Guvernul a decis, joi, triplarea taxei de poluare auto la achizitionarea tuturor vehiculelor second-hand de import, incepand cu 15 decembrie, si cresterea primei de casare pentru scoaterea din uz a masinilor uzate.
"Noile reglementări majorează de trei ori cuantumul taxei de poluare pentru toate autovehiculele înmatriculate pentru prima dată în România.
Ordonanţa reia totodată măsura adoptată deja de Guvern pentru maşinile Euro 4, respectiv scutirea de la plată pentru toate autovehiculele noi înmatriculate atât în România, cât şi în celelalte state ale UE după 15 decembrie 2008", a declarat purtătorul de cuvânt al Guvernului, Camelia Spătaru.
Prima de casare a fost majorată de la 3.000 lei la 3.800 lei pentru un număr de 60.000 maşini estimate că vor fi scoase din uz, bugetul total alocat acestui program fiind de 228 milioane lei, afirmă sursele citate.
Taxa auto a fost modificată la 1 iulie 2008, noua formulă prevăzând un cuantum mai mare pentru maşinile noi, însă o valoare semnificativ mai mică pentru autovehiculele vechi. După modificarea taxei auto, vânzările de maşini noi au început să scadă, iar cele de second-hand de import să crească.
Guvernul a decis, în urmă cu aproximativ trei săptămâni, prin ordonanţă de urgenţă, ca taxa de poluare auto percepută la achiziţia maşinilor noi sã fie suspendată începând cu 1 decembrie 2008, până la sfârşitul lunii decembrie 2009, pentru vehiculele Euro 4 cu motorizări de până la 2.000 centimetri cubi înmatriculate pentru prima dată în România şi în Uniunea Europeană.
Executivul a mai decis ca programul de înnoire a parcului auto să continue şi anul viitor, începând cu 1 ianuarie 2009, pentru un număr estimat al maşinilor scoase din uz de 60.000 unităţi, dublu faţă de cota stabilită pentru acest an, cu o primă de casare menţinută atunci la 3.000 lei.
vineri, 5 decembrie 2008
vineri, 28 noiembrie 2008
Campanie RCA
joi, 27 noiembrie 2008
CSA interzice temporar activitatea UNITA
Consiliul CSA a decis, in sedinta din 25 noiembrie, interzicerea temporara a activitatii de asigurare si/sau reasigurare a companiei UNITA VIENNA Insurance Group. Aceasta decizie a fost luata in urma constatarii faptului ca noii actionari ai societatii - UNIQA International Beteiligungs-Verwaltungs si UNIQA International Versicherungs Holding - nu au solicitat si obtinut aprobarea CSA, conform legislatiei in vigoare, a anuntat autoritatea de supraveghere.
Totodata, s-a constatat ca in data de 3 noiembrie a.c., actionarii au numit noi membri ai Consiliului de Supraveghere al UNITA si au revocat pe cei existenti, iar in data de 17 noiembrie a.c., noul Consiliu de Supraveghere, neaprobat de CSA, a numit alti membri ai Directoratului societatii si a revocat pe cei existenti.
"Modificarea statutului si/sau a actului constitutiv al UNITA fara avizul ori aprobarea prealabila a Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor - cu privire la noua structura a actionariatului, noii membri ai Consiliului de Supraveghere si ai Directoratului - reprezinta o incalcare a prevederilor Legii nr.32/2000, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si a Normelor privind autorizarea asiguratorilor, puse in aplicare prin Ordinul CSA nr.6/2007", se precizeaza in comunicatul CSA.
Conform deciziei Consiliului CSA, li se interzice temporar desfasurarea activitatii de asigurare si/sau de reasigurare, subscrierea de noi riscuri si incasarea de prime aferente acestora atat societatii, cat si sucursalelor, filialelor, agentiilor, precum si tuturor altor puncte de lucru ale campaniei, pana la data aprobarii de catre CSA a noii structuri a actionariatului, a membrilor Consiliului de Supraveghere si a membrilor Directoratului.
De asemenea, societatea are obligatia ca in termen de trei zile de la data comunicarii deciziei sa notifice toti intermediarii in asigurari cu care colaboreaza cu privire la interzicerea temporara a desfasurarii activitatii de asigurare si la faptul ca acestia nu mai pot subscrie riscuri noi in numele si pe seama UNITA si nu mai pot incasa primele de asigurare aferente acestora.
