joi, 24 ianuarie 2008

Noile valori ale taxei auto

Ministerul Economiei si Finantelor a pus miercuri in dezbatere publica proiectul de Ordonanta de Urgenta privind noua taxa de prima inmatriculare, transmite Money Channel. Astfel, pentru o masina veche de 2-3 ani, cu o capacitate cilindrica de 1.600 de centimetri cubi, si catalizator Euro 4 va plati o taxa de 632 de euro. Pentru Euro 3, cu 4 ani vechime si 1.600 de centimetri cubi taxa ajunge insa la 1608 euro. Noua taxa auto va intra in vigoare la inceputul lunii iulie.

Noile valori ale taxei:

* Pentru autoturismele cu norma de poluare Euro 4 cu capacitate cilindrica mai mica de 1.600 centimetri cubi cmc, noul nivel al taxei va fi de 465 euro pentru o vechime de o circa luna si pana la 24 euro pentru unul cu o vechime de peste 15 ani.

* Pentru un autoturism Euro 4 cu o capacitate mai mare de 1.601 cmc, taxa va fi cuprinsa intre 776 euro, pentru un autoturism cu o vechime de o luna si 40 euro pentru unul cu o vechime mai mare de 15 ani.

* Pentru un autoturism Euro 4 cu capacitate de circa 2.500 cmc, noua taxa va fi de 1.697 euro pentru o vechime de o luna, respectiv de 85 euro pentru o vechime mai mare de 15 ani.

* Pentru autoturismele Euro 4 cu o capacitate de circa 3.000 cmc noul nivel al taxei este de 2.422 euro pentru o vechime de pana la o luna, respectiv 127 euro pentru unul mai vechi de 15 ani.

* Pentru un autoturism Euro 4 cu o capacitate cilindrica mai mare de 3.000 cmc, cu o vechime de pana la o luna, noua taxa a fi de 2.784 euro, iar pentru cele mai vechi de 15 ani, taxa va fi de 142 euro.

* Pentru un autoturism cu norma de poluare Euro 3 cu o capacitate cilindrica mai mica de 1.600 cmc noul nivel al taxei auto va fi de 1.520 euro, pentru o vechime de pana la o luna, respectiv de 80 euro pentru cele mai vechi de 15 ani.

* Pentru autoturismele cu norma de poluare Euro 2, cu o capacitate cilindrica mai mica de 1.600 cmc, taxa va ajunge la maxim 2.006 euro pentru cele cu o vechime cuprinsa intre 5 si 6 ani si la 246,4 euro la cele cu o vechime de 14-15 ani, in timp ce pentru o capacitate cuprinsa intre 1.601 si 2.000 mc taxa poate ajunge pana la 3.762 euro pentru o vechime de 5-6 ani, respectiv la 462 pentru cele de 14-15 ani.

* Pentru masinile cu o capacitate cilindrica cuprinsa intre 2.001 si 2.500 cmc, nivelul maxim al taxei va fi de 6.555 euro, pentru o vechime de 5-6 ani si de 805 euro pentru 14-15 ani, iar pentru o capacitate cuprinsa intre 2.501 si 3.000 cmc va ajunge la 9.576 euro pentru o vechime de 5-6 ani si la 1.176 euro pentru 14-15 ani.

* Pentru masinile cu norma de poluare Euro 2 cu o capacitate de peste 3.000 cmc taxa porneste de la 10.602 euro pentru o vechime de 5-6 ani si ajunge la 1.302 euro pentru 14 -15 ani.

* La masinile Euro 1 taxa ajunge la 3.009 pentru o vechime de 5-6 ani si la 369 euro pentru 14-15 ani, pentru o capacitate cilindrica mai mica de 1.600 cmc, la maxim 5.586 euro pentru o vechime de 5-6 ani si 686 euro pentru vechime de 14-15 ani.

* Pentru cele cu o capacitate cuprinsa intre 1.601 si 2.000 cmc, la 9.832 pentru masinile cu o vechime de 5-6 ani si 1.207 pentru cele cu o vechime de 14-15 ani pentru o capacitate cuprinsa intre 2.001 si 2.500 cmc si la 14.364 euro pentru masinile cu o vechime de 5-6 ani si 1.764 euro pentru o vechime de 14-15 ani si o capacitate cuprinsa intre 2.501 si 3.000 cmc.

