Valoarea taxei de prima inmatriculare va creste de doua - trei ori la masinile noi Euro 4, respectiv 420 de euro la capacitati de 1.400 centrimetri cubi, 480 de euro la 1.600 cmc si 950 de euro la 1.900 cmc, dar scade de zece ori la masinile Euro1 vechi de 14 -15 ani, intre 323 euro si 652 de euro. Pentru o masina noua Euro 4 cu motor intre de cel mult 1.400 centimetri cubi, taxa auto va creste de 2,6 ori, de la 161 euro la 420 euro, iar pentru acelasi tip de autovehicul, dar cu o vechime cuprinsa intre 1 si 3 luni, nivelul aplicat urca de la 161 euro la 403 euro, conform propunerilor transmise Comisiei Europene de catre Guvern, citate de Mediafax.
La motoarele cu catalizator Euro3 de 1.400 de cmc, taxa va creste doar pentru masinile cu vechimen de 1-2 ani, de la 945 de euro la 1.148 de euro. In cazul autoturismelor de 2-3 ani nivelul taxei va fi redus de la 1.095 euro la 1.050 de euro, la vechime de 3-4 ani de la 1.095 euro la 966 euro, iar la masinile fabricate de 4-5 ani de la 998 de euro la 882 euro.
Suma va scadea de la 998 euro la 812 euro (vechime 5-6 ani), de la 1.002 euro la 714 euro (vechime 6-7 ani) si de la 1.002 euro la 630 de euro (vechime 7-8 ani). Noua grila va stabili taxe cu mult mai mici decat in prezent pentru majoritatea masinilor echipate cu motoare Euro2, fiind vorba si de autovehicule mai evchi de 6-7 ani. Exceptie o fac motorizarile de peste 3.001 cmc, unde se vor opera chiar si majorari.
Cele mai mari scaderi de taxe, chiar de peste zece ori, vor fi aplicate masinilor cu dotari Euro1 si celor non-Euro, care au si datorita faptului ca acestea au vechime foarte mare. La capacitate de 1.400 cmc, masinile Euro1 cu vechime de 12-13 ani vor avea o reducere a taxei de la 3.606 euro la 508 euro, iar cele de 14-15 ani, de la 3.606 euro la 323 euro.
Noul sistem de calcul a fost trimis Comisiei Europene la inceputul acestei luni si ar putea suferi usoare modificari inainte de a fi aprobat de Guvern.
luni, 11 februarie 2008
duminică, 10 februarie 2008
Yahoo respinge oferta Microsoft
Consiliul de Administratie al grupului Yahoo este decis sa respinga oferta Microsoft, de 44, 6 miliarde de euro pentru a cumpara gigantul de internet, relateaza New York Times. Hotararea a fost luata in urma discutiilor purtate, vineri, de managerii companiei. Boardul Yahoo apreciaza ca oferta Microsoft este "nepotrivita", chiar daca nu a putut fi gasit un alt potential cumparator care sa ofere un pret mai mare. In urma mai multor intalniri care au avut loc saptamana trecuta, Consiliul de conducere al Yahoo a stabilit ca oferta de 31 de dolari pe acţiune "subevaluează masiv" compania.
Consiliul intentioneaza sa trimita maine o scrisoare catre Microsoft in care va explica pozitia sa. Potrivit Reuters, directorul general al Yahoo a trimis tuturor salariatilor un email, in care ii instiinta ca nicio decizie nu a fost luata, iar administratia are in vedere mai multe alternative strategice. "Ofera facuta de Microsoft scoate in evidenta formidabila forta a marcii Yahoo si a activelor sale, mai ales pentru cei o jumatate de miliard de utilizatori ai sai", a explicat managerul de la Yahoo.
In cazul in care aceasta fuziune va avea loc, atunci va aparea un rival puternic pe piata de cautare on-line pentru Google. De altfel, speculatiile privind achizitia Yahoo de catre Microsoft au fost facute inca de anul trecut si au fost readuse in atentie dupa ce grupul Yahoo a anuntat o scadere a profitului net in ultimul trimestru din 2007.
France Presse noteaza ca managerii Yahoo au luat in calcul chiar si un parteneriat cu Google. Persoane apropiate directorilor companiei spun ca acestia analizeaza mai multe optiuni si urmaresc in special protejarea independentei Yahoo.
Consiliul intentioneaza sa trimita maine o scrisoare catre Microsoft in care va explica pozitia sa. Potrivit Reuters, directorul general al Yahoo a trimis tuturor salariatilor un email, in care ii instiinta ca nicio decizie nu a fost luata, iar administratia are in vedere mai multe alternative strategice. "Ofera facuta de Microsoft scoate in evidenta formidabila forta a marcii Yahoo si a activelor sale, mai ales pentru cei o jumatate de miliard de utilizatori ai sai", a explicat managerul de la Yahoo.