CSA a precizat, totodata, ca sanctiunea aplicata companiei nu are implicatii asupra contractelor de asigurare deja incheiate, fiind prevazut expres faptul ca societatea va indeplini toate obligatiile asumate prin acestea fata de persoanele asigurate, beneficiare sau pagubite.
Tranzactia de preluare integrala a UNITA de catre grupul austriac UNIQA de la VIENNA Insurance Group, anuntata in iunie a.c., s-a finalizat la inceputul acestei luni, dupa ce, potrivit unui comunicat al companiei, aceasta a primit acordul din partea autoritatilor de supraveghere a asigurarilor si a autoritatilor relevante in domeniul concurentei.
UPDATE: Reprezentantii UNITA: Nu am fost informati de decizia CSA
"UNITA si actionarii sai nu comenteaza continutul comunicatului de presa remis mass media de catre CSA in cursul acestei dupa amieze, intrucat, pana la acesta ora nu am fost informati pe nici o cale, prin nici un mijloc despre continutul deciziei la care comunicatul CSA face referire", se arata intr-o declaratie de presa a asiguratorului.
"In vederea clarificarii acestei situatii, vom contacta CSA", precizeaza reprezentantii UNITA.
Sursa: 1asig / X primm
Totodata, s-a constatat ca in data de 3 noiembrie a.c., actionarii au numit noi membri ai Consiliului de Supraveghere al UNITA si au revocat pe cei existenti, iar in data de 17 noiembrie a.c., noul Consiliu de Supraveghere, neaprobat de CSA, a numit alti membri ai Directoratului societatii si a revocat pe cei existenti.
"Modificarea statutului si/sau a actului constitutiv al UNITA fara avizul ori aprobarea prealabila a Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor - cu privire la noua structura a actionariatului, noii membri ai Consiliului de Supraveghere si ai Directoratului - reprezinta o incalcare a prevederilor Legii nr.32/2000, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si a Normelor privind autorizarea asiguratorilor, puse in aplicare prin Ordinul CSA nr.6/2007", se precizeaza in comunicatul CSA.
Conform deciziei Consiliului CSA, li se interzice temporar desfasurarea activitatii de asigurare si/sau de reasigurare, subscrierea de noi riscuri si incasarea de prime aferente acestora atat societatii, cat si sucursalelor, filialelor, agentiilor, precum si tuturor altor puncte de lucru ale campaniei, pana la data aprobarii de catre CSA a noii structuri a actionariatului, a membrilor Consiliului de Supraveghere si a membrilor Directoratului.
De asemenea, societatea are obligatia ca in termen de trei zile de la data comunicarii deciziei sa notifice toti intermediarii in asigurari cu care colaboreaza cu privire la interzicerea temporara a desfasurarii activitatii de asigurare si la faptul ca acestia nu mai pot subscrie riscuri noi in numele si pe seama UNITA si nu mai pot incasa primele de asigurare aferente acestora.
CSA a precizat, totodata, ca sanctiunea aplicata companiei nu are implicatii asupra contractelor de asigurare deja incheiate, fiind prevazut expres faptul ca societatea va indeplini toate obligatiile asumate prin acestea fata de persoanele asigurate, beneficiare sau pagubite.
Tranzactia de preluare integrala a UNITA de catre grupul austriac UNIQA de la VIENNA Insurance Group, anuntata in iunie a.c., s-a finalizat la inceputul acestei luni, dupa ce, potrivit unui comunicat al companiei, aceasta a primit acordul din partea autoritatilor de supraveghere a asigurarilor si a autoritatilor relevante in domeniul concurentei.
UPDATE: Reprezentantii UNITA: Nu am fost informati de decizia CSA
"UNITA si actionarii sai nu comenteaza continutul comunicatului de presa remis mass media de catre CSA in cursul acestei dupa amieze, intrucat, pana la acesta ora nu am fost informati pe nici o cale, prin nici un mijloc despre continutul deciziei la care comunicatul CSA face referire", se arata intr-o declaratie de presa a asiguratorului.
"In vederea clarificarii acestei situatii, vom contacta CSA", precizeaza reprezentantii UNITA.
Sursa: 1asig / X primm
marți, 4 noiembrie 2008
Asigurarea obligatorie a locuintelor
Legea privind asigurarea obligatorie a locuintelor urmeaza sa primeasca votul final la Camera Deputatilor. Noua lege va intra in vigoare de la 1 iulie 2009, data de la care toti proprietarii de imobile vor fi obligati sa plateasca anual o prima de 10 sau 20 de euro, pentru a-si asigura locuinta in cazul unor catastrofe naturale: cutremur, alunecare de teren sau inundatie. Polita nu acopera daca locuinta este distrusa din alte cauze.
