marți, 20 iulie 2010

Precizari la amenzile de roviniete

1. Fapta de a circula fara a detine rovinieta valabila constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda.
2. Pe lânga amenda contraventionala, contravenientul are obligatia de a achita si un tarif de despagubire,
stabilit în functie de tipul vehiculului folosit.
3. Achizitionarea unei roviniete ulterior constatarii contraventiei nu îl exonereaza pe contravenient de
obligatia de a plati tariful de despagubire.
4. O data cu aplicarea amenzii contraventionale, utilizatorilor români li se retine certificatul de
înmatriculare al vehiculului, pâna la prezentarea dovezii de achitare a tarifului de despagubire.
5. Prevederile de la punctul 4 se aplica în mod corespunzator si conducatorilor vehiculelor înmatriculate
în alte state.
6. Certificatul de înmatriculare este restituit contravenientului doar daca acesta prezinta dovada achitarii
tarifului de despagubire prevazut în procesul verbal de constatare a contraventiei.
7. În cazul în care procesele verbale de constatare a contraventiei au fost întocmite fara a mentiona
conturile în care se va face plata tarifului de despagubire, se vor utiliza conturile mentionate în tabelul de
mai jos.
8. Contravenientul trebuie sa transmita, de îndata, o copie de pe documentul care atesta achitarea tarifului
de despagubire, precum si de pe documentul care dovedeste plata amenzii contraventionale, organului din
care face parte agentul constatator care a aplicat sanctiunea.

marți, 13 iulie 2010

Introducerea rovinietei electronice ar putea fi amanata la 1 octombrie


Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) anuntase initial introducerea rovinietei electronice la 1 august. CNADNR a selectat, la sfarsitul lunii decembrie 2009, consortiul Novensys Corporation/UTI Systems pentru a livra sistemul, valoarea contractului fiind de 35,96 milioane de lei, fara TVA, relateaza Mediafax.

Licitatia a fost contestata, astfel ca CNADNR a incheiat contractul cu asociatia castigatoare in iunie 2010.

"Avand in vedere complexitatea sistemului care va trebui livrat de castigatorul licitatiei, acesta nu poate fi realizat intr-un termen atat de scurt incat la data de 1 august 2010 sa fie functional. In aceste conditii, este necesara prorogarea termenului de achitare a tarifului de utilizare prin intermediul SIEGMCR si, implicit, a celorlalte activitati care deriva din utilizarea sistemului de la 1 august 2010 la 1 octombrie 2010, data la care sistemul va fi functional", se arata intr-un proiect de ordonanta de urgenta, elaborat de MTI.

Odata cu implementarea sistemului electronic de emitere si control al taxei de drum, trebuia sa intre in vigoare si rovinieta cu termen de valabilitate de 90 de zile, insa si aceasta a fost amanata pentru 1 octombrie.

Dupa introducerea rovinietei electronice, soferii fara documentele care atesta plata acesteia, trebuie sa achite CNADNR despagubiri in functie de tipul vehiculului, respectiv intre 28 si 1.210 euro, si amenzi cuprinse intre 250 si 4.500 de lei.

Sumele provenite din despagubiri vor fi venituri extra bugetare ale CNADNR si vor reprezinta o suma egala cu tariful pe un an, in functie de tipul vehiculului folosit fara a detine rovinieta valabila.

Odata cu aplicarea amenzii contraventionale, soferilor li se va retine certificatul de inmatriculare a vehiculului pana la prezentarea dovezii de achitare a rovinietei.
Sursa: DailyBusiness.ro

duminică, 4 iulie 2010

Amenzi noi la roviniete - comunicat

C.N.A.D.N.R. S.A. anunta utilizatorii retelei de drumuri nationale din România ca în data de 30 ianuarie 2010 a fost publicat, în Monitorul Oficial nr. 70, Ordonanta nr. 8 din 29 ianuarie 2010 pentru modificarea si completarea OG nr.15/2002 privind aplicarea tarifului de utilizare si a tarifului de trecere pe reteaua de drumuri nationale din România, cu modificarile si completarile ulterioare.

