miercuri, 15 aprilie 2009

FMI vrea trecerea Romaniei la moneda EUR

Intr-un raport secret al FMI, se doreste ca statele din Uniunea Europeana care nu au adoptat EUR sa ia aceasta decizie cat mai curand, impreuna cu mai multe legiferari in ceea ce priveste stabilitatea preturilor si a cursului valutar si, in special, in privinta datoriei publice.

O pozitie transanta a fost luata recent de Theodor STOLOJAN, Prim-Vicepresedintele PD-L: "Am fi avut mult mai putin de suferit in aceasta perioada de criza, lucru demonstrat deja de statele membre care se afla in zona euro, si as dori sa va spun aici ca este o tara care a intrat in acelasi val cu noi, se cheama Slovacia, care a stiut ce a vrut. Nu a avut nici conditii mai bune, nici probleme mai serioase decat noi in tranzitie, si la 1 ianuarie a intrat in zona euro".

"Ecuatia devine foarte simpla: produci un produs, incasezi euro, ai euro, poti face cheltuieli. Nu ai, te duci la o banca, daca ai credibilitate, primesti un credit. Nu mai merge apelarea la tiparit de bani, la manevratul dobanzilor in sus si in jos. Sigur ca aceasta claritate nu convine la foarte multi, spun ca nu suntem inca pregatiti, ca nu avem conditii. Niciodata nu le vom avea", a adaugat STOLOJAN, citat de MEDIAFAX.

Declaratia liderului politic contrazice declaratia lui Mugur ISARESCU, Guvernatoruul BNR: "Romania trebuie sa respecte calendarul anuntat anterior pentru aderarea la zona euro, respectiv anul 2014. Trecerea la moneda europeana nu este doar o chestiune de vointa, ci si una de putinta. Intri intr-un club, dar inainte trebuie sa respecti regulile jocului. Bineinteles ca este bine sa intram in acest club de protectie, dar inainte de a vorbi despre asta, trebuie sa vedem daca indeplinim conditiile".

Sursa: XPrimm

luni, 19 ianuarie 2009

Au inceput controalele la roviniete

Soferii care nu si-au cumparat rovigneta, "vanati" pe Autostrada Soarelui! A plouat cu amenzi pe Autostrada Soarelui. Politistii i-au "vanat" pe soferii, care nu si-au cumparat rovignete. Si au fost destui cei, care au ignorat taxa de drum.

Acum au de platit o amenda de 500 de lei.

Agentii au dat si peste cativa "viteji", care au prins curaj sa urce la volan, dupa cateva pahare de alcool. Cand se vor trezi, vor afla ca sunt pietoni o vreme.

Unul dintre soferi a fost oprit de politisti, care au vrut sa vada daca si-a cumparat rovigneta. In schimb, au simtit mirosul de alcool si cum era la volan, l-au poftit sa sufle in etilotest. Rezultatul? 0,34 miligrame alcool pur in aerul expirat.
Soferul avea rovigneta, dar a fost amendat pentru bautura cu 540 de lei si a ramas fara permis. Il insoteau trei prieteni, dar nici unul dintre ei nu ii putea lua locul la volan, tot din pricina bauturii. Asa ca au asteptat pana cand a venit cineva, care sa-i duca acasa.
Intre timp, agentii si-au continuat verificarile si au gasit alti soferi care au pornit la drum fara sa fi platit si taxa. Luati la intrebari, s-au incurcat in explicatii.
Altii nu au stiut ca pot sa achite taxa de drum si fara talon, daca acest document este retinut.
Politistii de la Rutiera au verificat 150 de masini. Doar 22 de soferi isi achitasera taxa de drum.
Politistii nu i-au iertat nici pe soferii care nu purtau centura sau nu aveau inspectia tehnica valabila.

Sursa: ProTV

luni, 5 ianuarie 2009

Rovinieta 2009

Nu uitati sa va reinnoiti rovinieta in 2009. Marea majoritate a proprietarilor de autovehicule inregistreaza in aceasta perioada expirarea rovinietei. Taxele de utilizare a infrastructurii rutiere din Romania se achita pentru perioade de 1 zi, 30 de zile sau 12 luni. In functie de frecventa utilizarii drumurilor nationale nu uitati sa o achitati.
Foarte important! Tarifele la roviniete sunt aceleasi ca si in 2008.

ATENTIE!
Amenzile sunt consistente!