In cazul in care aceasta fuziune va avea loc, atunci va aparea un rival puternic pe piata de cautare on-line pentru Google. De altfel, speculatiile privind achizitia Yahoo de catre Microsoft au fost facute inca de anul trecut si au fost readuse in atentie dupa ce grupul Yahoo a anuntat o scadere a profitului net in ultimul trimestru din 2007.
France Presse noteaza ca managerii Yahoo au luat in calcul chiar si un parteneriat cu Google. Persoane apropiate directorilor companiei spun ca acestia analizeaza mai multe optiuni si urmaresc in special protejarea independentei Yahoo.
duminică, 3 februarie 2008
Balbaiala cu taxa auto: Guvernul a amanat decizia cu 1-2 saptamani
Dupa sedinta de miercuri, in care urma sa discute taxa auto, Guvernul a anuntat amanarea unei decizii cu 1-2 saptamani. Pana sa parafeze oficial formula finala a taxei, oficialii romani nu reusesc sa se puna de acord intre ei in privinta unei variante de calcul sau a alteia. Laszlo Borbely, ministrul Dezvoltarii, Lucrarilor Publice si Locuintelor, a declarat ca UDMR propune mai multe variante de reducere a taxei, care vor fi analizate in aceasta saptamana si ca o decizie finala ar putea fi luata abia saptamana viitoare.
Ministrul Economiei, Varujan Vosganian, a declarat dupa sedinta de Guvern ca Proiectul de Ordonanta referitoare la taxa pe poluare auto va fi prezentat liderilor partidelor parlamentare, dezbaterea acesteia de catre Guvern urmand sa fie amanata pentru una-doua saptamani.
"Este foarte important sa fie explicat temeiul stabilirii acestei taxe, dar si posibilele consecinte ale respingerii Ordonantei in Parlament, situatie in care Romania ar fi subiect al unui proces neonorant. Respingerea Ordonantei ar lasa neelucidata o tema de mare actualitate in intreaga Europa. Toate tarile europene sunt preocupate, in acest moment, de impactul poluarii produse de autovehicule asupra schimbarilor climatice", a declarat ministrul Vosganian.
"Exista opinii diferite. Noi am discutat in cadrul UDMR si am propus o reducere drastica a taxei, dar am avut discutii pe tema asta si cu colegii liberali si ...vom vedea. Ministerul Mediului are mai multe variante de diminuare care trebuie discutate", a declarat Borbely inaintea sedintei de Guvern, iar informatiile sale s-au dovedit corecte: Guvernul a amanat luarea unei decizii.
Pe de alta parte, Ministerul Economiei si Finantelor a publicat deja un proiect de Ordonanta care contine formula propusa spre aprobare.
Conform declaratiilor de pana acum ale Guvernantilor, in urma discutiilor cu Comisia Europeana, Executivul ar fi trebuit sa aprobe pana la sfarsitul lunii (adica in sedinta de Guvern din 30 ianuarie, n.r.) noua varianta a taxei auto.
Adrian Ciocanea, seful Departamentului de Afaceri Europene, a declarat pentru HotNews.ro, dupa intalnirea dintre oficialii romani si cei europeni, ca "o varianta finala a actului normativ, care include aceste corectii, va fi promovata sub forma unei Ordonante de Urgenta pana la 31 ianuarie. "
Cu o saptamana in urma, reprezentantii Directoratului general pentru taxe al Comisiei Europene au declarat pentru HotNews.ro ca autoritatile romane trebuie mai intai sa implementeze noua legislatie care este compatibila cu legislatia europeana, si abia apoi este posibila inchiderea procedurii de infringement (incalcarea regulamentului european). Pe durata acestui proces, au mai spus reprezentantii CE, Bruxelles-ul nu va furniza publicului informatii pe acest subiect.
Sursa: HotNews
Ministrul Economiei, Varujan Vosganian, a declarat dupa sedinta de Guvern ca Proiectul de Ordonanta referitoare la taxa pe poluare auto va fi prezentat liderilor partidelor parlamentare, dezbaterea acesteia de catre Guvern urmand sa fie amanata pentru una-doua saptamani.
"Este foarte important sa fie explicat temeiul stabilirii acestei taxe, dar si posibilele consecinte ale respingerii Ordonantei in Parlament, situatie in care Romania ar fi subiect al unui proces neonorant. Respingerea Ordonantei ar lasa neelucidata o tema de mare actualitate in intreaga Europa. Toate tarile europene sunt preocupate, in acest moment, de impactul poluarii produse de autovehicule asupra schimbarilor climatice", a declarat ministrul Vosganian.
"Exista opinii diferite. Noi am discutat in cadrul UDMR si am propus o reducere drastica a taxei, dar am avut discutii pe tema asta si cu colegii liberali si ...vom vedea. Ministerul Mediului are mai multe variante de diminuare care trebuie discutate", a declarat Borbely inaintea sedintei de Guvern, iar informatiile sale s-au dovedit corecte: Guvernul a amanat luarea unei decizii.
Pe de alta parte, Ministerul Economiei si Finantelor a publicat deja un proiect de Ordonanta care contine formula propusa spre aprobare.
