Pe perioada Campionatului European de Fotbal controlul vamal va fi reintrodus la granita dintre Austria si Ungaria. Astfel în punctele majore de trecere a frontierei vor fi puse în funcţiune porţile de trecere şi se vor controla atât autovehiculele cât şi persoanale. Reîntorducerea periodică a controlului vamal va fi valabil în perioada 02 iunie – 01 iulie. Scopul acestuia este de a asigura siguranţa desfăşurării Euro 2008, organizată de Austria şi Elveţia, respectiv de a identifica persoanele nedorite la acest eveniment. În ţara Alpiilor sunt aşteptaţi 1,9 milioane de turişti în această perioadă, majoritatea fani al echipelor prezente la turneul final.
Din cauza controlului vamal, timpul de mers până la aeroportul din Viena va fi mai lungă.
marți, 27 mai 2008
vineri, 23 mai 2008
miercuri, 21 mai 2008
Gigi Becali ne da "asigurari" de toate cele bune
Campania electorala pentru primariile tarii promovata de Gigi Be(rbe)cali atinge cote inimaginabile. El ne zambeste sagalnic dintr-un banner si ne da "asigurari" ca dolareii sigur - sigur ne vor intra in buzunar. Totul este real si s-a putut viziona din masina aflata in coada de la intrarea in "muncipiul" Pitesti via Ramnicu Valcea.
marți, 13 mai 2008
GENERALI iese pe profit
Grupul italian GENERALI, unul dintre cei mai importanti jucatori pe piata asigurarilor din Europa, a inregistrat in primul trimestru al anului 2008 o crestere a profitului net cu 27,2%, totalizand 910,3 mil. EUR, realizare prin care a depasit prognozele analistilor, anunta REUTERS.
Asiguratorul care detine pozitia a patra in Europa, dupa nivelul capitalizarii, a raportat, printr-un comunicat de presa, ca marja care masoara costurile si daunele de despagubire ca procent din total prime incasate s-a imbunatatit de la 93,9%, in 2007, la 93,1%.
Primele brute subscrise au atins valoarea de 18,4 mld. EUR, in crestere cu 0,8% fata de anul 2007.
"Aceste rezultate reflecta o imbunatatire a veniturilor pe segmentul de asigurari generale, precum si din afacerile noi pe segmentul de life", a precizat Antoine BERNHEIM, Presedinte, GENERALI.
Oficialul citat a mai precizat ca linia de asigurari de viata a companiei a avut de suferit ca rezultat al scaderii performantei pe anumite piete, precum si a veniturilor din operatiuni financiare, care a determinat o diminuare de 29,6%, pana la 578 mil. EUR (888,9 mil. EUR in 2007).
Totodata, daunele platite de catre asiguratorul italian au scazut, la fel ca si modificarile de provizioane din asigurari, cumuland, in primul trimestru, 11,7 mld. EUR, fata de 16,9 mld. EUR in anul precedent.
GENERALI, activand in asigurari de 176 de ani, a reusit sa evite pana acum efectele crizei creditelor sub-prime, strategia sa conservatoare fiind apreciata de catre majoritatea analistilor ca un atu.
Asiguratorul care detine pozitia a patra in Europa, dupa nivelul capitalizarii, a raportat, printr-un comunicat de presa, ca marja care masoara costurile si daunele de despagubire ca procent din total prime incasate s-a imbunatatit de la 93,9%, in 2007, la 93,1%.
Primele brute subscrise au atins valoarea de 18,4 mld. EUR, in crestere cu 0,8% fata de anul 2007.
"Aceste rezultate reflecta o imbunatatire a veniturilor pe segmentul de asigurari generale, precum si din afacerile noi pe segmentul de life", a precizat Antoine BERNHEIM, Presedinte, GENERALI.
