Ministrul Transporturilor, Dan Şova, a declarat duminică la Oradea că la finele anului 2017 vor fi finalizate lucrările la Autostrada Transilvania între Borş şi Sebeş, pe o lungime de 391 de kilometri.
'Vestea bună pentru Autostrada Transilvania este că am reuşit să o urnim. (...) Noi preconizăm ca tronsonul Sebeş - Turda să se termine până la 31 decembrie 2015, dacă nu în martie 2016. Suplacu de Barcău - Borş se termină până în 2016, iar Suplacu de Barcău - Nădăşel, până în 2017. Acestea sunt termenele realiste', a susţinut, în conferinţă de presă, Dan Şova. Ministrul a precizat că tronsonul Suplacu de Barcău - Borş are încă de la momentul conceperii bugetului pe 2014 alocare pe trei ani - 2014, 2015 şi 2016 -, Sebeş - Turda este pe fonduri europene, Gilău - Nădăşel are, de asemenea, finanţare de la buget iar partea de la Suplacu de Barcău la Nădăşel, 93 de km, va fi primul proiect de autostradă care va fi finanţat integral din acciza introdusă de la 1 aprilie.
'Încasările pe an din acciză sunt, estimativ, de 500 de milioane de euro, deci nu va fi o problemă să poată fi finanţat acest tronson', a subliniat ministrul.
Din vechea autostradă Transilvania, din traseul proiectat iniţial, se va realiza şi tronsonul Câmpia Turzii - Tg. Mureş, din fonduri europene, ca soluţie tehnică fiind propusă construcţia unui drum naţional cu patru benzi, prin afara localităţilor, ale cărui costuri sunt mai mici decât pentru autostradă.
Ministrul a participat duminică de dimineaţă la Oradea la o întâlnire cu reprezentanţi ai autorităţilor locale şi judeţene, precum şi cu câţiva constructori prezenţi cu o zi în urmă la conferinţa naţională 'Drumurile României, încotro?...', organizată de Federaţia Patronilor Bihor, dar la care ministrul nu a mai ajuns din cauza vizitei în Cluj. După această întâlnire, ministrul Şova a susţinut o conferinţă de presă la Prefectura Bihor împreună cu directorul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale, Narcis Ştefan Neaga, cu adjunctul acestuia, Cristian Andrei. Au mai fost prezenţi Eugen Cecan, şeful Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Cluj, Marcel Boloş, directorul general al Agenţiei de Dezvoltare Regionale Nord-Vest.
Sursa: Agerpres
luni, 12 mai 2014
marți, 28 ianuarie 2014
Stationarea unui camion costa 1.000 lei / zi
Staţionarea unui camion , în condiţii de iarnă, pe drumurile din România costă circa 1.000 de lei în 24 de ore, aici incluzându-se costurile carburantului necesar încălzirii cabinei, costurile cu vigneta, diurna şi penalităţile de întârziere, a precizat Augustin Hagiu, preşedintele Confederaţiei Naţionale Rutiere. Astfel, apreciind numărul de camioane care au staţionat pe şosele României în weekend-ul trecut la „câteva sute” se pot aprecia la „câteva sute de mii de lei” pagubele transportatorilor cu TIR-uri blocate în zăpadă. Numărul exact de camioane blocate nu poate fi cunoscut , pentru că foarte multe firme de transport nu comunică situaţia.
„Din fericire, camionagii români nu obişnuiesc să plece în cursă în week-end, aşa că au fost relativ puţine cazuri de staţionare a camioanelor. Cele mai multe staţionări au fost ale camioanelor străine. Noi, sâmbătă, aveam raportate 48 de camioane staţionate. Cu tot cu cele ale altor confederaţii patronale, să fi fost vreo 200 de camioane blocate. În schimb, străinii au fost cu miile: turci, ucrainieni, sârbi, bulgari, moldoveni”, a spus Hagiu.
Din cauza vremii extreme din ultimele două zile, autorităţile au dispuns închiderea temporară a tuturor autostrăzilor din România, precum şi a mai multor drumuri naţionale.
”Pe noi nu ne preocupă acum strict problema camioanelor, ci contextul în care s-a ajuns la această situaţie. Din nou s-au amestecat informaţiile şi nu au căpătat coerenţă, ba că autostrada este închisă, ba că este deschisă. Din nou autorităţile s-au bâlbâit. Parazăpezile lipsesc cu desăvârşire. Este o bătaie de joc ceea ce numeşte CNADNR parazăpezi, şi cred că au mai cheltuit şi o groază de bani pe ele. La nivelul Ministerului Transporturilor din nou este beznă”, a mai spus Hagiu.
„Din fericire, camionagii români nu obişnuiesc să plece în cursă în week-end, aşa că au fost relativ puţine cazuri de staţionare a camioanelor. Cele mai multe staţionări au fost ale camioanelor străine. Noi, sâmbătă, aveam raportate 48 de camioane staţionate. Cu tot cu cele ale altor confederaţii patronale, să fi fost vreo 200 de camioane blocate. În schimb, străinii au fost cu miile: turci, ucrainieni, sârbi, bulgari, moldoveni”, a spus Hagiu.
Din cauza vremii extreme din ultimele două zile, autorităţile au dispuns închiderea temporară a tuturor autostrăzilor din România, precum şi a mai multor drumuri naţionale.
”Pe noi nu ne preocupă acum strict problema camioanelor, ci contextul în care s-a ajuns la această situaţie. Din nou s-au amestecat informaţiile şi nu au căpătat coerenţă, ba că autostrada este închisă, ba că este deschisă. Din nou autorităţile s-au bâlbâit. Parazăpezile lipsesc cu desăvârşire. Este o bătaie de joc ceea ce numeşte CNADNR parazăpezi, şi cred că au mai cheltuit şi o groază de bani pe ele. La nivelul Ministerului Transporturilor din nou este beznă”, a mai spus Hagiu.
joi, 23 ianuarie 2014
Din aprilie în Marea Britanie camioanele vor achita taxă de drum
De la 1 aprilie 2014 vehiculele grele de marfă ( HGV-uri ) cu greutate de 12 de tone sau mai mult vor trebui să plătească o taxă pentru a utiliza drumurile din Marea Britanie, informează autoritățile de la Londra.
Taxa pentru fiecare HGV este între 1.70 £ și £ 10 pe zi (170 de lire sterline și 1.000 de lire sterline pe an), în funcție de tipul de vehicul, numărul de axe și de greutate. În cazul în care un HGV este folosit pe drumurile din Marea Britanie pentru mai mult de 100 de zile pe an, plata anuală este cea mai rentabilă.
Indiferent de perioada de plată, taxa se percepe de la miezul nopții ( 00:00:00 ) la o secundă înainte de miezul nopții ( 23:59:59 ).
Este foarte ușor de plătit online, folosind un card de debit sau de credit sau cu unele carduri de combustibil.
Operatorii vor putea începe înregistrarea pentru taxă de pe 3 martie 2014 în cazul în care au 50 sau mai multe HGV-uri care fac curse în Marea Britanie și se pot înregistra până pe 17 martie 2014 în cazul în care au mai puțin de 50 de HGV-uri.
Taxa poate fi achitată de șofer, companie sau un agent de rezervare. Cu toate acestea, fiecare șofer va trebui să verifice dacă are plătită taxa de fiecare dată când merge în Marea Britanie.
În cazul în care un șofer sau operator nu a achitat taxa pentru vehicul, numărul de înregistrare va fi recunoscut în regim automat. Șoferul va trebui să plătească o amendă la fața locului de 300 de lire sterline. În cazul în care amenda nu este achitată, vehiculul va fi sechestrat, lucru ce ar putea perturba termenele de livrare și să ducă la costuri suplimentare.
Taxa pentru fiecare HGV este între 1.70 £ și £ 10 pe zi (170 de lire sterline și 1.000 de lire sterline pe an), în funcție de tipul de vehicul, numărul de axe și de greutate. În cazul în care un HGV este folosit pe drumurile din Marea Britanie pentru mai mult de 100 de zile pe an, plata anuală este cea mai rentabilă.
Indiferent de perioada de plată, taxa se percepe de la miezul nopții ( 00:00:00 ) la o secundă înainte de miezul nopții ( 23:59:59 ).
Este foarte ușor de plătit online, folosind un card de debit sau de credit sau cu unele carduri de combustibil.
Operatorii vor putea începe înregistrarea pentru taxă de pe 3 martie 2014 în cazul în care au 50 sau mai multe HGV-uri care fac curse în Marea Britanie și se pot înregistra până pe 17 martie 2014 în cazul în care au mai puțin de 50 de HGV-uri.
Taxa poate fi achitată de șofer, companie sau un agent de rezervare. Cu toate acestea, fiecare șofer va trebui să verifice dacă are plătită taxa de fiecare dată când merge în Marea Britanie.
În cazul în care un șofer sau operator nu a achitat taxa pentru vehicul, numărul de înregistrare va fi recunoscut în regim automat. Șoferul va trebui să plătească o amendă la fața locului de 300 de lire sterline. În cazul în care amenda nu este achitată, vehiculul va fi sechestrat, lucru ce ar putea perturba termenele de livrare și să ducă la costuri suplimentare.
vineri, 3 ianuarie 2014
Creste parcul auto national
Parcul auto naţional din România a ajuns, la finele anului 2012, la 5,71 milioane de unităţi, în creştere cu 26,8%, comparativ cu 2007, peste jumătate dintre autovehicule fiind maşini mai vechi de 10 ani, potrivit datelor Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV).
vineri, 27 decembrie 2013
joi, 19 decembrie 2013
Am lansat re-incarcare.ro
Am lansat Re-incarcare.ro pentru utilizatorii cartelelor telefonice de tip prepay Orange, Vodafone sau Cosmote.
Enjoy :)
luni, 25 noiembrie 2013
Taxarea autostrăzilor ar putea începe din 2017. Cât vor plăti şoferii?
Taxarea autostrăzilor din România ar putea începe după finalizarea centurii sud a Capitalei, unde lucrările vor fi derulate în intervalul 2014-2017, a declarat ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură, Dan Şova, la emisiunea "După 20 de ani", difuzată duminică de Pro TV.
Taxă va fi plătită pe traseul Piteşti - Constanţa, având un nivel de trei euro la suta de kilometri, a arătat ministrul. Acelaşi nivel de taxare a fost estimat şi pentru autostrada Comarnic - Braşov, care ar putea fi finalizată în 2016-2017.
"Calculele de taxare s-au făcut numai pentru Comarnic - Braşov. Dincolo, la centura de Sud, proiectul este scos direct ca având concesiune de la Piteşti până la Constanţa, deci concesionarul trebuie să construiască centura Sud, care are 48 de kilometri, şi ia în concesiune de la Piteşti la Constanţa. (…)
Prima etapă din concesiunea Piteşti - Constanta cu construcţie centura Sud este reabilitarea a peste 30 de kilometri de pe autostrada Bucureşti - Piteşti. Acolo va intra cu taxă de drum de la Piteşti până la Constanţa, în acelaşi regim, 3 euro pe suta de kilometri", a spus ministrul Dan Şova .
Premierul Victor Ponta a anunţat în august că şoferii care vor circula pe autostradă între Piteşti şi Constanţa vor fi obligaţi să achite o taxă, iar din banii astfel colectaţi vor fi acoperite costurile de modernizare a centurii de sud a Capitalei.
În primăvara acestui an, Şova, declara că tronsoanele de autostradă Comarnic-Braşov şi Craiova-Piteşti, precum şi centura sud a Bucureştiului vor fi taxate după intrarea în exploatare, iar cuantumul taxei se va baza pe un calcul de 3 euro pe suta de kilometri.
Sursa: Mediafax
Taxă va fi plătită pe traseul Piteşti - Constanţa, având un nivel de trei euro la suta de kilometri, a arătat ministrul. Acelaşi nivel de taxare a fost estimat şi pentru autostrada Comarnic - Braşov, care ar putea fi finalizată în 2016-2017.
"Calculele de taxare s-au făcut numai pentru Comarnic - Braşov. Dincolo, la centura de Sud, proiectul este scos direct ca având concesiune de la Piteşti până la Constanţa, deci concesionarul trebuie să construiască centura Sud, care are 48 de kilometri, şi ia în concesiune de la Piteşti la Constanţa. (…)
Prima etapă din concesiunea Piteşti - Constanta cu construcţie centura Sud este reabilitarea a peste 30 de kilometri de pe autostrada Bucureşti - Piteşti. Acolo va intra cu taxă de drum de la Piteşti până la Constanţa, în acelaşi regim, 3 euro pe suta de kilometri", a spus ministrul Dan Şova .
Premierul Victor Ponta a anunţat în august că şoferii care vor circula pe autostradă între Piteşti şi Constanţa vor fi obligaţi să achite o taxă, iar din banii astfel colectaţi vor fi acoperite costurile de modernizare a centurii de sud a Capitalei.
În primăvara acestui an, Şova, declara că tronsoanele de autostradă Comarnic-Braşov şi Craiova-Piteşti, precum şi centura sud a Bucureştiului vor fi taxate după intrarea în exploatare, iar cuantumul taxei se va baza pe un calcul de 3 euro pe suta de kilometri.
Sursa: Mediafax
luni, 18 noiembrie 2013
Amenzi drastice pe autostrăzile din Austria. Atenţie la semnul IG-L!
Şoferii români care ajung pe autostrăzile din Austria trebuie să fie foarte atenţi de un nou regulament rutier care a fost introdus în această ţară.
Chiar dacă în Austria viteză maximă pe autostrăzi este 130 kilometri pe oră, în faţa şoferilor, pe semnalizările electronice, pot apărea, aparent fără niciun motiv, limitări de viteză. Pe lângă reducerea vitezei sub 100 de kilometri pe oră va apărea scris şi IG-L.
Foarte mulţi locuitori din vestul României frecventează Austria, în special în sezonul de schi, dar şi pentru relaxări la Viena şi alte oraşe minunate. Aceştia trebuie să ştie că autorităţile austriece, extrem de serioase când vine vorba de mediu, au instaurat regula IG-L (abrevierea de la „Immissionsschutzgesetz Luft”) tocmai pentru reducerea poluării. Când apare acest semn înseamnă că poluarea din cauza noxelor maşinilor pe acea porţiune de drum a depăşit limitele admise. Totul se măsoară cu ajutorul unor senzori montaţi pe autostradă.
Dacă depăşiţi limita de viteză în momentul în care aveţi semnul IG-L amenzile nu vor fi cele obişnuite pentru o asemena infracţiune, ci sunt realmente drastice. Plătiţi pentru nerespectarea mediului înconjurător până la 2.180 de euro. Aşadar, atenţie mare, austriecii nu se joacă când vine vorba de mediu.
Chiar dacă în Austria viteză maximă pe autostrăzi este 130 kilometri pe oră, în faţa şoferilor, pe semnalizările electronice, pot apărea, aparent fără niciun motiv, limitări de viteză. Pe lângă reducerea vitezei sub 100 de kilometri pe oră va apărea scris şi IG-L.
Foarte mulţi locuitori din vestul României frecventează Austria, în special în sezonul de schi, dar şi pentru relaxări la Viena şi alte oraşe minunate. Aceştia trebuie să ştie că autorităţile austriece, extrem de serioase când vine vorba de mediu, au instaurat regula IG-L (abrevierea de la „Immissionsschutzgesetz Luft”) tocmai pentru reducerea poluării. Când apare acest semn înseamnă că poluarea din cauza noxelor maşinilor pe acea porţiune de drum a depăşit limitele admise. Totul se măsoară cu ajutorul unor senzori montaţi pe autostradă.
Dacă depăşiţi limita de viteză în momentul în care aveţi semnul IG-L amenzile nu vor fi cele obişnuite pentru o asemena infracţiune, ci sunt realmente drastice. Plătiţi pentru nerespectarea mediului înconjurător până la 2.180 de euro. Aşadar, atenţie mare, austriecii nu se joacă când vine vorba de mediu.
sâmbătă, 9 noiembrie 2013
Harta stării drumurilor din RO
Forumul de infrastructură Construim-România a publicat o hartă care ar trebui consultată de orice conducător auto din România.
Harta se referă la calitatea drumurilor din România şi ia în calcul autostrăzile, drumurile europene, drumurile naţionale şi câteva dintre cele judeţene, socotite cele mai relevante.
Cei de la Construim-România au realizat-o pe baza informaţiilor primite de la utilizatori.
Sursa: Construim-romania.ro / Peundemerg.ro
Harta se referă la calitatea drumurilor din România şi ia în calcul autostrăzile, drumurile europene, drumurile naţionale şi câteva dintre cele judeţene, socotite cele mai relevante.
Cei de la Construim-România au realizat-o pe baza informaţiilor primite de la utilizatori.
Sursa: Construim-romania.ro / Peundemerg.ro
Abonați-vă la:
Postări (Atom)