Conform declaratiilor de pana acum ale Guvernantilor, in urma discutiilor cu Comisia Europeana, Executivul ar fi trebuit sa aprobe pana la sfarsitul lunii (adica in sedinta de Guvern din 30 ianuarie, n.r.) noua varianta a taxei auto.
Adrian Ciocanea, seful Departamentului de Afaceri Europene, a declarat pentru HotNews.ro, dupa intalnirea dintre oficialii romani si cei europeni, ca "o varianta finala a actului normativ, care include aceste corectii, va fi promovata sub forma unei Ordonante de Urgenta pana la 31 ianuarie. "
Cu o saptamana in urma, reprezentantii Directoratului general pentru taxe al Comisiei Europene au declarat pentru HotNews.ro ca autoritatile romane trebuie mai intai sa implementeze noua legislatie care este compatibila cu legislatia europeana, si abia apoi este posibila inchiderea procedurii de infringement (incalcarea regulamentului european). Pe durata acestui proces, au mai spus reprezentantii CE, Bruxelles-ul nu va furniza publicului informatii pe acest subiect.
Sursa: HotNews
joi, 24 ianuarie 2008
Noile valori ale taxei auto
Ministerul Economiei si Finantelor a pus miercuri in dezbatere publica proiectul de Ordonanta de Urgenta privind noua taxa de prima inmatriculare, transmite Money Channel. Astfel, pentru o masina veche de 2-3 ani, cu o capacitate cilindrica de 1.600 de centimetri cubi, si catalizator Euro 4 va plati o taxa de 632 de euro. Pentru Euro 3, cu 4 ani vechime si 1.600 de centimetri cubi taxa ajunge insa la 1608 euro. Noua taxa auto va intra in vigoare la inceputul lunii iulie.
Noile valori ale taxei:
* Pentru autoturismele cu norma de poluare Euro 4 cu capacitate cilindrica mai mica de 1.600 centimetri cubi cmc, noul nivel al taxei va fi de 465 euro pentru o vechime de o circa luna si pana la 24 euro pentru unul cu o vechime de peste 15 ani.
* Pentru un autoturism Euro 4 cu o capacitate mai mare de 1.601 cmc, taxa va fi cuprinsa intre 776 euro, pentru un autoturism cu o vechime de o luna si 40 euro pentru unul cu o vechime mai mare de 15 ani.
* Pentru un autoturism Euro 4 cu capacitate de circa 2.500 cmc, noua taxa va fi de 1.697 euro pentru o vechime de o luna, respectiv de 85 euro pentru o vechime mai mare de 15 ani.
* Pentru autoturismele Euro 4 cu o capacitate de circa 3.000 cmc noul nivel al taxei este de 2.422 euro pentru o vechime de pana la o luna, respectiv 127 euro pentru unul mai vechi de 15 ani.
* Pentru un autoturism Euro 4 cu o capacitate cilindrica mai mare de 3.000 cmc, cu o vechime de pana la o luna, noua taxa a fi de 2.784 euro, iar pentru cele mai vechi de 15 ani, taxa va fi de 142 euro.
* Pentru un autoturism cu norma de poluare Euro 3 cu o capacitate cilindrica mai mica de 1.600 cmc noul nivel al taxei auto va fi de 1.520 euro, pentru o vechime de pana la o luna, respectiv de 80 euro pentru cele mai vechi de 15 ani.
* Pentru autoturismele cu norma de poluare Euro 2, cu o capacitate cilindrica mai mica de 1.600 cmc, taxa va ajunge la maxim 2.006 euro pentru cele cu o vechime cuprinsa intre 5 si 6 ani si la 246,4 euro la cele cu o vechime de 14-15 ani, in timp ce pentru o capacitate cuprinsa intre 1.601 si 2.000 mc taxa poate ajunge pana la 3.762 euro pentru o vechime de 5-6 ani, respectiv la 462 pentru cele de 14-15 ani.
* Pentru masinile cu o capacitate cilindrica cuprinsa intre 2.001 si 2.500 cmc, nivelul maxim al taxei va fi de 6.555 euro, pentru o vechime de 5-6 ani si de 805 euro pentru 14-15 ani, iar pentru o capacitate cuprinsa intre 2.501 si 3.000 cmc va ajunge la 9.576 euro pentru o vechime de 5-6 ani si la 1.176 euro pentru 14-15 ani.
* Pentru masinile cu norma de poluare Euro 2 cu o capacitate de peste 3.000 cmc taxa porneste de la 10.602 euro pentru o vechime de 5-6 ani si ajunge la 1.302 euro pentru 14 -15 ani.
* La masinile Euro 1 taxa ajunge la 3.009 pentru o vechime de 5-6 ani si la 369 euro pentru 14-15 ani, pentru o capacitate cilindrica mai mica de 1.600 cmc, la maxim 5.586 euro pentru o vechime de 5-6 ani si 686 euro pentru vechime de 14-15 ani.