Oficialul citat a mai precizat ca linia de asigurari de viata a companiei a avut de suferit ca rezultat al scaderii performantei pe anumite piete, precum si a veniturilor din operatiuni financiare, care a determinat o diminuare de 29,6%, pana la 578 mil. EUR (888,9 mil. EUR in 2007).
Totodata, daunele platite de catre asiguratorul italian au scazut, la fel ca si modificarile de provizioane din asigurari, cumuland, in primul trimestru, 11,7 mld. EUR, fata de 16,9 mld. EUR in anul precedent.
GENERALI, activand in asigurari de 176 de ani, a reusit sa evite pana acum efectele crizei creditelor sub-prime, strategia sa conservatoare fiind apreciata de catre majoritatea analistilor ca un atu.
vineri, 11 aprilie 2008
Taxa de drum / rovinieta nu va intra în pretul carburantilor
Taxa de drum este utilizata in intregime pentru lucrari de reparatii si de intretinere a drumurilor, iar autoritatile nu pot renunta la aceasta sursa de venit. Anual, incasarile ajung la circa 150 de milioane de euro, în conditiile în care doar jumatate dintre soferi isi cumpara rovinieta.
Rovinieta nu poate fi eliminată deoarece această măsură ar însemna privarea Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România de o sursă importantă de venit, ne-a declarat Ludovic Orban, ministrul Transporturilor. Acesta susţine că ar fi acord cu propunerea transportatorilor rutieri cu privire la eliminarea rovinietei şi încasarea taxei din preţul carburantului, însă doar în condiţii favorabile Companiei de Drumuri. “Cererea transportatorilor rutieri este absurdă. Aş fi de acord cu eliminarea rovinietei numai dacă 60%- 65% din accizele din carburanţi ar constitui sursă de venit la bugetul Companiei de Drumuri. În prezent, eliminarea rovinietei este exclusă deoarece sunt foarte multe proiecte de drumuri şi autostrăzi în derulare sau în pregătire, iar eu nu le pot tăia sursa de venit. Toţi banii colectaţi din rovinietă merg către reparaţii, întreţinere şi realizarea infrastructurii rutiere din ţară”, ne-a explicat Orban.
FINANŢE. Orban a negat vehement informaţiile apărute în presă zilele trecute, conform cărora Ministerul Finanţelor ar susţine eliminarea rovinietei. “Nu este adevărat că Finanţele au susţinut proiectul transportatorilor rutieri cu privire la eliminarea rovinietei. După primele întâlniri avute cu transportatorii rutieri, eu am spus că această cerere este absurdă, iar o astfel de decizie trebuie analizată împreună cu cei de la Finanţe, nu că cei de la Finanţe sunt cei care decid. Transportatorii cer pe de-o parte infrastructură bună, însă pe de altă parte vor să eliminăm sursa principală de venit pentru lucrările de reparaţii a infrastructurii”, ne-a spus Orban. Mai mult, reprezentanţii Ministerului Finanţelor au negat informaţiile apărute în presă conform cărora ar fi pentru eliminarea rovinietei. “Specialiştii de la departamentul de taxare şi buget din cadrul Ministerului de Finanţe care au participat la întâlnirea cu reprezentanţii transportatorilor rutieri, care a avut loc luni, 1 aprilie, la minister au luat notă de propunerea acestora, însă nu au dat nici un răspuns. Această propunere urmează să fie analizată şi numai după această etapă, săptămâna viitoare, Ministerul de Finanţe îşi va exprima poziţia vizavi de proiectul cu privire la eliminarea rovinietei”, ne-a declarat Daniela Daraban, purtător de cuvânt al Ministerului Finanţelor.
