Ministrul Transportului a dat ordin ca, pana la 1 septembrie, soferii sa nu fie amendati daca n-au rovinieta. Soferii vor putea circula din nou fara sa fie amendati pentru lipsa rovinietei, pana la 1 septembrie, din cauza problemelor cu distributia noilor modele, o astfel de decizie fiind adoptata si la finele lunii iulie, pentru aproape doua saptamani. Anuntul a fost facut de ministrul Transporturilor, Ludovic Orban.
"Având în vedere că am introdus noile modele de roviniete, am dat o dispoziţie ca până la 1 septembrie să existe toleranţă pentru amendarea celor care nu au rovinietă", a declarat ieri Orban. Ministrul a acuzat compania Petrom că, deşi are roviniete în stoc primite de la Compania de Drumuri (CNADNR) refuză să le comercializeze, pentru a forţa statul să accepte o majorare a comisionului care-i revine companiei petroliere din această afacere.
Majorarea ar fi de la 4 la 6%, iar numărul rovinitelor pe care Petrom le-ar ţine sub tejghea ar depăşi cifra de 800.000. Orban a spus că, în această situaţie, Petrom îşi bate joc de cetăţenii României şi de stat.
Compania petrolieră a replicat, informând că nu doreşte nici o majorare a comisionului şi că s-a ajuns la situaţia în care nu se găsesc roviniete pentru că acestea nu sunt livrate de CNADNR. Petrom spune că a primit doar 260.000 de roviniete, din care a distribuit către staţii, spre vânzare, peste 220.000, iar restul, care se află la sediul companiei nu sunt roviniete pentru autoturisme.
Petrom susţine că a făcut ultima comandă de roviniete către CNADNR în 12 august, dar acestea nu au fost livrate nici până în prezent, deşi ar fi trebuit transmise în zece zile.
Sursa: Cotidianul
marți, 26 august 2008
marți, 19 august 2008
Informatii privind achitarea tarifului de utilizare a retelei de drumuri nationale din Romania
Temei legal:
- Ordonanta Guvernului nr. 15/2002 privind introducerea tarifului de utilizare a retelei de drumuri nationale din Romania, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 82/01.02.2002;
- Legea 424/2002 pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 15/2002, publicata in
Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 468/01.08.2002;
- Ordonanta Guvernului nr. 51/2004 pentru modificarea si completarea Ordonantei
Guvernului nr. 15/2002, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.
680/28.07.2004;
- Legea 415/2004 privind aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 51/2004 pentru
modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 15/2002, publicata in Monitorul
Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1002/01.11.2004;
- Legea 101/2007 pentru modificarea Ordonantei Guvernului nr. 15/2002 privind
introducerea tarifului de utilizare a retelei de drumuri nationale din Romania, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 275/25.04.2007;
- Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 157/2007 pentru modificarea si completarea
Ordonantei Guvernului nr. 15/2002, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 885/27.12.2007;
- Ordinul ministrului transporturilor nr. 244/2008 privind aprobarea Normelor
metodologice pentru aplicarea tarifului de utilizare a retelei de drumuri nationale din Romania, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 184/11.03.2008;
Domeniu de aplicare: a)pentru circulatia pe reteaua de drumuri nationale, exclusiv cele aflate in intravilanul resedintelor de judete si al municipiilor; b)pentru toate categoriile de vehicule inmatriculate temporar sau definitiv in Romania si in
alte state, nediscriminatoriu; c)pentru persoanele fizice si juridice;
TERMENI:
vehicul = orice autovehicul rutier inmatriculat, avand cel putin doua axe, sau un
ansamblu format dintr-un autovehicul si semiremorca ori remorcile tractate de acesta;
utilizator = persoana fizica sau juridica care detine vehicule inmatriculate in Romania
(utilizatori romani) sau care detine vehicule inmatriculate in alte state (utilizatori straini)
Vehiculele de transport mixt se incadreaza in categoria vehiculelor de transport marfa.
Valabilitate:
- Atat pentru utilizatori romani cat si pentru utilizatorii straini tariful de utilizare se poate achita pentru perioade de valabilitate de 1 zi (cu exceptia autoturismelor si a vehiculelor de transport marfa cu masa totala maxima autorizata mai mica sau egala cu 3,5 tone, 7 zile, 30 zile si 12 luni de la data solicitata de utilizator.
