miercuri, 27 iunie 2012

Autostrada Romania - Turcia

Compania de proiect care va realiza autostrada bulgărească de 300 de kilometri ce va lega România de Turcia și Grecia prin Bulgaria urmează să devină operaţională în octombrie.

Cu investitori din Qatar şi prin atragerea unor fonduri europene, Bulgaria şi Turcia vor construi o autostradă, de la graniţa cu Turcia, până la graniţa cu România. Noul culoar de trafic rutier, care va traversa partea estică a Bulgariei, va fluidiza circulaţia rutieră între Bucureşti şi Istanbul.

În Bulgaria, autostrada va avea ca puncte terminus oraşele Ruse, situat pe malul Dunării, şi Svilengrad, situate la Graniţa cu Turcia. Costul construirii acestei autostrăzi, cu o lungime de 300 de kilometri, va fi de 760 milioane de euro şi, conform planurilor, va fi dată în folosinţă peste patru ani. Autostrada va avea un cost de 2,5 milioane de euro pe km.

Sursa: Novinite.bg

joi, 21 iunie 2012

Cu ROVINIETA la anulat in instanta

Un nou fenomen se propagă în instanţele din România: anularea amenzilor pentru neplata rovinietei, motivul fiind că procesele-verbale trimise prin poştă nu sunt semnate. Găselniţa a apărut în ultimele săptămâni, fiind folosită de câţiva avocaţi din Cluj, iar judecătorii încep să anuleze pe bandă rulantă aceste amenzi. Încă o dată, nişte jurişti isteţi speculează o mică scăpare a legii spune că documentele pe hârtie trebuie să aibă semnătură olografă. Cealaltă este valabilă doar pentru actele în format electronic.

În ultimele luni, mii de români care nu şi-au cumpărat rovinieta pentru a putea circula pe drumurile publice au primit acasă procese-verbale de sancţionare emise de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR). Amenzile sunt usturătoare, între 250 şi 500 de lei, la care se adaugă un tarif de despăgubire de 28 de euro (118 lei).

CNADNR identifică numerele de înmatriculare ale maşinilor şi le compară cu cele din baza de date naţională, unde sunt identificaţi cei care n-au plătit rovinieta.

Avocaţii celor care contestă amenzile în Justiţie au sesizat că pot invoca lipsa unei semnături oficiale pe fiecare proces verbal în parte. Din cauza numărului mare de amenzi aplicate, acestea sunt tipărite şi ştampilate de Centrul pentru Studii Tehnice Rutiere, nemaifiind semnate.

Nimeni nu s-a gândit în 2001 la semnătura electronică! Există însă o prevedere în Ordonanţa 2/2001, privind regimul de aplicare a contravenţiilor pe teritoriul României, care obligă semnarea acestor procese-verbale, sub sanţiunea nulităţii absolute. Oficialii CNADNR susţin că documentele sunt valabile pentru că au semnătura electronică a agentului constatator. Aici intervine o altă lege (445/2001) care spune, pe scurt, că “înscrisul în formă electronică este destinat pentru a fi citit prin intermediul unui program informatic”. Aici e hiba: şoferii prinşi fără rovinietă spun că amenzile le primesc pe hârtie şi nu “printr-un program informatic”.

Gafa ar putea fi speculată în întregul sistem judiciar pentru că, în 2001, când s-a publicat Ordonanţa privind regimul contravenţiilor în România nimeni n-a prevăzut posibilitatea folosirii semnăturii electronice, aceasta nefiind inclusă în textul legii. În acest moment, la Cluj, sunt zeci de amenzi anulate tocmai din acest motiv.

DecaLex.ro si asociatii au gasit  12  hibe ale legii motive datorita carora romanii isi pot anula in instanta amenzile multiple pentru rovinieta.