„Proprietarii trebuie sa contracteze polite de asigurare obligatorie de locuinte incepând cu 1 iulie 2009“, a precizat dl. Radu Popescu, consilier în cadrul Ministerului de Interne. Si Comisia de Supraveghere a Asigurarilor a confirmat aceasta data. Formula actuala a legii, aprobata pe articole in sedinta de luni, nu multumeste societatile de asigurare. Reprezentantii acestora spun ca exista riscul ca tot sistemul sa fie compromis, dupa intrarea in vigoare a actului normativ. „Legea nu este oportuna nici pentru societatile de asigurare, nici pentru clienti. In forma in care este propusa nu va rezolva problema catastrofelor naturale, ci mai mult va incurca lucrurile. Plus ca este singura lege de acest tip din UE”, ne-a declarat Bogdan Andriescu, presedintele Uniunii Nationale a Societatilor de Intermediere si Consultanta in Asigurari (UNSICAR). In opinia sa, asigurarea locuintei nu trebuie sa fie obligatorie. „Masinile sunt asigurate obligatoriu fata de terti, nu in beneficiul proprietarilor. Cum poti sa-i impui unui om ce sa faca cu bunul sau?”, a subliniat Andriescu. Potrivit declaratiilor sale, UNSICAR a cerut modificari, astfel incat cei care au deja o asigurare facultativa sa nu intre sub incidenta legii, dar propunerile nu au fost luate in seama. Proiectul de lege aprobat de Senat si votat pe articole si de Camera Deputatilor a ramas neschimbat: toate cladirile de locuit, indiferent ca sunt in proprietatea unor persoane fizice sau juridice, trebuie asigurate. Proprietarii care nu respecta reglementarea vor fi penalizati cu 100 pana la 500 de lei. Sumele maxime ale primei de asigurare depind de materialele din care este construita casa. Astfel, constructiile cu structura de rezistenta din beton armat, metal ori lemn, sau cele cu pereti exteriori din piatra, caramida arsa sau din orice materiale rezultate în urma unui tratament termic si/sau chimic vor fi asigurate cu 20.000 de euro, iar constructiile cu pereti exteriori din caramida nearsa sau din orice materiale nesupuse unui tratament termic si/sau chimic, cu 10.000 de euro. Primele anuale stabilite se ridica la 10, respectiv 20 de euro.
Cu toate acestea, actul da dreptul CSA sa modifice anual sumele maxime de asigurate si implicit primele platite de asigurati. Pentru gestionarea asigurarii obligatorii împotriva dezastrelor naturale a locuintelor, se va constitui Societatea Comerciala de Asigurare-Reasigurare SA, Poolul de Asigurare Împotriva Dezastrelor Naturale, constituita prin asocierea societatilor de asigurare autorizate sa încheie aceste polite. Sumele incasate vor merge jumatate la fondul infiintat in acest sens, jumatate la bugetul de stat. Potrivit actului normativ, doar persoanele fizice beneficiare de ajutor social sunt scutite, prima obligatorie anuala fiind suportata din bugetele locale. Presedintele UNSICAR spune ca intre riscuri ar trebui sa existe si furtunile, deoarece va fi greu constatatorilor de daune sa stabileasca ce s-a distrus prin inundatii si ce din cauza ploilor.
Inca o lege controversata!