* La masinile cu peste 3.000 cmc, taxa pleaca de la 16.074 euro pentru o vechime de 5-6 ani si ajunge la 1.974 pentru 14-15 ani.

* La masinile non euro taxa pleaca de la circa 7.296 euro pentru autoturismele cu o vechime de 5-6 ani si ajunge la 640 euro pentru o vechime mai mare de 15 ani, pentru o capacitate mai mica de 1.600 cmc si depaseste 39.330 euro pentru cele cu o capacitate mai mare de 3.000 cmc si o vechime de 5-6 ani si 3.450 pentru cele mai vechi de 15 ani.

Sursa: HotNews

vineri, 18 ianuarie 2008

Programul rabla ar putea fi extins la 100.000 de masini anual si ar putea cuprinde si camioane

Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Autoturisme (APIA) a propus cresterea de sase ori, pana la 100.000 de unitati a numarului de masini vechi ce vor fi casate prin programul de reinnoire a parcului auto, cunoscut sub numele de programul rabla. Asociatia sustine aplicarea acestuia si pentru camioane, dupa cum a declarat vicepresedintele APIA, Brent Valmar, la Poiana Brasov.

"Am propus sa numarul de masini ce urmeaza a fi casate prin Rabla sa ajunga de la 16.500 la 100.00, si vrem sa includem in el si camioanele, pentru ca polueaza extrem de mult", a spus Valmar. El a precizat ca propunerea a fost facuta in cursul saptamanii trecute, la adunarea generala APIA, si se asteapta ca Agentia de Mediu sa dea un raspuns cat de curand, deoarece relatiile cu APIA sunt extrem de bune.

Valmar a precizat ca in mod cert anul acesta vor fi casate cel putin 32.000 de masini vechi prin intermediul acestui program, aproape dublu fata de anul precedent. Vicepresedintele APIA a spus ca daca programul va fi extins la 100.000 de unitati, problemele logistice intampinate vor fi mari, insa primeaza efectul acestui program asupra mediului.

El a adaugat ca ar vrea ca 10% din locurile programului sa fie destinate camioanelor, pentru care primele de casare ar putea fi mai mari decat la autoturisme, unde prima a fost anul trecut 3.000 de lei, iar anul acesta se vorbeste de 4.000 de lei.

La programul Rabla pot participa persoane fizice care detin automobile mai vechi de 12 ani, in stare de functionare, si primesc prima de casare ca avans pentru achizitionarea unui autoturism nou.


Sursa: Hotnews

luni, 14 ianuarie 2008

Noile coduri CAEN pentru firme

De la 01.01.2008 intra in vigoare noile coduri CAEN, publicate in M.O. in cursul anului 2007, fara explicatii ale activitatilor. Este doar o lista in care activitatile renumerotate nu corespund 1:1 cu vechile activitati. De la 1 ianuarie 2008, activitatile din economia nationala vor fi clasificate dupa o structura noua, conform standardelor UE. Noul sistem de codificare va fi valabil in spatiul UE, iar firmele românesti vor putea sa participe la orice licitatie europeana.

Potrivit INS, in aceasta versiune a CAEN se vor gasi patru noi sectiuni, 26 de diviziuni, 48 de grupe si 101 clase in plus fata de versiunea actuala. Aceasta inseamna ca noua codificare este mult mai detaliata si permite ca datele si rapoartele statistice sa aiba o acuratete mult mai mare.

Exista insa sanctiuni care pot ajunge pana la valoarea de 3000 RON. Ceea ce trebuie sa faceti pentru a intra in legalitate este de a modifica actul contitutiv cu noile coduri CAEN. Certificatele de inregistrare ale firmelor se vor preschimba numai in masura in care activitatile principale continute de acestea sunt modificate in noua clasificare.


