Daniela Drăghia a demisionat de la conducerea Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR), locul său fiind luat de directorul adjunct economic al companiei, Ionuţ Maşala.
"Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Ovidiu Silaghi, a semnat ordinul de încetare a preluării atribuţiilor funcţiei de director general al CNADNR de către Daniela Drăghia", se arată într-un comunicat al Ministerului Transporturilor.
Instituţia nu face alte precizări.
Daniela Drăghia şi-a dat demisia în urma unor diferenţe de opinie privind strategia de investiţii prin fonduri europene pe coridorul IV paneuropean. Daniela Drăghia a fost numită în funcţie în martie anul trecut, când la conducerea Ministerului Transporturilor se afla Anca Boagiu. Anterior, ea a ocupat postul de director adjunct pentru proiectele cu finanţare externă.
Sursa: ZF.ro
vineri, 25 mai 2012
marți, 15 mai 2012
Avocatul Poporului cere schimbarea legislaţiei privind rovinieta
Conducerea Camerei Deputaților a trimis, luni, Comisiei pentru Industrii, un raport special realizat de Avocatul Poporului privind unele deficiențe constatate în privința amenzilor pentru rovinietă. Printre recomandările Avocatului Poporului se numără “analizarea posibilității achiziționării rovinietei pentru o zi” in cazul autoturismelor.
“Instituția Avocatul Poporului a fost sesizată de mai mulți petiționari care au contestat sancțiunile contravenționale aplicate pentru neachitarea rovinietei”, se arată în raportul special. Potrivit documentului, reclamanții au invocat printre altele lipsa semnăturii olografe a agentului constatator în condițiile în care legea prevede că lipsa semnăturii atrage după sine nulitatea procesului-verbal, notează AP. Alte sesizări au fost legate de cuantumul amenzilor aplicate și al tarifelor de despăgubire, data comunicării proceselor-verbale, imposibilitarea achiziționării rovinietei pentru o zi, menționează Avocatul Poporului.
În ceea ce privește cuantumul amenzilor, reclamanții s-au plâns de primirea mai multor amenzi în aceeași zi, condiție în care Avocatul Poporului este de părere că “suma achitată de contravenient, care trebuie să plătească tot atâtea amenzi și tarife de despăgubire câte contravenții a săvârșit, este excesivă și nu este proportional cu gradul de pericol social al faptei”.
În Raportul special se mai menționează reclamațiilor unor petiționari cărora le-au fost comunicate procesele-verbale ale amenzii cu 2-5 zile înainte de data limită a plății acestora. “Comunicarea cu doar câteva zile înainte de expirarea termenului de prescripție îngrădește dreptul contravenientului de acces la justiție”, susține Avocatul Poporului în această privință.
Avocatul Poporului mai propune în document “achitarea unui singur tarif de despăgubire cu ocazia întocmirii primului proces-verbal contravențional” precum și “garanții adecvate și suficiente pentru a proteja cetățenii împotriva unor abuzuri ale autorităților publice”. Ultima măsură se referă la faptul că amenzile pot fi emise și în lipsa contravenientului, cu ajutorul unor mijloace tehnice omologate amplasate pe rețeaua de drumuri. “Apreciem că dispozițiile legale referitoare la constatarea amenzilor prin mijloacele tehnice omologate trebuie corelate cu măsuri de natură să asigure acestora protecție adecvată împotriva arbitrariului autorității publice”, notează Avocatul Poporului în Raportul special privind sancțiunile aplicate conducătorilor de vehicule, în baza Ordonanței Guvernului 15/2002 privind aplicarea tarifului de utilizare și a tarifului de trecere pe rețeaua de drumuri naționale din România.
Sursa: REALITATEA.NET
“Instituția Avocatul Poporului a fost sesizată de mai mulți petiționari care au contestat sancțiunile contravenționale aplicate pentru neachitarea rovinietei”, se arată în raportul special. Potrivit documentului, reclamanții au invocat printre altele lipsa semnăturii olografe a agentului constatator în condițiile în care legea prevede că lipsa semnăturii atrage după sine nulitatea procesului-verbal, notează AP. Alte sesizări au fost legate de cuantumul amenzilor aplicate și al tarifelor de despăgubire, data comunicării proceselor-verbale, imposibilitarea achiziționării rovinietei pentru o zi, menționează Avocatul Poporului.