In vederea informarii corecte a utilizatorilor cu privire la modul de aplicare al sanctiunilor contracventionale prevazute de acest act normativ, comunicam urmatoarele:


1. Fapta de a circula fara a detine rovinieta valabila constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda.
2. Pe lânga amenda contraventionala, contravenientul are obligatia de a achita si un tarif de despagubire,
stabilit în functie de tipul vehiculului folosit.
3. Achizitionarea unei roviniete ulterior constatarii contraventiei nu îl exonereaza pe contravenient de
obligatia de a plati tariful de despagubire.
4. O data cu aplicarea amenzii contraventionale, utilizatorilor români li se retine certificatul de
înmatriculare al vehiculului, pâna la prezentarea dovezii de achitare a tarifului de despagubire.
5. Prevederile de la punctul 4 se aplica în mod corespunzator si conducatorilor vehiculelor înmatriculate
în alte state.
6. Certificatul de înmatriculare este restituit contravenientului doar daca acesta prezinta dovada achitarii
tarifului de despagubire prevazut în procesul verbal de constatare a contraventiei.
7. În cazul în care procesele verbale de constatare a contraventiei au fost întocmite fara a mentiona
conturile în care se va face plata tarifului de despagubire, se vor utiliza conturile mentionate în tabelul de
mai jos.
8. Contravenientul trebuie sa transmita, de îndata, o copie de pe documentul care atesta achitarea tarifului
de despagubire, precum si de pe documentul care dovedeste plata amenzii contraventionale, organului din
care face parte agentul constatator care a aplicat sanctiunea.

C.N.A.D.N.R. S.A. - COMUNICAT DE PRESA

vineri, 11 iunie 2010

Viniete Ungaria

Vinietele de Ungaria - taxa de utilizare a drumurilor publice si autostrazilor se aplica diferentiat pe categorii de autovehicule. Autoturismele si autovehiculele cu tonajul de pana in 3,5 platesc doar pentru folosirea autostrazilor. Celelalte categorii platesc si pentru anumite portiuni de drum stabilite de catre autoritati. Mai jos este harta:

joi, 27 mai 2010

Infrastructura rutiera proasta

Din cauza infrastructurii rutiere de cea mai slaba calitate, firmele de transport international din Turcia au inceput sa foloseasca o ruta alternativa, tocmai pentru a evita intarzierile mari si distrugerea autovehiculelor pe drumurile din Romania. La bulgari e autostrada. La unguri la fel. Din Ungaria in tot restul Europei ... sunt de asemenea autostrazi.


Uite asa se pierd banii in tara asta....

sâmbătă, 22 mai 2010

Greva generala pe 31 mai: Scoli inchise, transport public si administratie publica blocate

Ziua de 31 mai în Romania, zi în care zeci de mii de bugetari vor declansa greva generala pe termen nelimitat. Bugetarii sunt nemultumiti de masurile de austeritate impuse de Guvern în urma memorandumului cu FMI. Sindicalistii au anunţat că greva generala ar putea fi urmata de greve succesive in mai multe domenii.

Toţi profesorii din ţară vor intra în grevă generală pe 31 mai, au anunţat sindicatele din educaţie. Până atunci au ales o altă metodă de protest: nu mai trec notele elevilor în catalog. Mai mult, cadrele didactice spun că dacă Guvernul nu le va asculta doleanţele vor boicota examenele naţionale din acest an.

Profesorii sunt nemulţumiţi de prevederile Legii Educaţiei şi de finanţarea învăţământului, dar şi de măsurile de reducere a salariilor propuse de autorităţi, care ar urma să fie aplicate din 1 iunie.
Funcţionarii din administraţia publică se alătură şi ei profesorilor. 50.000 de funcţionari afiliaţi Federaţiei Naţionale a Sindicatelor din Administraţie vor intra în grevă generală pe 31 mai. Motivele acestor acţiuni de protest sunt "reducerea drastică a veniturilor salariaţilor din administraţia publică locală şi iminentele disponibilizări anunţate de către reprezentanţii Guvernului României". "În aceste condiţii nu mai avem nimic de pierdut!", au arătat reprezentanţii FNSA.