* Pentru cele cu o capacitate cuprinsa intre 1.601 si 2.000 cmc, la 9.832 pentru masinile cu o vechime de 5-6 ani si 1.207 pentru cele cu o vechime de 14-15 ani pentru o capacitate cuprinsa intre 2.001 si 2.500 cmc si la 14.364 euro pentru masinile cu o vechime de 5-6 ani si 1.764 euro pentru o vechime de 14-15 ani si o capacitate cuprinsa intre 2.501 si 3.000 cmc.
* La masinile cu peste 3.000 cmc, taxa pleaca de la 16.074 euro pentru o vechime de 5-6 ani si ajunge la 1.974 pentru 14-15 ani.
* La masinile non euro taxa pleaca de la circa 7.296 euro pentru autoturismele cu o vechime de 5-6 ani si ajunge la 640 euro pentru o vechime mai mare de 15 ani, pentru o capacitate mai mica de 1.600 cmc si depaseste 39.330 euro pentru cele cu o capacitate mai mare de 3.000 cmc si o vechime de 5-6 ani si 3.450 pentru cele mai vechi de 15 ani.
Sursa: HotNews
Noile valori ale taxei:
* Pentru autoturismele cu norma de poluare Euro 4 cu capacitate cilindrica mai mica de 1.600 centimetri cubi cmc, noul nivel al taxei va fi de 465 euro pentru o vechime de o circa luna si pana la 24 euro pentru unul cu o vechime de peste 15 ani.
* Pentru un autoturism Euro 4 cu o capacitate mai mare de 1.601 cmc, taxa va fi cuprinsa intre 776 euro, pentru un autoturism cu o vechime de o luna si 40 euro pentru unul cu o vechime mai mare de 15 ani.
* Pentru un autoturism Euro 4 cu capacitate de circa 2.500 cmc, noua taxa va fi de 1.697 euro pentru o vechime de o luna, respectiv de 85 euro pentru o vechime mai mare de 15 ani.
* Pentru autoturismele Euro 4 cu o capacitate de circa 3.000 cmc noul nivel al taxei este de 2.422 euro pentru o vechime de pana la o luna, respectiv 127 euro pentru unul mai vechi de 15 ani.
* Pentru un autoturism Euro 4 cu o capacitate cilindrica mai mare de 3.000 cmc, cu o vechime de pana la o luna, noua taxa a fi de 2.784 euro, iar pentru cele mai vechi de 15 ani, taxa va fi de 142 euro.
* Pentru un autoturism cu norma de poluare Euro 3 cu o capacitate cilindrica mai mica de 1.600 cmc noul nivel al taxei auto va fi de 1.520 euro, pentru o vechime de pana la o luna, respectiv de 80 euro pentru cele mai vechi de 15 ani.
* Pentru autoturismele cu norma de poluare Euro 2, cu o capacitate cilindrica mai mica de 1.600 cmc, taxa va ajunge la maxim 2.006 euro pentru cele cu o vechime cuprinsa intre 5 si 6 ani si la 246,4 euro la cele cu o vechime de 14-15 ani, in timp ce pentru o capacitate cuprinsa intre 1.601 si 2.000 mc taxa poate ajunge pana la 3.762 euro pentru o vechime de 5-6 ani, respectiv la 462 pentru cele de 14-15 ani.
* Pentru masinile cu o capacitate cilindrica cuprinsa intre 2.001 si 2.500 cmc, nivelul maxim al taxei va fi de 6.555 euro, pentru o vechime de 5-6 ani si de 805 euro pentru 14-15 ani, iar pentru o capacitate cuprinsa intre 2.501 si 3.000 cmc va ajunge la 9.576 euro pentru o vechime de 5-6 ani si la 1.176 euro pentru 14-15 ani.
* Pentru masinile cu norma de poluare Euro 2 cu o capacitate de peste 3.000 cmc taxa porneste de la 10.602 euro pentru o vechime de 5-6 ani si ajunge la 1.302 euro pentru 14 -15 ani.
* La masinile Euro 1 taxa ajunge la 3.009 pentru o vechime de 5-6 ani si la 369 euro pentru 14-15 ani, pentru o capacitate cilindrica mai mica de 1.600 cmc, la maxim 5.586 euro pentru o vechime de 5-6 ani si 686 euro pentru vechime de 14-15 ani.
* Pentru cele cu o capacitate cuprinsa intre 1.601 si 2.000 cmc, la 9.832 pentru masinile cu o vechime de 5-6 ani si 1.207 pentru cele cu o vechime de 14-15 ani pentru o capacitate cuprinsa intre 2.001 si 2.500 cmc si la 14.364 euro pentru masinile cu o vechime de 5-6 ani si 1.764 euro pentru o vechime de 14-15 ani si o capacitate cuprinsa intre 2.501 si 3.000 cmc.
* La masinile cu peste 3.000 cmc, taxa pleaca de la 16.074 euro pentru o vechime de 5-6 ani si ajunge la 1.974 pentru 14-15 ani.
