joi, 18 noiembrie 2021

Taxa de pod pentru podurile Fetești-Cernavodă și Giurgeni-Vadu Oii va fi eliminată

     Taxa de pod peste Dunăre plătită de șoferi pentru podurile Fetești-Cernavodă și Giurgeni-Vadu Oii va fi eliminată, după ce un proiect legislativ în acest sens a primit raport favorabil și urmează a fi supus spre adoptare, prin vot final, în Parlament. 

Taxa este percepută acum la trecerea podurilor peste Dunăre între Giurgiu și Ruse (numai pentru sensul Giurgiu-Ruse), între Giurgeni şi Vadu Oii, respectiv între Feteşti şi Cernavodă.  

In 2018, liberalii au inițiat proiectul de lege cu urmatoarele argumente:


”Taxa de utilizare a podurilor Giurgeni-Vadu Oii și Fetești-Cernavodă nu reprezintă decât o suprataxare a utilizatorilor drumurilor publice din România, fără o justificare obiectivă: banii colectati merg la bugetul de stat; podurile se află într-un stadiu avansat de degradare, deși această taxă se colectează de peste un deceniu; legislația comunitară nu impune o asemenea taxare, ci ca este rezultatul deciziei autorităților române, care au considerat de cuviință să mai impună o nouă sursă de venituri la bugetul de stat. Această taxă este plătită, într-o proporție foarte mare, de cei care sunt nevoiți să facă drumuri sau să tranziteze aceste sectoare de drum. Atât persoanele fizice, cât și cele juridice care își au domiciliul/sediul pe raza teritorial a județelor Constanța, Tulcea și Ialomița sunt obligate să plătească această taxă de trecere ori de câte ori au probleme de sănătate sau trebuie să rezolve probleme administrative, fie în Capitală, fie în alt oraș al țării. Puternic afectați sunt agenții economici care distribuie mărfuri în toată țara. Taxa se regăsește de cele mai multe ori în prețul final al produselor. Altfel spus, și cine nu trece cu mașina peste cele două poduri tot plătește taxa de pod!”.


Proiectul a trecut în mod tacit de Senat, iar în iunie 2019, comisiile de specialitate din Camera Deputaților au întocmit un raport de respingere a proiectului.


În mai 2021 deputații PSD au solicitat retrimiterea proiectului la comisii. 


Conform formei avizate în comisiile de specialitate, eliminarea tarifului de trecere pentru podurile Giurgeni-Vadu Oii și Fetești-Cernavodă va intra în vigoare la data de 1 ianuarie 2022.

vineri, 1 octombrie 2021

Loteria vaccinarii - cum te inscrii ?

Persoanele vaccinate cu schema completă și care dețin certificat digital al UE privind COVID-19 se pot înscrie, începând de azi, la Loteria Vaccinării. 

Inscrierea se realizează pe portalul https://certificat-covid.gov.ro, pe bază de CNP. 


Pașii de înscriere:


1. autentificare cu adresa de email pe portalul https://certificat-covid.gov.ro;


2. accesare e-mail primit de la platforma „Certificate COVID”;


3. clic pe „Autentificare”


4. identificare certificat de vaccinare al persoanei pentru care se va înregistra participarea la loterie;



5. apasă pe „Vizualizare certificat” și apoi selectare opțiune „De acord cu regulamentul și condițiile de participare” și „De acord cu publicarea datelor personale pe site-ul Ministerului Sănătății, Ministerului Economiei, Antreprenoriatului și Turismului și C.N.L.R.”;


6. opțiune „Participă la Loteria de Vaccinare”


Persoanele înscrise vor primi un e-mail de confirmare cu numărul unic de participare.



Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS) va publica vinerea, ora 12.00, pe portalul https://certificat-covid.gov.ro, ultimul număr alocat, pentru organizarea extragerilor de către Loteria Română.


Schemă completă inseamna efectuarea a două doze pentru tipur


ile de vaccin Pfizer, Moderna și Astra Zeneca sau o singură doză pentru vaccinul Johnson & Johnson.


Pentru cei care au deja generat certificatul de vaccinare pentru schema completă, înscrierea la Loteria Vaccinării se face din interfața de vizualizare a certificatului (Secțiunea „Listă certificate”).


La Loteria de Vaccinare vor fi organizate 19 extrageri, în zilele de duminică/vineri, timp de 14 săptămâni, astfel:


  • 14 extrageri, respectiv câte 1 extragere pe săptămână
  • 3 extrageri, respectiv câte 1 extragere în fiecare lună
  • 2 extrageri organizate în săptămâna 14, respectiv în ultima săptămână a acțiunii.

La Loteria de Vaccinare vor fi acordate 1.139 de premii, în valoare totală de 15.000.000 lei, după cum urmează:


– 81 de premii săptămânale (80 premii săptămânale în valoare de 10 000 lei + 1 premiu mare săptămânal în valoare de 100 000 lei);


– 3 premii lunare, ( câte 1 premiu în ultima săptămână a fiecărei luni în valoare de 300 000 lei);


– 2 premii la finalul Loteriei Programului Național de Vaccinare, în valoare de 500 000 lei, respectiv 1 000 000 lei.