Şi angajaţii din sănătate intră în grevă generală pe 31 mai. Nemulţumirile sunt aceleaşi: reducerea cu 25% a salariilor, dar şi posibilele disponibilizări din sistem. "O Românie în grevă. Ce să facem dacă aceasta este situaţia?", a mai spus Petcu.

Angajaţii CFR vor opri toate trenurile pe 31 mai. Preşedintele Confederaţiei Meridian, Ion Popescu, a anunţat că şi CFR-iştii vor intra în grevă generală, nemulţumiţi de scăderea cu 25% a salariilor.

Şi angajaţii de la metrou ar putea intra în grevă pe 31 mai, între orele 04.00-16.00, în semn de solidaritate cu angajaţii de la stat, a declarat, vineri, vicepreşedintele Uniunii Sindicatelor Libere Metrou, Florian Crişu.

"Am dat drumul la tabel, pentru a strânge semnături de la sindicalişti. Miercuri vom avea centralizatorul, dar cel mai sigur va fi o grevă de solidaritate pe 31 mai. Conform legii, suntem obligaţi să asigurăm o treime din transport. Prin urmare, în 31 mai nu vom putea opri în totalitate transportul de la metrou, fiind nevoiţi să operăm de la ora 16.00, în condiţii normale", a declarat Florian Crişu.

Lor li se alătură şi angajaţii RATB. "Dacă ordonanţa prin care guvernul va institui măsurile de austeritate ne va afecta în mod direct, vom face grevă generală, alături de colegii de la Metrorex şi CFR. Dacă nu, ne vom solidariza oricum, însă există posibilitatea de a asigura un număr de vehicule pe traseu în ziua protestului sau de a face grevă doar pentru câteva ore", a explicat liderul sindical Vasile Petrariu.

De asemenea, Federaţia Operatorilor Români de Transport (FORT) a anunţat vineri că şi activitatea în autogări va fi oprită, iar toate microbuzele ce efectuează curse judeţene şi interjudeţene nu vor opera pe trasee. Măsura de oprire a transportului de persoane, la nivel naţional, nu va putea fi suspendată decât după ce solicitarile transportatorilor vor fi rezolvate, au mai spus reprezentanţii FORT.

Sindicaliştii: Vom face un lanţ uman şi vom bloca intrările în Parlament

Preşedintele CNSLR Frăţia, Marius Petcu a spus joi, după întâlnirea cu premierul Emil Boc şi miniştrii Muncii şi Finanţelor, că sindicaliştii intenţionează să facă un lanţ uman în jurul Parlamentului şi să blocheze intrările, în ziua în care va fi supusă votului scrisoarea către FMI. În plus, greva generală din 31 mai ar putea continua cu greve succesive în mai multe domenii.

Pe lângă greva generală anunţată, sindicaliştii vor începe demersurile de lobby pentru ca scrisoarea FMI să nu treacă de Parlament.

"Vineri vom da directivă ca să se înceapă demersurile de lobby pe lângă parlamentari, legate de faptul ca, în Parlament, scrisoarea de intenţie să fie respinsă deoarece măsurile propuse de Guvern sunt crude şi inacceptabile pentru populaţie", a declarat liderul Cartel Alfa, Bogdan Hossu.