Sursa: SmartFinancial

miercuri, 9 ianuarie 2008

Guvernul aproba miercuri noua taxa auto: pana la 90 la suta reducere pentru rable

Guvernul va aproba miercuri un memorandum referitor la noua taxa auto pentru masinile second-hand, sustin surse din Executiv. Proiectul prevede in esenta reducerea taxei in functie de vechimea masinii. Astfel, pentru masinile noi, taxa auto se va reduce cu doar cateva procente iar pentru cele cu vechime de 20 de ani, taxa scade cu 90%. Potrivit surselor citate, astazi la Guvern a avut loc o ultima discutie cu organizatiiile patronale, urmand ca propunerea finala sa fie trimisa la Bruxelles. Comisia Europeana a declansat in martie 2007 procedurile actionarii statului roman in justitie din cauza taxei auto.

Pentru o masina cu vechime cuprinsa intre 1 si 3 luni, taxa in vigoare ar urma scada doar cu 3%. Pentru un autovehicul cu vechima curpinsa intre 9 luni si 1 ani, reducerea ar fi de 10% iar pentru o masina cu vechime cuprinsa intre 1 si 2 ani taxa scade cu 15%. Acestea ar fi cateva din propunerile Guvernului. Datele publicate de Informatia de Cluj, confirmate de surse din Guvern, ar urma sa fie aprobate maine dar datele finale ar putea suferi unele modificari.

In acest moment, taxa auto se calculeaza in functie de vechimea masinii si de capacitatea cilindrica. Taxa creste cu cat o masina este mai veche si are o capacitate cilindirca mai mare. Astfel, pentru o masina de 6 ani cu o capacitate cilindrica de 1.600 cmc, taxa ajunge undeva la 3000 de euro. La o vechime de peste 6 ani, noile reguli prevad o reducere de 41%. Prin urmare, in situatia de mai sus, taxa se va reduce si va ajunge la aproximativ 1800 de euro.

Vosganian: “Mi se pare corect asa”

Ministrul finantelor, Varujan Vosganian, anuntase inca din luna decembrie, intr-un interviu HotNews.ro-BBC, principiul dupa care se va calcula noua taxa auto: “viziunea pe care am propus-o si pe care primul ministru a acceptat-o, si fiindca e vorba de o taxa care se plateste o singura data, este aceea de a se plati functie de capacitatea de poluare a masinii pe durata sa de viata. Propunerea pe care am facut-o se refera la faptul ca o masina, cu cat ii scade valoarea de piata, la aceeasi cilindri, la aceeasi marca, ii scade si valoarea taxei. Deci mie mi se pare corect asa, nu stiu de ce Camera Deputatilor in 2006 a dat o alta formulare, dar mie mi se pare corect ca taxa sa fie in corelare cu valoarea masinii si atunci cred ca aceasta tema se va absorbi.”

Comisia Europeana a declansat in martie 2007 procedurile legale impotriva Romaniei din cauza taxei de prima inmatriculare a autovehiculelor. Taxa intrase în vigoare la 1 ianuarie 2007. Intre timp, a fost declansata a doua etapa a procedurii de “infringement”. Este faza premergatoare actionarii Romaniei la Curtea Europeană de Justitie. Dupa mai bine de jumatate de an de corespondenta si consultari, Bruxelles-ul “s-a saturat de amanarile oficialilor romani”, dupa cum au declarat pentru HotNews.ro surse comunitare.


Sursa: Hotnews.ro

miercuri, 12 decembrie 2007

Tariful rovinietei va CRESTE cu pana la 77%

Ministerul Transporturilor a publicat un proiect de Ordonanta de Urgenta a Guvernului pentru modificarea OG 15/2002 privind introducerea tarifului de utilizare a retelei de drumuri nationale din Romania in cadrul caruia nu se mai face referire la gradul de poluare al vehiculelor. Tarifele sunt prin urmare unificate pentru fiecare categorie de vehicul in parte, fara a mai exista diferentierile din prezent in functie de standardul de depoluare Euro in care se incadreaza vehiculul. Unificarea tarifelor ii dezavantajeaza cel mai mult pe proprietarii de vehicule Euro 4, Euro 3 si Euro 2, care vor avea de achitat tarife cu pana la 77% mai mari decat in prezent.