LICITAŢIE. Compania de drumuri organizează licitaţie pentru achiziţionarea a 31,5 milioane de roviniete pentru perioada 2008-2009, valoarea totală a contractului fiind de peste 47 de milioane de lei, inclusiv TVA. Astfel, vor fi cumpărate 23 de milioane de roviniete cu valabilitate de o zi, şapte zile, o lună şi maximum 8,5 milioane de roviniete cu o perioadă de valabilitate de un an. Contractul are o durată de doi ani, iar finanţarea va fi asigurată din fondurile proprii ale companiei. Firmele interesate să participe la licitaţie trebuie să îndeplinească anumite criterii, printre care şi depunerea unei garanţii de participare în valoare de 792.000 de lei. Termenul-limită pentru depunerea cererilor a fost stabilit la 12 mai, iar ofertele trebuie depuse până la 21 mai.
Feroviarii sunt nemulţumiţi
Eliminarea rovinietei sau includerea valorii ei în preţul motorinei i-ar dezavantaja pe transportatorii feroviari şi ar mări diferenţa dintre tarifele de utilizare a infrastructurii plătite de operatorii feroviari şi cei rutieri în defavoarea primilor, susţine Asociaţia Industriei Feroviare. Reprezentanţii asociaţiei susţin că operatorii feroviari subvenţionează deja indirect sistemul de transport rutier, prin accizele aplicate motorinei consumate în tracţiunea locomotivelor Diesel, accize care sunt direcţionate spre întreţinerea şi modernizarea infrastructurii rutiere, şi nu către cea feroviară.
Evidenţă electronică
Pe lista proiectelor prioritare ale CNADNR figurează şi implementarea unui sistem electronic de vânzare şi de control a rovinietei, care să elimine orice problemă întâmpinată de şoferi în achiziţionarea acesteia din benzinării. La sfârşitul anului trecut, rovinieta nu era de găsit în nici o benzinărie deoarece firma care trebuia să se ocupe de tipărirea acestora nu-şi respectase obligaţiile. CNADNR a fost nevoită să scoată la vânzare roviniete tipărite anii anteriori sau să plătească mai mult unei alte firme. Reprezentanţii companiei de drumuri şi-au exprimat speranţa ca după implementarea sistemului electronic şi concesionarea unor tronsoane de autostrăzi, sumele încasate din rovinietă să crească cu cel puţin 50%. “Veniturile anuale obţinute de CNADNR din rovinietă sunt de aproximativ 150 de milioane de euro, iar un şofer din doi nu îşi cumpără o rovinietă, rata evaziunii în sistem fiind în jurul a 50%”, declara Septimiu Buzaşu, secretar de stat în cadrul MT.
Rovinieta nu poate fi eliminată deoarece această măsură ar însemna privarea Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România de o sursă importantă de venit, ne-a declarat Ludovic Orban, ministrul Transporturilor. Acesta susţine că ar fi acord cu propunerea transportatorilor rutieri cu privire la eliminarea rovinietei şi încasarea taxei din preţul carburantului, însă doar în condiţii favorabile Companiei de Drumuri. “Cererea transportatorilor rutieri este absurdă. Aş fi de acord cu eliminarea rovinietei numai dacă 60%- 65% din accizele din carburanţi ar constitui sursă de venit la bugetul Companiei de Drumuri. În prezent, eliminarea rovinietei este exclusă deoarece sunt foarte multe proiecte de drumuri şi autostrăzi în derulare sau în pregătire, iar eu nu le pot tăia sursa de venit. Toţi banii colectaţi din rovinietă merg către reparaţii, întreţinere şi realizarea infrastructurii rutiere din ţară”, ne-a explicat Orban.
FINANŢE. Orban a negat vehement informaţiile apărute în presă zilele trecute, conform cărora Ministerul Finanţelor ar susţine eliminarea rovinietei. “Nu este adevărat că Finanţele au susţinut proiectul transportatorilor rutieri cu privire la eliminarea rovinietei. După primele întâlniri avute cu transportatorii rutieri, eu am spus că această cerere este absurdă, iar o astfel de decizie trebuie analizată împreună cu cei de la Finanţe, nu că cei de la Finanţe sunt cei care decid. Transportatorii cer pe de-o parte infrastructură bună, însă pe de altă parte vor să eliminăm sursa principală de venit pentru lucrările de reparaţii a infrastructurii”, ne-a spus Orban. Mai mult, reprezentanţii Ministerului Finanţelor au negat informaţiile apărute în presă conform cărora ar fi pentru eliminarea rovinietei. “Specialiştii de la departamentul de taxare şi buget din cadrul Ministerului de Finanţe care au participat la întâlnirea cu reprezentanţii transportatorilor rutieri, care a avut loc luni, 1 aprilie, la minister au luat notă de propunerea acestora, însă nu au dat nici un răspuns. Această propunere urmează să fie analizată şi numai după această etapă, săptămâna viitoare, Ministerul de Finanţe îşi va exprima poziţia vizavi de proiectul cu privire la eliminarea rovinietei”, ne-a declarat Daniela Daraban, purtător de cuvânt al Ministerului Finanţelor.
LICITAŢIE. Compania de drumuri organizează licitaţie pentru achiziţionarea a 31,5 milioane de roviniete pentru perioada 2008-2009, valoarea totală a contractului fiind de peste 47 de milioane de lei, inclusiv TVA. Astfel, vor fi cumpărate 23 de milioane de roviniete cu valabilitate de o zi, şapte zile, o lună şi maximum 8,5 milioane de roviniete cu o perioadă de valabilitate de un an. Contractul are o durată de doi ani, iar finanţarea va fi asigurată din fondurile proprii ale companiei. Firmele interesate să participe la licitaţie trebuie să îndeplinească anumite criterii, printre care şi depunerea unei garanţii de participare în valoare de 792.000 de lei. Termenul-limită pentru depunerea cererilor a fost stabilit la 12 mai, iar ofertele trebuie depuse până la 21 mai.
Feroviarii sunt nemulţumiţi
Eliminarea rovinietei sau includerea valorii ei în preţul motorinei i-ar dezavantaja pe transportatorii feroviari şi ar mări diferenţa dintre tarifele de utilizare a infrastructurii plătite de operatorii feroviari şi cei rutieri în defavoarea primilor, susţine Asociaţia Industriei Feroviare. Reprezentanţii asociaţiei susţin că operatorii feroviari subvenţionează deja indirect sistemul de transport rutier, prin accizele aplicate motorinei consumate în tracţiunea locomotivelor Diesel, accize care sunt direcţionate spre întreţinerea şi modernizarea infrastructurii rutiere, şi nu către cea feroviară.
Evidenţă electronică
Pe lista proiectelor prioritare ale CNADNR figurează şi implementarea unui sistem electronic de vânzare şi de control a rovinietei, care să elimine orice problemă întâmpinată de şoferi în achiziţionarea acesteia din benzinării. La sfârşitul anului trecut, rovinieta nu era de găsit în nici o benzinărie deoarece firma care trebuia să se ocupe de tipărirea acestora nu-şi respectase obligaţiile. CNADNR a fost nevoită să scoată la vânzare roviniete tipărite anii anteriori sau să plătească mai mult unei alte firme. Reprezentanţii companiei de drumuri şi-au exprimat speranţa ca după implementarea sistemului electronic şi concesionarea unor tronsoane de autostrăzi, sumele încasate din rovinietă să crească cu cel puţin 50%. “Veniturile anuale obţinute de CNADNR din rovinietă sunt de aproximativ 150 de milioane de euro, iar un şofer din doi nu îşi cumpără o rovinietă, rata evaziunii în sistem fiind în jurul a 50%”, declara Septimiu Buzaşu, secretar de stat în cadrul MT.
miercuri, 2 aprilie 2008
Transportatorii cer introducerea rovignetei în pretul carburantului
Soferilor romani li se pregateste o scumpire a carburantilor. Patronatele din transportul rutier cer eliminarea actualei rovignete pe care o platesc în mod obligatoriu toti cei care circula pe drumurile nationale.