Sursa articol: Decalex.ro

marți, 19 iunie 2012

Procedura modificări de informatii în rovinieta deja emisa

C.N.A.D.N.R. S.A. informează utilizatorii retelei de drumuri nationale cu privire la posibilitatea unor modificări a anumitor informatii înscrise în rovinieta emisă, de către personalul abilitat să încaseze tariful, astfel: in cazul în care după achizitionarea unei roviniete utilizatorul constată că numărul de înmatriculare al vehiculului a fost înscris gresit, poate solicita corectarea acestuia în punctul de vânzare unde a achitat rovinieta, într-un interval de 60 de minute (1 oră) de la emiterea acesteia.

Solicitarea de corectie se face prin prezentarea certificatului de înmatriculare al vehiculului/cărtii de identitate, urmând ca în punctul de vânzare, personalul abilitat al distribuitorului să pastreze o copie a acestuia/acesteia. Corectarea datelor se face fără perceperea de către distribuitor a unei taxe.

Subliniem că, nu se pot face modificări în ceea ce priveste categoria vehiculului sau a perioadei de valabilitate a rovinietei.  Pentru corectia numărului de inmatriculare, distribuitorul va elibera doua exemplare ale documentului care atestă modificarea în baza de date ( unul care va fi semnat de către utilizator si care va rămâne la distribuitor si unul care va fi semnat/stampilat de către distribuitor si va rămâne la utilizator).

Tariful de utilizare a retelei de drumuri nationale (rovinieta) se aplică tuturor utilizatorilor români si străini pentru toate vehiculele înmatriculate care sunt folosite pe reteaua de drumuri nationale din România (inclusiv autostrăzi). Utilizatori sunt persoanele fizice sau juridice înscrise în certificatul de înmatriculare al vehiculului sau care pot folosi în baza unui drept legal vehicule înmatriculate în
Romania sau în alte state. Fapta de a circula fără a detine rovinietă valabilă constituie contraventie si se sanctionează cu amendă.

COMUNICAT - C.N.A.D.N.R. S.A.

marți, 12 iunie 2012

Roviniete.ro - magazin Trusted.ro - Programul Național pentru Certificarea Magazinelor Online





De astazi Roviniete.ro este magazin Trusted.ro - Programul Național pentru Certificarea Magazinelor Online.

O marcă de încredere – cum este TRUSTED.ro – propune un set de standarde (atât obligații legale, cât și bune practici) pe care magazinele online trebuie să le îndeplinească pentru a primi această certificare. Îndeplinirea standardelor este verificată de cel puțin 2 ori pe an, dar și oridecâte ori există o plângere întemeiată în acest sens.

TRUSTED.ro este un proiect implementat de Gala Premiilor eCommerce, Legi-internet.ro și Asociația pentru Protecția Consumatorilor din România, toate cele 3 organisme nefiind implicate în activități de comerț electronic, asigurându-se astfel obiectivitatea certificării.

luni, 11 iunie 2012

Sfaturi daca plecati cu masina in Europa

Franta are reguli tot mai stricte. Incepand cu 1 iulie, cine o va traversa va trebui sa-si doteze masina cu accesorii noi. Soferii sunt obligati sa aiba in masina un alcool-test. Adica, daca ati baut, trebuie sa stiti ca depasirea alcoolemiei de 0,05 la suta atrage o amenda, dar si suspendarea permisului.


Rovinieta Online

In Ucraina, Bulgaria, Spania, Italia, Turcia, Elvetia si Germania, vehiculul este confiscat daca va urcati beat la volan, daca parcati neregulamentar sau daca depasiti viteza legala.
In Portugalia, in schimb, riscati asta daca nu aveti actele.

Detectoarele de radar sau GPS-urile dotate cu acest sistem nu au ce cauta la dumneavoastra in masina, chiar daca sunt inchise. In majoritatea tarilor europene, fapta constituie infractiune si se pedepseste cu amenzi de mii de euro, cu retinerea documentelor si a placutelor de inmatriculare sau cu inchisoarea.

Atentie, in anumite state amenzile se platesc doar pe loc. Face exceptie Grecia, unde se achita in 10 zile la Trezorerie.

Toti soferii din Romania trebuie sa-si schimbe permisul de conducere, cel actual fiind neconform normelor europene in vigoare.