Fiecare participant la Loteria de Vaccinare va avea 4 șanse de câștig, respectiv posibilitatea de a câștiga 4 premii: 1 premiu în valoare de 10.000 lei sau de 100.000 lei, 1 premiu de 300.000 lei, 1 premiu de 500.000 lei și premiul cel mare în valoare de 1.000.000 lei, adică premii în valoare maximă cumulată de 1.910.000 lei.

joi, 23 septembrie 2021

Ai o dauna la City Insurance? Vezi ce trebuie sa faci

Redau mai jos rezumatul din comunicatul postat pe site ul FGA, deoarece gasiti informatii legate  de returnarea primei de asigurare si deschiderea dosarelor de daune. 


         Fondul de garantare a asiguraților(FGA) a luat act de Decizia Autorității de Supraveghere Financiară(ASF) prin care s-a dispus retragerea autorizaţiei de funcţionare a Societăţii de Asigurare Reasigurare City Insurance S.A și constatarea stării de insolvență a societății, urmând ca Autoritatea de Supraveghere Financiară să promoveze, în instanță, cererea de deschidere a procedurii de faliment împotriva asigurătorului. 

          Potrivit legii, doar de la data publicării deciziei ASF în Monitorul Oficial al României  creditorii de asigurări ai Societăţii de Asigurare Reasigurare City Insurance S.A pot depune: 

se poate completa în situația în care s-a produs un eveniment asigurat acoperit de o poliță de asigurare în vigoare, în perioada cuprinsă între data retragerii autorizației de funcționare şi data denunţării contractelor de asigurare, dar nu mai târziu de 90 de zile de la data pronunţării hotărârii judecatoresti definitive in ceea ce priveste  deschiderea procedurii de faliment. 

        Cererile de plată se pot depune începând cu data publicării deciziei Autorității de Supraveghere Financiară de retragere a autorizatiei asiguratorului și până la maximum 90 de zile de la pronuntarea definitivă a hotărârii de deschidere a procedurii de faliment. 
        Pentru creanţele de asigurări născute ulterior datei pronuntarii hotărârii judecătoreşti definitive de deschidere a procedurii de faliment, cererile de plată poate fi depuse în maximum 90 de zile de la data naşterii dreptului de creanţă al creditorului de asigurări. 
        Conform Deciziei Autorității de Supraveghere Financiară, Fondul de garantare a asiguraților va prelua evidențele complete ale dosarelor de daună, precum și evidențele tehnico-operative și contabile aferente acestora, în termen de 30 de zile de la data retragerii autorizației de funcționare a societății. După preluarea acestora, FGA va proceda la publicarea listelor potențialilor creditori de asigurare.        
        Instrumentarea de către Fond a cererilor de plată se va face doar după preluarea evidențelor complete ale dosarelor de daună precum și a evidențelor tehnico-operative și contabile. 
        Potrivit legii, art. 266 alin. 2 din Legea nr. 85/2014, FGA este în drept să efectueze plăţi din disponibilităţile sale către creditorii de asigurări, doar după rămânerea definitivă a hotărârii de deschidere a procedurii falimentului, și doar către creditorii de asigurări care au depus cereri de plată și care au dosarele complete. Plata despăgubirilor se va face în limita a 450.000 lei pentru fiecare creditor.

marți, 21 septembrie 2021

E timpul sa-ti faci o asigurare Casco

Din pacate la acest moment circula peste 40% autovehicule inmatriculate in Romania cu asigurare RCA de la City Insurance. Falimentul City Insurance ne afecteaza direct pe fiecare dintre noi.

Cum? Simplu.

Daca te-a lovit un  "asigurat" City Insurance atunci, cu siguranta, veti avea o mare problema - despagubirile!
Service-urile auto nu mai accepta decontarea directa pentru asigurarile RCA de la City Insurance. Asta inseamna ca veti plati din propriul buzunar reparatiile.

Orice asigurare RCA emisa de City Insurance va fi despagubita de la bugetul de stat prin Fondul de garantare. Asa este insa asta va dura. Mult.

Solutia este sa va faceti in regim de urgenta o asigurare Casco. Asigurarea Casco preia plata daunei tale iar pentru recuperarea banilor se va ocupa direct compania de asigurari, fara sa te mai implice.

Nu recomand nici o companie de asigurari; doar sa fie una de care stiti sigur ca despagubeste. Companiile din top 3 sunt sigure.

A! Inca ceva! Pe termen mediu si lung asteptati-va sa creasca tarifele la RCA si la Casco; banii furati de la City Insurance vor trebui recuperati cumva - nu?

Bafta multa!

P.S.: Multumim ASF pentru protectia oferita. Multumim statului roman pentru grija ce o are fata de cetatenii sai.