Pentru ca trebuie bani si pentru drumuri, camionagii propun reintroducerea taxei de drum în pretul benzinei. Deşi patronii firmelor româneşti de transport cer de multă vreme eliminarea rovignetei, ministrul Transporturilor nu cedează. Aşa că au încercat astăzi să-i convingă pe cei de la Finanţe.
Ceea ce solicită patronatele din transporturi este reluarea vechii formule a taxei de drum, care era inclusă în preţul combustibilului. Ministerul Finanţelor este deschis oricărei propuneri în care să nu fie afectat bugetul şi să nu mai aibă costuri.
Acum, banii încasaţi pe rovignete se duc la Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale. Compania a încasat anul trecut peste 130 de milioane de euro numai din vânzarea acestor rovignete. Ca să obţină la fel de mult din carburanţi, aceştia ar urma să se scumpească.
Este vorba despre doi eurocenţi pe litru sau de opt bani. Bani pe care i-ar plăti toţi şoferii, chiar şi cei care circulă doar în oraş, în timp ce rovigneta este obligatorie numai pentru românii care folosesc drumurile naţionale din afara oraşelor. Mulţi nu respectă oricum această obligaţie.
Transportatorii spun că luni vor avea o nouă rundă de negocieri cu reprezentanţii Ministerului Transporturilor şi cu cei de la Finanţe, poate poate îi conving să elimine rovigneta.
Sursa: ProTv
Pentru ca trebuie bani si pentru drumuri, camionagii propun reintroducerea taxei de drum în pretul benzinei. Deşi patronii firmelor româneşti de transport cer de multă vreme eliminarea rovignetei, ministrul Transporturilor nu cedează. Aşa că au încercat astăzi să-i convingă pe cei de la Finanţe.
Ceea ce solicită patronatele din transporturi este reluarea vechii formule a taxei de drum, care era inclusă în preţul combustibilului. Ministerul Finanţelor este deschis oricărei propuneri în care să nu fie afectat bugetul şi să nu mai aibă costuri.
Acum, banii încasaţi pe rovignete se duc la Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale. Compania a încasat anul trecut peste 130 de milioane de euro numai din vânzarea acestor rovignete. Ca să obţină la fel de mult din carburanţi, aceştia ar urma să se scumpească.
Este vorba despre doi eurocenţi pe litru sau de opt bani. Bani pe care i-ar plăti toţi şoferii, chiar şi cei care circulă doar în oraş, în timp ce rovigneta este obligatorie numai pentru românii care folosesc drumurile naţionale din afara oraşelor. Mulţi nu respectă oricum această obligaţie.
Transportatorii spun că luni vor avea o nouă rundă de negocieri cu reprezentanţii Ministerului Transporturilor şi cu cei de la Finanţe, poate poate îi conving să elimine rovigneta.
Sursa: ProTv
vineri, 21 martie 2008
Noile formate de roviniete
S-a publicat noul format al rovinietelor care va inlocui actualele stickere. Inclusiv metodologia de aplicare a taxelor de drum se modifica. Tarifele raman aceleasi. Se simplifica foarte mult operatiunile de emitere a rovinietelor insa se inmultesc hartiile lipite in geam si cele care trebuie avute asupra noastra ...
sâmbătă, 23 februarie 2008
Companiile de asigurare vor fi obligate sa pastreze banii din RCA pentru despagubiri
Asiguratorii care sunt autorizati sa subscrie asigurarea obliatorie RCA, vor fi obligati de la 1 ianuarie 2008, pentru contractele incheiate, sa constituie si sa mentina o rezerva tehnica suplimentara. Aceasta rezerva se calculeaza la sfarsitul fiecarei luni, prin aplicarea unui procent de 60% asupra valorii primelor brute subscrise pentru contractele RCA in luna respectiva.
