi temporare intr-un stat membru al Uniunii Europene.
Acest document se elibereaza la cererea persoanei asigurate, pentru deplasari scurte (de maxim 6 luni) in afara granitelor Romaniei si este valabil numai pe teritoriul statelor membre UE. Cardul european de asigurat nu este obligatoriu, iar trecerea frontierei nu este conditionata de prezentarea acestuia, fiind suficienta prezentarea oricarui alt tip de asigurare medicala.
Cine il poate detine?
Pot beneficia de card european de asigurat toti cetatenii care au calitatea de asigurat in sistemul de asigurari sociale de sanatate si fac dovada achitarii la zi a contributiei.
In situatia in care persoana care a obtinut un card nu indeplineste toate conditiile in baza carora s-a eliberat cardul pe toata perioada de valabilitate a acestuia (inclusiv plata contributiei de asigurari sociale de sanatate) si in aceasta perioada beneficiaza de servicii medicale in cadrul unei deplasari intr-un stat membru al Uniunii Europene, persoana in cauza va suporta contravaloarea acestor servicii. In aceasta situatie, casa de asigurari de sanatate emitenta a cardului va rambursa contravaloarea acestor servicii institutiei din statul membru care a acordat serviciile si, ulterior, va recupera contravaloarea acestora de la persoana in cauza.
Ce drepturi confera?
Cardul european de asigurat confera dreptul de a beneficia de asistenta medicala necesara in cursul unei sederi temporare intr-un stat membru al UE, dar nu acopera situatia in care asiguratul se deplaseaza intr-un stat membru UE in scopul de a beneficia de tratament medical pentru afectiuni preexistente deplasarii.
Serviciile medicale acordate in statele membre UE, in baza cardului, sunt cele prevazute de legislatia fiecarui stat si nu trebuie sa depaseasca ceea ce este necesar din punct de vedere medical in timpul sederii temporare.
Cat costa?
Cardul costa 2,17 RON si contravaloarea lui se achita odata cu inregistrarea cererii tipizate de eliberare a cardului, dupa verificarea calitatii de asigurat.Care este procedura de obtinere? 1. Completezi si semnezi cererea de eliberare a cardului european de asigurat.
2. Atasezi documente care sa ateste calitatea de asigurat in ultimii 5 ani (vezi mai jos)
3. Depui cererea + documentele la sediul CASMB din Str. Valter Maracineanu, nr. 1-3, etajul 3, camera 329 in fiecare zi de luni pana vineri intre orele 08:30 si 16:30
4. Cardul iti va fi eliberat in termen de 7 zile de la data depunerii documentelor de mai sus
Cum demonstrez calitatea de asigurat?
Dovada calitatii de asigurat se realizeaza pentru ultimii 5 ani. I
n cazul in care calitatea de asigurat actuala este mai mica de 5 ani, este necesar a se depune documentele justificative corespunzatoare categoriei/categoriilor de asigurat din care s-a facut parte în perioade anterioare.
Documente necesare justificarii fiecarei categorii:
Copiii pana la varsta de 14 ani:
- certificat de nastere
Copiii de la 14 la 18 ani:
- carte de identitate
Tinerii cu varsta cuprinsa intre 18 si 26 de ani:
- act de identitate
- adeverinta de elev, student sau declaratie pe proprie raspundere privind veniturile din munca Salariati:
- adeverinta de salariat in care se precizeaza data angajarii (pentru locul de munca curent)
- fotocopie dupa cartea de munca (pentru locurile de munca anterioare)
Persoane fizice autorizate (liber profesionisti):
- dovada achitarii la zi a contributiei datorate la veniturile impozabile, dar nu la mai putin de un salariu minim lunar brut pe tara
Persoane care beneficiaza de indemnizatie de somaj:
- carnet de somer sau adeverinta de la ANOFM
Pensionari:
- fotocopie dupa decizia de pensionare
- ultimul cupon de pensie - declaratie pe proprie raspundere sub semnatura privata privind calitatea de asociat sau administrator la societati comerciale, in ultimii 5 ani
Persoanele care se afla in concediu pentru cresterea copilului:
- act de identitate si decizia emisa de directiile de munca, solidaritate sociala si familie a Municipiului Bucuresti
- plus acte justificative pentru perioadele anterioare, ultimul talon de plata a indemnizatiei de crestere a copilului
Coasigurati:
- dovada calitatii de asigurat si a platii contributiei pe ultimii 5 ani a persoanei intretinatoare (asiguratul)
- acte doveditoare ale gradului de rudenie
- declaratie notariala a persoanei coasigurate din care sa rezulte perioada din ultimii 5 ani în care a avut aceasta calitate, respectiv lipsa veniturilor proprii si daca a fost actionar, asociat sau administrator la societati comerciale precum si faptul ca s-a aflat in întretinerea persoanei asigurate (calitate, nume, prenume, CNP, adresa)
Asociati - administratori la societati comerciale:
- dovada achitarii contributiei calculata asupra veniturilor impozabile (dividende, respectiv indemnizatii de administrare stabilite de AGA)
Sursa: www.lamedic.ro
Asigurarile de locuinte
Chiar daca asigurarile de locuinta nu sunt obligatorii inca in Romania, de
> ce ar trebui cineva sa isi asigure proprietatea?
Este mult mai important sa-ti asiguri acoperisul de deasupra capului decat, sa zicem, masina. Este foarte adevarat ca riscul ca un eveniment nefericit sa se produca la autoturismul propriu este mult mai mare, dar, pe de alta parte, in cazul locuintei, daca un eveniment asigurat se produce, paguba suferita este incomparabila. In acest caz nu ramane decat sa locuiesti in masina proprie asigurata sau sa apelezi la autoritati. Aceasta practica a autoritatilor, de a despagubi persoanele afectate de calamitatile naturale va disparea, intrucat sarcina de a-si asigura locuinta revine in intregime proprietarului acesteia. De aceea observam preocuparea autoritatilor pentru introducerea obligativitatii in ceea ce priveste asigurarea imobilelor de catre proprietari. Chiar si fara interventia legiuitorului, fiecare dintre noi ar trebui sa constientizeze faptul ca locuinta proprie este cel mai de pret bun al familiei.
> Pe piata au aparut mai multe tipuri de asigurari de locuinta, diverse
> pachete chiar si la aceeasi companie, asigurarile de locuinta pot include
> sau nu anumite lucruri, cum trebuie sa aleaga clientul pentru a nu avea
> surprize la plata daunelor?
In primul rand ar trebui sa se informeze asupra societatii de asigurare cu care intentioneaza sa incheie asigurarea (notorietate, stabilitate financiara si existenta unui program de reasigurare).
Mai apoi trebuie sa-si stabileasca necesitatile in ceea ce priveste riscurile pe care doreste sa le asigure. In acest caz avem o succesiune de riscuri grupate in pachete de care viitorul asigurat ar trebui sa fie instiintat.
Astfel avem:
- RISCURI DE BAZĂ: pachetul FLEXA (incendiu, trasnet, explozie, caderea aparatelor de zbor);
- RISCURI EXTINSE: FLEXA, furtuna, uragan, vijelie, tornada, ploaie torenţiala, grindina - efecte directe, vandalism prin efracţie sau tâlharie, terorism, greutatea zapezii sau gheţii, izbirea cladirii asigurate de catre autovehicule, unda de şoc provocata de avioane, avalanşe de zapada, cadere accidentala de corpuri, greve, tulburari civile, inundaţie de la apa de conducte, vandalism fara efracţie, furtul elementelor cladirii şi distrugeri provocate de animale;
- RISCURI CATASTROFICE: cutremur de pamânt, inundaţii şi aluviuni provenind de la revarsarea apelor de suprafaţa precum şi din precipitaţii atmosferice temporare, inclusiv din topirea zapezii sau gheţii, prabuşire şi/sau alunecare de teren.
Am enumerat mai sus majoritatea riscurilor care sunt prezente in oferta societatilor de asigurari. Nu toate societatile cuprind toate aceste riscuri, altele prevad riscuri suplimentare dar, important este ca viitorul asigurat sa-si poata face o lista a necesitatilor si sa o plieze pe oferta standard a societatilor de asigurare.
Nu in ultimul rand, trebuie sa fie studiata cu atentie lista excluderilor dintr-o polita de asigurare. In felul acesta se evita discutiile neplacute ce ar putea sa apara cu ocazia despagubirilor.
> Contractele de asigurare sunt de regula mari, cu multe clauze, scrise mic
> si greu de citit, poate fi brokerul de asigurare o solutie? Va plati
> acelasi pret?
Rolul brokerului de asigurare este similar avocatului in cadrul unui proces. Consultanta primita de la un profesionist in domeniu este definitorie. Brokerul de asigurare cunoaste conditiile de asigurare de la toate societatile de asigurare cu care colaboreaza si, astfel, poate indruma clientul in alegerea corecta a tipului de asigurare cat si asupra riscurilor necesare.
Mai mult, de regula, asigurarile consiliate de catre brokerul de asigurare sunt negociate pentru clientii sai la tarife mai mici deoarece forta de vanzare a brokerului este apreciata de catre companiile de asigurari prin discounturi de volum aplicate tarifelor practicate.
> Ce mai trebuie sa stie un client asigurat, la ce anume trebuie sa fie
> atent dupa ce s-a asigurat, astfel incat asiguratorul sa nu reclame culpa
> clientului pentru anumite daune?
Date-fiind fraudele in asigurari, clientul trebuie sa stie ca activitatea sa trebuie sa fie una normala, care sa nu genereze riscurile la care este asigurat imobilul. Intentia dovedita in producerea riscului asigurat de catre client aduce cu sine nu numai neplata despagubirilor cat si o latura penala a actiunilor lui. Mai apoi, trebuie facut cunoscut faptul ca, in cazul producerii unui eveniment asigurat, in sarcina clientului intra inclusiv limitarea, prin mijloace proprii, normale, a proportiilor daunei.
> Cum isi poate asigura clientul si bunurile din locuinta, dincolo de
> locuinta in sine?
Procedura de asigurare este aceeasi ca si la asigurarea locuintei. Se face o evaluare a bunurilor din locuinta dupa valoarea lor din factura de achizitie sau valoarea de inlocuire. La valoarea totala se aplica un procent fix din valoarea estimata de client de comun acord cu compania de asigurare. Riscurile la care se asigura bunurile din locuinta sunt similare celor de locuinta la care se adauga riscul furtului prin efractie. Este recomandata asigurarea bunurilor din locuinta impreuna cu locuinta in sine pentru o protectie completa a caminului.
> Cam cat costa o asigurare de locuinta si cum se calculeaza costul?
Costurile legate de asigurarile de locuinte reprezinta un procent fix din valoarea estimata de client de comun acord cu compania de asigurare. Costurile efective difera de la o societate de asigurare la alta, in functie de contractul sau de reasigurare precum si de politica interna a acelei companii.
> In momentul in care se incheie o asigurare de locuinta, ce cost trebuie sa
> declare clientul? Daca valoarea de piata a unui apartament este de 60.000
> de euro, iar acesta il asigura pe 40.000 de euro, platind astfel mai
> putin, ce dezavantaj ar avea?
Exista riscul ca imobilul sa fie subasigurat. In acest caz, cu ocazia unei daune, societatea de asigurare va face propria evaluare si astfel va aplica regula proportionalitatii. Pentru situatia subasigurarii, clientul va primi despagubirile proportional cu diferenta dintre valoarea declarata si valoarea reala a imobilului, de aceea, este bine ca evaluarea sa se faca in colaborare cu societatea sau cu brokerul de asigurare. Aceasta are propriile sisteme de evaluare a imobilelor plecand de la valoarea construirii in nou. In functie de starea cladirii, a anului de constructie precum si a suprafetei construite se poate determina o valoare corecta a imobilului.
Sursa: http://www.asigur.com
> ce ar trebui cineva sa isi asigure proprietatea?
Este mult mai important sa-ti asiguri acoperisul de deasupra capului decat, sa zicem, masina. Este foarte adevarat ca riscul ca un eveniment nefericit sa se produca la autoturismul propriu este mult mai mare, dar, pe de alta parte, in cazul locuintei, daca un eveniment asigurat se produce, paguba suferita este incomparabila. In acest caz nu ramane decat sa locuiesti in masina proprie asigurata sau sa apelezi la autoritati. Aceasta practica a autoritatilor, de a despagubi persoanele afectate de calamitatile naturale va disparea, intrucat sarcina de a-si asigura locuinta revine in intregime proprietarului acesteia. De aceea observam preocuparea autoritatilor pentru introducerea obligativitatii in ceea ce priveste asigurarea imobilelor de catre proprietari. Chiar si fara interventia legiuitorului, fiecare dintre noi ar trebui sa constientizeze faptul ca locuinta proprie este cel mai de pret bun al familiei.
> Pe piata au aparut mai multe tipuri de asigurari de locuinta, diverse
> pachete chiar si la aceeasi companie, asigurarile de locuinta pot include
> sau nu anumite lucruri, cum trebuie sa aleaga clientul pentru a nu avea
> surprize la plata daunelor?
In primul rand ar trebui sa se informeze asupra societatii de asigurare cu care intentioneaza sa incheie asigurarea (notorietate, stabilitate financiara si existenta unui program de reasigurare).
Mai apoi trebuie sa-si stabileasca necesitatile in ceea ce priveste riscurile pe care doreste sa le asigure. In acest caz avem o succesiune de riscuri grupate in pachete de care viitorul asigurat ar trebui sa fie instiintat.
Astfel avem:
- RISCURI DE BAZĂ: pachetul FLEXA (incendiu, trasnet, explozie, caderea aparatelor de zbor);
- RISCURI EXTINSE: FLEXA, furtuna, uragan, vijelie, tornada, ploaie torenţiala, grindina - efecte directe, vandalism prin efracţie sau tâlharie, terorism, greutatea zapezii sau gheţii, izbirea cladirii asigurate de catre autovehicule, unda de şoc provocata de avioane, avalanşe de zapada, cadere accidentala de corpuri, greve, tulburari civile, inundaţie de la apa de conducte, vandalism fara efracţie, furtul elementelor cladirii şi distrugeri provocate de animale;
- RISCURI CATASTROFICE: cutremur de pamânt, inundaţii şi aluviuni provenind de la revarsarea apelor de suprafaţa precum şi din precipitaţii atmosferice temporare, inclusiv din topirea zapezii sau gheţii, prabuşire şi/sau alunecare de teren.
Am enumerat mai sus majoritatea riscurilor care sunt prezente in oferta societatilor de asigurari. Nu toate societatile cuprind toate aceste riscuri, altele prevad riscuri suplimentare dar, important este ca viitorul asigurat sa-si poata face o lista a necesitatilor si sa o plieze pe oferta standard a societatilor de asigurare.
