Actualele permise de conducere si certificatele de inmatriculare vor fi inlocuite treptat cu alte modele, care vor dispune de elemente suplimentare de securizare. Potrivit reprezentantilor Directiei Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), permisele si taloanele vor avea dimensiuni asemanatoare cu cele actuale, deosebirea principala constand in introducerea elementelor de securizare realizate prin inscriptionare laser. Astfel, noul permis va avea elemente variabile optic si o holograma, iar fundalul va fi securizat în zona fotografiei. Pentru scriere, vor fi folosite cerneluri vizibile si invizibile, filigran digital aplicat pe fundal si pigmenti infrarosu si fluorescenti.
Si modalitatea de eliberare a noilor documente se va modifica: dupa depunerea actelor si realizarea fotografiilor (in cazul permiselor), solicitantul va primi documentul la domiciliu. DRPCIV a demarat deja procedurile pentru incheierea unui contract cu o firma de curierat care sa livreze la domiciliul solicitantilor permisele de conducere si certificatele de inmatriculare. Sunt puse la bataie 1,5 milioane de livrari pe an in provincie, plus 500.000 pentru Bucuresti si judetul Ilfov.
sâmbătă, 28 iunie 2008
luni, 9 iunie 2008
Sistem de vanzare si control electronic al rovinietelor din vara
Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) va angaja pina in vara acestui an o firma care sa puna la punct un sistem de vinzare si control electronic al rovinietelor, a declarat vineri secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Septimiu Buzasu. Noul sistem, a carui forma exacta va fi stabilita de viitorul concesionar, presupune disparitia rovinietelor in forma materializata, inregistrarea intr-o baza de date a numarului de inmatriculare al autovehiculelor pentru care acestea au fost cumparate, apoi verificarea in trafic a vehiculelor prin interogarea bazei de date.
„Vom definitiva zilele acestea caietul de sarcini pentru angajarea unei firme care sa se ocupe de vinzarea electronica a rovinietelor. Nu va mai trebui sa avem la noi cuponul, iar platitorii vor figura intr-o baza centralizata de date. Verificarea se va face electronic“, spune secretarul de stat. Acesta adauga ca licitatia va avea loc „in citeva saptamini“. Firma respectiva va fi platita pe baza unui comision acordat din veniturile rezultate. Firma care va concesiona administrarea rovinietelor va avea „logistica, hardul si softul necesar“.
Din cauza subfinantarii sectorului de constructie si intretinere a drumurilor nationale, Ministerul Transporturilor isi pune speranta in viitorul concesionar. Se asteapta ca acesta sa colecteze cel putin de doua ori mai multi bani decit in prezent. Datele estimative avansate de Septimiu Buzasu arata ca veniturile anuale obtinute din rovinieta de CNADNR sint de aproximativ 150 de milioane de euro, iar un sofer din doi nu isi cumpara o rovinieta, rata evaziunii in sistem fiind in jurul a 50%. „E un procentaj total nesatisfacator, e clar ca fata de planificarea noastra a veniturilor este mai putin. Este ingrijorator si ca in ultimii doi ani nivelul veniturilor a scazut“, spune acesta. Datele arata ca Romania este, din acest punct de vedere, una dintre tarile europene cu cele mai mici venituri din vinzarea vinietelor. In 2007, Bulgaria, tara cu o populatie la jumatate din cea a Romaniei, a incasat din aceasta taxa 180 de milioane de leva (aproximativ 100 de milioane de euro), in crestere cu 30% fata de anul trecut.
Actualul mod de taxare a infrastructurii nemultumeste principala organizatie patronala a transportatorilor, anume Uniunea Nationala a Transportatorilor Rutieri din Romania (UNTRR). Organizatia protesteaza zilele acestea, cerind desfiintarea rovinietei si introducerea unei taxe doar la circulatia pe autostrazi. UNTRR a trimis Ministerului Transporturilor o lista de revendicari, in care aceasta este chiar prima solicitare. „Dorim plata rovinietei doar pentru autostrazi, nu si pentru drumurile nationale“, spune Ioan Lixandru, presedintele asociatiei. „Ca principiu, proprietarul infrastructurii este statul, si nu CNADNR, care este concesionar, si ca urmare, primul, fiind proprietar, trebuie sa asigure prin alocatii bugetare si resursele necesare intretinerii. Rovinieta a fost buna in 2002, dar nu acum, cind sintem membri UE“, spune un fost director general al CNADNR sub protectia anonimatului. Mai mult, rovinieta este folosita in prezent ca resursa de plata a salariilor de la CNADNR, printr-o interpretare la limita a OG nr. 15/2002, care precizeaza ca „sumele incasate (...) vor fi folosite in exclusivitate pentru finantarea lucrarilor de constructie, intretinere, modernizare a drumurilor nationale“.
Regula UE: taxare la kilometru si doar pe autostrazi
Regulile UE sint cu totul altele decit cele romanesti. Mai devreme de trei ani nu se schimba nimic.
Vinieta noastra se bazeaza nu atit pe recomandarile facute de Comisia Europeana in directivele CE 1999/62 si CE 2006/38, cit pe exceptiile permise de acestea. Recomandarile UE, urmate de majoritatea tarilor membre, sint taxarea infrastructurii in functie de distanta parcursa, perceperea taxelor doar pe zona cea mai dezvoltata a infrastructurii (autostrazi sau drumuri expres) si taxarea in functie de gradul de poluare a vehiculului. Alte recomandari sint ca taxele trebuie sa fie personalizate la portiunea din infrastructura folosita si ca acestea trebuie percepute in principal pentru amortizarea noilor investitii, or, rovinieta ignora toate aceste principii.
Taxarea infrastructurii are loc diferit de la tara la tara, toate modalitatile fiind insa conforme cu directivele europene. Bulgaria, singura tara membra UE cu un sistem similar cu cel romanesc, va renunta la acesta de la 1 ianuarie 2009. Compania de infrastructura rutiera din statul vecin a angajat un consultant care sa-i indice forma optima de taxare, ce va fi introdusa din 2009. Potrivit mass-media din Bulgaria, cel mai probabil, sistemul va fi unul in care taxarea se va face in functie de distanta parcursa. In anumite tari, taxa este perceputa doar la transportul de marfa peste un anumit tonaj si doar la parcurgerea autostrazilor, drumurilor expres, tunelelor, podurilor. Inelele de autostrada ocolitoare ale oraselor sint in general scutite de taxe. Facturarea traficului catre automobilisti se face cu sisteme radio sau prin satelit, care permit urmarirea distantei parcurse de un vehicul pe portiunea tarifata.
Ministerul Transporturilor roman nu vede posibila introducerea unor altfel de sisteme decit rovinieta mai devreme de trei ani, adica din momentul in care vor aparea primele autostrazi realizate in concesiune. Viitorul sistem s-ar putea baza pe o „rovinieta cu doua componente, una in functie de durata, doar pentru drumuri nationale, si alta pentru autostrazi, o taxa doar pentru autostrazi sau o taxa de acces inclusa in pretul carburantului (similara cu taxa pentru Fondul Drumurilor)“, spune secretarul de stat Buzasu.
Sursa: Cotidianul
„Vom definitiva zilele acestea caietul de sarcini pentru angajarea unei firme care sa se ocupe de vinzarea electronica a rovinietelor. Nu va mai trebui sa avem la noi cuponul, iar platitorii vor figura intr-o baza centralizata de date. Verificarea se va face electronic“, spune secretarul de stat. Acesta adauga ca licitatia va avea loc „in citeva saptamini“. Firma respectiva va fi platita pe baza unui comision acordat din veniturile rezultate. Firma care va concesiona administrarea rovinietelor va avea „logistica, hardul si softul necesar“.