„Proprietarii trebuie sa contracteze polite de asigurare obligatorie de locuinte incepând cu 1 iulie 2009“, a precizat dl. Radu Popescu, consilier în cadrul Ministerului de Interne. Si Comisia de Supraveghere a Asigurarilor a confirmat aceasta data. Formula actuala a legii, aprobata pe articole in sedinta de luni, nu multumeste societatile de asigurare. Reprezentantii acestora spun ca exista riscul ca tot sistemul sa fie compromis, dupa intrarea in vigoare a actului normativ. „Legea nu este oportuna nici pentru societatile de asigurare, nici pentru clienti. In forma in care este propusa nu va rezolva problema catastrofelor naturale, ci mai mult va incurca lucrurile. Plus ca este singura lege de acest tip din UE”, ne-a declarat Bogdan Andriescu, presedintele Uniunii Nationale a Societatilor de Intermediere si Consultanta in Asigurari (UNSICAR). In opinia sa, asigurarea locuintei nu trebuie sa fie obligatorie. „Masinile sunt asigurate obligatoriu fata de terti, nu in beneficiul proprietarilor. Cum poti sa-i impui unui om ce sa faca cu bunul sau?”, a subliniat Andriescu. Potrivit declaratiilor sale, UNSICAR a cerut modificari, astfel incat cei care au deja o asigurare facultativa sa nu intre sub incidenta legii, dar propunerile nu au fost luate in seama. Proiectul de lege aprobat de Senat si votat pe articole si de Camera Deputatilor a ramas neschimbat: toate cladirile de locuit, indiferent ca sunt in proprietatea unor persoane fizice sau juridice, trebuie asigurate. Proprietarii care nu respecta reglementarea vor fi penalizati cu 100 pana la 500 de lei. Sumele maxime ale primei de asigurare depind de materialele din care este construita casa. Astfel, constructiile cu structura de rezistenta din beton armat, metal ori lemn, sau cele cu pereti exteriori din piatra, caramida arsa sau din orice materiale rezultate în urma unui tratament termic si/sau chimic vor fi asigurate cu 20.000 de euro, iar constructiile cu pereti exteriori din caramida nearsa sau din orice materiale nesupuse unui tratament termic si/sau chimic, cu 10.000 de euro. Primele anuale stabilite se ridica la 10, respectiv 20 de euro.
Cu toate acestea, actul da dreptul CSA sa modifice anual sumele maxime de asigurate si implicit primele platite de asigurati. Pentru gestionarea asigurarii obligatorii împotriva dezastrelor naturale a locuintelor, se va constitui Societatea Comerciala de Asigurare-Reasigurare SA, Poolul de Asigurare Împotriva Dezastrelor Naturale, constituita prin asocierea societatilor de asigurare autorizate sa încheie aceste polite. Sumele incasate vor merge jumatate la fondul infiintat in acest sens, jumatate la bugetul de stat. Potrivit actului normativ, doar persoanele fizice beneficiare de ajutor social sunt scutite, prima obligatorie anuala fiind suportata din bugetele locale. Presedintele UNSICAR spune ca intre riscuri ar trebui sa existe si furtunile, deoarece va fi greu constatatorilor de daune sa stabileasca ce s-a distrus prin inundatii si ce din cauza ploilor.
Inca o lege controversata!
luni, 3 noiembrie 2008
Rovinieta - online
Daca incepand cu "sfarsitul" anului trecut, rovinietele au devenit scumpe si la vedere, atat in benzinarii cat si in oficiile postale, deoarece firmele s-au chinuit sa castige o licitatie, dar n-au excelat prea tare la capitolul tiparire si distribuire al acestora, incepand cu 9 mai este la numai un click/dublu-click distanta pe roviniete.ro.
Daca nu esti posesorul unui automobil "istoric" de-a dreptul, atunci taxa de drum ramane o obligatie, care, nerespectata, iti va sustrage din buzunare, in cel mai bun caz, intre 500 - 1.000 RON. In cazul in care automobilul tau ne-istoric este "mai atasat" de carosabil, deoarece cantareste peste 3.5 tone, si mai transporta si diverse marfuri, atunci amenda poate ajunge pana la 2.500 RON. Pentru 28 EURO, pret aproape antinomic, rovinieta iti daruieste un 2008 fara griji. Numai ca soferii nu s-au ingramadit la abtipildurile cu valabilitate "all seasons" iar rovinietele de-o zi cu soare, de-o luna plina si intreaga sau o saptamana agitata s-au dovedit insuficiente pentru atatea zile libere aferente sarbatorilor pascale sau sarbatoririi unui 1 pana la 8(sau cine stie pana la cat...) Mai Muncitoresc.
Solutia optima pentru acest moment al pietei de rovinieta se dovedeste intiativa SCALA ASSISTANCE & CNADNR, intruchipata de roviniete.ro, locul in care posesorii de VISA, VISA Electron, MasterCard si Maestro pot accesa link-ul "Cumpara acum!", cu speranta ca dupa data de 9 mai comanda intr-adevar va fi procesata imediat. O alta modalitate de plata este prin transfer bancar, ordin de plata sau cash la banca.