Tarife
Tarifele stabilite conform legislatiei se aplica in functie deL: Tip vehicul / Durata de Utilizare / Tarif [EURO](TVA inclus)
Tarifele la roviniete, in timp real corelate cu cursul euro aplicat conform legislatiei se gasesc aici: http://www.roviniete.ro/roviniete-online.php
Sanctiuni:
Cuantumul amenzii contraventionale Tipul vehiculului (lei) minim maxim
- vehicule de transport marfa, cu MTMA ≥ 12,0 tone cu minimum 4 axe (inclusiv) 6.000 - 9.000 RON;
- vehicule de transport marfa, cu MTMA ≥ 12,0 tone cu maximum 3 axe (inclusiv) 4.500 - 6.000 RON;
a) vehicule de transport marfa cu 7,5 tone < MTMA < 12,0 tone
b) vehicule de transport persoane cu mai mult 23 locuri pe
scaune (inclusiv conducatorul auto) 3.500 - 4.500 RON;
a) vehicule de transport marfa, cu 3,5 tone < MTMA ≤ 7,5 tone
b) vehicule de transport persoane cu mai mult de 9 locuri pe scaune (inclusiv conducatorul auto) si maximum 23 locuri pe scaune (inclusiv conducatorul auto) 2.500 - 3.500 RON;
- vehicule de transport marfa cu 0,0 tone < MTMA ≤ 3,5 tone 1.500 - 2.500 RON;
- autoturisme 500 - 1.000 RON;
Distribuitori autorizati:
o Oficii Postale apartinand Companiei Posta Romana (numai pentru utilizatorii romani) –
699 locatii;
o Statii de distributie a carburantilor auto apartinand PETROM – 451 locatii;
o Statii de distributie a carburantilor auto apartinand ROMPETROL – 111 locatii;
o Statii de distributie a carburantilor auto apartinand MOL – 122 locatii;
o Statii de distributie a carburantilor auto apartinand OMV – 72 locatii;
o Puncte de lucru apartinand SC SPEEDY DRIVER SRL – 8 locatii;
o Birouri regionale apartinand UNTRR – 12 locatii;
o SC SCALA ASSISTANCE SRL CLUJ-NAPOCA – 1 locatie (prin intermediul paginii web http://www.roviniete.ro)
o Sedii ale CNADNR: Agentii de control si incasare – 29 locatii;
Sectii de drumuri nationale – 39 locatii;
Directii regionale de drumuri si poduri – 3 locatii.
Plata:
- utilizatori romani: in lei, la cursul de schimb al zilei comunicat de Banca Nationala a Romaniei, valabil pentru ultima zi din luna anterioara achitarii tarifului (prin curs de schimb valabil pentru ultima zi din luna anterioara datei achitarii tarifului se intelege cursul de schimb comunicat de Banca Nationala a Romaniei in penultima zi lucratoare a lunii respective);
- utilizatori straini: in valute liber convertibile, cotate pe piata valutara, la echivalentul tarifului exprimat in euro, in functie de cursurile de schimb ale valutelor, comunicate de Banca Nationala a Romaniei in penultima zi lucratoare a lunii anterioare celei in care se efectueaza plata sau in lei, la cursul de schimb al zilei comunicat de Banca Nationala a Romaniei, valabil pentru ultima zi din luna anterioara achitarii tarifului;
Responsabilitati:
- pentru utilizatorii romani, responsabilitatea este a detinatorului mentionat in certificatul de inmatriculare;
- pentru utilizatorii straini, responsabilitatea este a conducatorului auto
Documente necesare:
- utilizatori romani, persoane fizice:
o certificat de inmatriculare sau carte de identitate a vehiculului in original sau
copie, dupa caz;
o documente vamale pentru vehiculele inmatriculate temporar;
o buletin sau carte de identitate a platitorului pentru intocmirea facturii, dupa caz;
- utilizatori romani, persoane juridice:
o certificat de inmatriculare sau carte de identitate a vehiculului in original sau
copie, dupa caz
o documente vamale pentru vehiculele inmatriculate temporar;
o buletin sau carte de identitate a platitorului pentru intocmirea facturii.
- utilizatori straini:
o certificat de inmatriculare sau carte de identitate a vehiculului in original sau
copie, dupa caz;
- utilizatori straini, persoane juridice:
o certificat de inmatriculare sau carte de identitate a vehiculului in original sau
copie, dupa caz;
o documente de identitate pentru intocmirea facturii.
RESPONSABILITATEA FUNCTIONARII PUNCTELOR DE DISTRIBUTIE
APARTINE INTEGRAL DISTRIBUITORULUI CU CARE CNADNR ARE INCHEIATE
CONVENTII DE DISTRIBUTIE
- Ordonanta Guvernului nr. 15/2002 privind introducerea tarifului de utilizare a retelei de drumuri nationale din Romania, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 82/01.02.2002;
- Legea 424/2002 pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 15/2002, publicata in
Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 468/01.08.2002;
- Ordonanta Guvernului nr. 51/2004 pentru modificarea si completarea Ordonantei
Guvernului nr. 15/2002, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.
680/28.07.2004;
- Legea 415/2004 privind aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 51/2004 pentru
modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 15/2002, publicata in Monitorul
Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1002/01.11.2004;
- Legea 101/2007 pentru modificarea Ordonantei Guvernului nr. 15/2002 privind
introducerea tarifului de utilizare a retelei de drumuri nationale din Romania, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 275/25.04.2007;
- Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 157/2007 pentru modificarea si completarea
Ordonantei Guvernului nr. 15/2002, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 885/27.12.2007;
- Ordinul ministrului transporturilor nr. 244/2008 privind aprobarea Normelor
metodologice pentru aplicarea tarifului de utilizare a retelei de drumuri nationale din Romania, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 184/11.03.2008;
Domeniu de aplicare: a)pentru circulatia pe reteaua de drumuri nationale, exclusiv cele aflate in intravilanul resedintelor de judete si al municipiilor; b)pentru toate categoriile de vehicule inmatriculate temporar sau definitiv in Romania si in
alte state, nediscriminatoriu; c)pentru persoanele fizice si juridice;
TERMENI:
vehicul = orice autovehicul rutier inmatriculat, avand cel putin doua axe, sau un
ansamblu format dintr-un autovehicul si semiremorca ori remorcile tractate de acesta;
utilizator = persoana fizica sau juridica care detine vehicule inmatriculate in Romania
(utilizatori romani) sau care detine vehicule inmatriculate in alte state (utilizatori straini)
Vehiculele de transport mixt se incadreaza in categoria vehiculelor de transport marfa.
Valabilitate:
- Atat pentru utilizatori romani cat si pentru utilizatorii straini tariful de utilizare se poate achita pentru perioade de valabilitate de 1 zi (cu exceptia autoturismelor si a vehiculelor de transport marfa cu masa totala maxima autorizata mai mica sau egala cu 3,5 tone, 7 zile, 30 zile si 12 luni de la data solicitata de utilizator.
Tarife
Tarifele stabilite conform legislatiei se aplica in functie deL: Tip vehicul / Durata de Utilizare / Tarif [EURO](TVA inclus)
Tarifele la roviniete, in timp real corelate cu cursul euro aplicat conform legislatiei se gasesc aici: http://www.roviniete.ro/roviniete-online.php
Sanctiuni:
Cuantumul amenzii contraventionale Tipul vehiculului (lei) minim maxim
- vehicule de transport marfa, cu MTMA ≥ 12,0 tone cu minimum 4 axe (inclusiv) 6.000 - 9.000 RON;
- vehicule de transport marfa, cu MTMA ≥ 12,0 tone cu maximum 3 axe (inclusiv) 4.500 - 6.000 RON;
a) vehicule de transport marfa cu 7,5 tone < MTMA < 12,0 tone
b) vehicule de transport persoane cu mai mult 23 locuri pe
scaune (inclusiv conducatorul auto) 3.500 - 4.500 RON;
a) vehicule de transport marfa, cu 3,5 tone < MTMA ≤ 7,5 tone
b) vehicule de transport persoane cu mai mult de 9 locuri pe scaune (inclusiv conducatorul auto) si maximum 23 locuri pe scaune (inclusiv conducatorul auto) 2.500 - 3.500 RON;
- vehicule de transport marfa cu 0,0 tone < MTMA ≤ 3,5 tone 1.500 - 2.500 RON;
- autoturisme 500 - 1.000 RON;
Distribuitori autorizati:
o Oficii Postale apartinand Companiei Posta Romana (numai pentru utilizatorii romani) –
699 locatii;
o Statii de distributie a carburantilor auto apartinand PETROM – 451 locatii;
o Statii de distributie a carburantilor auto apartinand ROMPETROL – 111 locatii;
o Statii de distributie a carburantilor auto apartinand MOL – 122 locatii;
o Statii de distributie a carburantilor auto apartinand OMV – 72 locatii;
o Puncte de lucru apartinand SC SPEEDY DRIVER SRL – 8 locatii;
o Birouri regionale apartinand UNTRR – 12 locatii;
o SC SCALA ASSISTANCE SRL CLUJ-NAPOCA – 1 locatie (prin intermediul paginii web http://www.roviniete.ro)
o Sedii ale CNADNR: Agentii de control si incasare – 29 locatii;
Sectii de drumuri nationale – 39 locatii;
Directii regionale de drumuri si poduri – 3 locatii.