Sursa: rbtransport.ro

sâmbătă, 8 decembrie 2007

UE impune Romaniei: " 2 luni si taxa dispare "

Dupa refuzul noii metode de calcul trimisa de statul roman catre Comisia Europeana, aceasta a trecuta la a doua etapa a procedurii de infrangement impotriva Romaniei problema legata de taxa de prima inmatriculare. CE pune la dispozitie un ultimatum de 2 luni pentru a se conforma celorlalte state membre Uniunii Europene cu modul de taxare a acestui tip de taxa, in caz contrar se va inainta o plangere la Curtea Europeana de Justitie.

"Avem o perioada de doua luni pentru ca, impreuna cu oficialii europeni, sa fie analizate si discutate toate aspectele asa incat sa ajungem la o pozitie de comun acord", a specificat purtatorul de cuvant al Guvernului, Camelia Spataru.

Guvernul Romaniei aminteste ca taxa de prima inmatriculare reprezinta un instrument de protectie a mediului in acord cu reglementarile de limitare a emisiilor de dioxid de carbon.

miercuri, 5 decembrie 2007

TAXA AUTO DE PRIMA INMATRICULARE RAMANE, SE SCHIMBA UNELE DETALII TEHNICE

Taxa auto de prima înmatriculare nu va fi eliminata, urmând sa fie modificate doar anumite aspecte tehnice, în conformitate cu exigentele Comisiei Europene, a declarat, marti, primul-ministru Calin Popescu-Tariceanu. Acesta a subliniat ca aceste schimbari vizeaza doar corelarea valorii în vama a automobilului cu valoarea lui reziduala, iar taxa ramâne un instrument important de reducere a poluarii.

„Nu se pune problema reducerii sau eliminarii, ceea ce se pune problema este ca, pe baza observatiilor facute de Comisie, suntem într-un proces de discutii si probabil ca anumite aspecte vor fi modificate. Aceste aspecte sunt de ordin pur tehnic si se refera la valoarea în vama a vehiculelor, la care nu se poate aplica o taxa mai mare decât valoarea lor reziduala. Taxa ramâne în vigoare si este destinata protectiei mediului si când spun mediul înteleg nu doar natura, ci si oamenii”, a declarat Tariceanu.

El a aratat ca, daca anumite prevederi sunt considerate de Comisia Europeana neconforme cu legislatia europeana, ministrul Varujan Vosganian are mandat sa discute la Bruxelles si ulterior Guvernul va veni cu propuneri care sa elimine aceste „asa-zise neconcordante”.

Sursa: Rompres

Vosganian anunta introducerea unor proceduri de contestare a taxei de prima inmatriculare

Ministrul finantelor si economiei, Varujan Vosganian, a declarat ca modificarile la taxa auto vor viza redefinirea notiunii de masina noua, corelarea intre nivelul taxei si valoarea de piata a masinii si introducerea unor proceduri de contestare pentru persoanele care se simt nedreptatite.
Vosganian a avut, marti, la Bruxelles, o intalnire cu Laszlo Kovacs, comisarul european pe probleme de fiscalitate, partea romana, reprezentata de ministrul Economiei si Finantelor, ocazie cu care a prezentat punctul de vedere al Guvernului, potrivit unui comunicat al Ministerului Finantelor si Economiei.

"Guvernul Romaniei isi exprima toata disponibilitatea de a colabora cu reprezentantii Comisiei in vederea solutionarii acestei situatii si evitarii unui proces la Curtea Europeana. Ma bucur ca, prin pozitia sa de astazi (marti, n.r.), comisarul european a confirmat aceeasi atitudine si de partea Comisiei Europene”, a declarat Varujan Vosganian.

Potrivit comunicatului de presa, ministrul finantelor a afirmat ca Romania va relua, de saptamana viitoare, discutiile tehnice legate de modalitatea de aplicare care trebuie sa fie concordanta atat cu obiectivul de protectie a mediului, cat si cu reglementarile comisiei in materie de taxare si impozitare.