* La masinile non euro taxa pleaca de la circa 7.296 euro pentru autoturismele cu o vechime de 5-6 ani si ajunge la 640 euro pentru o vechime mai mare de 15 ani, pentru o capacitate mai mica de 1.600 cmc si depaseste 39.330 euro pentru cele cu o capacitate mai mare de 3.000 cmc si o vechime de 5-6 ani si 3.450 pentru cele mai vechi de 15 ani.
Sursa: HotNews
vineri, 18 ianuarie 2008
Programul rabla ar putea fi extins la 100.000 de masini anual si ar putea cuprinde si camioane
Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Autoturisme (APIA) a propus cresterea de sase ori, pana la 100.000 de unitati a numarului de masini vechi ce vor fi casate prin programul de reinnoire a parcului auto, cunoscut sub numele de programul rabla. Asociatia sustine aplicarea acestuia si pentru camioane, dupa cum a declarat vicepresedintele APIA, Brent Valmar, la Poiana Brasov.
"Am propus sa numarul de masini ce urmeaza a fi casate prin Rabla sa ajunga de la 16.500 la 100.00, si vrem sa includem in el si camioanele, pentru ca polueaza extrem de mult", a spus Valmar. El a precizat ca propunerea a fost facuta in cursul saptamanii trecute, la adunarea generala APIA, si se asteapta ca Agentia de Mediu sa dea un raspuns cat de curand, deoarece relatiile cu APIA sunt extrem de bune.
Valmar a precizat ca in mod cert anul acesta vor fi casate cel putin 32.000 de masini vechi prin intermediul acestui program, aproape dublu fata de anul precedent. Vicepresedintele APIA a spus ca daca programul va fi extins la 100.000 de unitati, problemele logistice intampinate vor fi mari, insa primeaza efectul acestui program asupra mediului.
El a adaugat ca ar vrea ca 10% din locurile programului sa fie destinate camioanelor, pentru care primele de casare ar putea fi mai mari decat la autoturisme, unde prima a fost anul trecut 3.000 de lei, iar anul acesta se vorbeste de 4.000 de lei.
La programul Rabla pot participa persoane fizice care detin automobile mai vechi de 12 ani, in stare de functionare, si primesc prima de casare ca avans pentru achizitionarea unui autoturism nou.
Sursa: Hotnews
"Am propus sa numarul de masini ce urmeaza a fi casate prin Rabla sa ajunga de la 16.500 la 100.00, si vrem sa includem in el si camioanele, pentru ca polueaza extrem de mult", a spus Valmar. El a precizat ca propunerea a fost facuta in cursul saptamanii trecute, la adunarea generala APIA, si se asteapta ca Agentia de Mediu sa dea un raspuns cat de curand, deoarece relatiile cu APIA sunt extrem de bune.
Valmar a precizat ca in mod cert anul acesta vor fi casate cel putin 32.000 de masini vechi prin intermediul acestui program, aproape dublu fata de anul precedent. Vicepresedintele APIA a spus ca daca programul va fi extins la 100.000 de unitati, problemele logistice intampinate vor fi mari, insa primeaza efectul acestui program asupra mediului.
El a adaugat ca ar vrea ca 10% din locurile programului sa fie destinate camioanelor, pentru care primele de casare ar putea fi mai mari decat la autoturisme, unde prima a fost anul trecut 3.000 de lei, iar anul acesta se vorbeste de 4.000 de lei.
La programul Rabla pot participa persoane fizice care detin automobile mai vechi de 12 ani, in stare de functionare, si primesc prima de casare ca avans pentru achizitionarea unui autoturism nou.
Sursa: Hotnews
luni, 14 ianuarie 2008
Noile coduri CAEN pentru firme
De la 01.01.2008 intra in vigoare noile coduri CAEN, publicate in M.O. in cursul anului 2007, fara explicatii ale activitatilor. Este doar o lista in care activitatile renumerotate nu corespund 1:1 cu vechile activitati. De la 1 ianuarie 2008, activitatile din economia nationala vor fi clasificate dupa o structura noua, conform standardelor UE. Noul sistem de codificare va fi valabil in spatiul UE, iar firmele românesti vor putea sa participe la orice licitatie europeana.
Potrivit INS, in aceasta versiune a CAEN se vor gasi patru noi sectiuni, 26 de diviziuni, 48 de grupe si 101 clase in plus fata de versiunea actuala. Aceasta inseamna ca noua codificare este mult mai detaliata si permite ca datele si rapoartele statistice sa aiba o acuratete mult mai mare.
Exista insa sanctiuni care pot ajunge pana la valoarea de 3000 RON. Ceea ce trebuie sa faceti pentru a intra in legalitate este de a modifica actul contitutiv cu noile coduri CAEN. Certificatele de inregistrare ale firmelor se vor preschimba numai in masura in care activitatile principale continute de acestea sunt modificate in noua clasificare.
Sursa: SmartFinancial
Potrivit INS, in aceasta versiune a CAEN se vor gasi patru noi sectiuni, 26 de diviziuni, 48 de grupe si 101 clase in plus fata de versiunea actuala. Aceasta inseamna ca noua codificare este mult mai detaliata si permite ca datele si rapoartele statistice sa aiba o acuratete mult mai mare.
