marți, 19 august 2008

Informatii privind achitarea tarifului de utilizare a retelei de drumuri nationale din Romania

Temei legal:
- Ordonanta Guvernului nr. 15/2002 privind introducerea tarifului de utilizare a retelei de drumuri nationale din Romania, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 82/01.02.2002;
- Legea 424/2002 pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 15/2002, publicata in
Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 468/01.08.2002;
- Ordonanta Guvernului nr. 51/2004 pentru modificarea si completarea Ordonantei
Guvernului nr. 15/2002, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.
680/28.07.2004;
- Legea 415/2004 privind aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 51/2004 pentru
modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 15/2002, publicata in Monitorul
Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1002/01.11.2004;
- Legea 101/2007 pentru modificarea Ordonantei Guvernului nr. 15/2002 privind
introducerea tarifului de utilizare a retelei de drumuri nationale din Romania, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 275/25.04.2007;
- Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 157/2007 pentru modificarea si completarea
Ordonantei Guvernului nr. 15/2002, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 885/27.12.2007;
- Ordinul ministrului transporturilor nr. 244/2008 privind aprobarea Normelor
metodologice pentru aplicarea tarifului de utilizare a retelei de drumuri nationale din Romania, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 184/11.03.2008;
Domeniu de aplicare: a)pentru circulatia pe reteaua de drumuri nationale, exclusiv cele aflate in intravilanul resedintelor de judete si al municipiilor; b)pentru toate categoriile de vehicule inmatriculate temporar sau definitiv in Romania si in
alte state, nediscriminatoriu; c)pentru persoanele fizice si juridice;

TERMENI:

vehicul = orice autovehicul rutier inmatriculat, avand cel putin doua axe, sau un
ansamblu format dintr-un autovehicul si semiremorca ori remorcile tractate de acesta;
utilizator = persoana fizica sau juridica care detine vehicule inmatriculate in Romania
(utilizatori romani) sau care detine vehicule inmatriculate in alte state (utilizatori straini)
Vehiculele de transport mixt se incadreaza in categoria vehiculelor de transport marfa.

Valabilitate:
- Atat pentru utilizatori romani cat si pentru utilizatorii straini tariful de utilizare se poate achita pentru perioade de valabilitate de 1 zi (cu exceptia autoturismelor si a vehiculelor de transport marfa cu masa totala maxima autorizata mai mica sau egala cu 3,5 tone, 7 zile, 30 zile si 12 luni de la data solicitata de utilizator.

Tarife

Tarifele stabilite conform legislatiei se aplica in functie deL: Tip vehicul / Durata de Utilizare / Tarif [EURO](TVA inclus)
Tarifele la roviniete, in timp real corelate cu cursul euro aplicat conform legislatiei se gasesc aici: http://www.roviniete.ro/roviniete-online.php

Sanctiuni:
Cuantumul amenzii contraventionale Tipul vehiculului (lei) minim maxim
- vehicule de transport marfa, cu MTMA ≥ 12,0 tone cu minimum 4 axe (inclusiv) 6.000 - 9.000 RON;
- vehicule de transport marfa, cu MTMA ≥ 12,0 tone cu maximum 3 axe (inclusiv) 4.500 - 6.000 RON;
a) vehicule de transport marfa cu 7,5 tone < MTMA < 12,0 tone
b) vehicule de transport persoane cu mai mult 23 locuri pe
scaune (inclusiv conducatorul auto) 3.500 - 4.500 RON;
a) vehicule de transport marfa, cu 3,5 tone < MTMA ≤ 7,5 tone
b) vehicule de transport persoane cu mai mult de 9 locuri pe scaune (inclusiv conducatorul auto) si maximum 23 locuri pe scaune (inclusiv conducatorul auto) 2.500 - 3.500 RON;
- vehicule de transport marfa cu 0,0 tone < MTMA ≤ 3,5 tone 1.500 - 2.500 RON;
- autoturisme 500 - 1.000 RON;

Distribuitori autorizati:

o Oficii Postale apartinand Companiei Posta Romana (numai pentru utilizatorii romani) –
699 locatii;
o Statii de distributie a carburantilor auto apartinand PETROM – 451 locatii;
o Statii de distributie a carburantilor auto apartinand ROMPETROL – 111 locatii;
o Statii de distributie a carburantilor auto apartinand MOL – 122 locatii;
o Statii de distributie a carburantilor auto apartinand OMV – 72 locatii;
o Puncte de lucru apartinand SC SPEEDY DRIVER SRL – 8 locatii;
o Birouri regionale apartinand UNTRR – 12 locatii;
o SC SCALA ASSISTANCE SRL CLUJ-NAPOCA – 1 locatie (prin intermediul paginii web http://www.roviniete.ro)
o Sedii ale CNADNR: Agentii de control si incasare – 29 locatii;
Sectii de drumuri nationale – 39 locatii;
Directii regionale de drumuri si poduri – 3 locatii.