În ceea ce privește cuantumul amenzilor, reclamanții s-au plâns de primirea mai multor amenzi în aceeași zi, condiție în care Avocatul Poporului este de părere că “suma achitată de contravenient, care trebuie să plătească tot atâtea amenzi și tarife de despăgubire câte contravenții a săvârșit, este excesivă și nu este proportional cu gradul de pericol social al faptei”.
În Raportul special se mai menționează reclamațiilor unor petiționari cărora le-au fost comunicate procesele-verbale ale amenzii cu 2-5 zile înainte de data limită a plății acestora. “Comunicarea cu doar câteva zile înainte de expirarea termenului de prescripție îngrădește dreptul contravenientului de acces la justiție”, susține Avocatul Poporului în această privință.
Avocatul Poporului mai propune în document “achitarea unui singur tarif de despăgubire cu ocazia întocmirii primului proces-verbal contravențional” precum și “garanții adecvate și suficiente pentru a proteja cetățenii împotriva unor abuzuri ale autorităților publice”. Ultima măsură se referă la faptul că amenzile pot fi emise și în lipsa contravenientului, cu ajutorul unor mijloace tehnice omologate amplasate pe rețeaua de drumuri. “Apreciem că dispozițiile legale referitoare la constatarea amenzilor prin mijloacele tehnice omologate trebuie corelate cu măsuri de natură să asigure acestora protecție adecvată împotriva arbitrariului autorității publice”, notează Avocatul Poporului în Raportul special privind sancțiunile aplicate conducătorilor de vehicule, în baza Ordonanței Guvernului 15/2002 privind aplicarea tarifului de utilizare și a tarifului de trecere pe rețeaua de drumuri naționale din România.
Sursa: REALITATEA.NET
marți, 8 mai 2012
Contesta amenda la rovinieta!
Contestaţiile împotriva amenzilor pentru rovinietă trebuie atacate în instanţă. Cu alte cuvinte, trebuie să vă judecaţi cu CNADNR.
Primul pas este să aflaţi care este judecătoria competentă. Odată cu aflarea competenţei teritoriale, va trebui să formulaţi contestaţia împotriva amenzii pentru lipsa rovinietei.
Contestaţiile împotriva amenzilor trebuie să aibă o redactare specifică. Nu sunt aplicabile în totalitate condiţiile de la celelalte contravenţii. După redactarea contestaţiei, se ataşează actele necesare şi se trimit către judecătoria competentă. Judecatoria va înregistra cererea şi va stabili un termen de judecată, urmând ca la termen să se pronunţe asupra contestaţiei.
Unde trebuie atacat?
- Contravenţiile similare şi consecutive sunt abuzive. Astfel, există multe cazuri în care pe aceeaşi secţiune de drum se întâmplă să se circule 2-3 zile la rând sau chiar săptămânal. În astfel de cazuri, amenzile pentru lipsa rovinietei au fost considerate abuzive.
- CNADNR nu are baze de date actualizate. Cu alte cuvinte, există posibilitatea ca, deşi o persoană a fost radiată din registrele administraţiei financiare şi de la poliţie cu privire la calitatea sa de proprietar asupra unui autoturism, CNADNR să sancţioneze respective persoană. Ca atare, există neşansa ca o persoană nevinovată să fie sancţionată pentru fapta altuia şi astfel, cel nevinovat să cumuleze o datorie ridicată din amenzile emise pe numele său pentru o calitate pe care nu o mai are (având în vedere că aceste contravenţii se emit împotriva proprietarului autoturismului şi nu asupra şoferului care conduce autoturismul).
- Localnicii nu au nevoie de rovinietă. În cazul în care un oraş, comună sau sat se află pe un drum naţional prevăzut cu o cameră a CNADNR, locuitorii din acea localitate nu ar trebui să-şi cumpere rovinietă pentru circulaţia în interiorul acelei localităţi (oraş, comună sau sat). Există multe cazuri în care locuitorii sunt sanctionaţi pe nedrept, deşi aceştia nu trebuie să deţina o rovinietă.
Sursa: Capital.ro
Primul pas este să aflaţi care este judecătoria competentă. Odată cu aflarea competenţei teritoriale, va trebui să formulaţi contestaţia împotriva amenzii pentru lipsa rovinietei.