Din cauza subfinantarii sectorului de constructie si intretinere a drumurilor nationale, Ministerul Transporturilor isi pune speranta in viitorul concesionar. Se asteapta ca acesta sa colecteze cel putin de doua ori mai multi bani decit in prezent. Datele estimative avansate de Septimiu Buzasu arata ca veniturile anuale obtinute din rovinieta de CNADNR sint de aproximativ 150 de milioane de euro, iar un sofer din doi nu isi cumpara o rovinieta, rata evaziunii in sistem fiind in jurul a 50%. „E un procentaj total nesatisfacator, e clar ca fata de planificarea noastra a veniturilor este mai putin. Este ingrijorator si ca in ultimii doi ani nivelul veniturilor a scazut“, spune acesta. Datele arata ca Romania este, din acest punct de vedere, una dintre tarile europene cu cele mai mici venituri din vinzarea vinietelor. In 2007, Bulgaria, tara cu o populatie la jumatate din cea a Romaniei, a incasat din aceasta taxa 180 de milioane de leva (aproximativ 100 de milioane de euro), in crestere cu 30% fata de anul trecut.
Actualul mod de taxare a infrastructurii nemultumeste principala organizatie patronala a transportatorilor, anume Uniunea Nationala a Transportatorilor Rutieri din Romania (UNTRR). Organizatia protesteaza zilele acestea, cerind desfiintarea rovinietei si introducerea unei taxe doar la circulatia pe autostrazi. UNTRR a trimis Ministerului Transporturilor o lista de revendicari, in care aceasta este chiar prima solicitare. „Dorim plata rovinietei doar pentru autostrazi, nu si pentru drumurile nationale“, spune Ioan Lixandru, presedintele asociatiei. „Ca principiu, proprietarul infrastructurii este statul, si nu CNADNR, care este concesionar, si ca urmare, primul, fiind proprietar, trebuie sa asigure prin alocatii bugetare si resursele necesare intretinerii. Rovinieta a fost buna in 2002, dar nu acum, cind sintem membri UE“, spune un fost director general al CNADNR sub protectia anonimatului. Mai mult, rovinieta este folosita in prezent ca resursa de plata a salariilor de la CNADNR, printr-o interpretare la limita a OG nr. 15/2002, care precizeaza ca „sumele incasate (...) vor fi folosite in exclusivitate pentru finantarea lucrarilor de constructie, intretinere, modernizare a drumurilor nationale“.
Regula UE: taxare la kilometru si doar pe autostrazi
Regulile UE sint cu totul altele decit cele romanesti. Mai devreme de trei ani nu se schimba nimic.
Vinieta noastra se bazeaza nu atit pe recomandarile facute de Comisia Europeana in directivele CE 1999/62 si CE 2006/38, cit pe exceptiile permise de acestea. Recomandarile UE, urmate de majoritatea tarilor membre, sint taxarea infrastructurii in functie de distanta parcursa, perceperea taxelor doar pe zona cea mai dezvoltata a infrastructurii (autostrazi sau drumuri expres) si taxarea in functie de gradul de poluare a vehiculului. Alte recomandari sint ca taxele trebuie sa fie personalizate la portiunea din infrastructura folosita si ca acestea trebuie percepute in principal pentru amortizarea noilor investitii, or, rovinieta ignora toate aceste principii.
Taxarea infrastructurii are loc diferit de la tara la tara, toate modalitatile fiind insa conforme cu directivele europene. Bulgaria, singura tara membra UE cu un sistem similar cu cel romanesc, va renunta la acesta de la 1 ianuarie 2009. Compania de infrastructura rutiera din statul vecin a angajat un consultant care sa-i indice forma optima de taxare, ce va fi introdusa din 2009. Potrivit mass-media din Bulgaria, cel mai probabil, sistemul va fi unul in care taxarea se va face in functie de distanta parcursa. In anumite tari, taxa este perceputa doar la transportul de marfa peste un anumit tonaj si doar la parcurgerea autostrazilor, drumurilor expres, tunelelor, podurilor. Inelele de autostrada ocolitoare ale oraselor sint in general scutite de taxe. Facturarea traficului catre automobilisti se face cu sisteme radio sau prin satelit, care permit urmarirea distantei parcurse de un vehicul pe portiunea tarifata.
Ministerul Transporturilor roman nu vede posibila introducerea unor altfel de sisteme decit rovinieta mai devreme de trei ani, adica din momentul in care vor aparea primele autostrazi realizate in concesiune. Viitorul sistem s-ar putea baza pe o „rovinieta cu doua componente, una in functie de durata, doar pentru drumuri nationale, si alta pentru autostrazi, o taxa doar pentru autostrazi sau o taxa de acces inclusa in pretul carburantului (similara cu taxa pentru Fondul Drumurilor)“, spune secretarul de stat Buzasu.
