Şoferii români care ajung pe autostrăzile din Austria trebuie să fie foarte atenţi de un nou regulament rutier care a fost introdus în această ţară.
Chiar dacă în Austria viteză maximă pe autostrăzi este 130 kilometri pe oră, în faţa şoferilor, pe semnalizările electronice, pot apărea, aparent fără niciun motiv, limitări de viteză. Pe lângă reducerea vitezei sub 100 de kilometri pe oră va apărea scris şi IG-L.
Foarte mulţi locuitori din vestul României frecventează Austria, în special în sezonul de schi, dar şi pentru relaxări la Viena şi alte oraşe minunate. Aceştia trebuie să ştie că autorităţile austriece, extrem de serioase când vine vorba de mediu, au instaurat regula IG-L (abrevierea de la „Immissionsschutzgesetz Luft”) tocmai pentru reducerea poluării. Când apare acest semn înseamnă că poluarea din cauza noxelor maşinilor pe acea porţiune de drum a depăşit limitele admise. Totul se măsoară cu ajutorul unor senzori montaţi pe autostradă.
Dacă depăşiţi limita de viteză în momentul în care aveţi semnul IG-L amenzile nu vor fi cele obişnuite pentru o asemena infracţiune, ci sunt realmente drastice. Plătiţi pentru nerespectarea mediului înconjurător până la 2.180 de euro. Aşadar, atenţie mare, austriecii nu se joacă când vine vorba de mediu.
luni, 18 noiembrie 2013
sâmbătă, 9 noiembrie 2013
Harta stării drumurilor din RO
Forumul de infrastructură Construim-România a publicat o hartă care ar trebui consultată de orice conducător auto din România.
Harta se referă la calitatea drumurilor din România şi ia în calcul autostrăzile, drumurile europene, drumurile naţionale şi câteva dintre cele judeţene, socotite cele mai relevante.
Cei de la Construim-România au realizat-o pe baza informaţiilor primite de la utilizatori.
Sursa: Construim-romania.ro / Peundemerg.ro
Harta se referă la calitatea drumurilor din România şi ia în calcul autostrăzile, drumurile europene, drumurile naţionale şi câteva dintre cele judeţene, socotite cele mai relevante.
Cei de la Construim-România au realizat-o pe baza informaţiilor primite de la utilizatori.
Sursa: Construim-romania.ro / Peundemerg.ro
miercuri, 6 noiembrie 2013
Câte taxe pentru a merge pe drumurile Romaniei?
Incepand cu 2014 românii vor ajunge să plătească trei tipuri de taxe pentru a merge pe drumurile publice din România.
Guvernul a anunţat introducerea unei accize suplimentare, de 7 eurocenţi pe fiecare litru de carburant cumpărat de la orice benzinărie din ţară, sumele urmând să fie folosite pentru construcţia de drumuri.
Un calcul simplu bazat pe consumul de benzină şi motorină din 2012 arată că statul ar colecta, într-un an, 490 sau 607 milioane de euro, în funcţie de modul de implementare a noii taxe: dacă se va aplica şi TVA pe ea sau nu, ca la acciza obişnuită.Noua acciză este de destul de asemănătoarea cu vechea "taxă Băsescu", vechea taxă de utilizare a drumurilor publice.
Utilizatorii drumurilor publice din România plătesc însă şi rovinieta, un tarif de utilizare a reţelei de drumuri şi autostrăzi. Pentru autoturisme, valoarea acesteia este cuprinsă între 3 euro (pentru şapte zile) şi 28 de euro (pentru 12 luni) şi urmează să fie şi ea crescută. Potrivit unui proiect de act normativ, noile valori ar urma să fie cuprinse între 5 şi 32 de euro.
Odată ce se va finaliza construcţia primei autostrăzi realizată în sistem de concesiune, românii vor plăti şi o taxă de autostradă, din care urmează să îşi recupereze investiţia constructorul privat al autostrăzii. Momentan, sunt în procedură de atribuire mai multe contracte de construcţie de autostrăzi în sistem de parteneriat public privat: Comarnic-Braşov, Piteşti-Craiova şi centura de sud a Bucureştiului.
Cel mai avansat proiect pare a fi cel al autostrăzii Comarnic-Braşov, contractul urmând să fie semnat până la sfârşitul anului, iar autostrada terminată până în 2016. La acel moment, şoferii de autoturisme vor plăti o taxă de circa 7-8 lei pentru a merge pe toţi cei 58 de kilometri, echivalentul unei taxe de 1,2 eurocenţi pe ax şi osie.
Ulterior, se vor plăti taxe şi pentru accesul pe autostrăzile deja construite. După ce se va construi centura de sud a Bucureştiului, va fi taxat traficul şi pe autostrăzile A1 şi A2, deşi au fost construite cu bani de la buget. Motivul ar fi că cel care va construi centura de sud va primi şi contractul de întreţinere a celor de două autostrăzi, iar lucrările de întreţinere nu vor mai fi plătite de la buget. Potrivit estimărilor actuale, un drum pe autostradă între Constanţa şi Piteşti ar urma să coste circa 50 de lei, pentru un autoturism.
În afară de aceste taxe, şoferii români mai plătesc o taxă de poluare, la înmatricularea autoturismului, dar şi o taxă locală anuală, de posesie.
Sursa: Economica.net
Guvernul a anunţat introducerea unei accize suplimentare, de 7 eurocenţi pe fiecare litru de carburant cumpărat de la orice benzinărie din ţară, sumele urmând să fie folosite pentru construcţia de drumuri.
Un calcul simplu bazat pe consumul de benzină şi motorină din 2012 arată că statul ar colecta, într-un an, 490 sau 607 milioane de euro, în funcţie de modul de implementare a noii taxe: dacă se va aplica şi TVA pe ea sau nu, ca la acciza obişnuită.Noua acciză este de destul de asemănătoarea cu vechea "taxă Băsescu", vechea taxă de utilizare a drumurilor publice.
Utilizatorii drumurilor publice din România plătesc însă şi rovinieta, un tarif de utilizare a reţelei de drumuri şi autostrăzi. Pentru autoturisme, valoarea acesteia este cuprinsă între 3 euro (pentru şapte zile) şi 28 de euro (pentru 12 luni) şi urmează să fie şi ea crescută. Potrivit unui proiect de act normativ, noile valori ar urma să fie cuprinse între 5 şi 32 de euro.
Odată ce se va finaliza construcţia primei autostrăzi realizată în sistem de concesiune, românii vor plăti şi o taxă de autostradă, din care urmează să îşi recupereze investiţia constructorul privat al autostrăzii. Momentan, sunt în procedură de atribuire mai multe contracte de construcţie de autostrăzi în sistem de parteneriat public privat: Comarnic-Braşov, Piteşti-Craiova şi centura de sud a Bucureştiului.
Cel mai avansat proiect pare a fi cel al autostrăzii Comarnic-Braşov, contractul urmând să fie semnat până la sfârşitul anului, iar autostrada terminată până în 2016. La acel moment, şoferii de autoturisme vor plăti o taxă de circa 7-8 lei pentru a merge pe toţi cei 58 de kilometri, echivalentul unei taxe de 1,2 eurocenţi pe ax şi osie.
Ulterior, se vor plăti taxe şi pentru accesul pe autostrăzile deja construite. După ce se va construi centura de sud a Bucureştiului, va fi taxat traficul şi pe autostrăzile A1 şi A2, deşi au fost construite cu bani de la buget. Motivul ar fi că cel care va construi centura de sud va primi şi contractul de întreţinere a celor de două autostrăzi, iar lucrările de întreţinere nu vor mai fi plătite de la buget. Potrivit estimărilor actuale, un drum pe autostradă între Constanţa şi Piteşti ar urma să coste circa 50 de lei, pentru un autoturism.
În afară de aceste taxe, şoferii români mai plătesc o taxă de poluare, la înmatricularea autoturismului, dar şi o taxă locală anuală, de posesie.
Sursa: Economica.net
marți, 29 octombrie 2013
Inca 18 camere video pentru verificarea rovinietei
18 noi camere de monitorizare video ce vor detecta autovehiculele care circulă fără rovinietă au fost puse în funcțiune pe drumurile din România, începând de luni, 28 octombrie. foto
Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale (C.N.A.D.N.R.) informează că, până în acest moment în reţeaua rutieră naţională se aflau în funcţiune 24 de puncte de control (10 fixe, 14 mobile). Prin adăugarea celor 18 compania vrea să sporească cu 75% gradul de control al autovehiculelor din trafic. În perioada următoare, până în toamna anului 2014, vor mai fi instalate încă 45 de camere, ceea ce înseamnă creşterea şi întărirea sistemului de supraveghere cu aproape 100 %.