Pe langa "produse" pe acest site, "pentru a nu ramane niciodata descoperit", exista si un sistem gratuit de avertizare a scadentelor rovinietelor si numeroase informatii extrem de utile pentru cei care s-au saturat de goana nebuna dupa rovinieta. Calculatorul viniete Ungaria este un alt tool foarte binevenit, iar serviciile oferite depasesc orice asteptari: factura proforma se emite on-line instantaneu, factura de achizitie deasemenea se afla in Inbox-ul adresei dumneavostra de e-mail, veti fi avizat in ceea ce priveste expirarea acesteia, veti beneficia de asistenta de specialitate non-stop si, toate acestea(in cazul firmelor), gratuit!
Si, mai presus de toate, livrarea rovinietei se va face prin curierat rapid, in 48 ore de la confirmarea platii veti avea placerea de a lipi pe parbrizul masinii abtipildul, pentru care CNADNR a promis ca va pune in functiune un sistem de camere video, pentru a verifica riguros acest aspect. Rovinieta de-o zi va deveni istorie, iar soferii vor astepta in continuare momentul in care taxa in sine nu va mai produce atatea isterii, fiind demult desfiintata...
Dar povestile raman povesti, cand n-ai abtipilduri sa le dovedesti...
Pentru informatii mai consistente sau concludente, sau daca doriti sa faceti o comanda online, rovinieta va asteapta pe roviniete.ro.
Sursa: 1001auto.ro
Daca nu esti posesorul unui automobil "istoric" de-a dreptul, atunci taxa de drum ramane o obligatie, care, nerespectata, iti va sustrage din buzunare, in cel mai bun caz, intre 500 - 1.000 RON. In cazul in care automobilul tau ne-istoric este "mai atasat" de carosabil, deoarece cantareste peste 3.5 tone, si mai transporta si diverse marfuri, atunci amenda poate ajunge pana la 2.500 RON. Pentru 28 EURO, pret aproape antinomic, rovinieta iti daruieste un 2008 fara griji. Numai ca soferii nu s-au ingramadit la abtipildurile cu valabilitate "all seasons" iar rovinietele de-o zi cu soare, de-o luna plina si intreaga sau o saptamana agitata s-au dovedit insuficiente pentru atatea zile libere aferente sarbatorilor pascale sau sarbatoririi unui 1 pana la 8(sau cine stie pana la cat...) Mai Muncitoresc.
Solutia optima pentru acest moment al pietei de rovinieta se dovedeste intiativa SCALA ASSISTANCE & CNADNR, intruchipata de roviniete.ro, locul in care posesorii de VISA, VISA Electron, MasterCard si Maestro pot accesa link-ul "Cumpara acum!", cu speranta ca dupa data de 9 mai comanda intr-adevar va fi procesata imediat. O alta modalitate de plata este prin transfer bancar, ordin de plata sau cash la banca.
Pe langa "produse" pe acest site, "pentru a nu ramane niciodata descoperit", exista si un sistem gratuit de avertizare a scadentelor rovinietelor si numeroase informatii extrem de utile pentru cei care s-au saturat de goana nebuna dupa rovinieta. Calculatorul viniete Ungaria este un alt tool foarte binevenit, iar serviciile oferite depasesc orice asteptari: factura proforma se emite on-line instantaneu, factura de achizitie deasemenea se afla in Inbox-ul adresei dumneavostra de e-mail, veti fi avizat in ceea ce priveste expirarea acesteia, veti beneficia de asistenta de specialitate non-stop si, toate acestea(in cazul firmelor), gratuit!
Si, mai presus de toate, livrarea rovinietei se va face prin curierat rapid, in 48 ore de la confirmarea platii veti avea placerea de a lipi pe parbrizul masinii abtipildul, pentru care CNADNR a promis ca va pune in functiune un sistem de camere video, pentru a verifica riguros acest aspect. Rovinieta de-o zi va deveni istorie, iar soferii vor astepta in continuare momentul in care taxa in sine nu va mai produce atatea isterii, fiind demult desfiintata...
Dar povestile raman povesti, cand n-ai abtipilduri sa le dovedesti...
Pentru informatii mai consistente sau concludente, sau daca doriti sa faceti o comanda online, rovinieta va asteapta pe roviniete.ro.
Sursa: 1001auto.ro
joi, 30 octombrie 2008
Pericol in crestere pe soselele din Romania
Dinamica accidentelor grave, ca factor principal al dimensiunii daunelor inregistrate de piata asigurarilor auto, precum si indisciplina conducatorilor auto reprezinta numai doi factori care duc la cresterea daunalitatii si destabilizarea pietei de profil. In primele noua luni ale anului in curs, numarul accidentelor rutiere a avut o crestere de 26,24% fata de acceasi perioada a lui 2007, de la 5.785 la 7.303, potrivit sefului Directiei Politiei Rutiere, Viorel RECOSEANU.