Plata:
- utilizatori romani: in lei, la cursul de schimb al zilei comunicat de Banca Nationala a Romaniei, valabil pentru ultima zi din luna anterioara achitarii tarifului (prin curs de schimb valabil pentru ultima zi din luna anterioara datei achitarii tarifului se intelege cursul de schimb comunicat de Banca Nationala a Romaniei in penultima zi lucratoare a lunii respective);
- utilizatori straini: in valute liber convertibile, cotate pe piata valutara, la echivalentul tarifului exprimat in euro, in functie de cursurile de schimb ale valutelor, comunicate de Banca Nationala a Romaniei in penultima zi lucratoare a lunii anterioare celei in care se efectueaza plata sau in lei, la cursul de schimb al zilei comunicat de Banca Nationala a Romaniei, valabil pentru ultima zi din luna anterioara achitarii tarifului;

Responsabilitati:
- pentru utilizatorii romani, responsabilitatea este a detinatorului mentionat in certificatul de inmatriculare;
- pentru utilizatorii straini, responsabilitatea este a conducatorului auto

Documente necesare:
- utilizatori romani, persoane fizice:
o certificat de inmatriculare sau carte de identitate a vehiculului in original sau
copie, dupa caz;
o documente vamale pentru vehiculele inmatriculate temporar;
o buletin sau carte de identitate a platitorului pentru intocmirea facturii, dupa caz;
- utilizatori romani, persoane juridice:
o certificat de inmatriculare sau carte de identitate a vehiculului in original sau
copie, dupa caz
o documente vamale pentru vehiculele inmatriculate temporar;
o buletin sau carte de identitate a platitorului pentru intocmirea facturii.
- utilizatori straini:
o certificat de inmatriculare sau carte de identitate a vehiculului in original sau
copie, dupa caz;
- utilizatori straini, persoane juridice:
o certificat de inmatriculare sau carte de identitate a vehiculului in original sau
copie, dupa caz;
o documente de identitate pentru intocmirea facturii.

RESPONSABILITATEA FUNCTIONARII PUNCTELOR DE DISTRIBUTIE
APARTINE INTEGRAL DISTRIBUITORULUI CU CARE CNADNR ARE INCHEIATE
CONVENTII DE DISTRIBUTIE

vineri, 15 august 2008

COD GALBEN ATENTIONARE METEOROLOGICA

In dupa-amiaza zilei de sambata, 16 august, vremea va fi caniculara in majoritatea localitatilor din sudul si estul teritoriului, astfel incat indicele de confort termic temperatura-umezeala (ITU) va depasi pragul critic de 80.

In judetele Dolj, Olt, Teleorman, Giurgiu, Calarasi, Ialomita, Constanta, Tulcea, Braila, Galati, Buzau, Vrancea, Vaslui, Ilfov si Municipiul Bucuresti, valorile termice maxime vor continua sa fie frecvent de 37..38 de grade.

OBSERVATIE: In cursul zilei de sambata, in Banat, Crisana, Maramures si Transilvania, instabilitatea atmosferica va fi accentuata: vor fi averse, frecvente descarcari electrice, intensificari ale vantului ce vor avea si aspect de vijelie si, posibil, caderi de grindina.



Legenda
COD GALBEN

Fenomenele meteorologice prognozate (averse, descarcari electrice, intensificari de vant, temperaturi ridicate) sunt obisnuite pentru zona respectiva dar care temporar pot deveni periculoase pentru anumite activitati. Exista risc de cresteri de debite si niveluri.