Nu in ultimul rand, trebuie sa fie studiata cu atentie lista excluderilor dintr-o polita de asigurare. In felul acesta se evita discutiile neplacute ce ar putea sa apara cu ocazia despagubirilor.
> Contractele de asigurare sunt de regula mari, cu multe clauze, scrise mic
> si greu de citit, poate fi brokerul de asigurare o solutie? Va plati
> acelasi pret?
Rolul brokerului de asigurare este similar avocatului in cadrul unui proces. Consultanta primita de la un profesionist in domeniu este definitorie. Brokerul de asigurare cunoaste conditiile de asigurare de la toate societatile de asigurare cu care colaboreaza si, astfel, poate indruma clientul in alegerea corecta a tipului de asigurare cat si asupra riscurilor necesare.
Mai mult, de regula, asigurarile consiliate de catre brokerul de asigurare sunt negociate pentru clientii sai la tarife mai mici deoarece forta de vanzare a brokerului este apreciata de catre companiile de asigurari prin discounturi de volum aplicate tarifelor practicate.
> Ce mai trebuie sa stie un client asigurat, la ce anume trebuie sa fie
> atent dupa ce s-a asigurat, astfel incat asiguratorul sa nu reclame culpa
> clientului pentru anumite daune?
Date-fiind fraudele in asigurari, clientul trebuie sa stie ca activitatea sa trebuie sa fie una normala, care sa nu genereze riscurile la care este asigurat imobilul. Intentia dovedita in producerea riscului asigurat de catre client aduce cu sine nu numai neplata despagubirilor cat si o latura penala a actiunilor lui. Mai apoi, trebuie facut cunoscut faptul ca, in cazul producerii unui eveniment asigurat, in sarcina clientului intra inclusiv limitarea, prin mijloace proprii, normale, a proportiilor daunei.
> Cum isi poate asigura clientul si bunurile din locuinta, dincolo de
> locuinta in sine?
Procedura de asigurare este aceeasi ca si la asigurarea locuintei. Se face o evaluare a bunurilor din locuinta dupa valoarea lor din factura de achizitie sau valoarea de inlocuire. La valoarea totala se aplica un procent fix din valoarea estimata de client de comun acord cu compania de asigurare. Riscurile la care se asigura bunurile din locuinta sunt similare celor de locuinta la care se adauga riscul furtului prin efractie. Este recomandata asigurarea bunurilor din locuinta impreuna cu locuinta in sine pentru o protectie completa a caminului.
> Cam cat costa o asigurare de locuinta si cum se calculeaza costul?
Costurile legate de asigurarile de locuinte reprezinta un procent fix din valoarea estimata de client de comun acord cu compania de asigurare. Costurile efective difera de la o societate de asigurare la alta, in functie de contractul sau de reasigurare precum si de politica interna a acelei companii.
> In momentul in care se incheie o asigurare de locuinta, ce cost trebuie sa
> declare clientul? Daca valoarea de piata a unui apartament este de 60.000
> de euro, iar acesta il asigura pe 40.000 de euro, platind astfel mai
> putin, ce dezavantaj ar avea?
Exista riscul ca imobilul sa fie subasigurat. In acest caz, cu ocazia unei daune, societatea de asigurare va face propria evaluare si astfel va aplica regula proportionalitatii. Pentru situatia subasigurarii, clientul va primi despagubirile proportional cu diferenta dintre valoarea declarata si valoarea reala a imobilului, de aceea, este bine ca evaluarea sa se faca in colaborare cu societatea sau cu brokerul de asigurare. Aceasta are propriile sisteme de evaluare a imobilelor plecand de la valoarea construirii in nou. In functie de starea cladirii, a anului de constructie precum si a suprafetei construite se poate determina o valoare corecta a imobilului.
Sursa: http://www.asigur.com
joi, 23 noiembrie 2006
Revista Capital
Pentru a încheia o poliţă, nu mai trebuie să te deplasezi la sediul unui asigurător. Poţi intra pe un site specializat, alegi produsul dorit şi plăteşti prin card, în sistem e-payment. În prezent, cel puţin cinci brokeri şi doi asigurători oferă poliţe online, cu plata direct pe internet.
Acasă, în halat şi papuci, sau la birou, între două şedinte, un proprietar de maşină care vrea o asigurare RCA sau un turist care doreşte o asigurare medicală poate accesa internetul pentru a-şi alege produsul vizat. Majoritatea firmelor de asigurări oferă servicii interactive online, cum ar fi calcularea primelor sau preluarea cererilor de asigurare. Nu la fel de numeroşi sunt cei care permit plata poliţelor prin sistem electronic de tip e-payment.
Deşi vânzările online au un potenţial imens şi pot fi o nişă pentru firmele mici, puţini sunt cei care au încredere în sistemul electronic de plată. În plus, nu toate tipurile de asigurări se pretează pentru vânzarea online. Spre deosebire de produsele complexe, cum ar fi cele de viaţă sau de protecţie financiară, poliţele RCA, carte verde, cele medicale pentru călătorii în străinătate, de malpraxis şi chiar CASCO nu implică multe calcule complicate sau verificări în detaliu, mai ales dacă se merge pe principiul bunei-credinţe. La RCA, nu ai de comparat decât tariful şi brandul asigurătorului care emite poliţa.
Achitarea acesteia se poate face prin transfer bancar, card bancar electronic (e-payment) sau telefon mobil, în afară de modalităţile clasice de plată. Transmiterea ei către client este posibilă şi prin poştă sau curier, cu plata la destinaţie, în maximum 48 de ore, oriunde în ţară. De regulă, acestea trebuie semnate şi eventual returnate către societatea de asigurare sau către broker într-un plic autodestinat, primit odată cu celelalte documente. Pentru tranzacţiile electronice se folosesc soluţii IT: GeCad (E-payment) sau DotCommerce, de exemplu. În viitor, se va putea emite poliţa de acasă, fără a mai fi implicat un curier, prin servicii de semnătură electronică.
„Ne adresăm persoanelor al căror timp costă mulţi bani, iar o „plimbare“ pe la societăţi de asigurare i-ar costa mai mult decât orice fel de comision. Prin urmare, suntem în căutarea unor parteneri serioşi pentru a dezvolta funcţia de plată online“, spune Eugen Stănică, project manager.
Clienţii poliţelor online au, în general, între 30 şi 45 ani, deţin un card bancar şi au un loc de muncă ce le răpeşte mult din timpul liber. Sunt însă şi excepţii. „Primul client, un pensionar, ne-a furnizat pe e-mail o copie scanată a talonului de pensie“, îşi aminteşte Cristian Anghel, general manager Capital & Alliance Insurance Broker.
Prin vânzarea online, societăţile de asigurări îşi reduc cheltuielile de promovare a produselor şi de contactare a clienţilor. De asemenea, popularitatea produselor creşte, iar consumatorul se poate informa complet asupra avantajelor fiecărui produs. În plus, publicitatea pe internet costă mai puţin decât cea TV. n
Ce câştigi şi ce pierzi cu varianta online
Avantaje
• Asiguratul găseşte într-un singur loc toate ofertele.
• Nu este condiţionat de programul asigurătorilor. Site-ul trimite alerte la scadenţa de plată. Reînnoire mai uşoară a poliţei.
• Pentru asigurători şi brokeri: logistica, costuri reduse, promovarea mult mai eficientă şi targetată.