Sursa: Realitatea . net

marți, 6 aprilie 2010

CUMPARA VINIETE UNGARIA ACUM SI DIN ROMANIA

Incepand cu data de 06 Aprilie 2010 societatea noastra este autorizata sa emita pe langa traditionalele roviniete si viniete de Ungaria. Acestea se emit electronic si daca le achitati prin intermediul societatii noastre beneficiate de urmatoarele avantaje:


* COMODITATE SI RAPIDITATE: Procedura de comanda este foarte simpla (din fata calculatorului / telefonului / faxului) – dumneavoastra primind prin email / fax sau SMS in maxim 5 minute de la plasarea comenzii, toate datele necesare (Factura, cod unic de identificare al vinietei etc.);
* TIMP ECONOMISIT: Nu mai trebuie sa va deplasati la banca sa scoateti numerar si sa distribuiti banii soferilor (ei vor avea cu o grija mai putin, nu vor avea responsabilitatea banilor, nu o sa mai trebuiasca sa se opreasca din drum pentru a achizitiona vinieta si spun adio cozilor de la ghisee);
* SIGURANTA SI TRANSPARENTA: Stiti din timp cu exactitate costurile totale pe care le aveti cu vinietele, nu mai exista ratele mari de schimb valutar;
* SERVICIU 24 DIN 24: - Va punem la dispozitie un serviciu prin care la orice ora dumneavoastra sau soferii dumneavoastra pot comanda vinietele avand in maxim 5 minute pe email, fax sau prin SMS codul unic de identificare al vinietei si toate datele necesare unui eventual control;
* AVANTAJE CONTABILE: Se poate semna un contract de colaborare, facturile sunt in RON (fiind mai usor de trecut la cheltuieli), iar TVA-ul pentru serviciul de emitere electronica se deduce in totalitate; Planificare atenta a cheltuielilor legate de viniete;
* AVIZAREA EXPIRARILOR: Nu veti mai ramane niciodata descoperit, veti fi anuntati din timp cand urmeaza sa va expire vinietele;
* CONSULTANTA / ASISTENTA NON STOP: Orice nelamuriri sau intrebari ati avea in materie de viniete puteti sa ne contactati la orice ora.


Pentru orice nelamuriri sau intrebari nu ezitati sa ne contactati.
Detalii gasiti si pe site-ul: http://vinieteungaria.evignette.com

miercuri, 31 martie 2010

Cumpara viniete Ungaria online din Romania – incepand cu 6 aprilie!

Incepand cu data de 06 Aprilie 2010, vinietele de Ungaria vor putea fi cumparate online de la adresa Viniete Ungaria sau direct pe portalul dedicat www.evignette.com.

Cu o experienta remarcabila in domeniu, Scala Assistance introduce pentru clientii sai – alaturi de posibilitatea de cumparare a rovinietelor – posibilitatea de achitare online a vinietelor de Ungaria.

http://vinieteungaria.evignette.com este singurul site web din Romania autorizat de catre Autopallya (Compania Nationala a Drumurilor si Autostrazilor din Ungaria).

Pentru parcurile auto – conditii exceptionale!

http://vinieteungaria.evignette.com

Serviciile furnizate de site-ul http://vinieteungaria.evignette.com sunt asigurate de SCALA ASSISTANCE SRL.

TEL./FAX: 0264.593.707
TEL./FAX: 0364.115.646
TEL.: 0732.773.773
TEL.: 0372.758.380

joi, 4 februarie 2010

Modificare legislatie rovinieta

OG 8/2010 pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 15/2002 privind aplicarea tarifului de utilizare si a tarifului de trecere pe reteaua de drumuri nationale din Romania.
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 70 din 30 ianuarie 2010

Art. I
Ordonanta Guvernului nr. 15/2002 privind aplicarea tarifului de utilizare si a tarifului de trecere pe reteaua de drumuri nationale din Romania, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 82 din 1 februarie 2002, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 424/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. La articolul 1 alineatul (1), literele b) si j) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"b) utilizatori persoanele fizice sau juridice inscrise in certificatul de inmatriculare, care au in proprietate sau care, dupa caz, pot folosi in baza unui drept legal vehicule inmatriculate in Romania, denumite in continuare utilizatori romani, respectiv persoanele fizice ori juridice inscrise in certificatul de inmatriculare, care au in proprietate sau care, dupa caz, pot folosi in baza unui drept legal vehicule inmatriculate in alte state, denumite in continuare utilizatori straini;
..................................................................................................
j) rovinieta documentul sau inregistrarea in format electronic care atesta achitarea tarifului de utilizare a retelei de drumuri nationale din Romania. Modelul, forma, continutul, modul, conditiile si mijloacele de eliberare ale rovinietei se stabilesc prin normele metodologice aprobate prin ordin al ministrului transporturilor si infrastructurii;".

2. La articolul 1 alineatul (1), dupa litera m) se introduce o noua litera, litera n), cu urmatorul cuprins:
"n) sistem informatic de emitere, gestiune, monitorizare si control al rovinietei sistemul informatic ce permite achitarea tarifului de utilizare prin mijloace informatice, gestiunea datelor privind vehiculele cu drept de utilizare, monitorizarea si controlul achitarii tarifului de utilizare, denumit in continuare SIEGMCR."

3. La articolul 1 alineatul (1^1), litera a) se abroga.

4. La articolul 1 alineatul (1^1), litera b) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"b) rovinieta matca-cupon, aplicata in partea stanga jos a parbrizului vehiculului, a carei perioada de valabilitate cuprinde ziua in care se efectueaza verificarea care asigura, prin tarifele platite, dreptul de utilizare a retelei de drumuri nationale din Romania, avand inscris numarul de inmatriculare al vehiculului. In cazul deteriorarii rovinietei matca-cupon, dovada achitarii tarifului de utilizare se face astfel:
(i) pentru utilizatorii persoane fizice - documentul care atesta plata integrala a tarifului de utilizare, in original sau in copie legalizata;
(ii) pentru utilizatorii persoane juridice - documentul care atesta plata integrala a tarifului de utilizare, in original sau o copie a acestuia stampilata si semnata in original de catre conducatorul unitatii, cu inscrisul "Conform cu originalul".

5. La articolul 1 alineatul (1^1), dupa litera b) se introduce o noua litera, litera c), cu urmatorul cuprins:
"c) rovinieta electronica ce atesta existenta in baza de date a SIEGMCR, denumita in continuare baza de date, a informatiilor privind achitarea corespunzatoare a tarifului de utilizare pentru vehiculul in cauza, a carei perioada de valabilitate cuprinde ziua in care se efectueaza verificarea."

6. Dupa alineatul (3) al articolului 1 se introduce un nou alineat, alineatul (3^1), cu urmatorul cuprins:
"(3^1) Incepand cu data de 1 august 2010 nu vor mai fi eliberate roviniete matca-cupon, tariful de utilizare fiind achitat numai prin intermediul SIEGMCR."

7. La articolul 1, alineatul (7) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(7) Tariful de utilizare este structurat in functie de durata de utilizare a retelei de drumuri nationale din Romania, astfel: o zi, 7 zile, 30 de zile, 90 de zile, 12 luni. Durata de utilizare cuprinde durata de parcurs, precum si durata de stationare."

8. La articolul 1, alineatul (10) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(10) In cazul schimbarii utilizatorului vehiculului, rovinieta isi mentine valabilitatea."

9. La articolul 1, dupa alineatul (11) se introduce un nou alineat, alineatul (12), cu urmatorul cuprins:
"(12) Incepand cu data de 1 august 2010, in cazul schimbarii numarului de inmatriculare al vehiculului, rovinieta isi mentine valabilitatea numai in conditiile in care utilizatorul informeaza in scris Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania S.A. cu privire la schimbarea numarului de inmatriculare, in vederea operarii modificarii in baza de date. Documentele necesare si conditiile de efectuare a modificarii, precum si tarifele aferente se stabilesc prin norme metodologice aprobate prin ordin al ministrului transporturilor si infrastructurii."