Exista insa sanctiuni care pot ajunge pana la valoarea de 3000 RON. Ceea ce trebuie sa faceti pentru a intra in legalitate este de a modifica actul contitutiv cu noile coduri CAEN. Certificatele de inregistrare ale firmelor se vor preschimba numai in masura in care activitatile principale continute de acestea sunt modificate in noua clasificare.
Sursa: SmartFinancial
miercuri, 9 ianuarie 2008
Guvernul aproba miercuri noua taxa auto: pana la 90 la suta reducere pentru rable
Guvernul va aproba miercuri un memorandum referitor la noua taxa auto pentru masinile second-hand, sustin surse din Executiv. Proiectul prevede in esenta reducerea taxei in functie de vechimea masinii. Astfel, pentru masinile noi, taxa auto se va reduce cu doar cateva procente iar pentru cele cu vechime de 20 de ani, taxa scade cu 90%. Potrivit surselor citate, astazi la Guvern a avut loc o ultima discutie cu organizatiiile patronale, urmand ca propunerea finala sa fie trimisa la Bruxelles. Comisia Europeana a declansat in martie 2007 procedurile actionarii statului roman in justitie din cauza taxei auto.
Pentru o masina cu vechime cuprinsa intre 1 si 3 luni, taxa in vigoare ar urma scada doar cu 3%. Pentru un autovehicul cu vechima curpinsa intre 9 luni si 1 ani, reducerea ar fi de 10% iar pentru o masina cu vechime cuprinsa intre 1 si 2 ani taxa scade cu 15%. Acestea ar fi cateva din propunerile Guvernului. Datele publicate de Informatia de Cluj, confirmate de surse din Guvern, ar urma sa fie aprobate maine dar datele finale ar putea suferi unele modificari.
In acest moment, taxa auto se calculeaza in functie de vechimea masinii si de capacitatea cilindrica. Taxa creste cu cat o masina este mai veche si are o capacitate cilindirca mai mare. Astfel, pentru o masina de 6 ani cu o capacitate cilindrica de 1.600 cmc, taxa ajunge undeva la 3000 de euro. La o vechime de peste 6 ani, noile reguli prevad o reducere de 41%. Prin urmare, in situatia de mai sus, taxa se va reduce si va ajunge la aproximativ 1800 de euro.
Vosganian: “Mi se pare corect asa”
Ministrul finantelor, Varujan Vosganian, anuntase inca din luna decembrie, intr-un interviu HotNews.ro-BBC, principiul dupa care se va calcula noua taxa auto: “viziunea pe care am propus-o si pe care primul ministru a acceptat-o, si fiindca e vorba de o taxa care se plateste o singura data, este aceea de a se plati functie de capacitatea de poluare a masinii pe durata sa de viata. Propunerea pe care am facut-o se refera la faptul ca o masina, cu cat ii scade valoarea de piata, la aceeasi cilindri, la aceeasi marca, ii scade si valoarea taxei. Deci mie mi se pare corect asa, nu stiu de ce Camera Deputatilor in 2006 a dat o alta formulare, dar mie mi se pare corect ca taxa sa fie in corelare cu valoarea masinii si atunci cred ca aceasta tema se va absorbi.”
Comisia Europeana a declansat in martie 2007 procedurile legale impotriva Romaniei din cauza taxei de prima inmatriculare a autovehiculelor. Taxa intrase în vigoare la 1 ianuarie 2007. Intre timp, a fost declansata a doua etapa a procedurii de “infringement”. Este faza premergatoare actionarii Romaniei la Curtea Europeană de Justitie. Dupa mai bine de jumatate de an de corespondenta si consultari, Bruxelles-ul “s-a saturat de amanarile oficialilor romani”, dupa cum au declarat pentru HotNews.ro surse comunitare.
Sursa: Hotnews.ro
Pentru o masina cu vechime cuprinsa intre 1 si 3 luni, taxa in vigoare ar urma scada doar cu 3%. Pentru un autovehicul cu vechima curpinsa intre 9 luni si 1 ani, reducerea ar fi de 10% iar pentru o masina cu vechime cuprinsa intre 1 si 2 ani taxa scade cu 15%. Acestea ar fi cateva din propunerile Guvernului. Datele publicate de Informatia de Cluj, confirmate de surse din Guvern, ar urma sa fie aprobate maine dar datele finale ar putea suferi unele modificari.
In acest moment, taxa auto se calculeaza in functie de vechimea masinii si de capacitatea cilindrica. Taxa creste cu cat o masina este mai veche si are o capacitate cilindirca mai mare. Astfel, pentru o masina de 6 ani cu o capacitate cilindrica de 1.600 cmc, taxa ajunge undeva la 3000 de euro. La o vechime de peste 6 ani, noile reguli prevad o reducere de 41%. Prin urmare, in situatia de mai sus, taxa se va reduce si va ajunge la aproximativ 1800 de euro.