Dezavantaje
• Perioadă mare între momentul plăţii şi intrarea banilor în conturile asigurătorului.
• Contact depersonalizat cu clientul. Costuri suplimentare de curierat, în unele cazuri.
Online, doar poliţele simple
Mediul online este propice vânzărilor de poliţe simple, cu condiţii deja cunoscute de cumpărători. Produsele complexe sau cele destinate persoanelor juridice nu pot fi vândute astfel.
Cel puţin cinci brokeri şi doi asigurători oferă poliţe online, cu plata direct pe internet. Numărul celor care intenţionează să introducă acest tip de servicii în următorii doi ani este mult mai mare.
Vânzările cu plata online nu ating nici a suta parte din volumul pieţei de asigurări. Potenţialul acestui canal de distribuţie este însă imens, reprezentând o nişă pentru asigurătorii de talie mică şi un instrument de marketing pentru marii jucători.
„Este un business care, în următorii doi ani, va aduce doar recunoaştere între clienţi, dar nu şi bani. Nu poţi vorbi de recuperarea investiţiei mai devreme de doi ani“, crede Cristian Anghel, general manager Capital & Alliance Insurance Broker. Conform acestuia, numărul utilizatorilor online, cuantificat de către principalii operatori de internet, se regăseşte în jurul a patru milioane, iar potenţiali cumpărători de asigurări în mediul internet sunt circa 200.000. Potenţialul de afaceri fiind foarte bun, firma va lansa în perioada următoare un site dedicat asigurărilor de locuinţe şi bunuri din gospodărie.
Primii care au introdus serviciile online în asigurări sunt brokerii. „Din decembrie 2005 şi până în prezent, am încheiat 247 poliţe online, acestea reprezentând 2,3% din total pe clasa de RCA“, spune Mihai Mehedinţu, preşedinte brokerului ROMASIG. „Doar 3% din cererile de ofertă se finalizează online şi circa 3%-5% - offline, prin comunicări telefonice sau la unul din sediile noastre“, spun reprezentanţii INK Broker. Compania de brokeraj Asigest are, de asemenea, un site specializat pe vânzarea online, cu un brand separat de cel al companiei. Conform reprezentanţilor societăţii, pentru poliţele de asigurare care nu se pretează la servicii de plată electronică, rata de succes a solicitărilor venite prin intermediul site-ului web se apropie de 50%. Ceilalţi, adică asigurătorii, de la mic la mare, au şi ei în plan implementarea vânzării online. Alliantz-Ţiriac are deja pe site instrumente complexe de cotare a primelor.
Compania va introduce şi vânzarea electronică, în cel mult un an. Şi Asirom are în vedere acest lucru. Asitrans a pus la punct chiar o strategie în acest sens şi va introduce, în scurt timp, servicii online pentru poliţele simple, cum sunt cele auto. Reprezentanţii companiei nu cred însă că acest canal de distribuţie va înregistra un succes important mai devreme de doi ani de la data aderării României la UE, tendinţa fiind similară celei din Polonia. RAI Asigurări vinde online poliţe medicale de călătorie în străinătate, din luna aprilie a acestui an, prin internet fiind emise circa 10% din totalul contractelor. „Cred că anul viitor vânzările online pe acest tip de asigurări vor ajunge la 35-40%“, spune Iuliana Trică, director Asigurări Medicale şi Accidente de la RAI. „Mulţi clienţi folosesc oricum internetul pentru a-şi rezerva şi achita bilete şi camere de hotel, fiind deja obişnuiţi cu această modalitate de plată“, explică aceasta.
Şi City Insurance foloseşte internetul pentru a vinde asigurări de asistenţă medicală pentru călătorii în străinătate. „Astfel, noi ne reducem costurile, iar clientul economiseşte timp“, spune Alexandra Blănaru, director administrativ al societăţii. Printre site-urile care oferă servicii online pentru asigurări se numără atât ale asigurătorilor RAI şi City Insurance, cât şi adrese precum bursaasigurarilor.ro, politeonline.ro, asigura.ro, inkbroker.ro, raspunderecivilaauto.ro, asiguraricasco.ro, asigur.com, portaldeasigurari.ro, 1asig.ro, btwc.ro, erca.ro, asig.ro. Şi portalul Neogen va lansa poliţe online.
Mai mulţi asiguraţi pe net
«Estimăm o creştere mai mare decât piaţa asigurărilor în ansamblu, respectiv un ritm anual de 40%. Suntem favorizaţi şi de creşterea accelerată a numărului de utilizatori de internet, precum şi de numărul conexiunilor în bandă largă.»
Dan Ciceu, Branch Manager Asigest, www.asigur.com
Articol de
Zavoianu Dan - Revista Capital
marți, 21 noiembrie 2006
Asirom va solicita anularea deciziei CSA
Asirom va solicita Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor (CSA) anularea deciziei de deschidere a procedurii de redresare financiara a companiei, a declarat directorul general adjunct al Asirom, Daniela Meghea.
"Asirom a fost sanctionata pentru ca a intarziat sa transmita situatiile financiare ale companiei aferente primului semestru al anului, plus alte documente legate de marja de solvabilitate si situatia activelor si rezervelor tehnice. Compania a transmis aceste documente la CSA si nu mai vedem niciun motiv ca autoritatea sa isi mentina decizia", a afirmat Meghea. Conducerea Asirom este vinovata de situatia creata, potrivit reprezentantului firmei. "Compania nu se confrunta cu probleme legate de marja de solvabilitate", a mai spus Meghea.
Sursa: www. zf. ro
"Asirom a fost sanctionata pentru ca a intarziat sa transmita situatiile financiare ale companiei aferente primului semestru al anului, plus alte documente legate de marja de solvabilitate si situatia activelor si rezervelor tehnice. Compania a transmis aceste documente la CSA si nu mai vedem niciun motiv ca autoritatea sa isi mentina decizia", a afirmat Meghea. Conducerea Asirom este vinovata de situatia creata, potrivit reprezentantului firmei. "Compania nu se confrunta cu probleme legate de marja de solvabilitate", a mai spus Meghea.
Sursa: www. zf. ro
Asirom a intrat in redresare financiara
Trei companii de asigurari cu capital autohton sunt acum sub supraveghere speciala, in cea mai grava criza din industrie de dupa 1990. Compania de asigurare Asirom a fost plasata sub procedura de redresare financiara de catre Comisia de Supraveghere a Asigurarilor (CSA), printr-o decizie luata in urma cu doua saptamani, dar tinuta secreta intre timp.
Decizia CSA dateaza din 6 noiembrie, dar a fost publicata in Monitorul Oficial abia vineri, 17 noiembrie. Intre timp, nici CSA si nici piata Rasdaq a Bursei, unde compania este listata, nu au comunicat intrarea Asirom in procedura de redresare financiara.
Conform deciziei CSA, Asirom s-a sustras de la obligatiile de raportare privind unii indicatori tehnici, fapt care a motivat decizia Comisiei. Practic, Asirom a fost suspectata ca a alunecat cu marja de solvabilitate sub limita permisa de lege, punand in pericol stabilitatea companiei si interesul asiguratilor.
CSA spune ca Asirom nu a depus bilantul contabil, calculul marjei de solvabilitate, situatia rezervelor tehnice si alti indicatori. Compania a transmis catre CSA, ulterior hotararii de a intra in procedura de redresare, indicatorii solicitati, din care a reiesit ca marja de solvabilitate este sub limita admisa, conform unor surse oficiale. Compania a ajuns in aceasta situatie ca urmare a unui litigiu cu Fiscul, care ar fi blocat conturi ale firmei de circa 20 milioane RON (5,7 mil. euro) pentru ca a considerat ca a trecut pe cheltuieli anumite sume in mod necorespunzator, conform surselor citate. De asemenea, majorarea daunelor auto si scaderea numarului de polite RCA vandute au contribuit la inrautatirea indicatorilor financiari ai companiei.
Reprezentantii companiei si ai actionarilor semnificativi nu au putut fi contactati pentru detalii. Conform unei decizii anterioare a companiei, actionarii au fost convocati pe 4 decembrie pentru a aproba majorarea capitalului cu 13 mil. euro, fata de suma de 18 mil. euro, cat este capitalul social in prezent.
Compania ocupa locul doi pe piata asigurarilor dupa volumul primelor brute subscrise, in urma Allianz-Tiriac Asigurari. Asirom este controlata de omul de afaceri Ioan Niculae prin firma Interagro, care detine 50% din titlurile Asirom. Ceilalti actionari semnificativi sunt fondurile de investitii Broadhurst Investments Ltd., cu 14,93%, si QVT Fund, cu 12,23%. De asemenea, AVAS detine 6,38% din Asirom, actiuni ce vor fi transferate la Fondul Proprietatea.
In ultima vreme, cele doua fonduri de investitii s-au aflat in conflict cu actionarul majoritar Interagro, pe tema delistarii societatii de pe piata Rasdaq, a tinerii registrului actionarilor, dar si pe alte teme. Tranzactionarea titlurilor Asirom este suspendata din luna aprilie, valoarea la zi a companiei fiind de circa 110 mil. euro.
Asirom a inregistrat in primele noua luni ale acestui an prime brute subscrise de aproximativ 134 de milioane de euro, in stagnare fata de primele noua luni din 2005 si un profit de circa 280.000 de euro (un milion de lei), comparativ cu pierderile de 2,35 de milioane de euro (8,54 mil. lei) din primele noua luni din 2005. Compania a pierdut teren pe piata, de la o cota de 13% in 2005 la 11,1% in primele noua luni.
Per total anul trecut, compania a inregistrat pierderi de 10 mil. euro, dar ultimele declaratii ale oficialilor companiei aratau intentia de a trece pe profit in 2006. De asemenea, managerii Asirom isi propusesera o crestere de 21% anul acesta, situatia dupa primele noua luni aratand insa o stagnare.
Asirom este a treia victima din acest an a luptei pentru cota de piata din segmentul asigurarilor. ARDAF Cluj a intrat in procedura de administrare speciala la jumatatea verii acestui an, din cauza unei crize de lichiditate, iar Asiban a intrat in redresare financiara luna trecuta, fiind necesara o majorare de capital de peste 10 milioane de euro, care este in curs. Aceasta este cea mai grava criza pe piata asigurarilor din 1990 incoace. mihai.bobocea@zf.ro
Sursa: www. zf. ro
Decizia CSA dateaza din 6 noiembrie, dar a fost publicata in Monitorul Oficial abia vineri, 17 noiembrie. Intre timp, nici CSA si nici piata Rasdaq a Bursei, unde compania este listata, nu au comunicat intrarea Asirom in procedura de redresare financiara.
Conform deciziei CSA, Asirom s-a sustras de la obligatiile de raportare privind unii indicatori tehnici, fapt care a motivat decizia Comisiei. Practic, Asirom a fost suspectata ca a alunecat cu marja de solvabilitate sub limita permisa de lege, punand in pericol stabilitatea companiei si interesul asiguratilor.
CSA spune ca Asirom nu a depus bilantul contabil, calculul marjei de solvabilitate, situatia rezervelor tehnice si alti indicatori. Compania a transmis catre CSA, ulterior hotararii de a intra in procedura de redresare, indicatorii solicitati, din care a reiesit ca marja de solvabilitate este sub limita admisa, conform unor surse oficiale. Compania a ajuns in aceasta situatie ca urmare a unui litigiu cu Fiscul, care ar fi blocat conturi ale firmei de circa 20 milioane RON (5,7 mil. euro) pentru ca a considerat ca a trecut pe cheltuieli anumite sume in mod necorespunzator, conform surselor citate. De asemenea, majorarea daunelor auto si scaderea numarului de polite RCA vandute au contribuit la inrautatirea indicatorilor financiari ai companiei.
Reprezentantii companiei si ai actionarilor semnificativi nu au putut fi contactati pentru detalii. Conform unei decizii anterioare a companiei, actionarii au fost convocati pe 4 decembrie pentru a aproba majorarea capitalului cu 13 mil. euro, fata de suma de 18 mil. euro, cat este capitalul social in prezent.
Compania ocupa locul doi pe piata asigurarilor dupa volumul primelor brute subscrise, in urma Allianz-Tiriac Asigurari. Asirom este controlata de omul de afaceri Ioan Niculae prin firma Interagro, care detine 50% din titlurile Asirom. Ceilalti actionari semnificativi sunt fondurile de investitii Broadhurst Investments Ltd., cu 14,93%, si QVT Fund, cu 12,23%. De asemenea, AVAS detine 6,38% din Asirom, actiuni ce vor fi transferate la Fondul Proprietatea.
In ultima vreme, cele doua fonduri de investitii s-au aflat in conflict cu actionarul majoritar Interagro, pe tema delistarii societatii de pe piata Rasdaq, a tinerii registrului actionarilor, dar si pe alte teme. Tranzactionarea titlurilor Asirom este suspendata din luna aprilie, valoarea la zi a companiei fiind de circa 110 mil. euro.
Asirom a inregistrat in primele noua luni ale acestui an prime brute subscrise de aproximativ 134 de milioane de euro, in stagnare fata de primele noua luni din 2005 si un profit de circa 280.000 de euro (un milion de lei), comparativ cu pierderile de 2,35 de milioane de euro (8,54 mil. lei) din primele noua luni din 2005. Compania a pierdut teren pe piata, de la o cota de 13% in 2005 la 11,1% in primele noua luni.
Per total anul trecut, compania a inregistrat pierderi de 10 mil. euro, dar ultimele declaratii ale oficialilor companiei aratau intentia de a trece pe profit in 2006. De asemenea, managerii Asirom isi propusesera o crestere de 21% anul acesta, situatia dupa primele noua luni aratand insa o stagnare.
Asirom este a treia victima din acest an a luptei pentru cota de piata din segmentul asigurarilor. ARDAF Cluj a intrat in procedura de administrare speciala la jumatatea verii acestui an, din cauza unei crize de lichiditate, iar Asiban a intrat in redresare financiara luna trecuta, fiind necesara o majorare de capital de peste 10 milioane de euro, care este in curs. Aceasta este cea mai grava criza pe piata asigurarilor din 1990 incoace. mihai.bobocea@zf.ro
Sursa: www. zf. ro
miercuri, 15 noiembrie 2006
Interviu solicitat in revista Capital
Care este avantajul vanzarilor online pentru asigurator? Dar dezavantajul?
In primul rand o logistica redusa, intrucat compania de asigurare va profita de noul canal de vanzare prin broker si va aloca mai putine resurse pentru viitorii clienti. Mai apoi putem discuta de o abordare mult mai rapida a clientilor precum si o promovare mult mai eficienta/targetata cu ajutorul paginilor web.