Contestaţiile împotriva amenzilor trebuie să aibă o redactare specifică. Nu sunt aplicabile în totalitate condiţiile de la celelalte contravenţii. După redactarea contestaţiei, se ataşează actele necesare şi se trimit către judecătoria competentă. Judecatoria va înregistra cererea şi va stabili un termen de judecată, urmând ca la termen să se pronunţe asupra contestaţiei.
Unde trebuie atacat?
- Contravenţiile similare şi consecutive sunt abuzive. Astfel, există multe cazuri în care pe aceeaşi secţiune de drum se întâmplă să se circule 2-3 zile la rând sau chiar săptămânal. În astfel de cazuri, amenzile pentru lipsa rovinietei au fost considerate abuzive.
- CNADNR nu are baze de date actualizate. Cu alte cuvinte, există posibilitatea ca, deşi o persoană a fost radiată din registrele administraţiei financiare şi de la poliţie cu privire la calitatea sa de proprietar asupra unui autoturism, CNADNR să sancţioneze respective persoană. Ca atare, există neşansa ca o persoană nevinovată să fie sancţionată pentru fapta altuia şi astfel, cel nevinovat să cumuleze o datorie ridicată din amenzile emise pe numele său pentru o calitate pe care nu o mai are (având în vedere că aceste contravenţii se emit împotriva proprietarului autoturismului şi nu asupra şoferului care conduce autoturismul).
- Localnicii nu au nevoie de rovinietă. În cazul în care un oraş, comună sau sat se află pe un drum naţional prevăzut cu o cameră a CNADNR, locuitorii din acea localitate nu ar trebui să-şi cumpere rovinietă pentru circulaţia în interiorul acelei localităţi (oraş, comună sau sat). Există multe cazuri în care locuitorii sunt sanctionaţi pe nedrept, deşi aceştia nu trebuie să deţina o rovinietă.
Sursa: Capital.ro
AUTOSTRADA pana la TURCI
Vecinii nostri bulgari tocmai au anuntat ca au inceput sa caute parteneriate public-private pentru constructia autostrazii care sa lege Ruse de Istanbul.
Autostrada Ruse-Veliko Tarnovo-Svilengrad-Istanbul face parte din Coridoul 9 si va asigura o conexiune mai rapida dintre podul peste Dunare de la Ruse si Stramtoarea Bosfor.
Cei 300 de km de drum vor fi realizati cel mai probabil de investitori chinezi sau companii din Qatar si Oman, scrie novinite.com. Ministrul Transporturilor din Bulgaria a declarat ca odata ce va fi gata, autostrada va fi taxata cu pana la 7 euro.
Autostrada Ruse-Veliko Tarnovo-Svilengrad-Istanbul face parte din Coridoul 9 si va asigura o conexiune mai rapida dintre podul peste Dunare de la Ruse si Stramtoarea Bosfor.
Cei 300 de km de drum vor fi realizati cel mai probabil de investitori chinezi sau companii din Qatar si Oman, scrie novinite.com. Ministrul Transporturilor din Bulgaria a declarat ca odata ce va fi gata, autostrada va fi taxata cu pana la 7 euro.
vineri, 27 aprilie 2012
2012 - un an bun ...pentru autostrazi si drumuri
Cea mai aşteptată autostradă ce ar trebui deschisă circulaţiei anul acesta este Bucureşti-Ploieşti, alternativă la DN 1, cel mai circulat drum din România. Cei 62 de kilometri ce leagă cele două oraşe ar urma să fie gata în două etape: aproape 55,5 km vor fi livraţi în al doilea trimestru al acestui an, în timp ce primii 6,5 km, ce pornesc din Capitală, au ca termen luna octombrie.
Tot pe bucăţi va fi inaugurată şi porţiunea dintre Cernavodă şi Constanţa de pe Autostrada Soarelui. În iulie va fi gata întregul tronson de 31 km dintre Medgidia şi Constanţa, după ce anul trecut au fost puşi în funcţiune circa 14,5 kilometri. Tot în vară, în luna iulie, va fi finalizată şi centura Constanţei la standard de autostradă, cu o lungime de 21,8 km, dintre care 8,5 km au fost deschişi traficului anul trecut. De o "semi-inaugurare" va avea parte tronsonul Cernavodă-Medgidia, în contextul în care cei 20,5 km ai şoselei vor fi deschişi în iulie, dar pe câte o singură bandă pe sens.