Bilantul pentru intervalul ianuarie-septembrie 2008 anuntat de reprezentantul Politiei Rutiere indica o crestere cu 10,5% a numarului deceselor din accidente rutiere, de la 1.893, in primele noua luni ale anului anterior, la 2.094, in conditiile in care in intreg anul 2007 s-au inregistrat 2.712 decese. Totodata, numarul ranitilor grav a avut o evolutie semnificativa, de aproape 35%, de la 4.806 la 6.476.
In ceea ce priveste cauzele care au provocat accidentele, in aceasta perioada a continuat cresterea in importanta a factorilor uman si de drum fata de evenimentelor cauzate de starea tehnica a vehiculelor.
Astfel, principalii vinovati au fost soferii, in 58% din cazuri, pietonii, in 24%, iar motociclistii au cauzat 11% din accidente. In localitatile urbane s-a produs cea mai mare parte din accidente, adica 45%, in mediul rural, 32% din total, in timp ce in afara localitatilor s-au inregistrat 235 din evenimentele rutiere.
Daca Romania ocupa in 2007 ultimul loc in Uniunea Europeana in ceea ce priveste siguranta rutiera, clasament condus de franta, Portugalia si Luxemburg, evolutia bilantului accidentelor rutiere nu ofera, din pacate, perspectiva schimbarii pozitiei in acest top nici in anul 2008.
Numarul persoanelor care isi pierd viata in accidente rutiere pe soselele din Romania, calculat la un milion de locuitori, este cu 50% mai mare decat media europeana. Asadar, daca in Uniunea Europeana mor anual 86 de persoane la fiecare un milion de locuitori, in urma accidentelor rutiere de pe soselele Romaniei numarul acestora ajunge la 129 de persoane.
In anul 2007, in Romania, numarul de decese din evenimente rutiere a inregistrat o evolutie de 5,28%, pana la 2.712 de persoane, comparativ cu aproximativ 42.000 la nivelul intregii Uniuni Europene.
Totodata, statisticile s-ar putea inrautati si mai mult in absenta unei infrastructuri corespunzatoare, mai ales in mediul rural, pentru anul 2008 estimandu-se o crestere, pana la 3.000 de decese, din accidente rutiere, potrivit declaratiilor lui Marian NEDELESCU, Presedintele Asociatiei Victimelor Accidentelor de Circulatie.
Bilantul pentru intervalul ianuarie-septembrie 2008 anuntat de reprezentantul Politiei Rutiere indica o crestere cu 10,5% a numarului deceselor din accidente rutiere, de la 1.893, in primele noua luni ale anului anterior, la 2.094, in conditiile in care in intreg anul 2007 s-au inregistrat 2.712 decese. Totodata, numarul ranitilor grav a avut o evolutie semnificativa, de aproape 35%, de la 4.806 la 6.476.
In ceea ce priveste cauzele care au provocat accidentele, in aceasta perioada a continuat cresterea in importanta a factorilor uman si de drum fata de evenimentelor cauzate de starea tehnica a vehiculelor.
Astfel, principalii vinovati au fost soferii, in 58% din cazuri, pietonii, in 24%, iar motociclistii au cauzat 11% din accidente. In localitatile urbane s-a produs cea mai mare parte din accidente, adica 45%, in mediul rural, 32% din total, in timp ce in afara localitatilor s-au inregistrat 235 din evenimentele rutiere.
Daca Romania ocupa in 2007 ultimul loc in Uniunea Europeana in ceea ce priveste siguranta rutiera, clasament condus de franta, Portugalia si Luxemburg, evolutia bilantului accidentelor rutiere nu ofera, din pacate, perspectiva schimbarii pozitiei in acest top nici in anul 2008.
Numarul persoanelor care isi pierd viata in accidente rutiere pe soselele din Romania, calculat la un milion de locuitori, este cu 50% mai mare decat media europeana. Asadar, daca in Uniunea Europeana mor anual 86 de persoane la fiecare un milion de locuitori, in urma accidentelor rutiere de pe soselele Romaniei numarul acestora ajunge la 129 de persoane.
In anul 2007, in Romania, numarul de decese din evenimente rutiere a inregistrat o evolutie de 5,28%, pana la 2.712 de persoane, comparativ cu aproximativ 42.000 la nivelul intregii Uniuni Europene.