10. Articolul 3 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 3
(1) Sunt exceptate de la plata tarifului de utilizare vehiculele:
a) detinute in proprietate sau, dupa caz, folosite in baza unui drept legal, conform datelor inscrise in certificatul de inmatriculare, de:
(i) unitatile Ministerului Apararii Nationale;
(ii) unitatile Ministerului Administratiei si Internelor;
(iii) serviciile de ambulanta;
(iv) serviciile publice comunitare pentru situatii de urgenta, reglementate prin Ordonanta Guvernului nr. 88/2001 privind infiintarea, organizarea si functionarea serviciilor publice comunitare pentru situatii de urgenta, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 363/2002, cu modificarile si completarile ulterioare;
(v) Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania S.A.;
b) folosite exclusiv in transportul public local de persoane prin servicii regulate pe raza teritorial-administrativa a unei localitati;
c) istorice.
(2) Incepand cu data de 1 august 2010, vehiculele prevazute la alin. (1) sunt exceptate de la plata tarifului de utilizare numai daca sunt inregistrate ca vehicule exceptate in baza de date.
(3) Obligatia de a solicita inscrierea/eliminarea vehiculelor prevazute la alin. (1) in/din baza de date revine utilizatorilor acestora.
(4) Documentele necesare si conditiile de inscriere a vehiculelor prevazute la alin. (1) in/din baza de date se stabilesc prin norme metodologice aprobate prin ordin al ministrului transporturilor si infrastructurii."

11. Articolul 7 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 7
Responsabilitatea achitarii tarifului de utilizare si a detinerii rovinietei valabile, precum si a achitarii tarifului de trecere sau a tarifului de concesiune revine in exclusivitate utilizatorilor romani, iar in cazul utilizatorilor straini, aceasta revine in exclusivitate conducatorului auto al vehiculului."

12. La articolul 8, alineatul (3) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(3) Contravenientul are obligatia de a achita, pe langa amenda contraventionala, cu titlu de tarif de despagubire, in functie de tipul vehiculului folosit fara a detine rovinieta valabila, sumele stabilite potrivit anexei nr. 4."

13. La articolul 8, dupa alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (3^1), cu urmatorul cuprins:
"(3^1) Agentul constatator va face mentiune in procesul-verbal de constatare a contraventiei si despre contravaloarea despagubirii si modul de achitare a acesteia. Despagubirea se va achita in lei, la cursul de schimb stabilit potrivit prevederilor art. 6 alin. (1) si (2), in contul Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania S.A. si va reveni acesteia ca venit extrabugetar."

14. La articolul 8, alineatele (5) si (6) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"(5) Utilizatorilor li se pot aplica amenzi contraventionale atat pe reteaua de drumuri nationale din Romania, cat si in punctele de control pentru trecerea frontierei de stat, la iesirea din Romania.
(6) Odata cu aplicarea amenzii contraventionale, utilizatorilor romani care folosesc reteaua de drumuri nationale din Romania fara a avea rovinieta valabila li se retine certificatul de inmatriculare al vehiculului pana la prezentarea dovezii de achitare a tarifului de despagubire conform prevederilor alin. (3)."

15. La articolul 9, dupa primul alineat se introduc doua noi alineate, alineatele (2) si (3), cu urmatorul cuprins:
"(2) Incepand cu data de 1 august 2010, constatarea contraventiilor se poate face si cu ajutorul unor mijloace tehnice omologate amplasate pe reteaua de drumuri nationale din Romania, consemnandu-se aceasta in procesul-verbal de constatare a contraventiei.
(3) In cazurile prevazute la alin. (2) procesul-verbal de constatare a contraventiei se poate incheia si in lipsa contravenientului, dupa identificarea acestuia pe baza datelor furnizate de Ministerul Administratiei si Internelor Directia Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor sau a conducatorului auto, in cazul utilizatorilor straini."

16. La articolul 12, alineatul (6) se abroga.

17. Anexele nr. 1 si 2 se modifica si se inlocuiesc cu anexele nr. 1 si 2 la prezenta ordonanta.

18. Dupa anexa nr. 3 se introduce o noua anexa, anexa nr. 4, al carei cuprins este prevazut in anexa nr. 3 la prezenta ordonanta.

19. Articolul 14 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 14
Anexele nr. 1-4 fac parte integranta din prezenta ordonanta."

