luni, 15 iulie 2013

Tarife mai mari pentru rovinieta valabila o zi

Departamentul pentru Proiecte de Infrastructura si Investitii Straine, printr-un proiect de act normativ vine cu propuneri noi privind modificarea Ordonantei de Urgenta a Guvernului 15/2002 de aplicare a tarifului de utilizare si a tarifului de trecere pe reteaua de drumuri nationale.
In ceea ce priveste autoturismele, proiectul vizeaza mentinerea actualelor roviniete (valabile 7 zile, 30 de zile sau 12 luni, la preturi de 3, 7, respectiv 28 de euro) si introducerea a doua noi tarife - 4 euro, pentru o perioada de 10 zile, si 13 euro, pentru 90 de zile.

Cele doua noi tipuri de vinieta vor fi disponibile si pentru vehiculele de transport marfa de sub 3,5 tone, la tarife de 8, respectiv 36 de euro. Proiectul de act normativ actualizeaza, de asemenea, tarifele pentru celelalte categorii de vehicule, in unele cazuri in crestere fata de actualele costuri, in altele in scadere.
Astfel, pentru vehiculele de transport marfa de 3,5 - 7,5 tone sau de transport persoane cu 9-23 locuri pe scaune rovinieta pentru o zi va costa 11 euro, fata de 4 euro in prezent. In schimb, cele cu valabilitate de 7 sau 30 de zile vor costa mai putin, 16 euro sau 32 de euro, fata de 20, respectiv 52 in prezent.
Tarife mai mari pentru rovinieta valabila o zi vor plati si soferii vehiculelor de transport marfa de 7,5 - 12 tone, de peste 12 tone cu pana la trei axe, sau cei ai vehiculelor de transport persoane cu peste 23 de locuri.

Proiectul de ordonanta extinde, de asemenea, modalitatile de achitare a tarifelor de utilizare a drumurilor, prin intermediul unor mijloace de plata care urmeaza sa fie puse la dispozitie de catre distribuitori, si va elimina posibilitatea de exceptare a unor vehicule, utilizate exclusiv in transportul public local de persoane sau in cazul unora dintre institutiile subordonate MAI.
In termen de 90 de zile de la intrarea in vigoare a ordonantei, Departamentul pentru Proiecte de Infrastructura si Investitii Straine va actualiza normele metodologice pentru aplicarea tarifului de utilizare a retelei de drumuri nationale.
Cuantumurile taxelor de utilizare a drumurilor nationale nu au mai fost actualizate din 2009.

luni, 1 iulie 2013

Aglomeratie la granita cu UNGARIA

Ca urmare a faptului că, începând cu data de 01.07.2013, pe teritoriul Ungariei s-a modificat legislaţia privind achitarea taxei de drum pentru autovehiculele a căror greutate totală maximă admisă depăşeşte 3,5 tone, s-a constatat că în punctele de trecere ale frontierei de la graniţa cu Ungaria, pe sensul de intrare în ţara vecină, s-au mărit timpii de aşteptare pentru această categorie de autovehicule.

Poliţiştii de frontieră au contactat autorităţile de frontieră maghiare pentru a lua măsurile necesare care să conducă la reducerea timpilor de aşteptare pentru autocamioane şi asigurarea unui control fluent şi civilizat.

De asemenea, poliţiştii de frontieră asigură în permanenţă sprijin participanţilor la traficul transfrontalier, respectiv s-au intensificat relaţiile cu autorităţile publice locale în vederea menţinerii ordinii şi liniştii publice în zona de competenţă.

Reamintim că, în data de 29.06.2013 am informat opinia publică despre faptul că autorităţile maghiare ne-au comunicat că începând cu data de 01.07.2013, vehiculele a căror greutate totală maximă admisă depăşeşte 3,5 tone, au dreptul să circule pe drumurile din Ungaria numai după achitarea taxei de drum.

Taxa de drum poate fi achitată, pe teritoriul Ungariei, la fiecare staţie PECO, la birourile unde şi anterior se putea achiziţiona taxa de drum, precum şi în punctele de trecere ale frontierei, la intrare în ţara vecină, în terminalul automarfarelor: Artand – Borş, Nagylac – Nadlac, Gyula-Varsand, Csengersima - Petea.

vineri, 21 iunie 2013

Taxe de drum Ungaria - discriminare in U.E.

Noua taxa de drum din Ungaria care va intra in vigoare pe 1 iulie agita spiritele in randul transportatorilor romani care trebuie acum sa se descurce cu acest cost suplimentar pe care nu l-au avut in vedere atunci cand si-au stabilit bugetele sau, in cel mai bun caz, pe care nu l-au estimat corect mai ales ca aceasta taxa de drum este mai mare chiar si decat cea din Germania. Cum traseul prin Ungaria era cel mai la indemana pentru camioanele care merg spre Vest, e de asteptat ca vistieria Ungariei sa se umple cu banii primiti de la romani care fie nu vor putea evita trecerea prin Ungaria, fie nu vor considera rentabile variantele ocolitoare prin Serbia, sugerate de APTE 2002.
Spunem ca romanii vor cotiza puternic, din moment ce transportatorii unguri vor beneficia de subventii si ajutoare de la statul maghiar pentru a suporta mai usor noua taxa de drum. Cel putin asa se arata intr-un acord semnat de guvernul maghiar si asociatiile patronale din Ungaria, care a fost prezentat auditoriului in cadrul conferintei Tranzit de la Bacau.
Daca acest acord va fi pus in aplicare s-ar crea o piata neconcurentiala intr-o tara membra a Uniunii Europene, care nu accepta astfel de strategii. Un lucru ar fi insa de admirat in toata aceasta poveste: puterea patronatelor din transporturi din Ungaria care au obtinut astfel de facilitati pentru membrii lor, si ei foarte afectati de noua taxa.