Plata:
- utilizatori romani: in lei, la cursul de schimb al zilei comunicat de Banca Nationala a Romaniei, valabil pentru ultima zi din luna anterioara achitarii tarifului (prin curs de schimb valabil pentru ultima zi din luna anterioara datei achitarii tarifului se intelege cursul de schimb comunicat de Banca Nationala a Romaniei in penultima zi lucratoare a lunii respective);
- utilizatori straini: in valute liber convertibile, cotate pe piata valutara, la echivalentul tarifului exprimat in euro, in functie de cursurile de schimb ale valutelor, comunicate de Banca Nationala a Romaniei in penultima zi lucratoare a lunii anterioare celei in care se efectueaza plata sau in lei, la cursul de schimb al zilei comunicat de Banca Nationala a Romaniei, valabil pentru ultima zi din luna anterioara achitarii tarifului;
Responsabilitati:
- pentru utilizatorii romani, responsabilitatea este a detinatorului mentionat in certificatul de inmatriculare;
- pentru utilizatorii straini, responsabilitatea este a conducatorului auto
Documente necesare:
- utilizatori romani, persoane fizice:
o certificat de inmatriculare sau carte de identitate a vehiculului in original sau
copie, dupa caz;
o documente vamale pentru vehiculele inmatriculate temporar;
o buletin sau carte de identitate a platitorului pentru intocmirea facturii, dupa caz;
- utilizatori romani, persoane juridice:
o certificat de inmatriculare sau carte de identitate a vehiculului in original sau
copie, dupa caz
o documente vamale pentru vehiculele inmatriculate temporar;
o buletin sau carte de identitate a platitorului pentru intocmirea facturii.
- utilizatori straini:
o certificat de inmatriculare sau carte de identitate a vehiculului in original sau
copie, dupa caz;
- utilizatori straini, persoane juridice:
o certificat de inmatriculare sau carte de identitate a vehiculului in original sau
copie, dupa caz;
o documente de identitate pentru intocmirea facturii.
RESPONSABILITATEA FUNCTIONARII PUNCTELOR DE DISTRIBUTIE
APARTINE INTEGRAL DISTRIBUITORULUI CU CARE CNADNR ARE INCHEIATE
CONVENTII DE DISTRIBUTIE
vineri, 15 august 2008
COD GALBEN ATENTIONARE METEOROLOGICA
In dupa-amiaza zilei de sambata, 16 august, vremea va fi caniculara in majoritatea localitatilor din sudul si estul teritoriului, astfel incat indicele de confort termic temperatura-umezeala (ITU) va depasi pragul critic de 80.
In judetele Dolj, Olt, Teleorman, Giurgiu, Calarasi, Ialomita, Constanta, Tulcea, Braila, Galati, Buzau, Vrancea, Vaslui, Ilfov si Municipiul Bucuresti, valorile termice maxime vor continua sa fie frecvent de 37..38 de grade.
OBSERVATIE: In cursul zilei de sambata, in Banat, Crisana, Maramures si Transilvania, instabilitatea atmosferica va fi accentuata: vor fi averse, frecvente descarcari electrice, intensificari ale vantului ce vor avea si aspect de vijelie si, posibil, caderi de grindina.
Legenda
COD GALBEN
Fenomenele meteorologice prognozate (averse, descarcari electrice, intensificari de vant, temperaturi ridicate) sunt obisnuite pentru zona respectiva dar care temporar pot deveni periculoase pentru anumite activitati. Exista risc de cresteri de debite si niveluri.
Emitent: CNPM
In judetele Dolj, Olt, Teleorman, Giurgiu, Calarasi, Ialomita, Constanta, Tulcea, Braila, Galati, Buzau, Vrancea, Vaslui, Ilfov si Municipiul Bucuresti, valorile termice maxime vor continua sa fie frecvent de 37..38 de grade.
OBSERVATIE: In cursul zilei de sambata, in Banat, Crisana, Maramures si Transilvania, instabilitatea atmosferica va fi accentuata: vor fi averse, frecvente descarcari electrice, intensificari ale vantului ce vor avea si aspect de vijelie si, posibil, caderi de grindina.
Legenda
COD GALBEN
Fenomenele meteorologice prognozate (averse, descarcari electrice, intensificari de vant, temperaturi ridicate) sunt obisnuite pentru zona respectiva dar care temporar pot deveni periculoase pentru anumite activitati. Exista risc de cresteri de debite si niveluri.
Emitent: CNPM
miercuri, 23 iulie 2008
Fara amenzi la roviniete
Datorita introducerii noilor modele de roviniete, precum si faptului ca rovinietele-ecuson si rovinietele matca-cupon nu pot fi eliberate simultan de punctele de lucru ale aceluiasi distribuitor datorita aplicatiilor informatice diferite utilizate la eliberarea acestora, Ministerul Transporturilor a luat decizia sa suspende aplicarea amenzilor contraventionale utilizatorilor depistati fara rovinieta valabila in perioada 21.07.2008 – 31.07.2008.
Producatorul de roviniete a inceput livrarea acestora catre CNADNR, toate modelele de roviniete cu valabilitate mai mica de 12 luni (1 zi, 7 zile, 30 zile) urmand a fi repartizate in punctele de distributie, iar pentru utilizatorii care doresc achitarea tarifului de utilizare pentru o perioada de 12 luni, rovinietele-ecuson vor fi disponibile in continuare la oficiile Posta Romana pana la data la care vor fi repartizate si rovinietele matca-cupon cu valabilitate de 12 luni.
Producatorul de roviniete a inceput livrarea acestora catre CNADNR, toate modelele de roviniete cu valabilitate mai mica de 12 luni (1 zi, 7 zile, 30 zile) urmand a fi repartizate in punctele de distributie, iar pentru utilizatorii care doresc achitarea tarifului de utilizare pentru o perioada de 12 luni, rovinietele-ecuson vor fi disponibile in continuare la oficiile Posta Romana pana la data la care vor fi repartizate si rovinietele matca-cupon cu valabilitate de 12 luni.
sâmbătă, 28 iunie 2008
Actualele permise de conducere si certificatele de inmatriculare vor fi schimbate
Actualele permise de conducere si certificatele de inmatriculare vor fi inlocuite treptat cu alte modele, care vor dispune de elemente suplimentare de securizare. Potrivit reprezentantilor Directiei Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), permisele si taloanele vor avea dimensiuni asemanatoare cu cele actuale, deosebirea principala constand in introducerea elementelor de securizare realizate prin inscriptionare laser. Astfel, noul permis va avea elemente variabile optic si o holograma, iar fundalul va fi securizat în zona fotografiei. Pentru scriere, vor fi folosite cerneluri vizibile si invizibile, filigran digital aplicat pe fundal si pigmenti infrarosu si fluorescenti.
Si modalitatea de eliberare a noilor documente se va modifica: dupa depunerea actelor si realizarea fotografiilor (in cazul permiselor), solicitantul va primi documentul la domiciliu. DRPCIV a demarat deja procedurile pentru incheierea unui contract cu o firma de curierat care sa livreze la domiciliul solicitantilor permisele de conducere si certificatele de inmatriculare. Sunt puse la bataie 1,5 milioane de livrari pe an in provincie, plus 500.000 pentru Bucuresti si judetul Ilfov.
Si modalitatea de eliberare a noilor documente se va modifica: dupa depunerea actelor si realizarea fotografiilor (in cazul permiselor), solicitantul va primi documentul la domiciliu. DRPCIV a demarat deja procedurile pentru incheierea unui contract cu o firma de curierat care sa livreze la domiciliul solicitantilor permisele de conducere si certificatele de inmatriculare. Sunt puse la bataie 1,5 milioane de livrari pe an in provincie, plus 500.000 pentru Bucuresti si judetul Ilfov.
luni, 9 iunie 2008
Sistem de vanzare si control electronic al rovinietelor din vara
Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) va angaja pina in vara acestui an o firma care sa puna la punct un sistem de vinzare si control electronic al rovinietelor, a declarat vineri secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Septimiu Buzasu. Noul sistem, a carui forma exacta va fi stabilita de viitorul concesionar, presupune disparitia rovinietelor in forma materializata, inregistrarea intr-o baza de date a numarului de inmatriculare al autovehiculelor pentru care acestea au fost cumparate, apoi verificarea in trafic a vehiculelor prin interogarea bazei de date.
„Vom definitiva zilele acestea caietul de sarcini pentru angajarea unei firme care sa se ocupe de vinzarea electronica a rovinietelor. Nu va mai trebui sa avem la noi cuponul, iar platitorii vor figura intr-o baza centralizata de date. Verificarea se va face electronic“, spune secretarul de stat. Acesta adauga ca licitatia va avea loc „in citeva saptamini“. Firma respectiva va fi platita pe baza unui comision acordat din veniturile rezultate. Firma care va concesiona administrarea rovinietelor va avea „logistica, hardul si softul necesar“.
Din cauza subfinantarii sectorului de constructie si intretinere a drumurilor nationale, Ministerul Transporturilor isi pune speranta in viitorul concesionar. Se asteapta ca acesta sa colecteze cel putin de doua ori mai multi bani decit in prezent. Datele estimative avansate de Septimiu Buzasu arata ca veniturile anuale obtinute din rovinieta de CNADNR sint de aproximativ 150 de milioane de euro, iar un sofer din doi nu isi cumpara o rovinieta, rata evaziunii in sistem fiind in jurul a 50%. „E un procentaj total nesatisfacator, e clar ca fata de planificarea noastra a veniturilor este mai putin. Este ingrijorator si ca in ultimii doi ani nivelul veniturilor a scazut“, spune acesta. Datele arata ca Romania este, din acest punct de vedere, una dintre tarile europene cu cele mai mici venituri din vinzarea vinietelor. In 2007, Bulgaria, tara cu o populatie la jumatate din cea a Romaniei, a incasat din aceasta taxa 180 de milioane de leva (aproximativ 100 de milioane de euro), in crestere cu 30% fata de anul trecut.
Actualul mod de taxare a infrastructurii nemultumeste principala organizatie patronala a transportatorilor, anume Uniunea Nationala a Transportatorilor Rutieri din Romania (UNTRR). Organizatia protesteaza zilele acestea, cerind desfiintarea rovinietei si introducerea unei taxe doar la circulatia pe autostrazi. UNTRR a trimis Ministerului Transporturilor o lista de revendicari, in care aceasta este chiar prima solicitare. „Dorim plata rovinietei doar pentru autostrazi, nu si pentru drumurile nationale“, spune Ioan Lixandru, presedintele asociatiei. „Ca principiu, proprietarul infrastructurii este statul, si nu CNADNR, care este concesionar, si ca urmare, primul, fiind proprietar, trebuie sa asigure prin alocatii bugetare si resursele necesare intretinerii. Rovinieta a fost buna in 2002, dar nu acum, cind sintem membri UE“, spune un fost director general al CNADNR sub protectia anonimatului. Mai mult, rovinieta este folosita in prezent ca resursa de plata a salariilor de la CNADNR, printr-o interpretare la limita a OG nr. 15/2002, care precizeaza ca „sumele incasate (...) vor fi folosite in exclusivitate pentru finantarea lucrarilor de constructie, intretinere, modernizare a drumurilor nationale“.
Regula UE: taxare la kilometru si doar pe autostrazi
Regulile UE sint cu totul altele decit cele romanesti. Mai devreme de trei ani nu se schimba nimic.
Vinieta noastra se bazeaza nu atit pe recomandarile facute de Comisia Europeana in directivele CE 1999/62 si CE 2006/38, cit pe exceptiile permise de acestea. Recomandarile UE, urmate de majoritatea tarilor membre, sint taxarea infrastructurii in functie de distanta parcursa, perceperea taxelor doar pe zona cea mai dezvoltata a infrastructurii (autostrazi sau drumuri expres) si taxarea in functie de gradul de poluare a vehiculului. Alte recomandari sint ca taxele trebuie sa fie personalizate la portiunea din infrastructura folosita si ca acestea trebuie percepute in principal pentru amortizarea noilor investitii, or, rovinieta ignora toate aceste principii.
Taxarea infrastructurii are loc diferit de la tara la tara, toate modalitatile fiind insa conforme cu directivele europene. Bulgaria, singura tara membra UE cu un sistem similar cu cel romanesc, va renunta la acesta de la 1 ianuarie 2009. Compania de infrastructura rutiera din statul vecin a angajat un consultant care sa-i indice forma optima de taxare, ce va fi introdusa din 2009. Potrivit mass-media din Bulgaria, cel mai probabil, sistemul va fi unul in care taxarea se va face in functie de distanta parcursa. In anumite tari, taxa este perceputa doar la transportul de marfa peste un anumit tonaj si doar la parcurgerea autostrazilor, drumurilor expres, tunelelor, podurilor. Inelele de autostrada ocolitoare ale oraselor sint in general scutite de taxe. Facturarea traficului catre automobilisti se face cu sisteme radio sau prin satelit, care permit urmarirea distantei parcurse de un vehicul pe portiunea tarifata.
Ministerul Transporturilor roman nu vede posibila introducerea unor altfel de sisteme decit rovinieta mai devreme de trei ani, adica din momentul in care vor aparea primele autostrazi realizate in concesiune. Viitorul sistem s-ar putea baza pe o „rovinieta cu doua componente, una in functie de durata, doar pentru drumuri nationale, si alta pentru autostrazi, o taxa doar pentru autostrazi sau o taxa de acces inclusa in pretul carburantului (similara cu taxa pentru Fondul Drumurilor)“, spune secretarul de stat Buzasu.
Sursa: Cotidianul
„Vom definitiva zilele acestea caietul de sarcini pentru angajarea unei firme care sa se ocupe de vinzarea electronica a rovinietelor. Nu va mai trebui sa avem la noi cuponul, iar platitorii vor figura intr-o baza centralizata de date. Verificarea se va face electronic“, spune secretarul de stat. Acesta adauga ca licitatia va avea loc „in citeva saptamini“. Firma respectiva va fi platita pe baza unui comision acordat din veniturile rezultate. Firma care va concesiona administrarea rovinietelor va avea „logistica, hardul si softul necesar“.