Art. II
Prezenta ordonanta intra in vigoare in termen de 30 de zile de la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, cu exceptia prevederilor referitoare la tariful de utilizare cu o durata de "90 de zile" prevazut la art. I pct. 7, care vor intra in vigoare la 1 august 2010.

Art. III
In termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante, Ministerul Transporturilor si Infrastructurii va actualiza Ordinul ministrului transporturilor nr. 244/2008 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea tarifului de utilizare a retelei de drumuri nationale din Romania, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 184 din 11 martie 2008.

Art. IV
Ordonanta Guvernului nr. 15/2002 privind aplicarea tarifului de utilizare si a tarifului de trecere pe reteaua de drumuri nationale din Romania, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 82 din 1 februarie 2002, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 424/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si cu cele aduse prin prezenta ordonanta, se va republica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, dupa aprobarea acesteia prin lege, dandu-se textelor o noua numerotare.

Anexa 1



Anexa 2



Anexa 3



Anexa 4



Sursa: dreptonline.ro

vineri, 22 ianuarie 2010

Rovinieta in 2010 va deveni electronica de la 1 august

Sistemul electronic de emitere si control al rovinietei va intra în functiune la 1 august 2010, urmand ca soferii sa achite CNADNR tarifele anuale ca si despagubiri în functie de tipul vehiculului pentru situatia in care sunt depistati in trafic fara taxa de drum achitata, respectiv între 28 şi 1.210 euro, dar si amenzi pentru neplata acestor tarife de utilizare a infrastructurii nationale de drumuri cuprinse între 250 şi 4.500 de lei.

Sumele provenite din despagubiri vor fi venituri extra bugetare ale Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) şi reprezintă o sumă egală cu tariful pe un an, în funcţie de tipul vehiculului folosit fără a deţine rovinieta valabilă, se arată într-un comunicat al Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii (MTI), remis, joi, agenţiei MEDIAFAX.

Tarife anuale / despagubiri:

* 28 de euro pentru autoturisme
* 96 de euro pentru vehiculele de marfă cu masa până la 3,5 tone
* 320 de euro pentru camioanele cu masa între 3,5-7,5 tone
* 560 de euro pentru camioanele cu masa între 7,5 şi 12 tone şi vehiculele de transport pasageri cu mai mult de 23 de locuri
* 720 de euro pentru camioanele cu masa mai mare de 12 tone şi trei axe

şi
1.210 tone pentru vehiculele cu masa mai mare de 12 tone şi patru axe

Amenzi:

* între 250 şi 500 de lei pentru autoturisme
* între 750 şi 1.200 lei pentru vehiculele cu masa maximă de 3,5 tone
* până la 4.500 de lei pentru camioanele cu masa de minim 12 tone şi patru axe

Pentru introducerea sistemului, MTI a elaborat un proiect de ordonanţă de guvern.

"Acest sistem va face posibilă controlarea în mod automat a tuturor vehiculelor, prin identificarea automată vizuală a numerelor de înmatriculare (numai imaginea din zona numerelor de înmatriculare), înregistrată la momentul tranzitării, poziţia geografică de unde s-a facut înregistrarea, precum şi controlarea în teren", se precizează în comunicat.

CNADNR va urmări eşantioane de trafic şi va transmite către personalul care face verificări ordine de lucru prin intermediul unor terminale mobile privitor la datele de identificare ale vehiculelor de controlat.

Astfel, vor fi oprite în trafic doar vehiculele pentru care există suspiciunea că deţinătorii nu au achitat acest tarif.

Odată cu aplicarea amenzii contravenţionale, şoferilor li se va reţine certificatul de înmatriculare a vehiculului până la prezentarea dovezii de achitare a ro vinieta.

Proiectul mai prevede înjumătăţirea cuantumului amenzilor contravenţionale, eliminând posibilitatea de reţinere a 25% din cuantumul acestora de către instituţia din care face parte agentul constatator.

CNADNR a selectat la începutul anului consorţiul Novensys Corporation/UTI Systems pentru a livra sistemul de viniete electronice, valoarea contractului fiind de 35,96 milioane de lei, fără TVA.