Masura CSA este luata in vederea protejarii persoanelor prejudiciate si pentru a se asigura onorarea obligatiilor rezultate ca urmare a incheierii asigurarii RCA. CSA atrage de asemenea atentia societatilor de asigurare asupra faptului ca efectuarea unor cheltuieli excesive cu contractarea asigurarilor obligatorii RCA le poate afecta solvabilitatea.
Masura CSA este luata in vederea protejarii persoanelor prejudiciate si pentru a se asigura onorarea obligatiilor rezultate ca urmare a incheierii asigurarii RCA. CSA atrage de asemenea atentia societatilor de asigurare asupra faptului ca efectuarea unor cheltuieli excesive cu contractarea asigurarilor obligatorii RCA le poate afecta solvabilitatea.
joi, 14 februarie 2008
Roviniete cu format nou din vara
Modelele actuale de roviniete vor fi inlocuite, in aceasta vara cu unele noi. Decizia apartine Companiei Nationale de Autostrazi, iar costul celor aproape 10 milioane de roviniete noi se ridica la peste patru milioane de euro. Pretul noilor roviniete se va situa intre 25 si 60 de centi, cu 30-40% mai mult decat al celor actuale, iar tiparirea lor va costa, in medie, 40 centi/bucata. in functie de cerere, vor fi tiparite circa 10 milioane de roviniete, in conditiile in care in 2006 au fost tiparite trei milioane, la un pret mediu de 16 centi.
Conform Companiei Nationale de Autostrazi, in luna iunie va avea loc licitatia pentru contractul de tiparire a noilor roviniete, iar la sfarsitul lunii iulie acestea vor fi puse in vanzare.
Noutatea noilor modele o reprezinta elementele de siguranta, care pot fi identificate cu usurinta de catre angajatii Companiei de Autostrazi. in plus, va fi schimbata si hartia, iar pentru rovinietele cu valabilitate de un an se foloseste o hartie mult mai rezistenta decat pentru cele cu valabilitate mai mica, de una sau sapte zile.
Fiecare categorie de vehicul va avea o rovinieta de culoare diferita. Astfel, noile modele cu valabilitate de o zi vor avea culoarea rosie, cele cu valabilitate de sapte zile, culoarea violet, iar cele cu valabilitate de 30 de zile, culoarea verde.
Rovinieta valabila un an va avea culoarea albastra. Potrivit reprezentantilor Companiei de Autostrazi, cel mai bine vandute sunt rovinietele care au o valabilitate de o zi, respectiv o saptamana.
Sursa: Antena 3
Conform Companiei Nationale de Autostrazi, in luna iunie va avea loc licitatia pentru contractul de tiparire a noilor roviniete, iar la sfarsitul lunii iulie acestea vor fi puse in vanzare.
Noutatea noilor modele o reprezinta elementele de siguranta, care pot fi identificate cu usurinta de catre angajatii Companiei de Autostrazi. in plus, va fi schimbata si hartia, iar pentru rovinietele cu valabilitate de un an se foloseste o hartie mult mai rezistenta decat pentru cele cu valabilitate mai mica, de una sau sapte zile.
Fiecare categorie de vehicul va avea o rovinieta de culoare diferita. Astfel, noile modele cu valabilitate de o zi vor avea culoarea rosie, cele cu valabilitate de sapte zile, culoarea violet, iar cele cu valabilitate de 30 de zile, culoarea verde.
Rovinieta valabila un an va avea culoarea albastra. Potrivit reprezentantilor Companiei de Autostrazi, cel mai bine vandute sunt rovinietele care au o valabilitate de o zi, respectiv o saptamana.