Potrivit CNADNR, în urma amplasării celor 24 de camere, în anul 2010, s-a simţit o creştere sensibilă a veniturilor din taxa de rovinietă. Instalarea celor 63 de noi camere va duce la o creştere considerabilă a veniturilor rezultate din această taxă. Numărul mai mare de puncte de control generează creşterea gradului de plăţi voluntare a rovinietei cu un procent de minim 25 %. Camerele au fost amplasate strategic, în puncte care nu pot fi ocolite de şoferi, iar pe timpul nopţii, sistemele de supraveghere vor detecta plăcuţele maşinilor şi în infraroşu..
Dispozitivele de control fac parte dintr-un sistem informatic compact al CNADNR SA. Pe şoselele din România sunt amplasate posturi de control dotate cu camere de luat vederi, care recunosc numerele de înmatriculare ale maşinilor de la o distanţă de 20 de metri. Numărul de înmatriculare al autoturismului este verificat în baza de date şi în cazul în care nu a fost platită rovinieta proprietarul maşinii va fi amendat.
Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale (C.N.A.D.N.R.) informează că, până în acest moment în reţeaua rutieră naţională se aflau în funcţiune 24 de puncte de control (10 fixe, 14 mobile). Prin adăugarea celor 18 compania vrea să sporească cu 75% gradul de control al autovehiculelor din trafic. În perioada următoare, până în toamna anului 2014, vor mai fi instalate încă 45 de camere, ceea ce înseamnă creşterea şi întărirea sistemului de supraveghere cu aproape 100 %.
Potrivit CNADNR, în urma amplasării celor 24 de camere, în anul 2010, s-a simţit o creştere sensibilă a veniturilor din taxa de rovinietă. Instalarea celor 63 de noi camere va duce la o creştere considerabilă a veniturilor rezultate din această taxă. Numărul mai mare de puncte de control generează creşterea gradului de plăţi voluntare a rovinietei cu un procent de minim 25 %. Camerele au fost amplasate strategic, în puncte care nu pot fi ocolite de şoferi, iar pe timpul nopţii, sistemele de supraveghere vor detecta plăcuţele maşinilor şi în infraroşu..
Dispozitivele de control fac parte dintr-un sistem informatic compact al CNADNR SA. Pe şoselele din România sunt amplasate posturi de control dotate cu camere de luat vederi, care recunosc numerele de înmatriculare ale maşinilor de la o distanţă de 20 de metri. Numărul de înmatriculare al autoturismului este verificat în baza de date şi în cazul în care nu a fost platită rovinieta proprietarul maşinii va fi amendat.
miercuri, 23 octombrie 2013
Restricţii de trafic greu în Ungaria
În Ungaria, circulaţia tirurilor va fi interzisă din această noapte până mâine la ora 23:00, ora României. Restricţionarea traficului de peste 7,5 tone se aplică pentru că mâine este Ziua Naţională a Ungariei, când este comemorată Revoluția din 1956 și începuturile luptei pentru libertate.
Următoarea zi liberă nelucrătoare în Ungaria este pe data de 1 noiembrie. Atunci traficul greu va fi interzis din noaptea de 31 octombrie ora 23:00 până pe 1 noiembrie ora 23:00. De cele mai multe ori, după ridicarea acestor restricţii, în Vama Nădlac, principalul punct de trecere a frontierei din vestul ţării, se formează coloane de tiruri pe mai mulţi kilometri.
Următoarea zi liberă nelucrătoare în Ungaria este pe data de 1 noiembrie. Atunci traficul greu va fi interzis din noaptea de 31 octombrie ora 23:00 până pe 1 noiembrie ora 23:00. De cele mai multe ori, după ridicarea acestor restricţii, în Vama Nădlac, principalul punct de trecere a frontierei din vestul ţării, se formează coloane de tiruri pe mai mulţi kilometri.
miercuri, 9 octombrie 2013
1 milion de amenzi la rovinieta neplatite
Ministrul Dan Şova a declarat că sunt peste un milion de amenzi pentru neplata rovinietei neachitate în ultimii trei ani, el arătând că a propus trecerea acestora de la CNADNR la Ministerul de Finanţe, pentru a intra sub incidenţa Codului de procedură fiscală. foto
În ceea ce priveşte creşterea preţului rovinietei, Şova a precizat că această majorare se referă în special la vehiculele comerciale care tranzitează România, acolo unde tarifele sunt cele mai mici din UE.