Dezavantaje? Singurul dezavantaj direct este ca societatea de asigurare este supusa comparatiei de catre client cu alte societati de asigurare. Clientul unui portal de asigurari online poate alege oricare dintre rezultatele afisate pe site – in functie de pretul oferit de catre societatea de asigurare, conditiile de asigurare propuse sau de bonitatea/notorietatea acesteia.
Care este avantajul vanzarilor online pentru asigurat? Dar dezavantajul?
De ce unii asigurati prefera varianta online?
Asiguratul poate compara. Acesta este marele avantaj. De fapt informatia oferita este cea care face diferenta. In loc ca asiguratul – viitor client - sa mearga personal la mai multe societati de asigurare ca sa afle ofertele acestora, el poate afla in timp real toate acestea pe internet, fara timp pierdut, bataie de cap sau benzina consumata in trafic.
Avantaje client:
- clientul alege societatea de asigurare in functie de preferinte si bonitate;
- vizualizeaza online conditiile de asigurare;
- compara si alege cel mai bun pret ;
- castiga timp (nu este nevoit sa merga la diferite societati de asigurare pentru a afla detalii);
- are protectia brokerului de asiguare in ceea ce priveste asistenta la rezolvarea daunelor precum si administrarea scadentelor la politele de asigurare;
- serviciile furnizate sunt gratuite;
- servicii asigurate non stop prin email, telefon, fax, sau sms;
- acoperire nationala accesibila prin internet de oriunde din tara.
Servicii gratuite:
ˇ Identificarea si evaluarea riscurilor
ˇ Controlul si gestionarea riscurilor
ˇ Monitorizarea rezultatelor
ˇ Lichidarea optima a daunelor
ˇ Avizarea scadentelor de rate
ˇ Avizarea expirarilor de contracte
ˇ Negocierea costurilor de asigurare la preturi competitive
ˇ Informare continua asupra noutatilor in domeniu
ˇ Asistenta de specialitate non stop: telefon, email, fax, SMS
Dezavantajul major este lipsa contactului direct cu asiguratul. In cele mai multe cazuri serviciile sunt impersonale, fara ca sa existe un contact uman. Totusi, acolo unde este posibil, noi incercam, in afara discutiilor telefonice, sa ne intalnim cu clientul, tocmai pentru ca acesta sa se convinga de profesionalimul nostru si mai ales pentru a raspunde eventualelor neclaritati legate de incheierea politelor de asigurare.
Clientii prefera incheierea politelor de asigurare online tocmai pentru a castiga timp. Mai mult, din discounturile/promotiile oferite ei castiga chiar si bani. Dar mai mult decat toate acestea clientii nostri castiga un sprijin in vederea incheierii politelor de asigurare sau pentru rezolvarea eventualelor daune viitoare, si toate acestea gratuit, intrucat serviciile noastre de consultanta sunt in totalitate gratuite.
De ce, totusi, vanzarile online in asigurari nu se regasesc inca in preferintele de acum ale clientilor?
Din pacate tin sa va contrazic. Este foarte adevarat ca deocamdata in Romania nu se poate vorbi de o piata a asigurarilor online. Totusi, clientii nostri sunt in numar din ce in ce mai mare si mai bine informati.
Cui se adreseaza aceasta forma de distributie a politelor de asigurare? Care este profilul asiguratului predispus pentru sistemul online?
Asiguratul nostru este un om ocupat, pregmatic si foarte bine informat. Mai mult, el stie la ce servicii trebuie sa se astepte: promptitudine si profesionalism.
In cazul in care aveti acest tip de servicii, cate polite online ati vandut pana acum?
Cat % reprezinta acestea din totalul politelor vandute, pe clasa respectiva de asigurari, de catre compania d-voastra?
Vanzarile de asigurari online sunt doar o mica divizie in grupul nostru. Avand in vedere ca data lansarii a fost in mai anul acesta, nu putem vorbi inca de procente, insa, va asiguram ca sunt intr-o crestere spectaculoasa – chiar neasteptata.
In afara de vanzarile directe, cu plata online, cate solicitari se primesc online pentru polite, cat % din acestea se concretizeaza prin vanzare?
Din pacate, datorita concurentei in domeniu nu va putem furniza date concrete, dar, va putem aduce la cunostinta faptul ca, in afara politelor de asigurare cu plata directa prin card bancar sau cu ordin de plata, pentru politele de asigurare care nu se preteaza la vanzarea directa online, rata de succes aplicata solicitarilor venite prin intermediul sitului web se apropie de 50%.
La cat se situeaza de regula reducerea aplicata primei de asigurare pentru o polita vanduta online? Puteti da un exemplu?
Reducerile, in functie de clasele de asigurari, se pot ridica pana la 30% din prima de asigurare. De exemplu, la asigurarea CASCO, se pot solicita reduceri de pana la 30% ale primelor de asigurare, in functie de numarul de polite solicitate, a vechimii clientului respectiv sau a referintelor furnizate de catre acesta.
Cum se incheie o polita online? Cum se face plata politei: prin card, transfer electronic? Cum se trimite polita de asigurare catre asigurat, cat dureaza trimiterea? Puteti descrie mai pe larg relatia d-voastra cu furnizorul serviciilor de plata online?
Modalitatea de incheiere online a politelor de asigurare este extrem de simpla:
1.clientul alege tipul de asigurare dorit;
2.introduce datele necesare incheierii politei de asigurare;
3.plateste politele de asigurare prin 3 metode:direct cu cardul bancar prin sistemul securizat Gecad International - Epayment, Ordin de Plata direct in contul societatii de asigurare sau cash la orice sucursala a societatii de asigurare aleasa;
4.primeste prin curier rapid polita de asigurare la domiciliu sau la birou in maxim 48 de ore.
Relatia cu furnizorul de plati online – Gecad Epayment este una onesta. Din fericire nu au fost probleme nici cu platile efectuate de catre clienti si nici cu virarea sumelor catre noi. Este o relatie pe care noi am caracteriza-o ca fiind excelenta! Exista insa nemultumiri legate de marimea comisionului datorat catre acesta dar, din pacate, piata romaneasca nu ofera la acest moment o alternativa viabila.
Puteti face o paralela intre timpul necesar incheierii unei polite de asigurare in sistem clasic si cel in sistem online?
Din punctul de vedere al clientului, atunci cu siguranta acesta castiga foarte mult timp. Nu mai pierde timpul mergand din societate in societate pentru a afla costurile legate de asigurarea dorita, nu mai pierde timpul in trafic, nu mai este nevoit sa caute informatii legate de societatea de asigurare cu care intentioneaza sa incheie polita de asigurare. Pe situl nostru gaseste absolut tot ceea ce are nevoie: informatii legate despre societatea de asiguare, compara tarifele, castiga timp prin faptul ca toata informatia necesara se afla intr-un singur loc la distanta de un click.
Orice alt comentariu este de prisos.
Ce fel de polite de asigurare se preteaza pentru vanzarile online?
Dupa parerea noastra, toate politele de asiguare care nu necesita interventia directa a societatii de asigurare in vederea inspectiilor de risc (a vizionarii bunului asigurat) se preteaza vanzarii online.
Ce tip de asigurare are cel mai mare succes pentru vanzarea online?
Asigurarile medicale de calatorie sunt cele mai solicitate si, la o distanta mica, asigurarile auto tip Casco sunt in topul cererilor de asigurare.
Cum vedeti viitorul pentru astfel de polite? Se poate vorbi de un trend in ceea ce priveste acest sistem de distributie? Este el unul de viitor? La cat vedeti crestere pe acest segment, in anii urmatori?