Sursa: Cotidianul
marți, 27 mai 2008
Controlul vamal va fi reintrodus la granita dintre Austria si Ungaria
Pe perioada Campionatului European de Fotbal controlul vamal va fi reintrodus la granita dintre Austria si Ungaria. Astfel în punctele majore de trecere a frontierei vor fi puse în funcţiune porţile de trecere şi se vor controla atât autovehiculele cât şi persoanale. Reîntorducerea periodică a controlului vamal va fi valabil în perioada 02 iunie – 01 iulie. Scopul acestuia este de a asigura siguranţa desfăşurării Euro 2008, organizată de Austria şi Elveţia, respectiv de a identifica persoanele nedorite la acest eveniment. În ţara Alpiilor sunt aşteptaţi 1,9 milioane de turişti în această perioadă, majoritatea fani al echipelor prezente la turneul final.
Din cauza controlului vamal, timpul de mers până la aeroportul din Viena va fi mai lungă.
Din cauza controlului vamal, timpul de mers până la aeroportul din Viena va fi mai lungă.
vineri, 23 mai 2008
miercuri, 21 mai 2008
Gigi Becali ne da "asigurari" de toate cele bune
Campania electorala pentru primariile tarii promovata de Gigi Be(rbe)cali atinge cote inimaginabile. El ne zambeste sagalnic dintr-un banner si ne da "asigurari" ca dolareii sigur - sigur ne vor intra in buzunar. Totul este real si s-a putut viziona din masina aflata in coada de la intrarea in "muncipiul" Pitesti via Ramnicu Valcea.
marți, 13 mai 2008
GENERALI iese pe profit
Grupul italian GENERALI, unul dintre cei mai importanti jucatori pe piata asigurarilor din Europa, a inregistrat in primul trimestru al anului 2008 o crestere a profitului net cu 27,2%, totalizand 910,3 mil. EUR, realizare prin care a depasit prognozele analistilor, anunta REUTERS.
Asiguratorul care detine pozitia a patra in Europa, dupa nivelul capitalizarii, a raportat, printr-un comunicat de presa, ca marja care masoara costurile si daunele de despagubire ca procent din total prime incasate s-a imbunatatit de la 93,9%, in 2007, la 93,1%.
Primele brute subscrise au atins valoarea de 18,4 mld. EUR, in crestere cu 0,8% fata de anul 2007.
"Aceste rezultate reflecta o imbunatatire a veniturilor pe segmentul de asigurari generale, precum si din afacerile noi pe segmentul de life", a precizat Antoine BERNHEIM, Presedinte, GENERALI.
Oficialul citat a mai precizat ca linia de asigurari de viata a companiei a avut de suferit ca rezultat al scaderii performantei pe anumite piete, precum si a veniturilor din operatiuni financiare, care a determinat o diminuare de 29,6%, pana la 578 mil. EUR (888,9 mil. EUR in 2007).
Totodata, daunele platite de catre asiguratorul italian au scazut, la fel ca si modificarile de provizioane din asigurari, cumuland, in primul trimestru, 11,7 mld. EUR, fata de 16,9 mld. EUR in anul precedent.
GENERALI, activand in asigurari de 176 de ani, a reusit sa evite pana acum efectele crizei creditelor sub-prime, strategia sa conservatoare fiind apreciata de catre majoritatea analistilor ca un atu.
Asiguratorul care detine pozitia a patra in Europa, dupa nivelul capitalizarii, a raportat, printr-un comunicat de presa, ca marja care masoara costurile si daunele de despagubire ca procent din total prime incasate s-a imbunatatit de la 93,9%, in 2007, la 93,1%.
Primele brute subscrise au atins valoarea de 18,4 mld. EUR, in crestere cu 0,8% fata de anul 2007.
"Aceste rezultate reflecta o imbunatatire a veniturilor pe segmentul de asigurari generale, precum si din afacerile noi pe segmentul de life", a precizat Antoine BERNHEIM, Presedinte, GENERALI.