Emitent: CNPM

miercuri, 23 iulie 2008

Fara amenzi la roviniete

Datorita introducerii noilor modele de roviniete, precum si faptului ca rovinietele-ecuson si rovinietele matca-cupon nu pot fi eliberate simultan de punctele de lucru ale aceluiasi distribuitor datorita aplicatiilor informatice diferite utilizate la eliberarea acestora, Ministerul Transporturilor a luat decizia sa suspende aplicarea amenzilor contraventionale utilizatorilor depistati fara rovinieta valabila in perioada 21.07.2008 – 31.07.2008.

Producatorul de roviniete a inceput livrarea acestora catre CNADNR, toate modelele de roviniete cu valabilitate mai mica de 12 luni (1 zi, 7 zile, 30 zile) urmand a fi repartizate in punctele de distributie, iar pentru utilizatorii care doresc achitarea tarifului de utilizare pentru o perioada de 12 luni, rovinietele-ecuson vor fi disponibile in continuare la oficiile Posta Romana pana la data la care vor fi repartizate si rovinietele matca-cupon cu valabilitate de 12 luni.

sâmbătă, 28 iunie 2008

Actualele permise de conducere si certificatele de inmatriculare vor fi schimbate

Actualele permise de conducere si certificatele de inmatriculare vor fi inlocuite treptat cu alte modele, care vor dispune de elemente suplimentare de securizare. Potrivit reprezentantilor Directiei Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), permisele si taloanele vor avea dimensiuni asemanatoare cu cele actuale, deosebirea principala constand in introducerea elementelor de securizare realizate prin inscriptionare laser. Astfel, noul permis va avea elemente variabile optic si o holograma, iar fundalul va fi securizat în zona fotografiei. Pentru scriere, vor fi folosite cerneluri vizibile si invizibile, filigran digital aplicat pe fundal si pigmenti infrarosu si fluorescenti.
Si modalitatea de eliberare a noilor documente se va modifica: dupa depunerea actelor si realizarea fotografiilor (in cazul permiselor), solicitantul va primi documentul la domiciliu. DRPCIV a demarat deja procedurile pentru incheierea unui contract cu o firma de curierat care sa livreze la domiciliul solicitantilor permisele de conducere si certificatele de inmatriculare. Sunt puse la bataie 1,5 milioane de livrari pe an in provincie, plus 500.000 pentru Bucuresti si judetul Ilfov.

luni, 9 iunie 2008

Sistem de vanzare si control electronic al rovinietelor din vara

Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) va angaja pina in vara acestui an o firma care sa puna la punct un sistem de vinzare si control electronic al rovinietelor, a declarat vineri secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Septimiu Buzasu. Noul sistem, a carui forma exacta va fi stabilita de viitorul concesionar, presupune disparitia rovinietelor in forma materializata, inregistrarea intr-o baza de date a numarului de inmatriculare al autovehiculelor pentru care acestea au fost cumparate, apoi verificarea in trafic a vehiculelor prin interogarea bazei de date.

„Vom definitiva zilele acestea caietul de sarcini pentru angajarea unei firme care sa se ocupe de vinzarea electronica a rovinietelor. Nu va mai trebui sa avem la noi cuponul, iar platitorii vor figura intr-o baza centralizata de date. Verificarea se va face electronic“, spune secretarul de stat. Acesta adauga ca licitatia va avea loc „in citeva saptamini“. Firma respectiva va fi platita pe baza unui comision acordat din veniturile rezultate. Firma care va concesiona administrarea rovinietelor va avea „logistica, hardul si softul necesar“.

Din cauza subfinantarii sectorului de constructie si intretinere a drumurilor nationale, Ministerul Transporturilor isi pune speranta in viitorul concesionar. Se asteapta ca acesta sa colecteze cel putin de doua ori mai multi bani decit in prezent. Datele estimative avansate de Septimiu Buzasu arata ca veniturile anuale obtinute din rovinieta de CNADNR sint de aproximativ 150 de milioane de euro, iar un sofer din doi nu isi cumpara o rovinieta, rata evaziunii in sistem fiind in jurul a 50%. „E un procentaj total nesatisfacator, e clar ca fata de planificarea noastra a veniturilor este mai putin. Este ingrijorator si ca in ultimii doi ani nivelul veniturilor a scazut“, spune acesta. Datele arata ca Romania este, din acest punct de vedere, una dintre tarile europene cu cele mai mici venituri din vinzarea vinietelor. In 2007, Bulgaria, tara cu o populatie la jumatate din cea a Romaniei, a incasat din aceasta taxa 180 de milioane de leva (aproximativ 100 de milioane de euro), in crestere cu 30% fata de anul trecut.

Actualul mod de taxare a infrastructurii nemultumeste principala organizatie patronala a transportatorilor, anume Uniunea Nationala a Transportatorilor Rutieri din Romania (UNTRR). Organizatia protesteaza zilele acestea, cerind desfiintarea rovinietei si introducerea unei taxe doar la circulatia pe autostrazi. UNTRR a trimis Ministerului Transporturilor o lista de revendicari, in care aceasta este chiar prima solicitare. „Dorim plata rovinietei doar pentru autostrazi, nu si pentru drumurile nationale“, spune Ioan Lixandru, presedintele asociatiei. „Ca principiu, proprietarul infrastructurii este statul, si nu CNADNR, care este concesionar, si ca urmare, primul, fiind proprietar, trebuie sa asigure prin alocatii bugetare si resursele necesare intretinerii. Rovinieta a fost buna in 2002, dar nu acum, cind sintem membri UE“, spune un fost director general al CNADNR sub protectia anonimatului. Mai mult, rovinieta este folosita in prezent ca resursa de plata a salariilor de la CNADNR, printr-o interpretare la limita a OG nr. 15/2002, care precizeaza ca „sumele incasate (...) vor fi folosite in exclusivitate pentru finantarea lucrarilor de constructie, intretinere, modernizare a drumurilor nationale“.

Regula UE: taxare la kilometru si doar pe autostrazi

Regulile UE sint cu totul altele decit cele romanesti. Mai devreme de trei ani nu se schimba nimic.

Vinieta noastra se bazeaza nu atit pe recomandarile facute de Comisia Europeana in directivele CE 1999/62 si CE 2006/38, cit pe exceptiile permise de acestea. Recomandarile UE, urmate de majoritatea tarilor membre, sint taxarea infrastructurii in functie de distanta parcursa, perceperea taxelor doar pe zona cea mai dezvoltata a infrastructurii (autostrazi sau drumuri expres) si taxarea in functie de gradul de poluare a vehiculului. Alte recomandari sint ca taxele trebuie sa fie personalizate la portiunea din infrastructura folosita si ca acestea trebuie percepute in principal pentru amortizarea noilor investitii, or, rovinieta ignora toate aceste principii.

Taxarea infrastructurii are loc diferit de la tara la tara, toate modalitatile fiind insa conforme cu directivele europene. Bulgaria, singura tara membra UE cu un sistem similar cu cel romanesc, va renunta la acesta de la 1 ianuarie 2009. Compania de infrastructura rutiera din statul vecin a angajat un consultant care sa-i indice forma optima de taxare, ce va fi introdusa din 2009. Potrivit mass-media din Bulgaria, cel mai probabil, sistemul va fi unul in care taxarea se va face in functie de distanta parcursa. In anumite tari, taxa este perceputa doar la transportul de marfa peste un anumit tonaj si doar la parcurgerea autostrazilor, drumurilor expres, tunelelor, podurilor. Inelele de autostrada ocolitoare ale oraselor sint in general scutite de taxe. Facturarea traficului catre automobilisti se face cu sisteme radio sau prin satelit, care permit urmarirea distantei parcurse de un vehicul pe portiunea tarifata.

Ministerul Transporturilor roman nu vede posibila introducerea unor altfel de sisteme decit rovinieta mai devreme de trei ani, adica din momentul in care vor aparea primele autostrazi realizate in concesiune. Viitorul sistem s-ar putea baza pe o „rovinieta cu doua componente, una in functie de durata, doar pentru drumuri nationale, si alta pentru autostrazi, o taxa doar pentru autostrazi sau o taxa de acces inclusa in pretul carburantului (similara cu taxa pentru Fondul Drumurilor)“, spune secretarul de stat Buzasu.

Sursa: Cotidianul

marți, 27 mai 2008

Controlul vamal va fi reintrodus la granita dintre Austria si Ungaria

Pe perioada Campionatului European de Fotbal controlul vamal va fi reintrodus la granita dintre Austria si Ungaria. Astfel în punctele majore de trecere a frontierei vor fi puse în funcţiune porţile de trecere şi se vor controla atât autovehiculele cât şi persoanale. Reîntorducerea periodică a controlului vamal va fi valabil în perioada 02 iunie – 01 iulie. Scopul acestuia este de a asigura siguranţa desfăşurării Euro 2008, organizată de Austria şi Elveţia, respectiv de a identifica persoanele nedorite la acest eveniment. În ţara Alpiilor sunt aşteptaţi 1,9 milioane de turişti în această perioadă, majoritatea fani al echipelor prezente la turneul final.

Din cauza controlului vamal, timpul de mers până la aeroportul din Viena va fi mai lungă.

miercuri, 21 mai 2008

Gigi Becali ne da "asigurari" de toate cele bune

Campania electorala pentru primariile tarii promovata de Gigi Be(rbe)cali atinge cote inimaginabile. El ne zambeste sagalnic dintr-un banner si ne da "asigurari" ca dolareii sigur - sigur ne vor intra in buzunar. Totul este real si s-a putut viziona din masina aflata in coada de la intrarea in "muncipiul" Pitesti via Ramnicu Valcea.



marți, 13 mai 2008

GENERALI iese pe profit

Grupul italian GENERALI, unul dintre cei mai importanti jucatori pe piata asigurarilor din Europa, a inregistrat in primul trimestru al anului 2008 o crestere a profitului net cu 27,2%, totalizand 910,3 mil. EUR, realizare prin care a depasit prognozele analistilor, anunta REUTERS.

Asiguratorul care detine pozitia a patra in Europa, dupa nivelul capitalizarii, a raportat, printr-un comunicat de presa, ca marja care masoara costurile si daunele de despagubire ca procent din total prime incasate s-a imbunatatit de la 93,9%, in 2007, la 93,1%.

Primele brute subscrise au atins valoarea de 18,4 mld. EUR, in crestere cu 0,8% fata de anul 2007.
"Aceste rezultate reflecta o imbunatatire a veniturilor pe segmentul de asigurari generale, precum si din afacerile noi pe segmentul de life", a precizat Antoine BERNHEIM, Presedinte, GENERALI.
Oficialul citat a mai precizat ca linia de asigurari de viata a companiei a avut de suferit ca rezultat al scaderii performantei pe anumite piete, precum si a veniturilor din operatiuni financiare, care a determinat o diminuare de 29,6%, pana la 578 mil. EUR (888,9 mil. EUR in 2007).

Totodata, daunele platite de catre asiguratorul italian au scazut, la fel ca si modificarile de provizioane din asigurari, cumuland, in primul trimestru, 11,7 mld. EUR, fata de 16,9 mld. EUR in anul precedent.

GENERALI, activand in asigurari de 176 de ani, a reusit sa evite pana acum efectele crizei creditelor sub-prime, strategia sa conservatoare fiind apreciata de catre majoritatea analistilor ca un atu.

vineri, 11 aprilie 2008

Taxa de drum / rovinieta nu va intra în pretul carburantilor

Taxa de drum este utilizata in intregime pentru lucrari de reparatii si de intretinere a drumurilor, iar autoritatile nu pot renunta la aceasta sursa de venit. Anual, incasarile ajung la circa 150 de mili­oane de euro, în conditiile în care doar jumatate dintre soferi isi cumpara rovinieta.

Rovinieta nu poate fi eliminată deoarece această mă­su­ră ar însemna privarea Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România de o sursă importantă de venit, ne-a declarat Ludovic Orban, ministrul Transporturilor. Acesta susţine că ar fi acord cu propunerea transportatorilor rutieri cu privire la eliminarea rovinietei şi încasarea taxei din preţul carburantului, însă doar în condiţii favorabile Companiei de Drumuri. “Cererea transportatorilor rutieri este absurdă. Aş fi de acord cu eliminarea rovinietei numai dacă 60%- 65% din accizele din carburanţi ar constitui sursă de venit la bugetul Companiei de Drumuri. În prezent, eliminarea rovinietei este exclusă deoarece sunt foarte multe proiecte de drumuri şi autostrăzi în derulare sau în pregătire, iar eu nu le pot tăia sursa de venit. Toţi banii colectaţi din rovinietă merg către reparaţii, întreţinere şi realizarea infrastructurii rutiere din ţară”, ne-a explicat Orban.