Vosganian: “Mi se pare corect asa”
Ministrul finantelor, Varujan Vosganian, anuntase inca din luna decembrie, intr-un interviu HotNews.ro-BBC, principiul dupa care se va calcula noua taxa auto: “viziunea pe care am propus-o si pe care primul ministru a acceptat-o, si fiindca e vorba de o taxa care se plateste o singura data, este aceea de a se plati functie de capacitatea de poluare a masinii pe durata sa de viata. Propunerea pe care am facut-o se refera la faptul ca o masina, cu cat ii scade valoarea de piata, la aceeasi cilindri, la aceeasi marca, ii scade si valoarea taxei. Deci mie mi se pare corect asa, nu stiu de ce Camera Deputatilor in 2006 a dat o alta formulare, dar mie mi se pare corect ca taxa sa fie in corelare cu valoarea masinii si atunci cred ca aceasta tema se va absorbi.”
Comisia Europeana a declansat in martie 2007 procedurile legale impotriva Romaniei din cauza taxei de prima inmatriculare a autovehiculelor. Taxa intrase în vigoare la 1 ianuarie 2007. Intre timp, a fost declansata a doua etapa a procedurii de “infringement”. Este faza premergatoare actionarii Romaniei la Curtea Europeană de Justitie. Dupa mai bine de jumatate de an de corespondenta si consultari, Bruxelles-ul “s-a saturat de amanarile oficialilor romani”, dupa cum au declarat pentru HotNews.ro surse comunitare.
Sursa: Hotnews.ro
miercuri, 12 decembrie 2007
Tariful rovinietei va CRESTE cu pana la 77%
Ministerul Transporturilor a publicat un proiect de Ordonanta de Urgenta a Guvernului pentru modificarea OG 15/2002 privind introducerea tarifului de utilizare a retelei de drumuri nationale din Romania in cadrul caruia nu se mai face referire la gradul de poluare al vehiculelor. Tarifele sunt prin urmare unificate pentru fiecare categorie de vehicul in parte, fara a mai exista diferentierile din prezent in functie de standardul de depoluare Euro in care se incadreaza vehiculul. Unificarea tarifelor ii dezavantajeaza cel mai mult pe proprietarii de vehicule Euro 4, Euro 3 si Euro 2, care vor avea de achitat tarife cu pana la 77% mai mari decat in prezent.
Sursa: rbtransport.ro
Sursa: rbtransport.ro
sâmbătă, 8 decembrie 2007
UE impune Romaniei: " 2 luni si taxa dispare "
Dupa refuzul noii metode de calcul trimisa de statul roman catre Comisia Europeana, aceasta a trecuta la a doua etapa a procedurii de infrangement impotriva Romaniei problema legata de taxa de prima inmatriculare. CE pune la dispozitie un ultimatum de 2 luni pentru a se conforma celorlalte state membre Uniunii Europene cu modul de taxare a acestui tip de taxa, in caz contrar se va inainta o plangere la Curtea Europeana de Justitie.
"Avem o perioada de doua luni pentru ca, impreuna cu oficialii europeni, sa fie analizate si discutate toate aspectele asa incat sa ajungem la o pozitie de comun acord", a specificat purtatorul de cuvant al Guvernului, Camelia Spataru.
Guvernul Romaniei aminteste ca taxa de prima inmatriculare reprezinta un instrument de protectie a mediului in acord cu reglementarile de limitare a emisiilor de dioxid de carbon.
"Avem o perioada de doua luni pentru ca, impreuna cu oficialii europeni, sa fie analizate si discutate toate aspectele asa incat sa ajungem la o pozitie de comun acord", a specificat purtatorul de cuvant al Guvernului, Camelia Spataru.
Guvernul Romaniei aminteste ca taxa de prima inmatriculare reprezinta un instrument de protectie a mediului in acord cu reglementarile de limitare a emisiilor de dioxid de carbon.
miercuri, 5 decembrie 2007
TAXA AUTO DE PRIMA INMATRICULARE RAMANE, SE SCHIMBA UNELE DETALII TEHNICE
Taxa auto de prima înmatriculare nu va fi eliminata, urmând sa fie modificate doar anumite aspecte tehnice, în conformitate cu exigentele Comisiei Europene, a declarat, marti, primul-ministru Calin Popescu-Tariceanu. Acesta a subliniat ca aceste schimbari vizeaza doar corelarea valorii în vama a automobilului cu valoarea lui reziduala, iar taxa ramâne un instrument important de reducere a poluarii.
„Nu se pune problema reducerii sau eliminarii, ceea ce se pune problema este ca, pe baza observatiilor facute de Comisie, suntem într-un proces de discutii si probabil ca anumite aspecte vor fi modificate. Aceste aspecte sunt de ordin pur tehnic si se refera la valoarea în vama a vehiculelor, la care nu se poate aplica o taxa mai mare decât valoarea lor reziduala. Taxa ramâne în vigoare si este destinata protectiei mediului si când spun mediul înteleg nu doar natura, ci si oamenii”, a declarat Tariceanu.