Oficialul citat a mai precizat ca linia de asigurari de viata a companiei a avut de suferit ca rezultat al scaderii performantei pe anumite piete, precum si a veniturilor din operatiuni financiare, care a determinat o diminuare de 29,6%, pana la 578 mil. EUR (888,9 mil. EUR in 2007).
Totodata, daunele platite de catre asiguratorul italian au scazut, la fel ca si modificarile de provizioane din asigurari, cumuland, in primul trimestru, 11,7 mld. EUR, fata de 16,9 mld. EUR in anul precedent.
GENERALI, activand in asigurari de 176 de ani, a reusit sa evite pana acum efectele crizei creditelor sub-prime, strategia sa conservatoare fiind apreciata de catre majoritatea analistilor ca un atu.
vineri, 11 aprilie 2008
Taxa de drum / rovinieta nu va intra în pretul carburantilor
Taxa de drum este utilizata in intregime pentru lucrari de reparatii si de intretinere a drumurilor, iar autoritatile nu pot renunta la aceasta sursa de venit. Anual, incasarile ajung la circa 150 de milioane de euro, în conditiile în care doar jumatate dintre soferi isi cumpara rovinieta.
Rovinieta nu poate fi eliminată deoarece această măsură ar însemna privarea Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România de o sursă importantă de venit, ne-a declarat Ludovic Orban, ministrul Transporturilor. Acesta susţine că ar fi acord cu propunerea transportatorilor rutieri cu privire la eliminarea rovinietei şi încasarea taxei din preţul carburantului, însă doar în condiţii favorabile Companiei de Drumuri. “Cererea transportatorilor rutieri este absurdă. Aş fi de acord cu eliminarea rovinietei numai dacă 60%- 65% din accizele din carburanţi ar constitui sursă de venit la bugetul Companiei de Drumuri. În prezent, eliminarea rovinietei este exclusă deoarece sunt foarte multe proiecte de drumuri şi autostrăzi în derulare sau în pregătire, iar eu nu le pot tăia sursa de venit. Toţi banii colectaţi din rovinietă merg către reparaţii, întreţinere şi realizarea infrastructurii rutiere din ţară”, ne-a explicat Orban.
FINANŢE. Orban a negat vehement informaţiile apărute în presă zilele trecute, conform cărora Ministerul Finanţelor ar susţine eliminarea rovinietei. “Nu este adevărat că Finanţele au susţinut proiectul transportatorilor rutieri cu privire la eliminarea rovinietei. După primele întâlniri avute cu transportatorii rutieri, eu am spus că această cerere este absurdă, iar o astfel de decizie trebuie analizată împreună cu cei de la Finanţe, nu că cei de la Finanţe sunt cei care decid. Transportatorii cer pe de-o parte infrastructură bună, însă pe de altă parte vor să eliminăm sursa principală de venit pentru lucrările de reparaţii a infrastructurii”, ne-a spus Orban. Mai mult, reprezentanţii Ministerului Finanţelor au negat informaţiile apărute în presă conform cărora ar fi pentru eliminarea rovinietei. “Specialiştii de la departamentul de taxare şi buget din cadrul Ministerului de Finanţe care au participat la întâlnirea cu reprezentanţii transportatorilor rutieri, care a avut loc luni, 1 aprilie, la minister au luat notă de propunerea acestora, însă nu au dat nici un răspuns. Această propunere urmează să fie analizată şi numai după această etapă, săptămâna viitoare, Ministerul de Finanţe îşi va exprima poziţia vizavi de proiectul cu privire la eliminarea rovinietei”, ne-a declarat Daniela Daraban, purtător de cuvânt al Ministerului Finanţelor.
