Euroins, Carpatica Asig şi Astra în topul reclamaţiilor înregistrate la CSA în 2011. Comisia de Supraveghere a Asigurărilor (CSA) a primit anul trecut 7.570 de reclamaţii privind serviciile asigurătorilor şi brokerilor, număr în scădere cu 0,15% faţă de anul precedent, majoritatea vizând asigurările auto şi societăţile Euroins, Carpatica Asig şi Astra.
Din numărul total de reclamaţii analizate de autoritatea de reglementare, 98,23% au fost îndreptate împotriva societăţilor de asigurare. Trei societăţi de asigurare au înregistrat cumulat 60,15% din numărul totalul de reclamaţii adresate CSA, şi anume Euroins - 27,65%, Carpatica Asig - 16,96% şi Astra - 15,54%. CSA a constatat că cel mai mare procentaj (82,66%) de reclamaţii soluţionate în favoarea petenţilor a fost înregistrat de către Euroins.
"Carpatica Asig a înregistrat cea mai mare pondere a reclamaţiilor constatate ca neîntemeiate, respectiv 73,05% dintr-un total de 1.281 de reclamaţii şi sesizări. Analizând motivele care au stat la baza respingerii de la plată a dosarelor de daună în speţă s-a constatat că 570 reclamaţii, reprezentând 60,77% din total, au la bază concluziile rapoartelor de investigaţii proprii, precum şi pe cele de expertiză tehnică extrajudiciară, efectuate la solicitarea Carpatica Asig", se mai spune în raport.
Potrivit CSA, structura numărului de petiţii înregistrat pe fiecare dintre cele două categorii de asigurări, respectiv asigurări generale - 7.268 (96,01%) şi asigurări de viaţă - 302 (3,99%), similară celei înregistrate în anul 2010. "Ponderea importantă au deţinut-o reclamaţiile şi sesizările înregistrate pentru clasa asigurărilor obligatorii de răspundere civilă auto (RCA) şi Carte Verde şi pentru asigurările facultative CASCO, care deţin cumulat 89,79% din total, de la 91,52% în 2010", se precizează în document.
Pe segmentul asigurărilor RCA, cele 5.460 reclamaţii înregistrate şi soluţionate reprezintă aproximativ 0,09% din numărul total de contracte încheiate şi 1,75% din numărul total al dosarelor de daună avizate.
Din totalul reclamaţiilor şi sesizărilor înregistrate pe clasele de asigurări generale, cele aferente RCA au înregistrat o creştere relativ redusă, de 2,96%, iar cele pentru asigurările facultative tip CASCO au marcat o scădere de 17,46%.
Pentru alte forme de asigurări generale s-au înregistrat 471 de reclamaţii şi sesizări, în urcare cu 54,43% faţă de anul 2010. Potrivit datelor din raport, Comisia a soluţionat în mod favorabil petenţilor un număr de 3.732 de reclamaţii şi sesizări, ceea ce reprezintă 49,30% din totalul înregistrat în 2011. În acelaşi timp, CSA a constatat că 3.838 de reclamaţii şi sesizări au fost neîntemeiate, respectiv 50,70% din total.
Sursa: Mediafax