El a aratat ca, daca anumite prevederi sunt considerate de Comisia Europeana neconforme cu legislatia europeana, ministrul Varujan Vosganian are mandat sa discute la Bruxelles si ulterior Guvernul va veni cu propuneri care sa elimine aceste „asa-zise neconcordante”.
Sursa: Rompres
Vosganian anunta introducerea unor proceduri de contestare a taxei de prima inmatriculare
Ministrul finantelor si economiei, Varujan Vosganian, a declarat ca modificarile la taxa auto vor viza redefinirea notiunii de masina noua, corelarea intre nivelul taxei si valoarea de piata a masinii si introducerea unor proceduri de contestare pentru persoanele care se simt nedreptatite.
Vosganian a avut, marti, la Bruxelles, o intalnire cu Laszlo Kovacs, comisarul european pe probleme de fiscalitate, partea romana, reprezentata de ministrul Economiei si Finantelor, ocazie cu care a prezentat punctul de vedere al Guvernului, potrivit unui comunicat al Ministerului Finantelor si Economiei.
"Guvernul Romaniei isi exprima toata disponibilitatea de a colabora cu reprezentantii Comisiei in vederea solutionarii acestei situatii si evitarii unui proces la Curtea Europeana. Ma bucur ca, prin pozitia sa de astazi (marti, n.r.), comisarul european a confirmat aceeasi atitudine si de partea Comisiei Europene”, a declarat Varujan Vosganian.
Potrivit comunicatului de presa, ministrul finantelor a afirmat ca Romania va relua, de saptamana viitoare, discutiile tehnice legate de modalitatea de aplicare care trebuie sa fie concordanta atat cu obiectivul de protectie a mediului, cat si cu reglementarile comisiei in materie de taxare si impozitare.
"Pot sa afirm ca proiectul de modificare va fi asumat de Guvern sub forma de ordonanta de urgenta si va cuprinde o serie de mentiuni de ordin tehnic. Ma refer aici la o mai buna corespondenta intre nivelul taxei si valoarea de piata a masinii, la redefinirea termenului de masina noua si la introducerea unor proceduri de contestare pentru persoanele care se simt nedreptatite”, a spus Vosganian.
Sursa: NewsIN
„Nu se pune problema reducerii sau eliminarii, ceea ce se pune problema este ca, pe baza observatiilor facute de Comisie, suntem într-un proces de discutii si probabil ca anumite aspecte vor fi modificate. Aceste aspecte sunt de ordin pur tehnic si se refera la valoarea în vama a vehiculelor, la care nu se poate aplica o taxa mai mare decât valoarea lor reziduala. Taxa ramâne în vigoare si este destinata protectiei mediului si când spun mediul înteleg nu doar natura, ci si oamenii”, a declarat Tariceanu.
El a aratat ca, daca anumite prevederi sunt considerate de Comisia Europeana neconforme cu legislatia europeana, ministrul Varujan Vosganian are mandat sa discute la Bruxelles si ulterior Guvernul va veni cu propuneri care sa elimine aceste „asa-zise neconcordante”.
Sursa: Rompres
Vosganian anunta introducerea unor proceduri de contestare a taxei de prima inmatriculare
Ministrul finantelor si economiei, Varujan Vosganian, a declarat ca modificarile la taxa auto vor viza redefinirea notiunii de masina noua, corelarea intre nivelul taxei si valoarea de piata a masinii si introducerea unor proceduri de contestare pentru persoanele care se simt nedreptatite.
Vosganian a avut, marti, la Bruxelles, o intalnire cu Laszlo Kovacs, comisarul european pe probleme de fiscalitate, partea romana, reprezentata de ministrul Economiei si Finantelor, ocazie cu care a prezentat punctul de vedere al Guvernului, potrivit unui comunicat al Ministerului Finantelor si Economiei.
"Guvernul Romaniei isi exprima toata disponibilitatea de a colabora cu reprezentantii Comisiei in vederea solutionarii acestei situatii si evitarii unui proces la Curtea Europeana. Ma bucur ca, prin pozitia sa de astazi (marti, n.r.), comisarul european a confirmat aceeasi atitudine si de partea Comisiei Europene”, a declarat Varujan Vosganian.
Potrivit comunicatului de presa, ministrul finantelor a afirmat ca Romania va relua, de saptamana viitoare, discutiile tehnice legate de modalitatea de aplicare care trebuie sa fie concordanta atat cu obiectivul de protectie a mediului, cat si cu reglementarile comisiei in materie de taxare si impozitare.
"Pot sa afirm ca proiectul de modificare va fi asumat de Guvern sub forma de ordonanta de urgenta si va cuprinde o serie de mentiuni de ordin tehnic. Ma refer aici la o mai buna corespondenta intre nivelul taxei si valoarea de piata a masinii, la redefinirea termenului de masina noua si la introducerea unor proceduri de contestare pentru persoanele care se simt nedreptatite”, a spus Vosganian.
Sursa: NewsIN
Abonați-vă la:
Postări (Atom)