Sursa: TraficMedia

joi, 30 mai 2013

Taxa pe drumurile din Ungaria va creste enorm din 1 iulie 2013

Ungaria a anuntat ca va trece de la 1 iulie 2013 la un nou sistem de taxare pe distanta parcursa, inlocuind astfel vinieta pe timp. Aceasta modificare aduce o crestere a costurilor pe cursa pentru transportatorii romani de circa 170 de euro, imposibil de suportat in cazul in care firmele nu negociaza inglobarea ei in tariful de transport. O eventuala amanare a noului sistem de taxare pana in toamna (dupa modelul Ecotaxei de Franta, care s-a amanat pentru dupa 1 octombrie) ar mai putea da o gura de oxigen firmelor de transport din Romania pentru gasirea de solutii de renegociere a contractelor de transport international sau de gasire a unor rute alternative care sa evite Ungaria.

Din numarul de kilometri pe care Dumagas ii efectueaza anual, 85% sunt pe trasee internationale si intracomunitare. Dupa Austria si Germania, cuantumul taxei de drum a crescut si in Franta, prin introducerea eco-taxei si pe drumurile nationale, crescand cheltuiala cu taxele de drum incepand din toamna acestui an.
„Cresterea taxelor pentru anumite tari nu a fost foarte mare, insa beneficiarii de transport nu au inteles nici trecerea de la 37 eurocenti/km la 40. Taxa de drum platita in Ungaria este de aproximativ 15 euro/24 h, dar incepand cu aceasta vara se introduce o taxa/km, iar printr-un calcul rapid ajungem la 100 de euro pe tranzit. Tur-retur inseamna 200 de euro, fata de 30 de euro pana acum. Clientii nostri trebuie sa fie constienti ca trebuie sa introduca acest cost in costurile lor, pentru ca de ceva vreme noi, transportatorii, le suportam pe toate“, a tinut sa sublinieze Lucia Apostol, directorul de transport Dumagas. Pentru camioanele de peste 12 t, pe autostrazile Ungariei, pana la instituirea noii taxe, nivelul de taxe porneste de la 0,083 euro/km la doua axe pana la 0,189 euro/km (Euro 5, EEV, Euro 6). Pe drumurile regionale, autoritatile maghiare, au aplicat o taxa de 0,063 euro/km la doua axe pana la 0,143 euro/km (Euro 5, EEV, Euro 6).
„Impactul noilor taxe va fi foarte mare, in special pentru flotele care fac transport international. Sa speram ca taxa de Ungaria se amana. Conform statisticilor, taxele de drum, in medie, la nivelul Europei, sunt de 20 eurocenti/km. Este o valoare foarte mare, dar nu stim daca este reflectata corect in pretul de transport“, a explicat si Cornelia Gheghesan, COO Cartrans Spedition.

Harta completa de camere video pentru control in trafic rovinieta

Harta completa a celor 63 de sisteme video care iti trimit amenda pentru rovinieta in plic:



Daca ati scapat pana acum fara amenda, din acest an nu mai aveti sanse. Autoritatile vor sa monteze in toata tara camere pentru depistarea celor care nu si-au cumparat roviniete. Mai mult, Fiscul vrea sa blocheze conturile celor care au fost sanctionati si refuza sa-si plateasca amenzile.

Drumuri nationale care leaga Bucurestiul de zona Moldovei, centrul tarii si Oltenia, dar si drumuri nationale din Ardeal, sudul tarii, toate vor fi monitorizate de noi camere inteligente. Aceste sisteme fie le vor completa pe cele existente, fie vor aparea si acolo unde nu erau, iar soferii circulau fara sa plateasca rovinieta.

Autostrada Bucuresti-Ploiesti este singura autostrada din tara care nu are camere pentru roviniete. Acesta situatie se va schimba in acest an, cand autoritatile vor impanzi soseaua cu sisteme de supraveghere video. Grija mare daca circulati pe aici, platiti taxa de drum, ca sa nu fiti amendati.

Numerele de inmatriculare sunt inregistrate in sistemul inteligent al CNADNR, iar amenda va este trimisa in plic, acasa. O activitate profitabila pentru Compania Drumuri, care i-a adus anul trecut in conturi aproape 50 de milioane de euro.

"Sumele provenite din amenzile aplicate de personalul CNADNR constituie venit in proportie de 90% in contul CNADNR si 10% la bugetul de stat."

Cum compania drumuri nu poate sa puna popriri pe conturi, romanii platesc doar cei 10%, ca sa nu fie sanctionati de ANAF. In curand insa, ANAF va prelua colectarea amenzilor de la CNADNR, iar statul spera ca va reusi astfel sa-i oblige pe soferi sa plateasca amenda integrala.

Sursa: Pro TV via ZF.ro