Cea mai aşteptată autostradă ce ar trebui deschisă circulaţiei anul acesta este Bucureşti-Ploieşti, alternativă la DN 1, cel mai circulat drum din România. Cei 62 de kilometri ce leagă cele două oraşe ar urma să fie gata în două etape: aproape 55,5 km vor fi livraţi în al doilea trimestru al acestui an, în timp ce primii 6,5 km, ce pornesc din Capitală, au ca termen luna octombrie.
Tot pe bucăţi va fi inaugurată şi porţiunea dintre Cernavodă şi Constanţa de pe Autostrada Soarelui. În iulie va fi gata întregul tronson de 31 km dintre Medgidia şi Constanţa, după ce anul trecut au fost puşi în funcţiune circa 14,5 kilometri. Tot în vară, în luna iulie, va fi finalizată şi centura Constanţei la standard de autostradă, cu o lungime de 21,8 km, dintre care 8,5 km au fost deschişi traficului anul trecut. De o "semi-inaugurare" va avea parte tronsonul Cernavodă-Medgidia, în contextul în care cei 20,5 km ai şoselei vor fi deschişi în iulie, dar pe câte o singură bandă pe sens.
Şi dacă în ultimii ani Ministerul Transporturilor şi-a făcut un obicei din a inaugura porţiuni din tronsoane de autostrăzi, în 2012 va continua cu acelaşi obicei: vor fi inauguraţi 18 km din cei 64 ai autostrăzii Suplacu de Barcău-Borş, precum şi alţi 18 km din autostrada Deva-Orăştie, cu o lungime de 32 m.
La capitolul drumuri naţionale,
CNADNR estimează că va efectua anul acesta recepţia pe aproape 330 km. Cel mai lung, dar şi cel mai scump drum naţional a cărui reabilitare va fi finalizată în 2012 este DN 79 Arad-Oradea, pe o distanţă de 104 kilometri, al cărui contract se ridică la peste 100 mil. euro.
Tot în 2012 va fi finalizată reabilitarea altor două poduri peste Dunăre, la Giurgeni şi Agigea, valoarea investiţiilor ridicându-se la peste 16 mil. euro.
Sursa: ZF.ro