LICITAŢIE. Compania de drumuri organizează licitaţie pentru achiziţionarea a 31,5 milioane de roviniete pentru perioada 2008-2009, valoarea totală a contractului fiind de peste 47 de milioane de lei, inclusiv TVA. Astfel, vor fi cumpărate 23 de milioane de roviniete cu valabilitate de o zi, şapte zile, o lună şi maximum 8,5 milioane de roviniete cu o perioadă de valabilitate de un an. Contractul are o durată de doi ani, iar finanţarea va fi asigurată din fondurile proprii ale companiei. Firmele interesate să participe la licitaţie trebuie să îndeplinească anumite criterii, printre care şi depunerea unei garanţii de participare în valoare de 792.000 de lei. Termenul-limită pentru depunerea cererilor a fost stabilit la 12 mai, iar ofertele trebuie depuse până la 21 mai.
Feroviarii sunt nemulţumiţi
Eliminarea rovinietei sau includerea valorii ei în preţul motorinei i-ar dezavantaja pe transportatorii feroviari şi ar mări diferenţa dintre tarifele de utilizare a infrastructurii plătite de operatorii feroviari şi cei rutieri în defavoarea primilor, susţine Asociaţia Industriei Feroviare. Reprezentanţii asociaţiei susţin că operatorii feroviari subvenţionează deja indirect sistemul de transport rutier, prin accizele aplicate motorinei consumate în tracţiunea locomotivelor Diesel, accize care sunt direcţionate spre întreţinerea şi modernizarea infrastructurii rutiere, şi nu către cea feroviară.
Evidenţă electronică
Pe lista proiectelor prioritare ale CNADNR figurează şi implementarea unui sistem electronic de vânzare şi de control a rovinietei, care să elimine orice problemă întâmpinată de şoferi în achiziţionarea acesteia din benzinării. La sfârşitul anului trecut, rovinieta nu era de găsit în nici o benzinărie deoarece firma care trebuia să se ocupe de tipărirea acestora nu-şi respectase obligaţiile. CNADNR a fost nevoită să scoată la vânzare roviniete tipărite anii anteriori sau să plătească mai mult unei alte firme. Reprezentanţii companiei de drumuri şi-au exprimat speranţa ca după implementarea sistemului electronic şi concesionarea unor tronsoane de autostrăzi, sumele încasate din rovinietă să crească cu cel puţin 50%. “Veniturile anuale obţinute de CNADNR din rovinietă sunt de aproximativ 150 de milioane de euro, iar un şofer din doi nu îşi cumpără o rovinietă, rata evaziunii în sistem fiind în jurul a 50%”, declara Septimiu Buzaşu, secretar de stat în cadrul MT.
Rovinieta nu poate fi eliminată deoarece această măsură ar însemna privarea Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România de o sursă importantă de venit, ne-a declarat Ludovic Orban, ministrul Transporturilor. Acesta susţine că ar fi acord cu propunerea transportatorilor rutieri cu privire la eliminarea rovinietei şi încasarea taxei din preţul carburantului, însă doar în condiţii favorabile Companiei de Drumuri. “Cererea transportatorilor rutieri este absurdă. Aş fi de acord cu eliminarea rovinietei numai dacă 60%- 65% din accizele din carburanţi ar constitui sursă de venit la bugetul Companiei de Drumuri. În prezent, eliminarea rovinietei este exclusă deoarece sunt foarte multe proiecte de drumuri şi autostrăzi în derulare sau în pregătire, iar eu nu le pot tăia sursa de venit. Toţi banii colectaţi din rovinietă merg către reparaţii, întreţinere şi realizarea infrastructurii rutiere din ţară”, ne-a explicat Orban.
FINANŢE. Orban a negat vehement informaţiile apărute în presă zilele trecute, conform cărora Ministerul Finanţelor ar susţine eliminarea rovinietei. “Nu este adevărat că Finanţele au susţinut proiectul transportatorilor rutieri cu privire la eliminarea rovinietei. După primele întâlniri avute cu transportatorii rutieri, eu am spus că această cerere este absurdă, iar o astfel de decizie trebuie analizată împreună cu cei de la Finanţe, nu că cei de la Finanţe sunt cei care decid. Transportatorii cer pe de-o parte infrastructură bună, însă pe de altă parte vor să eliminăm sursa principală de venit pentru lucrările de reparaţii a infrastructurii”, ne-a spus Orban. Mai mult, reprezentanţii Ministerului Finanţelor au negat informaţiile apărute în presă conform cărora ar fi pentru eliminarea rovinietei. “Specialiştii de la departamentul de taxare şi buget din cadrul Ministerului de Finanţe care au participat la întâlnirea cu reprezentanţii transportatorilor rutieri, care a avut loc luni, 1 aprilie, la minister au luat notă de propunerea acestora, însă nu au dat nici un răspuns. Această propunere urmează să fie analizată şi numai după această etapă, săptămâna viitoare, Ministerul de Finanţe îşi va exprima poziţia vizavi de proiectul cu privire la eliminarea rovinietei”, ne-a declarat Daniela Daraban, purtător de cuvânt al Ministerului Finanţelor.
