vineri, 25 mai 2012

DRDP Cluj decapitata!

Ion Pantelimon, directorul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Cluj a fost schimbat din funcţie.


În urma vizitei de lucru efectuată în județul Cluj, precum și a sesizărilor primite,  ministrul  Transporturilor și Infrastructurii, Ovidiu Silaghi, a dispus Corpului de Control din cadrul Direcției Generale de Control al MTI  efectuarea  unui control tematic la Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din Romania - Direcția Regională de Drumuri și Poduri Cluj.
Controlul s-a desfășurat în perioada 22 – 24.05.2012 și a avut ca obiectiv verificarea derulării contractelor încheiate de Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Cluj, pentru realizarea obiectivului de investiţii „Varianta de ocolire Cluj – Est”.
În urma verificărilor efectuate s-au constatat grave probleme manageriale, constând în luarea unor decizii controversate referitoare la derularea investiției menționate.

Demisie la varf in CNADNR

Daniela Drăghia a demisionat de la conducerea Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR), locul său fiind luat de directorul adjunct economic al companiei, Ionuţ Maşala.

"Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Ovidiu Silaghi, a semnat ordinul de încetare a preluării atribuţiilor funcţiei de director general al CNADNR de către Daniela Drăghia", se arată într-un comunicat al Ministerului Transporturilor.
Instituţia nu face alte precizări.

Daniela Drăghia şi-a dat demisia în urma unor diferenţe de opinie privind strategia de investiţii prin fonduri europene pe coridorul IV paneuropean. Daniela Drăghia a fost numită în funcţie în martie anul trecut, când la conducerea Ministerului Transporturilor se afla Anca Boagiu. Anterior, ea a ocupat postul de director adjunct pentru proiectele cu finanţare externă.

Sursa: ZF.ro

marți, 15 mai 2012

Avocatul Poporului cere schimbarea legislaţiei privind rovinieta

Conducerea Camerei Deputaților a trimis, luni, Comisiei pentru Industrii, un raport special realizat de Avocatul Poporului privind unele deficiențe constatate în privința amenzilor pentru rovinietă. Printre recomandările Avocatului Poporului se numără “analizarea posibilității achiziționării rovinietei pentru o zi” in cazul autoturismelor.
“Instituția Avocatul Poporului a fost sesizată de mai mulți petiționari care au contestat sancțiunile contravenționale aplicate pentru neachitarea rovinietei”, se arată în raportul special. Potrivit documentului, reclamanții au invocat printre altele lipsa semnăturii olografe a agentului constatator în condițiile în care legea prevede că lipsa semnăturii atrage după sine nulitatea procesului-verbal, notează AP. Alte sesizări au fost legate de cuantumul amenzilor aplicate și al tarifelor de despăgubire, data comunicării proceselor-verbale, imposibilitarea achiziționării rovinietei pentru o zi, menționează Avocatul Poporului.

În ceea ce privește cuantumul amenzilor, reclamanții s-au plâns de primirea mai multor amenzi în aceeași zi, condiție în care Avocatul Poporului este de părere că “suma achitată de contravenient, care trebuie să plătească tot atâtea amenzi și tarife de despăgubire câte contravenții a săvârșit, este excesivă și nu este proportional cu gradul de pericol social al faptei”.

În Raportul special se mai menționează reclamațiilor unor petiționari cărora le-au fost comunicate procesele-verbale ale amenzii cu 2-5 zile înainte de data limită a plății acestora. “Comunicarea cu doar câteva zile înainte de expirarea termenului de prescripție îngrădește dreptul contravenientului de acces la justiție”, susține Avocatul Poporului în această privință.

Avocatul Poporului mai propune în document “achitarea unui singur tarif de despăgubire cu ocazia întocmirii primului proces-verbal contravențional” precum și “garanții adecvate și suficiente pentru a proteja cetățenii împotriva unor abuzuri ale autorităților publice”. Ultima măsură se referă la faptul că amenzile pot fi emise și în lipsa contravenientului, cu ajutorul unor mijloace tehnice omologate amplasate pe rețeaua de drumuri. “Apreciem că dispozițiile legale referitoare la constatarea amenzilor prin mijloacele tehnice omologate trebuie corelate cu măsuri de natură să asigure acestora protecție adecvată împotriva arbitrariului autorității publice”, notează Avocatul Poporului în Raportul special privind sancțiunile aplicate conducătorilor de vehicule, în baza Ordonanței Guvernului 15/2002 privind aplicarea tarifului de utilizare și a tarifului de trecere pe rețeaua de drumuri naționale din România.

Sursa: REALITATEA.NET