„Rovinieta pe an creşte de 28 la 32 de euro, din câte am văzut propunerea care a venit de la CNADNR. Creşterea în general se referă la cei care au rovinietă pe 7 sau 10 zile. Asta nu se referă la cetăţenii români care au un autoturism proprietate personală, ci la creşterea rovinietei pentru vehiculele comerciale care tranzitează România, pentru că sunt tarife foarte mici în comparaţie cu orice alt stat UE. Proiectul privind modificarea preţurilor la roviniete se află în circuitul de avizare.
Ceea ce pot să spun este că iniţiativa a plecat de la un calcul care se face pe baza unor indici care sunt la CNADNR de calcul al rovinietei şi pe baza a ceea ce solicită Ministerul de Finanţe. Nu ştiu dacă creşterea va rămâne de 60%.”, a spus ministrul Dan Şova.
În ceea ce priveşte creşterea preţului rovinietei, Şova a precizat că această majorare se referă în special la vehiculele comerciale care tranzitează România, acolo unde tarifele sunt cele mai mici din UE.
„Rovinieta pe an creşte de 28 la 32 de euro, din câte am văzut propunerea care a venit de la CNADNR. Creşterea în general se referă la cei care au rovinietă pe 7 sau 10 zile. Asta nu se referă la cetăţenii români care au un autoturism proprietate personală, ci la creşterea rovinietei pentru vehiculele comerciale care tranzitează România, pentru că sunt tarife foarte mici în comparaţie cu orice alt stat UE. Proiectul privind modificarea preţurilor la roviniete se află în circuitul de avizare.
Ceea ce pot să spun este că iniţiativa a plecat de la un calcul care se face pe baza unor indici care sunt la CNADNR de calcul al rovinietei şi pe baza a ceea ce solicită Ministerul de Finanţe. Nu ştiu dacă creşterea va rămâne de 60%.”, a spus ministrul Dan Şova.
luni, 30 septembrie 2013
Autostrazi Romania - lista completa :)
Avem mai jos lista completa a autostrăzilor din Romania.
Cele ce sunt, au fost si ... poate vor fi :)
joi, 26 septembrie 2013
Rovinieta se va scumpi
Costul rovinietei platite de soferii de autoturisme va creste cu pana la 66% si va fi mai mic pe anumite perioade de valabilitate in cazul vehiculelor de transport marfa si persoane, potrivit unui nou proiect DPIIS de modificare a legislatiei privind tarifele de utilizare a infrastructurii rutiere.
Comparativ cu un proiect de ordonanta elaborat anterior de institutie pe aceasta tema si cu reglementarile in vigoare, noua varianta prevede majorarea si scaderea mai multor tarife, eliminarea perioadei de valabilitate de 90 de zile si adaugarea unui nou interval, de 10 zile, pentru autoturisme si pentru vehiculele de transport marfa cu masa totala mai mica sau egala cu 3,5 tone, scrie Mediafax.
Astfel, soferii de autoturisme vor scoate din buzunar pentru roviniete valabile 7 zile, 30 zile si 12 luni suma de 5, 10 respectiv 32 euro, inclusiv TVA. Comparativ, pentru aceleasi perioade de valabilitate, sumele achitate se ridica in prezent la 3, 7 si 28 euro.
Pentru o perioada de 10 zile, nivelul propus este de 6 euro.
In cazul vehiculelor de transport marfa de pana la 3,5 tone, tarifele pentru 7 zile si 12 luni cresc de la 6 la 7 euro, respectiv de la 96 la 100 euro, dar scad in schimb in cazul intervalului de 30 zile, de la 16 euro la 14 euro.
Pentru vehiculele de transport marfa de 3,5 - 7,5 tone sau de transport persoane cu 9-23 locuri pe scaune rovinieta pentru o zi va costa 11 euro, fata de 4 euro in prezent. Taxa va scadea de la 52 euro la 50 euro, pentru 30 zile, dar va urca de la 320 euro la 500 euro la 12 luni.