Şi dacă în ultimii ani Ministerul Transporturilor şi-a făcut un obicei din a inaugura porţiuni din tronsoane de autostrăzi, în 2012 va continua cu acelaşi obicei: vor fi inauguraţi 18 km din cei 64 ai autostrăzii Suplacu de Barcău-Borş, precum şi alţi 18 km din autostrada Deva-Orăştie, cu o lungime de 32 m.
La capitolul drumuri naţionale, CNADNR estimează că va efectua anul acesta recepţia pe aproape 330 km. Cel mai lung, dar şi cel mai scump drum naţional a cărui reabilitare va fi finalizată în 2012 este DN 79 Arad-Oradea, pe o distanţă de 104 kilometri, al cărui contract se ridică la peste 100 mil. euro.
Tot în 2012 va fi finalizată reabilitarea altor două poduri peste Dunăre, la Giurgeni şi Agigea, valoarea investiţiilor ridicându-se la peste 16 mil. euro.
Sursa: ZF.ro
Tot pe bucăţi va fi inaugurată şi porţiunea dintre Cernavodă şi Constanţa de pe Autostrada Soarelui. În iulie va fi gata întregul tronson de 31 km dintre Medgidia şi Constanţa, după ce anul trecut au fost puşi în funcţiune circa 14,5 kilometri. Tot în vară, în luna iulie, va fi finalizată şi centura Constanţei la standard de autostradă, cu o lungime de 21,8 km, dintre care 8,5 km au fost deschişi traficului anul trecut. De o "semi-inaugurare" va avea parte tronsonul Cernavodă-Medgidia, în contextul în care cei 20,5 km ai şoselei vor fi deschişi în iulie, dar pe câte o singură bandă pe sens.
Şi dacă în ultimii ani Ministerul Transporturilor şi-a făcut un obicei din a inaugura porţiuni din tronsoane de autostrăzi, în 2012 va continua cu acelaşi obicei: vor fi inauguraţi 18 km din cei 64 ai autostrăzii Suplacu de Barcău-Borş, precum şi alţi 18 km din autostrada Deva-Orăştie, cu o lungime de 32 m.
La capitolul drumuri naţionale, CNADNR estimează că va efectua anul acesta recepţia pe aproape 330 km. Cel mai lung, dar şi cel mai scump drum naţional a cărui reabilitare va fi finalizată în 2012 este DN 79 Arad-Oradea, pe o distanţă de 104 kilometri, al cărui contract se ridică la peste 100 mil. euro.
Tot în 2012 va fi finalizată reabilitarea altor două poduri peste Dunăre, la Giurgeni şi Agigea, valoarea investiţiilor ridicându-se la peste 16 mil. euro.
Sursa: ZF.ro
sâmbătă, 14 aprilie 2012
Doar 46,7% dintre maşinile din România au roviniete
La mai bine de un an şi jumătate de la introducerea sistemului electronic prin care se poate verifica automat dacă un şofer şi-a plătit sau nu taxa de drum, mai puţin de jumătate din parcul auto naţional figurează ca având rovinieta "la zi", reiese din informaţiile furnizate pentru gândul.info de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR).
Astfel, doar 46,7% dintre cele 5,4 milioane de vehicule înmatriculate în România apar în sistemul informatic de emitere, gestiune, monitorizare şi control al rovinietei (SIEGMCR) ca având achitate, în momentul de faţă, taxele de drum.
Cel mai bun procent în acest sens s-a înregistrat în judeţul Ilfov, unde circa 60,9% dintre vehicule aveau o rovinietă valabilă la sfârşitul lunii martie.
Dacă procentul încasărilor rovinietei s-ar extinde la 70% din parcul auto naţional, CNADNR ar încasa în plus, conform calculelor gândul, 35,7 milioane de euro, bani ce ar putea fi folosiţi pentru a construi, spre exemplu, 10 kilometri de autostradă. Estimarea s-a făcut aplicând uniform o taxă medie de drum de 28 de euro, valabilă timp de un an, fără a se ţine cont de tarifele diferenţiate ale rovinietelor în funcţie de tipul vehiculelor.