LICITAŢIE. Compania de drumuri organizează licitaţie pentru achiziţionarea a 31,5 milioane de roviniete pentru perioada 2008-2009, valoarea totală a contractului fiind de peste 47 de milioane de lei, inclusiv TVA. Astfel, vor fi cumpărate 23 de milioane de roviniete cu valabilitate de o zi, şapte zile, o lună şi maximum 8,5 milioane de roviniete cu o perioadă de valabilitate de un an. Contractul are o durată de doi ani, iar finanţarea va fi asigurată din fondurile proprii ale companiei. Firmele interesate să participe la licitaţie trebuie să îndeplinească anumite criterii, printre care şi depunerea unei garanţii de participare în valoare de 792.000 de lei. Termenul-limită pentru depunerea cererilor a fost stabilit la 12 mai, iar ofertele trebuie depuse până la 21 mai.
Feroviarii sunt nemulţumiţi
Eliminarea rovinietei sau includerea valorii ei în preţul motorinei i-ar dezavantaja pe transportatorii feroviari şi ar mări diferenţa dintre tarifele de utilizare a infrastructurii plătite de operatorii feroviari şi cei rutieri în defavoarea primilor, susţine Asociaţia Industriei Feroviare. Reprezentanţii asociaţiei susţin că operatorii feroviari subvenţionează deja indirect sistemul de transport rutier, prin accizele aplicate motorinei consumate în tracţiunea locomotivelor Diesel, accize care sunt direcţionate spre întreţinerea şi modernizarea infrastructurii rutiere, şi nu către cea feroviară.
Evidenţă electronică
Pe lista proiectelor prioritare ale CNADNR figurează şi implementarea unui sistem electronic de vânzare şi de control a rovinietei, care să elimine orice problemă întâmpinată de şoferi în achiziţionarea acesteia din benzinării. La sfârşitul anului trecut, rovinieta nu era de găsit în nici o benzinărie deoarece firma care trebuia să se ocupe de tipărirea acestora nu-şi respectase obligaţiile. CNADNR a fost nevoită să scoată la vânzare roviniete tipărite anii anteriori sau să plătească mai mult unei alte firme. Reprezentanţii companiei de drumuri şi-au exprimat speranţa ca după implementarea sistemului electronic şi concesionarea unor tronsoane de autostrăzi, sumele încasate din rovinietă să crească cu cel puţin 50%. “Veniturile anuale obţinute de CNADNR din rovinietă sunt de aproximativ 150 de milioane de euro, iar un şofer din doi nu îşi cumpără o rovinietă, rata evaziunii în sistem fiind în jurul a 50%”, declara Septimiu Buzaşu, secretar de stat în cadrul MT.
miercuri, 2 aprilie 2008
Transportatorii cer introducerea rovignetei în pretul carburantului
Soferilor romani li se pregateste o scumpire a carburantilor. Patronatele din transportul rutier cer eliminarea actualei rovignete pe care o platesc în mod obligatoriu toti cei care circula pe drumurile nationale.
Pentru ca trebuie bani si pentru drumuri, camionagii propun reintroducerea taxei de drum în pretul benzinei. Deşi patronii firmelor româneşti de transport cer de multă vreme eliminarea rovignetei, ministrul Transporturilor nu cedează. Aşa că au încercat astăzi să-i convingă pe cei de la Finanţe.
Ceea ce solicită patronatele din transporturi este reluarea vechii formule a taxei de drum, care era inclusă în preţul combustibilului. Ministerul Finanţelor este deschis oricărei propuneri în care să nu fie afectat bugetul şi să nu mai aibă costuri.