Informatii utile:

- TARIFE ROVINIETE - CALCULATOR ROVINIETA ONLINE
- ROVINIETE PENTRU PARCURI AUTO


miercuri, 31 decembrie 2008

Se majoreaza amenzile pentru soferi

Amenzile pentru soferii care incalca regulile de circulatie vor creste de la 1 ianuarie 2009. Astfel, ca urmare a majorarii salariului minim brut pe economie, punctul de amenda va creste de la 54 la 60 de lei. Un punct reprezinta 10% din salariul minim.

Pentru contraventii din clasa I de sanctiuni, printre care se numara si refuzul de a purta centura de siguranta, soferii sunt penalizati cu 2 sau 3 puncte, ceea ce, dupa noile norme, inseamna o amenda cuprinsa intre 120 si 180 de lei.

Pentru contraventiile din clasa a II-a de sanctiuni, cum ar fi trecerea pe culoarea rosie a semaforului, Codul Rutier prevede 5 puncte de penalizare, echivalentul unei amenzi de 300 de lei.

Accidentele usoare nu mai trec pe la Politie

Noul an aduce si o veste buna pentru soferi: in cazul accidentelor usoare, drumul pana la sectia de Politie nu mai este obligatoriu.

Incepand cu 1 ianuarie, intra in vigoare o ordonanta de urgenta care prevede ca anumite accidente usoare nu mai trebuie sa fie inregistrate la politie.

Ordonanta de urgenta se aplica in cazul celor care isi gasesc de exemplu masina lovita in parcare sau care au surpriza neplacuta sa constate ca le-a fost zgariata vopseaua de catre artificiile din noaptea de Revelion.

Cei care au parte de astfel de evenimente neplacute nu mai trebuie sa ajunga, de la 1 ianuarie 2009, la Politie, ci vor trebui sa mearga direct la societatea de asigurare care i-a emis polita CASCO, unde ii va fi eliberata autorizatia de reparatie a masinii.

Pentru a scapa de drumul la Politie, accidentele usoare mai trebuie sa indeplineasca o conditie: sa nu existe nicio cerere de despagubire din partea unei terte persoane.

In lege nu este prevazuta inca o perioada in care soferii sunt obligati sa se prezinte la firmele de asigurari.
Sursa: Ziare.com

sâmbătă, 20 decembrie 2008

RCA aproape dublu in 2009

Toate cele 16 companii autorizate sa vanda RCA au operat cresteri ale tarifelor pentru 2009. O prima cauza ar fi cresterea daunalitatii pentru acest segment de bussiness dar si din cauza deciziei CSA de a majora limitele de despagubire.
Cele mai importante majorari ale tarifelor standard le-au aplicat, conform tabelului de mai jos, companiile ARDAF si ASIBAN - in unele cazuri si de 100% -, in timp ce companiile UNITA si INTERAMERICAN nu au majorat pretul cu mai mult de doua procente.

Calculele au fost realizate pe baza tarifelor RCA publicate pe site-urile companiilor, pentru urmatorul profil de client: persoana fizica de sex masculin, domiciliat in mediul urban, cu varsta de 30 de ani, cu experienta auto de peste 10 ani si cu un istoric favorabil in ceea ce priveste evenimentele rutiere. Precizam ca datele prezentate au un caracter informativ si pot suferi modificari.

Comparatii pentru alte criterii puteti efectua pe portalul de asigurari Asigur.com - o autoritate deja in acest domeniu.

Foarte interesanta este diversificarea vizibila a criteriilor de segmentare a tarifelor RCA pentru persoane fizice, in functie de profilul clientului. De la caz la caz, realizarea acestui profil este influentata de sex, domiciliu, varsta, starea civila sau chiar de marca autovehiculului.

In afara de contracararea fenomenului daunalitatii, in continuare in crestere, dublarea in 2009 a limitelor de despagubire acoperite de asiguratorii RCA la 300 mii EUR pentru daune materiale si la 1,5 mil. EUR pentru vatamari corporale a fost un alt argument pentru majorarile aplicate de companiile de profil.

De asemenea, la baza acestei scumpiri sta si faptul ca tot mai multi romani calatoresc in afara tarii, unde, de cele mai multe ori nivelul despagubirilor atinge valori mai ridicate decat in Romania.




Sursa: 1asig.ro

sâmbătă, 6 decembrie 2008

Afla aici noile valori ale taxei auto

Taxa auto pentru masinile second hand importate din strainatate, potrivit noilor prevederi, va avea valori cuprinse intre 750 si 4.800 de euro, pentru motorizarile de 1,4 si 1,6 litri, indiferent de norma Euro.

Vehiculele cu motoare de capacitate mare, Euro 2, vor putea fi inscrise platind conform noii taxe auto in jur de 25.000 de euro.