Estimam o crestere mai mare decat piata asigurarilor in ansamblul ei, respectiv un procent de 40% anual. Suntem favorizati si de cresterea accelerata a numarului de urilizatori de internet precum si de numarul conexiunilor in banda larga.
Pentru a vinde astfel de polite, este necesara calitatea de borker de asigurare?
Cu siguranta da! Brokerul de asigurare reprezinta clientul in fata societatilor de asigurare si nu invers ca in cazul agentilor. De asemenea, pentru ca asiguratul sa beneficieze de cele mai bune conditii de asigurare si de preturi competitive este necesara prezenta brokerului de asigurare prin pozitia sa de mediator ar relatiei dintre acestia. Mai mult, pentru o diversificare a ofertei este necesara oferta a cat mai multor companii de asigurare. Nu in ultimul rand, asistenta la daune nu poate fi oferita decat de un broker de asigurare.
In primul rand o logistica redusa, intrucat compania de asigurare va profita de noul canal de vanzare prin broker si va aloca mai putine resurse pentru viitorii clienti. Mai apoi putem discuta de o abordare mult mai rapida a clientilor precum si o promovare mult mai eficienta/targetata cu ajutorul paginilor web.
Dezavantaje? Singurul dezavantaj direct este ca societatea de asigurare este supusa comparatiei de catre client cu alte societati de asigurare. Clientul unui portal de asigurari online poate alege oricare dintre rezultatele afisate pe site – in functie de pretul oferit de catre societatea de asigurare, conditiile de asigurare propuse sau de bonitatea/notorietatea acesteia.
Care este avantajul vanzarilor online pentru asigurat? Dar dezavantajul?
De ce unii asigurati prefera varianta online?
Asiguratul poate compara. Acesta este marele avantaj. De fapt informatia oferita este cea care face diferenta. In loc ca asiguratul – viitor client - sa mearga personal la mai multe societati de asigurare ca sa afle ofertele acestora, el poate afla in timp real toate acestea pe internet, fara timp pierdut, bataie de cap sau benzina consumata in trafic.
Avantaje client:
- clientul alege societatea de asigurare in functie de preferinte si bonitate;
- vizualizeaza online conditiile de asigurare;
- compara si alege cel mai bun pret ;
- castiga timp (nu este nevoit sa merga la diferite societati de asigurare pentru a afla detalii);
- are protectia brokerului de asiguare in ceea ce priveste asistenta la rezolvarea daunelor precum si administrarea scadentelor la politele de asigurare;
- serviciile furnizate sunt gratuite;
- servicii asigurate non stop prin email, telefon, fax, sau sms;
- acoperire nationala accesibila prin internet de oriunde din tara.
Servicii gratuite:
ˇ Identificarea si evaluarea riscurilor
ˇ Controlul si gestionarea riscurilor
ˇ Monitorizarea rezultatelor
ˇ Lichidarea optima a daunelor
ˇ Avizarea scadentelor de rate
ˇ Avizarea expirarilor de contracte
ˇ Negocierea costurilor de asigurare la preturi competitive
ˇ Informare continua asupra noutatilor in domeniu
ˇ Asistenta de specialitate non stop: telefon, email, fax, SMS
Dezavantajul major este lipsa contactului direct cu asiguratul. In cele mai multe cazuri serviciile sunt impersonale, fara ca sa existe un contact uman. Totusi, acolo unde este posibil, noi incercam, in afara discutiilor telefonice, sa ne intalnim cu clientul, tocmai pentru ca acesta sa se convinga de profesionalimul nostru si mai ales pentru a raspunde eventualelor neclaritati legate de incheierea politelor de asigurare.
Clientii prefera incheierea politelor de asigurare online tocmai pentru a castiga timp. Mai mult, din discounturile/promotiile oferite ei castiga chiar si bani. Dar mai mult decat toate acestea clientii nostri castiga un sprijin in vederea incheierii politelor de asigurare sau pentru rezolvarea eventualelor daune viitoare, si toate acestea gratuit, intrucat serviciile noastre de consultanta sunt in totalitate gratuite.
De ce, totusi, vanzarile online in asigurari nu se regasesc inca in preferintele de acum ale clientilor?
Din pacate tin sa va contrazic. Este foarte adevarat ca deocamdata in Romania nu se poate vorbi de o piata a asigurarilor online. Totusi, clientii nostri sunt in numar din ce in ce mai mare si mai bine informati.
Cui se adreseaza aceasta forma de distributie a politelor de asigurare? Care este profilul asiguratului predispus pentru sistemul online?
Asiguratul nostru este un om ocupat, pregmatic si foarte bine informat. Mai mult, el stie la ce servicii trebuie sa se astepte: promptitudine si profesionalism.
In cazul in care aveti acest tip de servicii, cate polite online ati vandut pana acum?
Cat % reprezinta acestea din totalul politelor vandute, pe clasa respectiva de asigurari, de catre compania d-voastra?
Vanzarile de asigurari online sunt doar o mica divizie in grupul nostru. Avand in vedere ca data lansarii a fost in mai anul acesta, nu putem vorbi inca de procente, insa, va asiguram ca sunt intr-o crestere spectaculoasa – chiar neasteptata.
In afara de vanzarile directe, cu plata online, cate solicitari se primesc online pentru polite, cat % din acestea se concretizeaza prin vanzare?
Din pacate, datorita concurentei in domeniu nu va putem furniza date concrete, dar, va putem aduce la cunostinta faptul ca, in afara politelor de asigurare cu plata directa prin card bancar sau cu ordin de plata, pentru politele de asigurare care nu se preteaza la vanzarea directa online, rata de succes aplicata solicitarilor venite prin intermediul sitului web se apropie de 50%.
La cat se situeaza de regula reducerea aplicata primei de asigurare pentru o polita vanduta online? Puteti da un exemplu?
Reducerile, in functie de clasele de asigurari, se pot ridica pana la 30% din prima de asigurare. De exemplu, la asigurarea CASCO, se pot solicita reduceri de pana la 30% ale primelor de asigurare, in functie de numarul de polite solicitate, a vechimii clientului respectiv sau a referintelor furnizate de catre acesta.
Cum se incheie o polita online? Cum se face plata politei: prin card, transfer electronic? Cum se trimite polita de asigurare catre asigurat, cat dureaza trimiterea? Puteti descrie mai pe larg relatia d-voastra cu furnizorul serviciilor de plata online?
Modalitatea de incheiere online a politelor de asigurare este extrem de simpla:
1.clientul alege tipul de asigurare dorit;
2.introduce datele necesare incheierii politei de asigurare;
3.plateste politele de asigurare prin 3 metode:direct cu cardul bancar prin sistemul securizat Gecad International - Epayment, Ordin de Plata direct in contul societatii de asigurare sau cash la orice sucursala a societatii de asigurare aleasa;
4.primeste prin curier rapid polita de asigurare la domiciliu sau la birou in maxim 48 de ore.
Relatia cu furnizorul de plati online – Gecad Epayment este una onesta. Din fericire nu au fost probleme nici cu platile efectuate de catre clienti si nici cu virarea sumelor catre noi. Este o relatie pe care noi am caracteriza-o ca fiind excelenta! Exista insa nemultumiri legate de marimea comisionului datorat catre acesta dar, din pacate, piata romaneasca nu ofera la acest moment o alternativa viabila.
Puteti face o paralela intre timpul necesar incheierii unei polite de asigurare in sistem clasic si cel in sistem online?