Sursa: Antena 3
luni, 11 februarie 2008
Varianta finala a taxei de prima inmatriculare
Valoarea taxei de prima inmatriculare va creste de doua - trei ori la masinile noi Euro 4, respectiv 420 de euro la capacitati de 1.400 centrimetri cubi, 480 de euro la 1.600 cmc si 950 de euro la 1.900 cmc, dar scade de zece ori la masinile Euro1 vechi de 14 -15 ani, intre 323 euro si 652 de euro. Pentru o masina noua Euro 4 cu motor intre de cel mult 1.400 centimetri cubi, taxa auto va creste de 2,6 ori, de la 161 euro la 420 euro, iar pentru acelasi tip de autovehicul, dar cu o vechime cuprinsa intre 1 si 3 luni, nivelul aplicat urca de la 161 euro la 403 euro, conform propunerilor transmise Comisiei Europene de catre Guvern, citate de Mediafax.
La motoarele cu catalizator Euro3 de 1.400 de cmc, taxa va creste doar pentru masinile cu vechimen de 1-2 ani, de la 945 de euro la 1.148 de euro. In cazul autoturismelor de 2-3 ani nivelul taxei va fi redus de la 1.095 euro la 1.050 de euro, la vechime de 3-4 ani de la 1.095 euro la 966 euro, iar la masinile fabricate de 4-5 ani de la 998 de euro la 882 euro.
Suma va scadea de la 998 euro la 812 euro (vechime 5-6 ani), de la 1.002 euro la 714 euro (vechime 6-7 ani) si de la 1.002 euro la 630 de euro (vechime 7-8 ani). Noua grila va stabili taxe cu mult mai mici decat in prezent pentru majoritatea masinilor echipate cu motoare Euro2, fiind vorba si de autovehicule mai evchi de 6-7 ani. Exceptie o fac motorizarile de peste 3.001 cmc, unde se vor opera chiar si majorari.
Cele mai mari scaderi de taxe, chiar de peste zece ori, vor fi aplicate masinilor cu dotari Euro1 si celor non-Euro, care au si datorita faptului ca acestea au vechime foarte mare. La capacitate de 1.400 cmc, masinile Euro1 cu vechime de 12-13 ani vor avea o reducere a taxei de la 3.606 euro la 508 euro, iar cele de 14-15 ani, de la 3.606 euro la 323 euro.
Noul sistem de calcul a fost trimis Comisiei Europene la inceputul acestei luni si ar putea suferi usoare modificari inainte de a fi aprobat de Guvern.
La motoarele cu catalizator Euro3 de 1.400 de cmc, taxa va creste doar pentru masinile cu vechimen de 1-2 ani, de la 945 de euro la 1.148 de euro. In cazul autoturismelor de 2-3 ani nivelul taxei va fi redus de la 1.095 euro la 1.050 de euro, la vechime de 3-4 ani de la 1.095 euro la 966 euro, iar la masinile fabricate de 4-5 ani de la 998 de euro la 882 euro.
Suma va scadea de la 998 euro la 812 euro (vechime 5-6 ani), de la 1.002 euro la 714 euro (vechime 6-7 ani) si de la 1.002 euro la 630 de euro (vechime 7-8 ani). Noua grila va stabili taxe cu mult mai mici decat in prezent pentru majoritatea masinilor echipate cu motoare Euro2, fiind vorba si de autovehicule mai evchi de 6-7 ani. Exceptie o fac motorizarile de peste 3.001 cmc, unde se vor opera chiar si majorari.
Cele mai mari scaderi de taxe, chiar de peste zece ori, vor fi aplicate masinilor cu dotari Euro1 si celor non-Euro, care au si datorita faptului ca acestea au vechime foarte mare. La capacitate de 1.400 cmc, masinile Euro1 cu vechime de 12-13 ani vor avea o reducere a taxei de la 3.606 euro la 508 euro, iar cele de 14-15 ani, de la 3.606 euro la 323 euro.
Noul sistem de calcul a fost trimis Comisiei Europene la inceputul acestei luni si ar putea suferi usoare modificari inainte de a fi aprobat de Guvern.
Abonați-vă la:
Postări (Atom)