"În momentul de faţă, dintr-un total de 2.675.487 de roviniete valabile, un număr de 2.565.252 sunt eliberate pentru vehicule înmatriculate în România", ne-au precizat reprezentanţii CNADNR.
Sursa: mediafax
Astfel, doar 46,7% dintre cele 5,4 milioane de vehicule înmatriculate în România apar în sistemul informatic de emitere, gestiune, monitorizare şi control al rovinietei (SIEGMCR) ca având achitate, în momentul de faţă, taxele de drum.
Cel mai bun procent în acest sens s-a înregistrat în judeţul Ilfov, unde circa 60,9% dintre vehicule aveau o rovinietă valabilă la sfârşitul lunii martie.
Dacă procentul încasărilor rovinietei s-ar extinde la 70% din parcul auto naţional, CNADNR ar încasa în plus, conform calculelor gândul, 35,7 milioane de euro, bani ce ar putea fi folosiţi pentru a construi, spre exemplu, 10 kilometri de autostradă. Estimarea s-a făcut aplicând uniform o taxă medie de drum de 28 de euro, valabilă timp de un an, fără a se ţine cont de tarifele diferenţiate ale rovinietelor în funcţie de tipul vehiculelor.
"În momentul de faţă, dintr-un total de 2.675.487 de roviniete valabile, un număr de 2.565.252 sunt eliberate pentru vehicule înmatriculate în România", ne-au precizat reprezentanţii CNADNR.
Sursa: mediafax
miercuri, 28 martie 2012
Un indicator auto nou: punctul negru
Un nou indicator rutier pentru şoferii din România!
I.G.P. – Direcția Rutieră, împreună cu C.N.A.D.N.R. S.A. a demarat, în primăvara acestui an, un program naţional de creştere a siguranţei rutiere pe drumurile din România. Programul constă în semnalizarea zonelor cu risc ridicat de producere a accidentelor rutiere, denumite puncte negre. Astfel, Punctul negru reprezintă un sector de drum cu lungimea de maximum 1 kilometru, pe care, într-o perioadă de 5 ani consecutivi, s-au înregistrat minimum 10 accidente grave de circulaţie, soldate cu cel puţin 10 persoane decedate sau rănite grav.
Practic, prin implementarea acestui program, şoferii vor întalni în trafic un nou indicator rutier (prezentat pe un panou cu dimensiunile 2,5m x 1,2 m), care semnalează o zonă cu risc accidentogen ridicat.
Noul indicator rutier a fost introdus în legislaţia națională în decembrie anul trecut, prin modificarea Standardului Român 1848 – 1:2011 - Semnalizare rutieră. Indicatoare şi mijloace de semnalizare rutieră. Partea 1: Clasificare, simboluri şi amplasare şi se găsește la poziţia A55.
Primele indicatoare vor fi montate în teren, începând cu data de 04 aprilie 2012, pe Culoarul 4 Pan European, care asigură legătura punctelor vestice de frontieră cu portul Mării Negre. Astfel, vor fi instalate un număr de 40 de panouri care vor semnaliza 20 de puncte negre, după cum urmează: 16 pe DN 7, București-Nădlac şi 4 pe DN1, pe raza judeţului Sibiu.
La nivel naţional au fost inventariate 138 puncte negre, în care s-au înregistrat un număr de 1517 accidente grave, soldate cu decesul a 569 persoane şi rănirea gravă a altor 1369. Inventarierea a fost făcută pe baza analizelor de risc rutier efectuate în perioada 2007-2012 de către Direcţia Rutieră din I.G.P.R.
Sursa: hartapunctelornegre.ro
I.G.P. – Direcția Rutieră, împreună cu C.N.A.D.N.R. S.A. a demarat, în primăvara acestui an, un program naţional de creştere a siguranţei rutiere pe drumurile din România. Programul constă în semnalizarea zonelor cu risc ridicat de producere a accidentelor rutiere, denumite puncte negre. Astfel, Punctul negru reprezintă un sector de drum cu lungimea de maximum 1 kilometru, pe care, într-o perioadă de 5 ani consecutivi, s-au înregistrat minimum 10 accidente grave de circulaţie, soldate cu cel puţin 10 persoane decedate sau rănite grav.