Din punctul de vedere al clientului, atunci cu siguranta acesta castiga foarte mult timp. Nu mai pierde timpul mergand din societate in societate pentru a afla costurile legate de asigurarea dorita, nu mai pierde timpul in trafic, nu mai este nevoit sa caute informatii legate de societatea de asigurare cu care intentioneaza sa incheie polita de asigurare. Pe situl nostru gaseste absolut tot ceea ce are nevoie: informatii legate despre societatea de asiguare, compara tarifele, castiga timp prin faptul ca toata informatia necesara se afla intr-un singur loc la distanta de un click.
Orice alt comentariu este de prisos.
Ce fel de polite de asigurare se preteaza pentru vanzarile online?
Dupa parerea noastra, toate politele de asiguare care nu necesita interventia directa a societatii de asigurare in vederea inspectiilor de risc (a vizionarii bunului asigurat) se preteaza vanzarii online.
Ce tip de asigurare are cel mai mare succes pentru vanzarea online?
Asigurarile medicale de calatorie sunt cele mai solicitate si, la o distanta mica, asigurarile auto tip Casco sunt in topul cererilor de asigurare.
Cum vedeti viitorul pentru astfel de polite? Se poate vorbi de un trend in ceea ce priveste acest sistem de distributie? Este el unul de viitor? La cat vedeti crestere pe acest segment, in anii urmatori?
Estimam o crestere mai mare decat piata asigurarilor in ansamblul ei, respectiv un procent de 40% anual. Suntem favorizati si de cresterea accelerata a numarului de urilizatori de internet precum si de numarul conexiunilor in banda larga.
Pentru a vinde astfel de polite, este necesara calitatea de borker de asigurare?
Cu siguranta da! Brokerul de asigurare reprezinta clientul in fata societatilor de asigurare si nu invers ca in cazul agentilor. De asemenea, pentru ca asiguratul sa beneficieze de cele mai bune conditii de asigurare si de preturi competitive este necesara prezenta brokerului de asigurare prin pozitia sa de mediator ar relatiei dintre acestia. Mai mult, pentru o diversificare a ofertei este necesara oferta a cat mai multor companii de asigurare. Nu in ultimul rand, asistenta la daune nu poate fi oferita decat de un broker de asigurare.
vineri, 3 noiembrie 2006
Portalul de asigurari online www.asigur.com lanseaza un nou produs!
Asigurari de viata online!
Daca simtiti nevoia sa va asigurati nivelul de trai al zilei de maine, sa
oferiti mai multa siguranta familiei dvs., sa garantati un viitor luminos
copiilor dvs., sa anticipati perioada de pensionare - luati in considerare
oportunitatea achizitionarii unei polite de asigurare de viata!
Dupa ce v-a obisnuit deja cu servicii online pentru asigurari de tipul: RCA,
Carte Verde, Casco, Asigurari medicale de calatorie sau Asigurarile de
locuinte pentru persoane fizice, Asigur.com ofera clientilor sai
posibilitatea de informare si contractare a politelor de asigurari de viata.
Oricine este interesat poate consulta oferta celor mai puternice companii de
asigurari de viata si, mai ales, poate cere o oferta comparata personalizata
pentru acest tip de asigurare.
Totul este extrem de simplu. Dupa ce primiti informatiile introductive
despre companiile de asigurari de viata prezente pe Asigur.com, puteti
solicita o oferta de asigurare. Divizia de asigurari de viata a Asigur.com
este alaturi de dvs. pe tot parcursul acestui demers, iar in final, vine cu
o oferta comparata, adaptata nevoilor personale.
In cazul unui eveniment nefericit, asigurarea de viata este produsul care
garanteaza pentru dumneavoastra si cei dragi confortul financiar de care
aveti nevoie, avand componenta atat de protectie impotriva riscurilor de zi
cu zi ale unei vieti tot mai active si aglomerate, cat si de economisire si
investitie a capitalului dvs. Optiunile sunt sunt la latitudinea dvs. Polita
garanteaza pe toata durata asigurarii un capital consistent in caz de deces
al asiguratului din motive naturale, din accident sau accident rutier. La
finele contractului sunteti liberi sa alegeti intre diverse modalitati de
ridicare a sumei economisite: integral, in transe egale (tip renta viagera),
in transe inegale, in transe de care sa beneficieze si sotul/sotia etc. in
functie de necesitatile dvs din acel moment.
Impreuna cu specialistii in asigurari de viata clientul este consiliat in
vederea incheierii celei mai potrivite forme de asigurari de viata in
concordanta cu asteptarile clientului.
Cele mai bune companii de asigurari de viata: Allianz Tiriac Asigurari SA,
AIG Life Romania SA sau Generali Asigurari SA au fost selectate ca furnizori
de servicii de asigurari de viata pentru clientii www.Asigur.com.
Nu ezitati sa ne contactati!
Serviciile noastre sunt gratuite si nepretuite!
Daca simtiti nevoia sa va asigurati nivelul de trai al zilei de maine, sa
oferiti mai multa siguranta familiei dvs., sa garantati un viitor luminos
copiilor dvs., sa anticipati perioada de pensionare - luati in considerare
oportunitatea achizitionarii unei polite de asigurare de viata!
Dupa ce v-a obisnuit deja cu servicii online pentru asigurari de tipul: RCA,
Carte Verde, Casco, Asigurari medicale de calatorie sau Asigurarile de
locuinte pentru persoane fizice, Asigur.com ofera clientilor sai
posibilitatea de informare si contractare a politelor de asigurari de viata.
Oricine este interesat poate consulta oferta celor mai puternice companii de
asigurari de viata si, mai ales, poate cere o oferta comparata personalizata
pentru acest tip de asigurare.
Totul este extrem de simplu. Dupa ce primiti informatiile introductive
despre companiile de asigurari de viata prezente pe Asigur.com, puteti
solicita o oferta de asigurare. Divizia de asigurari de viata a Asigur.com
este alaturi de dvs. pe tot parcursul acestui demers, iar in final, vine cu
o oferta comparata, adaptata nevoilor personale.
In cazul unui eveniment nefericit, asigurarea de viata este produsul care
garanteaza pentru dumneavoastra si cei dragi confortul financiar de care
aveti nevoie, avand componenta atat de protectie impotriva riscurilor de zi
cu zi ale unei vieti tot mai active si aglomerate, cat si de economisire si
investitie a capitalului dvs. Optiunile sunt sunt la latitudinea dvs. Polita
garanteaza pe toata durata asigurarii un capital consistent in caz de deces
al asiguratului din motive naturale, din accident sau accident rutier. La
finele contractului sunteti liberi sa alegeti intre diverse modalitati de
ridicare a sumei economisite: integral, in transe egale (tip renta viagera),
in transe inegale, in transe de care sa beneficieze si sotul/sotia etc. in
functie de necesitatile dvs din acel moment.
Impreuna cu specialistii in asigurari de viata clientul este consiliat in
vederea incheierii celei mai potrivite forme de asigurari de viata in
concordanta cu asteptarile clientului.
Cele mai bune companii de asigurari de viata: Allianz Tiriac Asigurari SA,
AIG Life Romania SA sau Generali Asigurari SA au fost selectate ca furnizori
de servicii de asigurari de viata pentru clientii www.Asigur.com.
Nu ezitati sa ne contactati!
Serviciile noastre sunt gratuite si nepretuite!
Abonați-vă la:
Postări (Atom)