Soferii vehiculelor de transport marfa de 7,5 - 12 tone sau de transport persoane cu peste 23 locuri pe scaune, rovinieta pe zi creste de la 7 la 11 euro si scade de la 35 euro la 30 euro in cazul achitarii pe sapte zile. La 30 zile, taxa scade de la 91 euro la 60 euro, iar la 12 luni aceasta este majorata de la 560 euro la 600 euro.
In cazul vehiculelor de transport marfa de peste 12 tone cu pana la trei axe, rovinieta pe zi creste de la 9 la 11 euro, scade la 7 zile (de la 45 euro la 36 euro) si 30 zile (de la 117 euro la 72 euro) si ramane la valoarea actuala la 12 luni (720 euro).
Pentru vehiculele de transport marfa de peste 12 tone cu minim patru axe, tarifele pentru o zi raman la 11 euro, la 7 zile scad de la 55 euro la 45 euro, la 30 zile sunt diminuate de la 143 euro la 90 euro iar pentru 12 luni acestea coboara de la 1.210 euro la 900 euro.
"Va fi actualizat nivelul tarifelor de utilizare, intermediare, in cazul vehiculelor de transport marfa cu masa totala maxima autorizata mai mare de 3,5 tone, conform procentelor recomandate de Directiva 2011/76/UE a Parlamentului European si a Consiliului de modificare a Directivei 1999/62/CE de aplicare a taxelor la vehiculele grele de transport marfa pentru utilizarea anumitor infrastructuri (tariful lunar – maximum 10% din tariful anual; tariful saptamanal – maximum 5% din tariful anual; tariful zilnic de 11 euro si maximum 2% din tariful anual) si va fi diminuat nivelul tarifului cu valabilitate de 12 luni, aplicat in cazul vehiculelor cu masa totala maxima autorizata mai mare de 12 tone, cu minimum 4 axe (inclusiv)", se arata in nota de fundamentare a proiectului de ordonanta de urgenta elaborat de Departamentul pentru Proiecte de Infrastructura si Investitii Straine (DPIIS).
In plus, autorii documentului precizeaza ca va fi majorat nivelul tarifelor aplicate in cazul autovehiculelor si a vehiculelor cu masa totala maxima autorizata mai mica sau egala cu 3,5 tone, in cazul acestora nivelul existent inregistrand cele mai mici valori din Uniunea Europeana.
Proiectul de ordonanta extinde, de asemenea, modalitatile de achitare a tarifelor de utilizare a drumurilor, prin intermediul unor mijloace de plata care urmeaza sa fie puse la dispozitie de catre distribuitori, si va elimina posibilitatea de exceptare a vehiculelor utilizate exclusiv in transportul public local de persoane pe raza teritorial - administrativa a unei localitati.
"Va fi reglementat ca, prin exceptie de la prevederile OG nr.2/2001, sumele provenite din amenzile aplicate pentru circulatia fara rovinieta valabila se fac venit integral la bugetul de stat", se arata in nota de fundamentare.
In plus, vor fi eliminate prevederile privind sanctiunile aplicabile in cazul falsificarii rovinietei, intrucat acestea sunt fapte incriminate de Codul Penal.
Sursa: Mediafax
Comparativ cu un proiect de ordonanta elaborat anterior de institutie pe aceasta tema si cu reglementarile in vigoare, noua varianta prevede majorarea si scaderea mai multor tarife, eliminarea perioadei de valabilitate de 90 de zile si adaugarea unui nou interval, de 10 zile, pentru autoturisme si pentru vehiculele de transport marfa cu masa totala mai mica sau egala cu 3,5 tone, scrie Mediafax.
Astfel, soferii de autoturisme vor scoate din buzunar pentru roviniete valabile 7 zile, 30 zile si 12 luni suma de 5, 10 respectiv 32 euro, inclusiv TVA. Comparativ, pentru aceleasi perioade de valabilitate, sumele achitate se ridica in prezent la 3, 7 si 28 euro.
Pentru o perioada de 10 zile, nivelul propus este de 6 euro.
In cazul vehiculelor de transport marfa de pana la 3,5 tone, tarifele pentru 7 zile si 12 luni cresc de la 6 la 7 euro, respectiv de la 96 la 100 euro, dar scad in schimb in cazul intervalului de 30 zile, de la 16 euro la 14 euro.
Pentru vehiculele de transport marfa de 3,5 - 7,5 tone sau de transport persoane cu 9-23 locuri pe scaune rovinieta pentru o zi va costa 11 euro, fata de 4 euro in prezent. Taxa va scadea de la 52 euro la 50 euro, pentru 30 zile, dar va urca de la 320 euro la 500 euro la 12 luni.
Soferii vehiculelor de transport marfa de 7,5 - 12 tone sau de transport persoane cu peste 23 locuri pe scaune, rovinieta pe zi creste de la 7 la 11 euro si scade de la 35 euro la 30 euro in cazul achitarii pe sapte zile. La 30 zile, taxa scade de la 91 euro la 60 euro, iar la 12 luni aceasta este majorata de la 560 euro la 600 euro.
In cazul vehiculelor de transport marfa de peste 12 tone cu pana la trei axe, rovinieta pe zi creste de la 9 la 11 euro, scade la 7 zile (de la 45 euro la 36 euro) si 30 zile (de la 117 euro la 72 euro) si ramane la valoarea actuala la 12 luni (720 euro).
Pentru vehiculele de transport marfa de peste 12 tone cu minim patru axe, tarifele pentru o zi raman la 11 euro, la 7 zile scad de la 55 euro la 45 euro, la 30 zile sunt diminuate de la 143 euro la 90 euro iar pentru 12 luni acestea coboara de la 1.210 euro la 900 euro.
"Va fi actualizat nivelul tarifelor de utilizare, intermediare, in cazul vehiculelor de transport marfa cu masa totala maxima autorizata mai mare de 3,5 tone, conform procentelor recomandate de Directiva 2011/76/UE a Parlamentului European si a Consiliului de modificare a Directivei 1999/62/CE de aplicare a taxelor la vehiculele grele de transport marfa pentru utilizarea anumitor infrastructuri (tariful lunar – maximum 10% din tariful anual; tariful saptamanal – maximum 5% din tariful anual; tariful zilnic de 11 euro si maximum 2% din tariful anual) si va fi diminuat nivelul tarifului cu valabilitate de 12 luni, aplicat in cazul vehiculelor cu masa totala maxima autorizata mai mare de 12 tone, cu minimum 4 axe (inclusiv)", se arata in nota de fundamentare a proiectului de ordonanta de urgenta elaborat de Departamentul pentru Proiecte de Infrastructura si Investitii Straine (DPIIS).
In plus, autorii documentului precizeaza ca va fi majorat nivelul tarifelor aplicate in cazul autovehiculelor si a vehiculelor cu masa totala maxima autorizata mai mica sau egala cu 3,5 tone, in cazul acestora nivelul existent inregistrand cele mai mici valori din Uniunea Europeana.
Proiectul de ordonanta extinde, de asemenea, modalitatile de achitare a tarifelor de utilizare a drumurilor, prin intermediul unor mijloace de plata care urmeaza sa fie puse la dispozitie de catre distribuitori, si va elimina posibilitatea de exceptare a vehiculelor utilizate exclusiv in transportul public local de persoane pe raza teritorial - administrativa a unei localitati.
"Va fi reglementat ca, prin exceptie de la prevederile OG nr.2/2001, sumele provenite din amenzile aplicate pentru circulatia fara rovinieta valabila se fac venit integral la bugetul de stat", se arata in nota de fundamentare.
In plus, vor fi eliminate prevederile privind sanctiunile aplicabile in cazul falsificarii rovinietei, intrucat acestea sunt fapte incriminate de Codul Penal.
Sursa: Mediafax
vineri, 23 august 2013
O NOUĂ TAXĂ PENTRU ŞOFERI
Soferii care vor circula pe autostradă între Piteşti şi Constanţa vor fi obligaţi să achite o taxă in afara de rovinieta, iar din banii astfel colectaţi vor fi acoperite costurile de modernizare a centurii de sud a Capitalei, reiese din declaraţiile premierului Victor Ponta.
Victor Ponta anunţă o taxă pentru şoferii care vor circula între Piteşti şi Constanţa.