In tari precum Grecia, Spania, Italia, Franta sau Turcia claxonatul este interzis, mai ales pe timp de noapte. Singura tara in care utilizarea claxonului este obligatorie este Elvetia, asta insa numai pe timp pe zi, in afara localitatii, inainte de o curba periculoasa.

Nu uitati de taxele de autostrada, extrem de mari in Ungaria, Austria, Italia si, mai ales, Franta.

Sursa: Incont.ro

joi, 7 iunie 2012

Participam la GPeC 2012

Am inscris Roviniete.ro in Gala Premiilor e-Commerce.

Cele 90 de magazine online care au intrat in competitie la GPeC 2012 le gasiti aici.


Ele demonstreaza ca isi doresc sa devina cat mai performante si sa ofere servicii de calitate clientilor, respectand bunele practici in comertul electronic.

Succes tuturor!

miercuri, 6 iunie 2012

Fara taxe de autostrada

Ministrul Transporturilor, Ovidiu Silaghi, a declarat la Alba Iulia, că nu există motive pentru a fi introdusă taxa de autostradă.

"Nu avem motive să punem o taxă pe nişte autostrăzi pe care le facem din bani europeni, cu o contribuţie mică de la bugetul de stat. Chiar nu avem motive. Motive am putea avea eventual la Autostrada Bechthel, dar nici acolo nu o să aplicăm, pentru că ar fi o discriminare ca pe porţiunea de autostradă făcută pe bani europeni să nu punem taxă, iar pe această porţiune să punem taxă", a afirmat ministrul Turismului şi Infrastructurii, Ovidiu Silaghi, potrivit Agerpres.

În altă ordine de idei, oficialul a subliniat că nu există niciun interes pentru a fi oprită vreo lucrare.

"Nu intenţionăm să oprim nicio lucrare. Vrem să ne ţinem de contracte, vrem să fim parteneri loiali cu companiile care lucrează în toată ţara, dar avem pretenţia să-şi respecte şi ele termenii de execuţie şi termenii de dare în folosinţă. (...) Dorim să continuăm ce este început pentru că vine vara şi este front de lucru asigurat pentru toate lucrările", a spus ministrul Transporturilor.

"Culoarul paneuropean nici nu ne gândim să-l întrerupem în vreun fel, pentru că şi asemenea zvonuri am auzit, că vom întrerupe sau vom modifica. Tot ce a fost negociat cu Comisia este extrem de greu de modificat sau aproape imposibil. Ar însemna să ne oprim, să mai avem încă vreo şase luni de negocieri cu Comisia Europeană. Nu avem acest interes, avem interesul să mărim gradul de absorbţie, prin urmare să continuăm lucrările", a afirmat  ministrul Ovidiu Silaghi.

Demnitarul a mai spus că autostrada Bucureşti-Ploieşti are termen de finalizare data de 30 iunie.

În ceea ce priveşte autostrada Ploieşti-Braşov, ministrul a declarat că "acolo e o poveste mai lungă". "Nu avem încă finanţare, încercăm un parteneriat public-privat", a adăugat Ovidiu Silaghi.

vineri, 25 mai 2012

DRDP Cluj decapitata!

Ion Pantelimon, directorul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Cluj a fost schimbat din funcţie.


În urma vizitei de lucru efectuată în județul Cluj, precum și a sesizărilor primite,  ministrul  Transporturilor și Infrastructurii, Ovidiu Silaghi, a dispus Corpului de Control din cadrul Direcției Generale de Control al MTI  efectuarea  unui control tematic la Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din Romania - Direcția Regională de Drumuri și Poduri Cluj.
Controlul s-a desfășurat în perioada 22 – 24.05.2012 și a avut ca obiectiv verificarea derulării contractelor încheiate de Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Cluj, pentru realizarea obiectivului de investiţii „Varianta de ocolire Cluj – Est”.
În urma verificărilor efectuate s-au constatat grave probleme manageriale, constând în luarea unor decizii controversate referitoare la derularea investiției menționate.