Noua taxa auto, majorata de trei ori, se va aplica de la 15 decembrie, pentru toate masinile care nu corespund normelor minime Euro 5, nu sunt hibride sau electrice si au motorizari Euro 4 de peste 2.000 de centimetri cubi, informeaza Mediafax.

Pe langa motoarele Euro 1, cea mai mica taxa va fi cea a motoarelor Euro 3, produse in perioada 2000 - 2004.

Taxa cea mai mare va fi aplicata pentru masinile cu motor Euro 2 produse intre anii 1996 si 2000.

In cazul normelor Euro 1, autoturismele cu motorizare de 1,4 litri vor putea fi inscrise in circulatie platind o taxa de 750 de euro. Pentru aceeasi capacitate cilindrica si Euro 3, proprietarul va plati 1.300 de euro iar pentru motoarele Non Euro de 1,4, taxa va ajunge la 2.200 de euro.

Masinile cu motoare de 1.600 cmc si Euro 1 vor avea o taxa de 1.320 de euro si 2.180 euro pentru cele Euro 3. Pentru motorizarile Non Euro taxa va fi de 3.960 euro iar cea pentru Euro 2 ajunge la aproximativ 4.800 de euro.

Cei care vor achizitiona vehicule second hand cu motorizari de 2 litri vor plati pentru cele Euro 1 o taxa de 2.100 de euro si aproximativ 7.700 de euro in cazul Euro 2.

Taxa pentru masinile cu motorizari de 2 litri si Euro 3 va fi de 3.600 de euro iar pentru Non Euro va ajunge la 6.300 de euro.

Masinile Euro 1 cu motor de 3.000 de cmc vor avea taxa de pana la 6.300 de euro si cele Euro 3 de 9.400 de euro. Pentru motorizarea de 3.000 de cmc Non Euro, taxa va urca pana la 19.000 de euro. In acest caz noua taxa este mult mai mare decat pretul de cumparare.


O pârghie importantă prin care Guvernul acţionează pentru susţinerea industriei auto, afectată de criza financiară internaţională, este modificarea legislaţiei privind taxa pe poluare, a anunţat Purtătorul de Cuvânt al Guvernului, Camelia Spătaru, la finalul şedinţei de Guvern.

„Printr-o Ordonanţa de urgenţă adoptată astăzi, Guvernul a hotărât majorarea de trei ori a cuantumului taxei pe poluare pentru toate autovehiculele înmatriculate pentru prima dată în România. Ordonanţa reia, totodată, măsura adoptată deja de Guvern pentru maşinile euro IV, respectiv scutirea de la plată pentru toate autovehiculele noi înmatriculate atât în România cât şi în celelalte state UE, după 15 decembrie 2008”, a afirmat Camelia Spătaru.

În urmă cu aproximativ două săptămâni, Guvernul a decis scutirea obligaţiei de plată, pe o perioadă de peste un an a taxei pe poluare pentru autoturismele Euro IV, înmatriculate în România sau în alte state membre, şi a căror capacitate nu depăşeşte 2.000 de cmc (centimetri cubi).

Actul normativ va fi trimis spre publicare la Monitorul Oficial după ce va primi avizul Comisiei Europene.


Executivul a hotărât, în şedinţa, majorarea primei de casare pentru stimularea înnoirii parcului auto de la 3.000 de lei noi la 3.800 lei noi (echivalentul a circa 1.000 euro), a afirmat Camelia Spătaru, purtătorul de cuvânt al Guvernului, la finalul şedinţei de Guvern.

Guvernul a avut, astfel, în vedere susţinerea industriei auto şi păstrarea locurilor de muncă din acest domeniu, în această perioadă de criză economică internaţională.

O a doua decizie care a fost luată, în şedinţa de astăzi, vizează continuarea acestui Program şi pentru anul viitor. Fondurile totale prevăzute pentru anul viitor, pentru acest program, se ridică la circa 228 milioane de lei şi provin de la Fondul pentru mediu.

vineri, 5 decembrie 2008

Guvernul tripleaza taxa auto pentru toate masinile rulate

Guvernul a decis, joi, triplarea taxei de poluare auto la achizitionarea tuturor vehiculelor second-hand de import, incepand cu 15 decembrie, si cresterea primei de casare pentru scoaterea din uz a masinilor uzate.

"Noile reglementări majorează de trei ori cuantumul taxei de poluare pentru toate autovehiculele înmatriculate pentru prima dată în România.
Ordonanţa reia totodată măsura adoptată deja de Guvern pentru maşinile Euro 4, respectiv scutirea de la plată pentru toate autovehiculele noi înmatriculate atât în România, cât şi în celelalte state ale UE după 15 decembrie 2008", a declarat purtătorul de cuvânt al Guvernului, Camelia Spătaru.