"Să vă dau şi vestea proastă: centura sud se face, dar nu se face din banii noştri şi va fi practic cu taxă, adică va fi de la Piteşti până la Constanţa. Eu vă zic adevărul, că după aia o să spuneţi cum e cu taxa. Nu va fi mare taxa, dar...Deci, Piteşti-Constanţa, intri la Piteşti şi te dai jos la Constanţa de pe autostradă, dar va fi cu taxă", a spus Ponta, ministru interimar al Transporturilor, aflat în inspecţie pe centura de sud a Capitalei.
În primăvara acestui an, ministrul pentru Proiecte de Infrastructură, Dan Şova, declara că tronsoanele de autostradă Comarnic-Braşov şi Craiova-Piteşti, precum şi centura sud a Bucureştiului, pe care autorităţile îşi propun să le construiască prin concesiune până la alegerile din 2016, vor fi taxate după intrarea în exploatare, iar cuantumul taxei se va baza pe un calcul de 3 euro pe suta de kilometri.
Sursa: Mediafax
Victor Ponta anunţă o taxă pentru şoferii care vor circula între Piteşti şi Constanţa.
"Să vă dau şi vestea proastă: centura sud se face, dar nu se face din banii noştri şi va fi practic cu taxă, adică va fi de la Piteşti până la Constanţa. Eu vă zic adevărul, că după aia o să spuneţi cum e cu taxa. Nu va fi mare taxa, dar...Deci, Piteşti-Constanţa, intri la Piteşti şi te dai jos la Constanţa de pe autostradă, dar va fi cu taxă", a spus Ponta, ministru interimar al Transporturilor, aflat în inspecţie pe centura de sud a Capitalei.
În primăvara acestui an, ministrul pentru Proiecte de Infrastructură, Dan Şova, declara că tronsoanele de autostradă Comarnic-Braşov şi Craiova-Piteşti, precum şi centura sud a Bucureştiului, pe care autorităţile îşi propun să le construiască prin concesiune până la alegerile din 2016, vor fi taxate după intrarea în exploatare, iar cuantumul taxei se va baza pe un calcul de 3 euro pe suta de kilometri.
Sursa: Mediafax
marți, 20 august 2013
Atentie RADAR!
I.G.P.R. anunta ca pana la data de 31 august, la nivel national, politistii vor efectua controale ce vor viza respectarea regimului legal de vitez. Astfel, sub coordonarea Directiei Rutiere din cadrul IGPR, serviciile rutiere din cadrul inspectoratelor de politie judetene, birourile de politie pentru autostrazi si Brigada Rutiera din cadrul Directiei Generale de Politie a Municipiului Bucuresti vor desfasura actiuni punctuale pentru informarea conducatorilor auto, precum si pentru sanctionarea celor care nu respecta regimul legal de viteza, folosind toate aparatele de masurare a vitezei din dotare.
Conform calendarului de activitati al Organizatiei Politiei Europene TISPOL, in ultima decada a lunii august la nivelul tuturor tarilor membre organizatiei se desfasoara actiuni care vizeaza combaterea excesului de viteza si totodata constientizarea conducatorilor auto asupra pericolului la care se expun atat ei, cat si ceilalti participanti la trafic, prin adoptarea unei viteze de deplasare peste limita legala.
I.G.P.R. reaminteste ca in perioada minivacantei prilejuite de sarbatoarea Adormirii Maicii Domnului politistii rutieri au aplicat peste 14.400 de sanctiuni contraventionale pentru depasirea vitezei legale, retinand totodata 371 de permise de conducere pentru depasirea vitezei de deplasare cu mai mult de 50 de km/h peste limita admisa pe sectorul de drum respectiv.
Conform calendarului de activitati al Organizatiei Politiei Europene TISPOL, in ultima decada a lunii august la nivelul tuturor tarilor membre organizatiei se desfasoara actiuni care vizeaza combaterea excesului de viteza si totodata constientizarea conducatorilor auto asupra pericolului la care se expun atat ei, cat si ceilalti participanti la trafic, prin adoptarea unei viteze de deplasare peste limita legala.
I.G.P.R. reaminteste ca in perioada minivacantei prilejuite de sarbatoarea Adormirii Maicii Domnului politistii rutieri au aplicat peste 14.400 de sanctiuni contraventionale pentru depasirea vitezei legale, retinand totodata 371 de permise de conducere pentru depasirea vitezei de deplasare cu mai mult de 50 de km/h peste limita admisa pe sectorul de drum respectiv.
Abonați-vă la:
Postări (Atom)