Totodata, statisticile s-ar putea inrautati si mai mult in absenta unei infrastructuri corespunzatoare, mai ales in mediul rural, pentru anul 2008 estimandu-se o crestere, pana la 3.000 de decese, din accidente rutiere, potrivit declaratiilor lui Marian NEDELESCU, Presedintele Asociatiei Victimelor Accidentelor de Circulatie.
joi, 23 octombrie 2008
Roviniete.ro pe Mediafax
Soferii romani care calatoresc in Ungaria si conducatorii ungari care intra cu autovehiculul pe teritoriul Romaniei vor putea achizitiona incepand cu aceasta luna www.roviniete.ro de calatorie din punctele vamale de la Nagylak şi Varsand si, ulterior, pana la sfarsitul acestei luni, si din alte puncte vamale. Vinietele vor fi eliberate pe teritoriul Romaniei, respectiv pe teritoriul Ungariei de către o societate comercială care are puncte de lucru în Cluj-Napoca, Vârşand, Kiszombor, Battonya, Nagylak, Artand, Gyula şi on-line prin intermediul site-ului www.roviniete.ro, conform discuţiilor dintre reprezentanţii guvernelor celor două ţări, din şedinţa comună organizată, marţi, la Szeged.
În Ungaria, vinieta este necesară doar pentru autostrăzi, spre deosebire de România unde rovinieta reprezintă taxa de utilizare a drumurilor naţionale.
SZEGED / 14:30, 21.10.2008
Sursa: Mediafax
În Ungaria, vinieta este necesară doar pentru autostrăzi, spre deosebire de România unde rovinieta reprezintă taxa de utilizare a drumurilor naţionale.
SZEGED / 14:30, 21.10.2008
Sursa: Mediafax
duminică, 5 octombrie 2008
Noile permise de conducere
Peste câteva zile, românii vor avea un nou permis de conducere. Documentul ce va contine multe elemente de sigurantă, astfel încât sa fie aproape imposibil de falsificat, este tiparit cu cerneala invizibila.
Primele carnete de conducere vor vedea lumina tiparului pe 6 octombrie. Cei care au gândit sistemele de siguranţă ale acestui nou permis auto au "bătut" datele personalizate ale şoferului în profunzime, cu ajutorul laserului. Pe noul document apar două fotografii ale conducătorului auto, din care una este gravată laser. Mai mult, cerneala cu care este tipărit permisul auto este invizibilă, informaţiile înscrise acolo putând fi observate doar la lumina ultravioletă. De asemenea, dacă sunteţi bolnav, dacă aveţi lentile de contact sau aţi făcut modificări maşinii personale pentru că aveţi un handicap, nu mai aveţi cum să ascundeţi. Toate aceste date vor apărea pe noul carnet de conducere, starea de sănătate a şoferilor figurând sub forma unui cod de cifre.
Întrebările din mecanică, necesare
Proaspăt introduse în chestionare, întrebările din mecanică i-au nemulţumit pe candidaţi, care au spus că nu le văd rostul. Comisarul Dan Moşescu (foto), şeful Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatricularea Vehiculelor, a explicat: "Într-un chestionar se regăseşte o singură întrebare din mecanică. Viitorii şoferi trebuie să ştie să-şi verifice nivelul uleiului, apa, lichidul de frână, să-şi cunoască maşina".
Primele carnete de conducere vor vedea lumina tiparului pe 6 octombrie. Cei care au gândit sistemele de siguranţă ale acestui nou permis auto au "bătut" datele personalizate ale şoferului în profunzime, cu ajutorul laserului. Pe noul document apar două fotografii ale conducătorului auto, din care una este gravată laser. Mai mult, cerneala cu care este tipărit permisul auto este invizibilă, informaţiile înscrise acolo putând fi observate doar la lumina ultravioletă. De asemenea, dacă sunteţi bolnav, dacă aveţi lentile de contact sau aţi făcut modificări maşinii personale pentru că aveţi un handicap, nu mai aveţi cum să ascundeţi. Toate aceste date vor apărea pe noul carnet de conducere, starea de sănătate a şoferilor figurând sub forma unui cod de cifre.