Prima de casare a fost majorată de la 3.000 lei la 3.800 lei pentru un număr de 60.000 maşini estimate că vor fi scoase din uz, bugetul total alocat acestui program fiind de 228 milioane lei, afirmă sursele citate.

Taxa auto a fost modificată la 1 iulie 2008, noua formulă prevăzând un cuantum mai mare pentru maşinile noi, însă o valoare semnificativ mai mică pentru autovehiculele vechi. După modificarea taxei auto, vânzările de maşini noi au început să scadă, iar cele de second-hand de import să crească.

Guvernul a decis, în urmă cu aproximativ trei săptămâni, prin ordonanţă de urgenţă, ca taxa de poluare auto percepută la achiziţia maşinilor noi sã fie suspendată începând cu 1 decembrie 2008, până la sfârşitul lunii decembrie 2009, pentru vehiculele Euro 4 cu motorizări de până la 2.000 centimetri cubi înmatriculate pentru prima dată în România şi în Uniunea Europeană.

Executivul a mai decis ca programul de înnoire a parcului auto să continue şi anul viitor, începând cu 1 ianuarie 2009, pentru un număr estimat al maşinilor scoase din uz de 60.000 unităţi, dublu faţă de cota stabilită pentru acest an, cu o primă de casare menţinută atunci la 3.000 lei.

vineri, 28 noiembrie 2008

Campanie RCA

La Cluj a inceput campania RCA 2009. Local, pentru biroul nostru din Cluj Napoca s-au dat la tipar un numar de 10.000 de bucati fluturasi de informare. Asteptam parerea voastra. Sunt ok? Este mesajul destul de clar?



joi, 27 noiembrie 2008

CSA interzice temporar activitatea UNITA

Consiliul CSA a decis, in sedinta din 25 noiembrie, interzicerea temporara a activitatii de asigurare si/sau reasigurare a companiei UNITA VIENNA Insurance Group. Aceasta decizie a fost luata in urma constatarii faptului ca noii actionari ai societatii - UNIQA International Beteiligungs-Verwaltungs si UNIQA International Versicherungs Holding - nu au solicitat si obtinut aprobarea CSA, conform legislatiei in vigoare, a anuntat autoritatea de supraveghere.

Totodata, s-a constatat ca in data de 3 noiembrie a.c., actionarii au numit noi membri ai Consiliului de Supraveghere al UNITA si au revocat pe cei existenti, iar in data de 17 noiembrie a.c., noul Consiliu de Supraveghere, neaprobat de CSA, a numit alti membri ai Directoratului societatii si a revocat pe cei existenti.

"Modificarea statutului si/sau a actului constitutiv al UNITA fara avizul ori aprobarea prealabila a Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor - cu privire la noua structura a actionariatului, noii membri ai Consiliului de Supraveghere si ai Directoratului - reprezinta o incalcare a prevederilor Legii nr.32/2000, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si a Normelor privind autorizarea asiguratorilor, puse in aplicare prin Ordinul CSA nr.6/2007", se precizeaza in comunicatul CSA.

Conform deciziei Consiliului CSA, li se interzice temporar desfasurarea activitatii de asigurare si/sau de reasigurare, subscrierea de noi riscuri si incasarea de prime aferente acestora atat societatii, cat si sucursalelor, filialelor, agentiilor, precum si tuturor altor puncte de lucru ale campaniei, pana la data aprobarii de catre CSA a noii structuri a actionariatului, a membrilor Consiliului de Supraveghere si a membrilor Directoratului.

De asemenea, societatea are obligatia ca in termen de trei zile de la data comunicarii deciziei sa notifice toti intermediarii in asigurari cu care colaboreaza cu privire la interzicerea temporara a desfasurarii activitatii de asigurare si la faptul ca acestia nu mai pot subscrie riscuri noi in numele si pe seama UNITA si nu mai pot incasa primele de asigurare aferente acestora.

CSA a precizat, totodata, ca sanctiunea aplicata companiei nu are implicatii asupra contractelor de asigurare deja incheiate, fiind prevazut expres faptul ca societatea va indeplini toate obligatiile asumate prin acestea fata de persoanele asigurate, beneficiare sau pagubite.

Tranzactia de preluare integrala a UNITA de catre grupul austriac UNIQA de la VIENNA Insurance Group, anuntata in iunie a.c., s-a finalizat la inceputul acestei luni, dupa ce, potrivit unui comunicat al companiei, aceasta a primit acordul din partea autoritatilor de supraveghere a asigurarilor si a autoritatilor relevante in domeniul concurentei.