Din cauza subfinantarii sectorului de constructie si intretinere a drumurilor nationale, Ministerul Transporturilor isi pune speranta in viitorul concesionar. Se asteapta ca acesta sa colecteze cel putin de doua ori mai multi bani decit in prezent. Datele estimative avansate de Septimiu Buzasu arata ca veniturile anuale obtinute din rovinieta de CNADNR sint de aproximativ 150 de milioane de euro, iar un sofer din doi nu isi cumpara o rovinieta, rata evaziunii in sistem fiind in jurul a 50%. „E un procentaj total nesatisfacator, e clar ca fata de planificarea noastra a veniturilor este mai putin. Este ingrijorator si ca in ultimii doi ani nivelul veniturilor a scazut“, spune acesta. Datele arata ca Romania este, din acest punct de vedere, una dintre tarile europene cu cele mai mici venituri din vinzarea vinietelor. In 2007, Bulgaria, tara cu o populatie la jumatate din cea a Romaniei, a incasat din aceasta taxa 180 de milioane de leva (aproximativ 100 de milioane de euro), in crestere cu 30% fata de anul trecut.
Actualul mod de taxare a infrastructurii nemultumeste principala organizatie patronala a transportatorilor, anume Uniunea Nationala a Transportatorilor Rutieri din Romania (UNTRR). Organizatia protesteaza zilele acestea, cerind desfiintarea rovinietei si introducerea unei taxe doar la circulatia pe autostrazi. UNTRR a trimis Ministerului Transporturilor o lista de revendicari, in care aceasta este chiar prima solicitare. „Dorim plata rovinietei doar pentru autostrazi, nu si pentru drumurile nationale“, spune Ioan Lixandru, presedintele asociatiei. „Ca principiu, proprietarul infrastructurii este statul, si nu CNADNR, care este concesionar, si ca urmare, primul, fiind proprietar, trebuie sa asigure prin alocatii bugetare si resursele necesare intretinerii. Rovinieta a fost buna in 2002, dar nu acum, cind sintem membri UE“, spune un fost director general al CNADNR sub protectia anonimatului. Mai mult, rovinieta este folosita in prezent ca resursa de plata a salariilor de la CNADNR, printr-o interpretare la limita a OG nr. 15/2002, care precizeaza ca „sumele incasate (...) vor fi folosite in exclusivitate pentru finantarea lucrarilor de constructie, intretinere, modernizare a drumurilor nationale“.
Regula UE: taxare la kilometru si doar pe autostrazi
Regulile UE sint cu totul altele decit cele romanesti. Mai devreme de trei ani nu se schimba nimic.
Vinieta noastra se bazeaza nu atit pe recomandarile facute de Comisia Europeana in directivele CE 1999/62 si CE 2006/38, cit pe exceptiile permise de acestea. Recomandarile UE, urmate de majoritatea tarilor membre, sint taxarea infrastructurii in functie de distanta parcursa, perceperea taxelor doar pe zona cea mai dezvoltata a infrastructurii (autostrazi sau drumuri expres) si taxarea in functie de gradul de poluare a vehiculului. Alte recomandari sint ca taxele trebuie sa fie personalizate la portiunea din infrastructura folosita si ca acestea trebuie percepute in principal pentru amortizarea noilor investitii, or, rovinieta ignora toate aceste principii.
Taxarea infrastructurii are loc diferit de la tara la tara, toate modalitatile fiind insa conforme cu directivele europene. Bulgaria, singura tara membra UE cu un sistem similar cu cel romanesc, va renunta la acesta de la 1 ianuarie 2009. Compania de infrastructura rutiera din statul vecin a angajat un consultant care sa-i indice forma optima de taxare, ce va fi introdusa din 2009. Potrivit mass-media din Bulgaria, cel mai probabil, sistemul va fi unul in care taxarea se va face in functie de distanta parcursa. In anumite tari, taxa este perceputa doar la transportul de marfa peste un anumit tonaj si doar la parcurgerea autostrazilor, drumurilor expres, tunelelor, podurilor. Inelele de autostrada ocolitoare ale oraselor sint in general scutite de taxe. Facturarea traficului catre automobilisti se face cu sisteme radio sau prin satelit, care permit urmarirea distantei parcurse de un vehicul pe portiunea tarifata.
Ministerul Transporturilor roman nu vede posibila introducerea unor altfel de sisteme decit rovinieta mai devreme de trei ani, adica din momentul in care vor aparea primele autostrazi realizate in concesiune. Viitorul sistem s-ar putea baza pe o „rovinieta cu doua componente, una in functie de durata, doar pentru drumuri nationale, si alta pentru autostrazi, o taxa doar pentru autostrazi sau o taxa de acces inclusa in pretul carburantului (similara cu taxa pentru Fondul Drumurilor)“, spune secretarul de stat Buzasu.