Întrebările din mecanică, necesare
Proaspăt introduse în chestionare, întrebările din mecanică i-au nemulţumit pe candidaţi, care au spus că nu le văd rostul. Comisarul Dan Moşescu (foto), şeful Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatricularea Vehiculelor, a explicat: "Într-un chestionar se regăseşte o singură întrebare din mecanică. Viitorii şoferi trebuie să ştie să-şi verifice nivelul uleiului, apa, lichidul de frână, să-şi cunoască maşina".
joi, 11 septembrie 2008
Autoritatile ungare incep operatiunile de cantarire
In cursul acestei luni, autoritatile ungare vor derula un control al greutatii autovehiculelor care circula pe drumurile publice. Actiunea va implica echipe comune ale autoritatilor vamale (VPOP) si de transport (NKH), iar sanctiunea prevazuta pentru depasirea masei totale maxim autorizata fara a detine o autorizatie este de 300.000 de forinti.
Pentru a nu fi sanctionati, transportatorilor care tranziteaza Ungaria li se recomanda sa verifice greutatea vehiculelor la intrarea in Ungaria si sa solicite autorizatie speciala daca este necesar.
Asadar - atentie mare!
Pentru a nu fi sanctionati, transportatorilor care tranziteaza Ungaria li se recomanda sa verifice greutatea vehiculelor la intrarea in Ungaria si sa solicite autorizatie speciala daca este necesar.
Asadar - atentie mare!
marți, 26 august 2008
Din nou fara amenzi la roviniete
Ministrul Transportului a dat ordin ca, pana la 1 septembrie, soferii sa nu fie amendati daca n-au rovinieta. Soferii vor putea circula din nou fara sa fie amendati pentru lipsa rovinietei, pana la 1 septembrie, din cauza problemelor cu distributia noilor modele, o astfel de decizie fiind adoptata si la finele lunii iulie, pentru aproape doua saptamani. Anuntul a fost facut de ministrul Transporturilor, Ludovic Orban.
"Având în vedere că am introdus noile modele de roviniete, am dat o dispoziţie ca până la 1 septembrie să existe toleranţă pentru amendarea celor care nu au rovinietă", a declarat ieri Orban. Ministrul a acuzat compania Petrom că, deşi are roviniete în stoc primite de la Compania de Drumuri (CNADNR) refuză să le comercializeze, pentru a forţa statul să accepte o majorare a comisionului care-i revine companiei petroliere din această afacere.
Majorarea ar fi de la 4 la 6%, iar numărul rovinitelor pe care Petrom le-ar ţine sub tejghea ar depăşi cifra de 800.000. Orban a spus că, în această situaţie, Petrom îşi bate joc de cetăţenii României şi de stat.
Compania petrolieră a replicat, informând că nu doreşte nici o majorare a comisionului şi că s-a ajuns la situaţia în care nu se găsesc roviniete pentru că acestea nu sunt livrate de CNADNR. Petrom spune că a primit doar 260.000 de roviniete, din care a distribuit către staţii, spre vânzare, peste 220.000, iar restul, care se află la sediul companiei nu sunt roviniete pentru autoturisme.
Petrom susţine că a făcut ultima comandă de roviniete către CNADNR în 12 august, dar acestea nu au fost livrate nici până în prezent, deşi ar fi trebuit transmise în zece zile.
Sursa: Cotidianul
"Având în vedere că am introdus noile modele de roviniete, am dat o dispoziţie ca până la 1 septembrie să existe toleranţă pentru amendarea celor care nu au rovinietă", a declarat ieri Orban. Ministrul a acuzat compania Petrom că, deşi are roviniete în stoc primite de la Compania de Drumuri (CNADNR) refuză să le comercializeze, pentru a forţa statul să accepte o majorare a comisionului care-i revine companiei petroliere din această afacere.
Majorarea ar fi de la 4 la 6%, iar numărul rovinitelor pe care Petrom le-ar ţine sub tejghea ar depăşi cifra de 800.000. Orban a spus că, în această situaţie, Petrom îşi bate joc de cetăţenii României şi de stat.
Compania petrolieră a replicat, informând că nu doreşte nici o majorare a comisionului şi că s-a ajuns la situaţia în care nu se găsesc roviniete pentru că acestea nu sunt livrate de CNADNR. Petrom spune că a primit doar 260.000 de roviniete, din care a distribuit către staţii, spre vânzare, peste 220.000, iar restul, care se află la sediul companiei nu sunt roviniete pentru autoturisme.
Petrom susţine că a făcut ultima comandă de roviniete către CNADNR în 12 august, dar acestea nu au fost livrate nici până în prezent, deşi ar fi trebuit transmise în zece zile.
Sursa: Cotidianul
Abonați-vă la:
Postări (Atom)