Practic, prin implementarea acestui program, şoferii vor întalni în trafic un nou indicator rutier (prezentat pe un panou cu dimensiunile 2,5m x 1,2 m), care semnalează o zonă cu risc accidentogen ridicat.
Noul indicator rutier a fost introdus în legislaţia națională în decembrie anul trecut, prin modificarea Standardului Român 1848 – 1:2011 - Semnalizare rutieră. Indicatoare şi mijloace de semnalizare rutieră. Partea 1: Clasificare, simboluri şi amplasare şi se găsește la poziţia A55.
Primele indicatoare vor fi montate în teren, începând cu data de 04 aprilie 2012, pe Culoarul 4 Pan European, care asigură legătura punctelor vestice de frontieră cu portul Mării Negre. Astfel, vor fi instalate un număr de 40 de panouri care vor semnaliza 20 de puncte negre, după cum urmează: 16 pe DN 7, București-Nădlac şi 4 pe DN1, pe raza judeţului Sibiu.
La nivel naţional au fost inventariate 138 puncte negre, în care s-au înregistrat un număr de 1517 accidente grave, soldate cu decesul a 569 persoane şi rănirea gravă a altor 1369. Inventarierea a fost făcută pe baza analizelor de risc rutier efectuate în perioada 2007-2012 de către Direcţia Rutieră din I.G.P.R.
Sursa: hartapunctelornegre.ro
vineri, 23 martie 2012
Veste buna! Autostrazi mai multe!
Consiliul pentru Transport al UE a extins reţeaua europeană de transport TEN-T pe teritoriul României cu cinci rute, printre care Timişoara-Sebeş-Turda-Târgu-Mureş-Iaşi-Ungheni şi Calafat-Craiova-Alexandria-Bucureşti, pentru care finanţarea europeană necesară construcţiei va fi mai accesibilă.
Cele cinci rute aprobate vizează atât infrastructura feroviară, cât şi cea rutieră şi pe traseele Timişoara-Sebeş-Turda-Târgu-Mureş-Iaşi-Ungheni, Calafat-Craiova-Alexandria-Bucureşti, Borş-Turda şi Constanţa-Tulcea-Brăila-Galaţi în reţeaua globală şi a Canalului Dunăre-Bucureşti în reţeaua centrală.
Reţeaua Trans-Europeană de Transport (TEN-T) include toate modurile de transport şi asigură aproximativ jumătate din traficul de pasageri şi marfă.
"Accesul la finanţare va fi simplificat, iar finanţarea europeană disponibilă pentru proiectele acestea, identificate de acum ca fiind prioritare, va creşte substanţial", a declarat, într-un comunicat, ministrul Transporturilor Alexandru Nazare.
Sursa: Mediafax
Cele cinci rute aprobate vizează atât infrastructura feroviară, cât şi cea rutieră şi pe traseele Timişoara-Sebeş-Turda-Târgu-Mureş-Iaşi-Ungheni, Calafat-Craiova-Alexandria-Bucureşti, Borş-Turda şi Constanţa-Tulcea-Brăila-Galaţi în reţeaua globală şi a Canalului Dunăre-Bucureşti în reţeaua centrală.
Reţeaua Trans-Europeană de Transport (TEN-T) include toate modurile de transport şi asigură aproximativ jumătate din traficul de pasageri şi marfă.
"Accesul la finanţare va fi simplificat, iar finanţarea europeană disponibilă pentru proiectele acestea, identificate de acum ca fiind prioritare, va creşte substanţial", a declarat, într-un comunicat, ministrul Transporturilor Alexandru Nazare.
Sursa: Mediafax
Despagubiri de milioane de euro pe RCA
Analiza daunelor inregistrate pentru vatamari corporale si deces in legatura cu asigurarea RCA arata o scadere a numarului de dosare avizate, cu 10%, insotita de o crestere a despagubirilor platite, cu 140%, precum si a rezervelor de dauna constituite, respectiv cu 73%.
Valoarea daunei medii platite pentru vatamari corporale este de 62.868 lei.
Suma totala a primelor de asigurare subscrise pentru asigurarile de raspundere civila auto RCA in anul 2011 a atins valoarea de peste 1.959 milioane de lei, in scadere cu 21% pe total piata, comparativ cu anul 2010, cand primele subscrise pentru asigurarile obligatorii RCA au fost de 2.464 milioane de lei. De asemenea, numarul contractelor de asigurare incheiate a inregistrat o usoara scadere fata de anul trecut, respectiv de 2%, fiind subscrise un numar total de 6.400.241 polite de asigurare, fata de 6.554.509 anul trecut. Doar 34% dintre acestea reprezinta contracte incheiate pe o perioada de 12 luni. Din totalul politelor de asigurare subscrise in aceasta perioada, 4.852.161 polite, respectiv 76% reprezinta polite incheiate pentru persoane fizice.
La nivelul intregii piete, prima de asigurare medie anualizata, inregistrata in anul 2011 a fost de 480 lei, in scadere cu 26% fata de anul 2010 trecut cand valoarea primei medii a fost de 646 lei.
Numarul total al dosarelor de dauna avizate, la nivelul intregii piete, a fost de 311.273 dosare, in scadere cu 12 % fata de anul trecut, cand au fost avizate 354.714 dosare.
Numarul dosarelor de dauna platite a scazut de asemenea cu 8%, de la 330.100 dosare in anul 2010 la 302.488 dosare in anul 2011, in timp ce valoarea despagubirilor platite s-a mentinut la acelasi nivel, respectiv 1.602 milioane de lei. Dauna medie platita per total piata a fost pentru anul 2011 in cuantum de 5.297 lei, in timp ce pentru anul 2010 a atins valoarea de 4.855 lei, inregistrand o crestere cu 9%.
In ceea ce priveste rezervele de dauna, la nivelul intregii piete RCA acestea au inregistrat cresteri fata de anul trecut. Rezerva de dauna avizata constituita la data de 31 decembrie 2011, in suma de 1.493 milioane de lei, a inregistrat o crestere cu 33% fata de sfarsitul anului 2010. De asemenea, rezerva pentru daune neavizate (IBNR) a inregistrat o crestere de 23 %, fiind la data de 31 decembrie 2011 in suma de 702 milioane de lei.
Valoarea daunei medii platite pentru vatamari corporale este de 62.868 lei.
Suma totala a primelor de asigurare subscrise pentru asigurarile de raspundere civila auto RCA in anul 2011 a atins valoarea de peste 1.959 milioane de lei, in scadere cu 21% pe total piata, comparativ cu anul 2010, cand primele subscrise pentru asigurarile obligatorii RCA au fost de 2.464 milioane de lei. De asemenea, numarul contractelor de asigurare incheiate a inregistrat o usoara scadere fata de anul trecut, respectiv de 2%, fiind subscrise un numar total de 6.400.241 polite de asigurare, fata de 6.554.509 anul trecut. Doar 34% dintre acestea reprezinta contracte incheiate pe o perioada de 12 luni. Din totalul politelor de asigurare subscrise in aceasta perioada, 4.852.161 polite, respectiv 76% reprezinta polite incheiate pentru persoane fizice.
La nivelul intregii piete, prima de asigurare medie anualizata, inregistrata in anul 2011 a fost de 480 lei, in scadere cu 26% fata de anul 2010 trecut cand valoarea primei medii a fost de 646 lei.
Numarul total al dosarelor de dauna avizate, la nivelul intregii piete, a fost de 311.273 dosare, in scadere cu 12 % fata de anul trecut, cand au fost avizate 354.714 dosare.
Numarul dosarelor de dauna platite a scazut de asemenea cu 8%, de la 330.100 dosare in anul 2010 la 302.488 dosare in anul 2011, in timp ce valoarea despagubirilor platite s-a mentinut la acelasi nivel, respectiv 1.602 milioane de lei. Dauna medie platita per total piata a fost pentru anul 2011 in cuantum de 5.297 lei, in timp ce pentru anul 2010 a atins valoarea de 4.855 lei, inregistrand o crestere cu 9%.
In ceea ce priveste rezervele de dauna, la nivelul intregii piete RCA acestea au inregistrat cresteri fata de anul trecut. Rezerva de dauna avizata constituita la data de 31 decembrie 2011, in suma de 1.493 milioane de lei, a inregistrat o crestere cu 33% fata de sfarsitul anului 2010. De asemenea, rezerva pentru daune neavizate (IBNR) a inregistrat o crestere de 23 %, fiind la data de 31 decembrie 2011 in suma de 702 milioane de lei.
Abonați-vă la:
Postări (Atom)