"Pot sa afirm ca proiectul de modificare va fi asumat de Guvern sub forma de ordonanta de urgenta si va cuprinde o serie de mentiuni de ordin tehnic. Ma refer aici la o mai buna corespondenta intre nivelul taxei si valoarea de piata a masinii, la redefinirea termenului de masina noua si la introducerea unor proceduri de contestare pentru persoanele care se simt nedreptatite”, a spus Vosganian.

Sursa: NewsIN

duminică, 2 decembrie 2007

Nu se va mai plati taxa de mediu pentru camioane

"A fost publicata Legea nr. 292/2007 care modifica Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu. La articolul 9, litera b) a fost eliminata mentiunea ca taxele sunt platite si pentru emisiile provenite de la surse mobile, mentinandu-se taxa doar pentru operatorii economici detinatori de surse stationare a caror utilizare afecteaza factorii de mediu.

Din aceasta modificare rezulta ca nu se mai plateste taxa de mediu pentru camioane (surse mobile).


Textul legii este publicat mai jos."

Sursa: BursaTransport.ro





PARLAMENTUL ROMANIEI

L E G E pentru modificarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu

Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

Articol unic. – Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1193 din 30 decembrie 2005, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 105/2006, se modifica dupa cum urmeaza:

1. La articolul 9, litera b) a alineatului (1) va avea urmatorul cuprins:

„b) taxele pentru emisiile de poluanti in atmosfera, datorate de operatorii economici detinatori de surse stationare a caror utilizare afecteaza factorii de mediu, in cuantumul prevazut in anexa nr. 1;”

2. La articolul 11, alineatul (1) va avea urmatorul cuprins:

„Art. 11. – (1) Sumele prevazute la art. 9 alin. (1) lit. a), b), e) si f) se declara si se platesc lunar de catre persoanele juridice si persoanele fizice care desfasoara activitatile respective, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care s-a desfasurat activitatea.”

Aceasta lege a fost adoptata de Parlamentul Romaniei, cu respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (2) din Constitutia Romaniei, republicata.

PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR

Bogdan Olteanu

PRESEDINTELE SENATULUI

Nicolae Vacaroiu

Bucuresti, 2 noiembrie 2007

Nr. 292

marți, 6 noiembrie 2007

Legea privind asigurarea obligatorie a locuintelor a fost adoptata in Senat

Senatul a adoptat cu 73 de voturi pentru si 1 impotriva proiectul de lege al Guvernului privind asigurarea obligatorie a locuintelor. Aceasta prevede ca incepand cu data la care se implinesc 90 de zile de la adoptarea normelor de catre Comisia de Supraveghere a Asigurarilor, emise in aplicarea legii, persoanele fizice si juridice sunt obligate sa-si asigure locuintele impotriva dezastrelor naturale indiferent daca sunt imobilele sunt in mediul urban sau rural.

Suma asigurata ce poate fi acordata conform legii este de 20.000 de euro sau 10.000 de euro in functie de tipul locuintei. Sumele reprezinta echivalentul in lei la cursul de schimb BNR. Locuinta este de tip A daca are o structura de rezistenta din beton armat, metal, ori lemn si de tip B daca are o structura de rezistenta din caramida nearsa sau din orice materiale nesupuse unui tratament termic sau chimic.

De asemenea, pentru constructiile cu destinatie de locuinte aflate in coproprietate, se va incheia cate un contract de asigurare obligatorie pentru fiecare parte.

Sursa: The Money Channel

joi, 1 noiembrie 2007

Prima sanctiune de pe piata pensiilor private

Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private (CSSPP) a retras avizul pentru 41 de agenti de marketing ai ING Fond de Pensii la cererea companiei de administrare, a comunicat institutia.

In urma analizelor interne, ING a considerat ca cei 41 de agenti au facut fraude in activitatea de vanzare a pensiilor private obligatorii (pilonul II) si a reziliat contractele de colaborare cu acesti agenti. De asemenea, ING a sesizat organele de cercetare penala, conform CSSPP.

Aceasta este prima sanctiune formala acordata de Comisie pentru vanzatorii de pensii de pe piata. CSSPP a tinut insa sa precizeze ca retragerea avizului pentru cei 41 de agenti a venit la initiativa ING Fond de Pensii si nu a Comisiei.

Sursa: ZF.ro