FINANŢE. Orban a negat ve­he­ment informaţiile apărute în presă zilele trecute, conform cărora Ministerul Finanţelor ar susţine eli­mi­na­rea rovinietei. “Nu este adevărat că Finanţele au susţinut proiectul transportatorilor rutieri cu privire la eliminarea rovinietei. După primele întâlniri avute cu transportatorii rutieri, eu am spus că această cerere este absurdă, iar o astfel de decizie trebuie analizată împreună cu cei de la Finanţe, nu că cei de la Finanţe sunt cei care decid. Transportatorii cer pe de-o parte infrastructură bună, însă pe de altă parte vor să eliminăm sursa principală de venit pentru lucrările de reparaţii a infrastructurii”, ne-a spus Orban. Mai mult, reprezentanţii Ministerului Finanţelor au negat informaţiile apărute în presă conform cărora ar fi pentru eliminarea rovinietei. “Specialiştii de la departamentul de taxare şi buget din cadrul Ministerului de Finanţe care au participat la întâlnirea cu reprezentanţii transpor­tatorilor rutieri, care a avut loc luni, 1 aprilie, la minister au luat notă de propunerea acestora, însă nu au dat nici un răspuns. Această propunere urmează să fie analizată şi numai după această etapă, săptămâna viitoare, Ministerul de Finanţe îşi va exprima poziţia vizavi de proiectul cu privire la elimi­na­rea rovinietei”, ne-a declarat Da­ni­ela Daraban, purtător de cu­vânt al Mi­nisterului Finanţelor.


LICITAŢIE. Compania de drumuri organizează licitaţie pentru achiziţionarea a 31,5 milioane de roviniete pentru perioada 2008-2009, valoarea totală a contractului fiind de peste 47 de milioane de lei, inclusiv TVA. Astfel, vor fi cum­pă­rate 23 de milioane de roviniete cu valabili­ta­te de o zi, şapte zile, o lună şi maxi­mum 8,5 milioane de roviniete cu o perioadă de valabilitate de un an. Contractul are o durată de doi ani, iar finanţarea va fi asigurată din fondurile proprii ale companiei. Fir­me­le interesate să participe la li­ci­taţie trebuie să îndeplinească anu­mite criterii, printre care şi de­pu­ne­rea unei garanţii de participare în valoare de 792.000 de lei. Termenul-limită pentru depunerea cererilor a fost stabilit la 12 mai, iar ofertele trebuie depuse până la 21 mai.



Feroviarii sunt nemulţumiţi

Eliminarea rovinietei sau in­clu­derea valorii ei în preţul mo­to­ri­nei i-ar dezavantaja pe trans­por­tatorii feroviari şi ar mă­ri di­fe­renţa dintre tarifele de utilizare a infrastructurii plătite de operato­rii feroviari şi cei rutieri în defa­voa­rea primilor, susţine Asociaţia Industriei Feroviare. Re­pre­zen­tanţii asociaţiei susţin că operato­rii feroviari subven­ţi­o­nea­ză deja indirect sistemul de transport ru­tier, prin accizele apli­cate moto­rinei consumate în trac­ţi­u­nea lo­co­motivelor Diesel, accize care sunt direcţionate spre în­tre­ţi­ne­rea şi modernizarea in­fra­struc­tu­rii rutiere, şi nu către cea feroviară.



Evidenţă electronică

Pe lista proiectelor prioritare ale CNADNR figurează şi implementarea unui sistem electronic de vânzare şi de control a rovinie­tei, care să elimine orice proble­mă întâmpinată de şoferi în achi­zi­ţionarea acesteia din benzinării. La sfârşitul anului trecut, rovinie­ta nu era de găsit în nici o benzinărie deoarece firma care trebuia să se ocupe de tipărirea acestora nu-şi respectase obligaţiile. CNADNR a fost nevoită să scoată la vânzare ro­vi­niete tipărite anii anteriori sau să plătească mai mult unei alte fir­me. Reprezen­tan­­ţii companiei de drumuri şi-au ex­pri­mat speranţa ca după implementarea sistemului electronic şi concesionarea unor tronsoane de autostrăzi, su­me­le încasate din rovinietă să creas­că cu cel puţin 50%. “Veniturile anuale obţi­nu­te de CNADNR din rovinietă sunt de aproximativ 150 de milioane de euro, iar un şofer din doi nu îşi cumpără o rovinietă, rata evaziunii în sistem fiind în jurul a 50%”, declara Septimiu Buzaşu, secretar de stat în cadrul MT.