Acum, banii încasaţi pe rovignete se duc la Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale. Compania a încasat anul trecut peste 130 de milioane de euro numai din vânzarea acestor rovignete. Ca să obţină la fel de mult din carburanţi, aceştia ar urma să se scumpească.
Este vorba despre doi eurocenţi pe litru sau de opt bani. Bani pe care i-ar plăti toţi şoferii, chiar şi cei care circulă doar în oraş, în timp ce rovigneta este obligatorie numai pentru românii care folosesc drumurile naţionale din afara oraşelor. Mulţi nu respectă oricum această obligaţie.
Transportatorii spun că luni vor avea o nouă rundă de negocieri cu reprezentanţii Ministerului Transporturilor şi cu cei de la Finanţe, poate poate îi conving să elimine rovigneta.
Sursa: ProTv
Pentru ca trebuie bani si pentru drumuri, camionagii propun reintroducerea taxei de drum în pretul benzinei. Deşi patronii firmelor româneşti de transport cer de multă vreme eliminarea rovignetei, ministrul Transporturilor nu cedează. Aşa că au încercat astăzi să-i convingă pe cei de la Finanţe.
Ceea ce solicită patronatele din transporturi este reluarea vechii formule a taxei de drum, care era inclusă în preţul combustibilului. Ministerul Finanţelor este deschis oricărei propuneri în care să nu fie afectat bugetul şi să nu mai aibă costuri.
Acum, banii încasaţi pe rovignete se duc la Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale. Compania a încasat anul trecut peste 130 de milioane de euro numai din vânzarea acestor rovignete. Ca să obţină la fel de mult din carburanţi, aceştia ar urma să se scumpească.
Este vorba despre doi eurocenţi pe litru sau de opt bani. Bani pe care i-ar plăti toţi şoferii, chiar şi cei care circulă doar în oraş, în timp ce rovigneta este obligatorie numai pentru românii care folosesc drumurile naţionale din afara oraşelor. Mulţi nu respectă oricum această obligaţie.
Transportatorii spun că luni vor avea o nouă rundă de negocieri cu reprezentanţii Ministerului Transporturilor şi cu cei de la Finanţe, poate poate îi conving să elimine rovigneta.
Sursa: ProTv
vineri, 21 martie 2008
Noile formate de roviniete
S-a publicat noul format al rovinietelor care va inlocui actualele stickere. Inclusiv metodologia de aplicare a taxelor de drum se modifica. Tarifele raman aceleasi. Se simplifica foarte mult operatiunile de emitere a rovinietelor insa se inmultesc hartiile lipite in geam si cele care trebuie avute asupra noastra ...
sâmbătă, 23 februarie 2008
Companiile de asigurare vor fi obligate sa pastreze banii din RCA pentru despagubiri
Asiguratorii care sunt autorizati sa subscrie asigurarea obliatorie RCA, vor fi obligati de la 1 ianuarie 2008, pentru contractele incheiate, sa constituie si sa mentina o rezerva tehnica suplimentara. Aceasta rezerva se calculeaza la sfarsitul fiecarei luni, prin aplicarea unui procent de 60% asupra valorii primelor brute subscrise pentru contractele RCA in luna respectiva.
Masura CSA este luata in vederea protejarii persoanelor prejudiciate si pentru a se asigura onorarea obligatiilor rezultate ca urmare a incheierii asigurarii RCA. CSA atrage de asemenea atentia societatilor de asigurare asupra faptului ca efectuarea unor cheltuieli excesive cu contractarea asigurarilor obligatorii RCA le poate afecta solvabilitatea.
Masura CSA este luata in vederea protejarii persoanelor prejudiciate si pentru a se asigura onorarea obligatiilor rezultate ca urmare a incheierii asigurarii RCA. CSA atrage de asemenea atentia societatilor de asigurare asupra faptului ca efectuarea unor cheltuieli excesive cu contractarea asigurarilor obligatorii RCA le poate afecta solvabilitatea.
Abonați-vă la:
Postări (Atom)