UPDATE: Reprezentantii UNITA: Nu am fost informati de decizia CSA

"UNITA si actionarii sai nu comenteaza continutul comunicatului de presa remis mass media de catre CSA in cursul acestei dupa amieze, intrucat, pana la acesta ora nu am fost informati pe nici o cale, prin nici un mijloc despre continutul deciziei la care comunicatul CSA face referire", se arata intr-o declaratie de presa a asiguratorului.

"In vederea clarificarii acestei situatii, vom contacta CSA", precizeaza reprezentantii UNITA.


Sursa: 1asig / X primm

marți, 4 noiembrie 2008

Asigurarea obligatorie a locuintelor

Legea privind asigurarea obligatorie a locuintelor urmeaza sa primeasca votul final la Camera Deputatilor. Noua lege va intra in vigoare de la 1 iulie 2009, data de la care toti proprietarii de imobile vor fi obligati sa plateasca anual o prima de 10 sau 20 de euro, pentru a-si asigura locuinta in cazul unor catastrofe naturale: cutremur, alunecare de teren sau inundatie. Polita nu acopera daca locuinta este distrusa din alte cauze.

„Proprietarii trebuie sa contracteze polite de asigurare obligatorie de locuinte incepând cu 1 iulie 2009“, a precizat dl. Radu Popescu, consilier în cadrul Ministerului de Interne. Si Comisia de Supraveghere a Asigurarilor a confirmat aceasta data. Formula actuala a legii, aprobata pe articole in sedinta de luni, nu multumeste societatile de asigurare. Reprezentantii acestora spun ca exista riscul ca tot sistemul sa fie compromis, dupa intrarea in vigoare a actului normativ. „Legea nu este oportuna nici pentru societatile de asigurare, nici pentru clienti. In forma in care este propusa nu va rezolva problema catastrofelor naturale, ci mai mult va incurca lucrurile. Plus ca este singura lege de acest tip din UE”, ne-a declarat Bogdan Andriescu, presedintele Uniunii Nationale a Societatilor de Intermediere si Consultanta in Asigurari (UNSICAR). In opinia sa, asigurarea locuintei nu trebuie sa fie obligatorie. „Masinile sunt asigurate obligatoriu fata de terti, nu in beneficiul proprietarilor. Cum poti sa-i impui unui om ce sa faca cu bunul sau?”, a subliniat Andriescu. Potrivit declaratiilor sale, UNSICAR a cerut modificari, astfel incat cei care au deja o asigurare facultativa sa nu intre sub incidenta legii, dar propunerile nu au fost luate in seama. Proiectul de lege aprobat de Senat si votat pe articole si de Camera Deputatilor a ramas neschimbat: toate cladirile de locuit, indiferent ca sunt in proprietatea unor persoane fizice sau juridice, trebuie asigurate. Proprietarii care nu respecta reglementarea vor fi penalizati cu 100 pana la 500 de lei. Sumele maxime ale primei de asigurare depind de materialele din care este construita casa. Astfel, constructiile cu structura de rezistenta din beton armat, metal ori lemn, sau cele cu pereti exteriori din piatra, caramida arsa sau din orice materiale rezultate în urma unui tratament termic si/sau chimic vor fi asigurate cu 20.000 de euro, iar constructiile cu pereti exteriori din caramida nearsa sau din orice materiale nesupuse unui tratament termic si/sau chimic, cu 10.000 de euro. Primele anuale stabilite se ridica la 10, respectiv 20 de euro.
Cu toate acestea, actul da dreptul CSA sa modifice anual sumele maxime de asigurate si implicit primele platite de asigurati. Pentru gestionarea asigurarii obligatorii împotriva dezastrelor naturale a locuintelor, se va constitui Societatea Comerciala de Asigurare-Reasigurare SA, Poolul de Asigurare Împotriva Dezastrelor Naturale, constituita prin asocierea societatilor de asigurare autorizate sa încheie aceste polite. Sumele incasate vor merge jumatate la fondul infiintat in acest sens, jumatate la bugetul de stat. Potrivit actului normativ, doar persoanele fizice beneficiare de ajutor social sunt scutite, prima obligatorie anuala fiind suportata din bugetele locale. Presedintele UNSICAR spune ca intre riscuri ar trebui sa existe si furtunile, deoarece va fi greu constatatorilor de daune sa stabileasca ce s-a distrus prin inundatii si ce din cauza ploilor.
Inca o lege controversata!