Sursa: Cotidianul
marți, 27 mai 2008
Controlul vamal va fi reintrodus la granita dintre Austria si Ungaria
Pe perioada Campionatului European de Fotbal controlul vamal va fi reintrodus la granita dintre Austria si Ungaria. Astfel în punctele majore de trecere a frontierei vor fi puse în funcţiune porţile de trecere şi se vor controla atât autovehiculele cât şi persoanale. Reîntorducerea periodică a controlului vamal va fi valabil în perioada 02 iunie – 01 iulie. Scopul acestuia este de a asigura siguranţa desfăşurării Euro 2008, organizată de Austria şi Elveţia, respectiv de a identifica persoanele nedorite la acest eveniment. În ţara Alpiilor sunt aşteptaţi 1,9 milioane de turişti în această perioadă, majoritatea fani al echipelor prezente la turneul final.
Din cauza controlului vamal, timpul de mers până la aeroportul din Viena va fi mai lungă.
Din cauza controlului vamal, timpul de mers până la aeroportul din Viena va fi mai lungă.
vineri, 23 mai 2008
miercuri, 21 mai 2008
Gigi Becali ne da "asigurari" de toate cele bune
Campania electorala pentru primariile tarii promovata de Gigi Be(rbe)cali atinge cote inimaginabile. El ne zambeste sagalnic dintr-un banner si ne da "asigurari" ca dolareii sigur - sigur ne vor intra in buzunar. Totul este real si s-a putut viziona din masina aflata in coada de la intrarea in "muncipiul" Pitesti via Ramnicu Valcea.
marți, 13 mai 2008
GENERALI iese pe profit
Grupul italian GENERALI, unul dintre cei mai importanti jucatori pe piata asigurarilor din Europa, a inregistrat in primul trimestru al anului 2008 o crestere a profitului net cu 27,2%, totalizand 910,3 mil. EUR, realizare prin care a depasit prognozele analistilor, anunta REUTERS.
Asiguratorul care detine pozitia a patra in Europa, dupa nivelul capitalizarii, a raportat, printr-un comunicat de presa, ca marja care masoara costurile si daunele de despagubire ca procent din total prime incasate s-a imbunatatit de la 93,9%, in 2007, la 93,1%.
Primele brute subscrise au atins valoarea de 18,4 mld. EUR, in crestere cu 0,8% fata de anul 2007.
"Aceste rezultate reflecta o imbunatatire a veniturilor pe segmentul de asigurari generale, precum si din afacerile noi pe segmentul de life", a precizat Antoine BERNHEIM, Presedinte, GENERALI.
Oficialul citat a mai precizat ca linia de asigurari de viata a companiei a avut de suferit ca rezultat al scaderii performantei pe anumite piete, precum si a veniturilor din operatiuni financiare, care a determinat o diminuare de 29,6%, pana la 578 mil. EUR (888,9 mil. EUR in 2007).
Totodata, daunele platite de catre asiguratorul italian au scazut, la fel ca si modificarile de provizioane din asigurari, cumuland, in primul trimestru, 11,7 mld. EUR, fata de 16,9 mld. EUR in anul precedent.
GENERALI, activand in asigurari de 176 de ani, a reusit sa evite pana acum efectele crizei creditelor sub-prime, strategia sa conservatoare fiind apreciata de catre majoritatea analistilor ca un atu.
Asiguratorul care detine pozitia a patra in Europa, dupa nivelul capitalizarii, a raportat, printr-un comunicat de presa, ca marja care masoara costurile si daunele de despagubire ca procent din total prime incasate s-a imbunatatit de la 93,9%, in 2007, la 93,1%.
Primele brute subscrise au atins valoarea de 18,4 mld. EUR, in crestere cu 0,8% fata de anul 2007.
"Aceste rezultate reflecta o imbunatatire a veniturilor pe segmentul de asigurari generale, precum si din afacerile noi pe segmentul de life", a precizat Antoine BERNHEIM, Presedinte, GENERALI.
Oficialul citat a mai precizat ca linia de asigurari de viata a companiei a avut de suferit ca rezultat al scaderii performantei pe anumite piete, precum si a veniturilor din operatiuni financiare, care a determinat o diminuare de 29,6%, pana la 578 mil. EUR (888,9 mil. EUR in 2007).
Totodata, daunele platite de catre asiguratorul italian au scazut, la fel ca si modificarile de provizioane din asigurari, cumuland, in primul trimestru, 11,7 mld. EUR, fata de 16,9 mld. EUR in anul precedent.
GENERALI, activand in asigurari de 176 de ani, a reusit sa evite pana acum efectele crizei creditelor sub-prime, strategia sa conservatoare fiind apreciata de catre majoritatea analistilor ca un atu.
Abonați-vă la:
Postări (Atom)