Proiectul de Ordonanta a Guvernului pentru modificarea anexelor nr. 1 si 2 la Ordonanta Guvernului nr. 15/2002 privind aplicarea tarifului de utilizare si a tarifului de trecere pe reteaua de drumuri nationale afecteaza cel mai mult cele peste 30.000 de autovehicule de transport marfa cu masa maxima autorizata intre 3,5 tone si 12 tone (cu maximum 3 axe, inclusiv) din Romania.
Acestea vor trebui sa plateasca tarife de rovinieta pentru o zi de 12 euro, in crestere cu 33% de la 9 euro pentru vehiculele de si peste 12 t (cu maximum 3 axe, inclusiv), cu 71,42% de la 7 euro pentru vehiculele intre 7,5 - 12t si in urcare cu 200% de la 4 euro la 12 euro pentru vehiculele intre 3,5 - 7,5t.
Peste 100.000 de autovehicule de transport marfa de peste 12 t (categoria F), vor plati 12 euro in loc de 11 euro la rovinieta de o zi, iar pentru rovinieta de 30 zile aceasta categorie de autovehicule va plati cu 5 euro in plus de la 55 la 60 de euro.
Proiectul publicat nu vizeaza nicio modificare pentru valorile rovinietelor pentru autoturisme (categoria A) si nici pentru autovehiculele de transport persoane indiferent de numarul de locuri, sub sau peste 23 locuri (categoriile G si H).
In prezent, la nivelul Comisiei Europene se discuta modificarea Directivei 1999/62/CE prin directiva eurovignetei, prin care se urmareste implementarea conceptului de plata a taxelor pe kilometru si nu pe timp.
In Romania, principala problema este legata de dezvoltarea insuficienta a infrastructurii rutiere, astfel ca cel mai probabil va fi solicitata o perioada cat mai lunga de tranzitie pana cand Romania isi dezvolta infrastructura, dar care potrivit estimarilor actuale nu va putea depasi anul 2027.
Tendinta de taxare la kilometru a autovehiculelor comerciale de transport marfuri s-a extins odata cu extinderea retelei de autostrazi si drumuri expres, de la tari cu traditie in taxarea pe autostrazi precum Franta, Italia, Spania, Germania, la tari precum Austria, Cehia, Ungaria.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu