Transportatoril de marfă ar putea fi scutiți de la plata tarifului de utilizare a rețelei de drumuri naționale, respectiv a celui de trecere a podurilor, până la finele acestui an, prevede un proiect legislativ initiat de UDMR.
”Se scutesc temporar de la plata tarifului de utilizare și a tarifului de trecere prevăzute de Ordonanța Guvernului nr. 15/2002 privind aplicarea tarifului de utilizare și a tarifului de trecere pe rețeaua de drumuri naționale din România, aprobată cu modificări și completări de Legea 424/2002 pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 15/2002 privind introducerea unor tarife de utilizare a infrastructurii de transport rutier, cu modificările și completările ulterioare, denumită în continuare Ordonanța, vehiculele de transport marfă și vehiculele mixte definite la art. 1 alin. (l) lit, a2), respectiv lit. a3) din Ordonanță, transporturile de marfă de orice categorie, cu capacitatea maximă autorizată mai mare de 2,4 tone”, prevede proiectul propus de UDMR.
Scutirea ar urma să fie valabilă până la 31 decembrie 2020, ora 24. Utilizatorii care au achitat deja tariful de utilizare beneficiază de o durată de utilizare care excede data de intrare în vigoare a noilor prevederi, iar din 1 ianuarie 2021 vor utiliza diferența de perioadă corespunzând duratei neutilizate.
Pentru a intra în vigoare, proiectul trebuie aprobat de ambele Camere ale Parlamentului și promulgat de șeful statului.
marți, 21 aprilie 2020
vineri, 10 aprilie 2020
Video tutorial cum sa-ti incarci telefonul mobil online
Video tutorial de incarcat creditul telefonului mobil de pe site-ul Incarca.RO.
Faci foarte usor o reincarcare Orange pe acest site.
Vezi aici exact cum sa faci :)
Comunicat CNAIR
Asa cum reiese din comunicatul oficial al CNAIR, din cauza unor lucrări la sistemele informatice ce asigură funcționarea Sistemul Informatic de Emitere, Gestiune și Monitorizare a Rovinietei (S.I.E.G.M.C.R.), plata taxei de drum sau a taxelor de pod prin SMS, prin platforma informatica a CNAIR sau prin aplicația de mobil a CNAIR nu va fi posibilă sau va funcționa cu intermitențe.
Perioada în care ar urma să aibă loc lucrările la sistemul informatic al CNAIR și, implicit, în care nu va fi posibilă plata rovinetei sau a taxei de pod prin mijloace electronice va începe azi (ora 19:00) și se va încheia duminică (ora 23:59).
Totuși, cei ce vor circula în această perioadă pe drumurile publice din România nu vor fi scutiți de amenzi pentru neplata celor două taxe, aceștia având posibilitatea de a cumpăra în continuare rovinieta și de a plăti taxa de pod la casieriile distribuitorilor autorizati adică și în benzinării sau online.
luni, 6 aprilie 2020
Documentele cărora li se prelungește valabilitatea pe durata stării de urgență
Valabilitatea documentelor emise de:
- Inspectoratul General al Poliției Române;
- Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor;
- Direcția pentru Evidența Persoanelor și Administrarea Bazelor de Date, respectiv serviciile publice comunitare de evidență a persoanelor aflate în coordonarea metodologică a MAI;
- Inspectoratul General pentru Imigrări,
se prelungește până la încetarea stării de urgență și sunt recunoscute de autorități pe teritoriul României.
Cetățenii aflați în această situație vor avea la dispoziție 90 de zile de preschimbare a actelor respective, după încetarea stării de urgență.
Prezentăm, mai jos, cateva dintre documentele ce intră sub incidența prevederilor amintite.
Documentele pentru care se prelungește valabilitatea până la încetarea stării de urgență sunt:
- permisele de conducere românești;
- autorizațiile de circulație provizorie;
- dovezile înlocuitoare ale certificatelor de înmatriculare și ale permiselor de conducere eliberate de către serviciile publice comunitare regim premise de conducere și înmatriculare a vehiculelor la depunerea dosarelor de înmatriculare/ transcriere/ certificate de înmatriculare sau preschimbare permise de conducere românești/străine sau duplicate.
Nu intră în această categorie dovezile înlocuitoare cu drept de circulație ale permiselor de conducere care se eliberează de serviciile rutiere în cazul unor abateri la regimul circulației.
Se menține valabilitatea documentelor necesare operațiunilor de înmatriculare/transcriere, examinare sau preschimbare a permisului de conducere obținute de către solicitanți de la alte entități, documente care vor expira în interiorul stării de urgență (ex. certificat de autenticitate, fisa medicala, dosar școlarizare si altele) pentru o perioadă de 90 de zile de la încetarea stării de urgență.
- Cărțile de identitate;
- cărțile de identitate provizorii;
- mențiuni de stabilire a reședințe,i
sunt valabile pe teritoriul României, inclusiv 90 de zile de la încetarea situației de urgență.
Se supun prevederilor decretului prezidențial din 16 martie 2020 și ale Ordonanței militare nr. 3 din 24 martie 2020 inclusiv documentele eliberate cetățenilor străini de către Inspectoratul General pentru Imigrări:
- permise de ședere;
- avize de angajare/detașare;
- decizii de returnare;
- certificate de înregistrare a rezidenței;
- cărți de rezidență eliberate cetățenilor europeni;
- documentele de călătorie emise beneficiarilor unei forme de protecție internațională și persoanelor fără cetățenie;
- documentele temporare de identitate ale solicitanților de azil.
Având în vedere măsurile de prevenire şi limitare a răspândirii infectării cu noul coronavirus, pentru situații de urgență sau care nu suferă amânare, cetățenii străini și europeni pot utiliza mijloacele electronice de comunicare la distanță cu structura competentă teritorial.
Sursa: Comunicat M.A.I.
Abonați-vă la:
Comentarii (Atom)