miercuri, 15 noiembrie 2006

Interviu solicitat in revista Capital

Care este avantajul vanzarilor online pentru asigurator? Dar dezavantajul?

In primul rand o logistica redusa, intrucat compania de asigurare va profita de noul canal de vanzare prin broker si va aloca mai putine resurse pentru viitorii clienti. Mai apoi putem discuta de o abordare mult mai rapida a clientilor precum si o promovare mult mai eficienta/targetata cu ajutorul paginilor web.

Dezavantaje? Singurul dezavantaj direct este ca societatea de asigurare este supusa comparatiei de catre client cu alte societati de asigurare. Clientul unui portal de asigurari online poate alege oricare dintre rezultatele afisate pe site – in functie de pretul oferit de catre societatea de asigurare, conditiile de asigurare propuse sau de bonitatea/notorietatea acesteia.

Care este avantajul vanzarilor online pentru asigurat? Dar dezavantajul?

De ce unii asigurati prefera varianta online?


Asiguratul poate compara. Acesta este marele avantaj. De fapt informatia oferita este cea care face diferenta. In loc ca asiguratul – viitor client - sa mearga personal la mai multe societati de asigurare ca sa afle ofertele acestora, el poate afla in timp real toate acestea pe internet, fara timp pierdut, bataie de cap sau benzina consumata in trafic.

Avantaje client:
- clientul alege societatea de asigurare in functie de preferinte si bonitate;
- vizualizeaza online conditiile de asigurare;
- compara si alege cel mai bun pret ;
- castiga timp (nu este nevoit sa merga la diferite societati de asigurare pentru a afla detalii);
- are protectia brokerului de asiguare in ceea ce priveste asistenta la rezolvarea daunelor precum si administrarea scadentelor la politele de asigurare;
- serviciile furnizate sunt gratuite;
- servicii asigurate non stop prin email, telefon, fax, sau sms;
- acoperire nationala accesibila prin internet de oriunde din tara.

Servicii gratuite:

ˇ Identificarea si evaluarea riscurilor
ˇ Controlul si gestionarea riscurilor
ˇ Monitorizarea rezultatelor
ˇ Lichidarea optima a daunelor
ˇ Avizarea scadentelor de rate
ˇ Avizarea expirarilor de contracte
ˇ Negocierea costurilor de asigurare la preturi competitive
ˇ Informare continua asupra noutatilor in domeniu
ˇ Asistenta de specialitate non stop: telefon, email, fax, SMS

Dezavantajul major este lipsa contactului direct cu asiguratul. In cele mai multe cazuri serviciile sunt impersonale, fara ca sa existe un contact uman. Totusi, acolo unde este posibil, noi incercam, in afara discutiilor telefonice, sa ne intalnim cu clientul, tocmai pentru ca acesta sa se convinga de profesionalimul nostru si mai ales pentru a raspunde eventualelor neclaritati legate de incheierea politelor de asigurare.

Clientii prefera incheierea politelor de asigurare online tocmai pentru a castiga timp. Mai mult, din discounturile/promotiile oferite ei castiga chiar si bani. Dar mai mult decat toate acestea clientii nostri castiga un sprijin in vederea incheierii politelor de asigurare sau pentru rezolvarea eventualelor daune viitoare, si toate acestea gratuit, intrucat serviciile noastre de consultanta sunt in totalitate gratuite.

De ce, totusi, vanzarile online in asigurari nu se regasesc inca in preferintele de acum ale clientilor?

Din pacate tin sa va contrazic. Este foarte adevarat ca deocamdata in Romania nu se poate vorbi de o piata a asigurarilor online. Totusi, clientii nostri sunt in numar din ce in ce mai mare si mai bine informati.

Cui se adreseaza aceasta forma de distributie a politelor de asigurare? Care este profilul asiguratului predispus pentru sistemul online?

Asiguratul nostru este un om ocupat, pregmatic si foarte bine informat. Mai mult, el stie la ce servicii trebuie sa se astepte: promptitudine si profesionalism.

In cazul in care aveti acest tip de servicii, cate polite online ati vandut pana acum?
Cat % reprezinta acestea din totalul politelor vandute, pe clasa respectiva de asigurari, de catre compania d-voastra?

Vanzarile de asigurari online sunt doar o mica divizie in grupul nostru. Avand in vedere ca data lansarii a fost in mai anul acesta, nu putem vorbi inca de procente, insa, va asiguram ca sunt intr-o crestere spectaculoasa – chiar neasteptata.


In afara de vanzarile directe, cu plata online, cate solicitari se primesc online pentru polite, cat % din acestea se concretizeaza prin vanzare?

Din pacate, datorita concurentei in domeniu nu va putem furniza date concrete, dar, va putem aduce la cunostinta faptul ca, in afara politelor de asigurare cu plata directa prin card bancar sau cu ordin de plata, pentru politele de asigurare care nu se preteaza la vanzarea directa online, rata de succes aplicata solicitarilor venite prin intermediul sitului web se apropie de 50%.


La cat se situeaza de regula reducerea aplicata primei de asigurare pentru o polita vanduta online? Puteti da un exemplu?

Reducerile, in functie de clasele de asigurari, se pot ridica pana la 30% din prima de asigurare. De exemplu, la asigurarea CASCO, se pot solicita reduceri de pana la 30% ale primelor de asigurare, in functie de numarul de polite solicitate, a vechimii clientului respectiv sau a referintelor furnizate de catre acesta.

Cum se incheie o polita online? Cum se face plata politei: prin card, transfer electronic? Cum se trimite polita de asigurare catre asigurat, cat dureaza trimiterea? Puteti descrie mai pe larg relatia d-voastra cu furnizorul serviciilor de plata online?

Modalitatea de incheiere online a politelor de asigurare este extrem de simpla:
1.clientul alege tipul de asigurare dorit;
2.introduce datele necesare incheierii politei de asigurare;
3.plateste politele de asigurare prin 3 metode:direct cu cardul bancar prin sistemul securizat Gecad International - Epayment, Ordin de Plata direct in contul societatii de asigurare sau cash la orice sucursala a societatii de asigurare aleasa;
4.primeste prin curier rapid polita de asigurare la domiciliu sau la birou in maxim 48 de ore.

Relatia cu furnizorul de plati online – Gecad Epayment este una onesta. Din fericire nu au fost probleme nici cu platile efectuate de catre clienti si nici cu virarea sumelor catre noi. Este o relatie pe care noi am caracteriza-o ca fiind excelenta! Exista insa nemultumiri legate de marimea comisionului datorat catre acesta dar, din pacate, piata romaneasca nu ofera la acest moment o alternativa viabila.

Puteti face o paralela intre timpul necesar incheierii unei polite de asigurare in sistem clasic si cel in sistem online?

Din punctul de vedere al clientului, atunci cu siguranta acesta castiga foarte mult timp. Nu mai pierde timpul mergand din societate in societate pentru a afla costurile legate de asigurarea dorita, nu mai pierde timpul in trafic, nu mai este nevoit sa caute informatii legate de societatea de asigurare cu care intentioneaza sa incheie polita de asigurare. Pe situl nostru gaseste absolut tot ceea ce are nevoie: informatii legate despre societatea de asiguare, compara tarifele, castiga timp prin faptul ca toata informatia necesara se afla intr-un singur loc la distanta de un click.
Orice alt comentariu este de prisos.

Ce fel de polite de asigurare se preteaza pentru vanzarile online?
Dupa parerea noastra, toate politele de asiguare care nu necesita interventia directa a societatii de asigurare in vederea inspectiilor de risc (a vizionarii bunului asigurat) se preteaza vanzarii online.

Ce tip de asigurare are cel mai mare succes pentru vanzarea online?

Asigurarile medicale de calatorie sunt cele mai solicitate si, la o distanta mica, asigurarile auto tip Casco sunt in topul cererilor de asigurare.


Cum vedeti viitorul pentru astfel de polite? Se poate vorbi de un trend in ceea ce priveste acest sistem de distributie? Este el unul de viitor? La cat vedeti crestere pe acest segment, in anii urmatori?

Estimam o crestere mai mare decat piata asigurarilor in ansamblul ei, respectiv un procent de 40% anual. Suntem favorizati si de cresterea accelerata a numarului de urilizatori de internet precum si de numarul conexiunilor in banda larga.


Pentru a vinde astfel de polite, este necesara calitatea de borker de asigurare?

Cu siguranta da! Brokerul de asigurare reprezinta clientul in fata societatilor de asigurare si nu invers ca in cazul agentilor. De asemenea, pentru ca asiguratul sa beneficieze de cele mai bune conditii de asigurare si de preturi competitive este necesara prezenta brokerului de asigurare prin pozitia sa de mediator ar relatiei dintre acestia. Mai mult, pentru o diversificare a ofertei este necesara oferta a cat mai multor companii de asigurare. Nu in ultimul rand, asistenta la daune nu poate fi oferita decat de un broker de asigurare.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu