marți, 27 decembrie 2016

Scala Assistance oferă un nou serviciu începând de anul viitor

Scala Assistance, compania care a adus în premieră în România conceptul de vânzare online a rovinietelor, va introduce de anul viitor o platformă online de plată a taxei de pod Fetești - Cernavodă.
Acest serviciu suplimentar vine în completarea serviciilor deja oferite: vânzarea și distribuția rovinietelor în mediul online și offline, serviciul de reîncărcare cartele telefonice dar și facilitarea plății biletelor de călătorie prin SMS în câteva dintre orașele importante ale țării: București, Cluj Napoca, Ploiești sau Baia-Mare.
"Ne bucurăm că vom putea oferi clienților, prin intermediul unei platforme dedicate, oportunitatea de a-și plăti securizat și acestă taxă în mediul online. Continuăm, în acest fel, să oferim permanent servicii utile, necesare și de calitate clienților noștri" declară Dan Ciceu — unul dintre fondatorii Scala Assistance.
Cu o interfață prietenoasă și intuitivă, ceea ce îl face extrem de ușor de utilizat chiar și de către persoanele care se consideră mai puțin "tehnice", platforma dezvoltată de noi este adaptată nevoilor utilizatorilor români și străini, permițând acestora să își plătească taxa de pod extrem de ușor.
Compania lansată în 2007 de către Dan Ciceu și Dan Alexandru Cobeanu — doi tineri antreprenori români, a câștigat rapid încrederea clienților din România și nu numai. Scala Assistance beneficiază de o prezență multinațională, investește continuu în dezvoltarea rețelei sale de vânzări retail și corporate și se preocupă de diversificarea gamei de servicii în acord cu nevoile consumatorilor săi.  Actualmente, compania deține peste 10.000 de puncte autorizate de vânzare a rovinietelor și o prezență activă în România, Ungaria, Bulgaria și Republica Moldova.
"Evoluția pieței de comerț online și cei peste 100.000 de utilizatori unici din România și din străinătate prezenți lunar pe website-ul nostru Roviniete.ro ne califică drept cea mai importantă platformă de profil din România.
Activitatea de consultanța acordată clienților de tip corporate, în această categorie de servicii, este esențială într-o era a noilor tehnologii, însă ea se bazează foarte mult pe interacțiunea umană. Dacă serviciile sunt impecabile, munca noastră este recunoscuta și apreciată.", declară Dan Cobeanu, fondator Scala Assistance România.
SCALA ASSISTANCE SRL este singura companie din România ce are ca principal obiect de activitate emiterea și distribuția de roviniete pentru utilizarea rețelei de drumuri naționale și autostrăzi în România. Compania este de asemenea și singura din România cu certificare ISO 9001: 2008 pentru activitatea de emitere și distribuție a rovinietelor.
Sursa: AGERPRES

miercuri, 21 decembrie 2016

BrandVoice Scala Assistance: Un duo clujean ne simplifică drumurile

Scala Assistance este singura companie având capital integral românesc, cu pionierat în distribuția de roviniete online și o cifră de afaceri estimată la 38 de milioane de euro pentru 2016. Scala Assistance este prima companie care a introdus conceptul de vânzare de roviniete online în 2007.

În ce context a apărut ideea de a porni acest business?

 Suntem de asemenea singura companie din România care are ca principal obiect de activitate emiterea și distribuția de roviniete. Ideea de a lansa un astfel de concept a venit de la o necesitate proprie. Pur și simplu pornisem într-o excursie în țară și ne-a fost foarte greu să achiziționăm o rovinietă. Am realizat imediat că este nevoie de cineva care să simplifice acest proces, așa că am făcut toate demersurile legale necesare pentru a putea activa pe acest segment. Pentru a gestiona eficient plata taxelor de drum, am mizat pe inovație, respectiv soluții tehnologice simple și de calitate, prin intermediul cărora am construit platforma roviniete.ro. Ne-a ajutat mult și experiența profesională anterioară – ambii lucrand în asigurări. Brokerajul în asigurari este domeniul din care am învățat, în timp, ce face diferența atunci când oferi servicii – atenția centrată pe nevoile clientului, dublată de o dorință constantă de a înțelege cum se schimbă aceste nevoi și, mai ales, în ce circumstanțe. Ne-am dorit ca prin Roviniete.ro să simplificăm viața șoferilor; dincolo de o platformă online foarte ușor de utilizat, oferim și consultanță, venim cu recomandări specifice, soluții rapide la probleme de achiziție, facem analiza parcurilor auto. Suntem mai mult decât un simplu furnizor de servicii, suntem consultanți.

 Ce a făcut diferența în timp, dincolo de grija deja menționată către nevoile clientelei și pionieratul în domeniu?

 Apropos, nu ne-a plăcut niciodată să ne referim la cei care apelează la serviciile noastre drept simpli clienți. Ne-am gândit mereu ca fiind partenerii noștri și astfel am putut relaționa mai bine în interacțiunile noastre. Revenind la întrebare, credem că un plus credibilitatății noastre în domeniu l-a oferit și faptul că suntem singura companie din țară care deține o certificare valoroasă pe segmentul de distribuire a rovinietelor, respectiv ISO 9001- 2008, acordată de către TÜV Rheinland România. Este o certificare internațională a calității, o serie de standarde de bune practici care confirmă nivelul ridicat al activităților desfășurate; certificarea garantează calitatea serviciilor noastre. Ne-a oferit un mare plus în momentul în care am participat la licitații sau am negociat contracte. Ne-am extins în timp și asta a însemnat construirea de parteneriate, iar aportul acestei certificări a fost extrem de valoros în momentul în care am dorit să punem bazele unor relații de încredere.

 În ce direcții a evoluat compania în timp?

 Activăm în prezent pe două segmente: retail și corporate. În zona de retail, distribuim roviniete prin două modalități – prin parteneri și prin platforma proprie online Roviniete.ro. Lunar, ajung să utilizeze website-ul roviniete.ro peste 100.000 de utilizatori unici atât din Romania, cât și din străinătate. O serie întreagă de parteneriate ne asigură prezența în orice colț al țării. În acest fel, ne-am oferit serviciile către persoane fizice și companii de dimensiuni mici. Pentru clienții de tip corporate, serviciile sunt asigurate prin o altă platformă online dedicată și printr-un call center propriu; clienții noștri pot beneficia și de un manager de cont dedicat, asistență permanentă la plasarea optimă a comenzilor de roviniete online într-un mediu securizat; am gândit astfel un pachet de servicii complet.

 Care sunt oportunitățile pentru succes financiar în viitor?

 Încercăm să venim în sprijinul companiilor cu servicii create special pentru nevoile clienților. Studiem, în prezent, mai multe posibilități prin care să scădem presiunea financiară pe care o resimt aceștia în ceea ce privește impactul rovinietei în bugetul lor. De asemenea, ne axăm foarte mult și investim în dezvoltarea soluției noastre de software atât la nivel UX (user experience) și UI (user interface), dar mai ales la nivel de securitate al operațiunilor.

 Ce servicii concrete preconizați că ați putea oferi în viitor?

 Vom intermedia achiziția taxei de pod (peaj) începând cu primul trimestru din 2017, alături de reintroducerea vinietei de Ungaria, dar și introducerea vinietei de Bulgaria.


Sursa: FORBES.RO

vineri, 15 ianuarie 2016

Taxe de autostrada?

Referitor la posibilitatea introducerii de taxe pentru utilizarea autostrăzilor din România, Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale S.A face următoarele precizări:

1. Având în vedere perioadele de timp alocate etapelor procedurale privind încheierea contractului de concesiune și intrarea acestuia în vigoare, la care se adaugă timpul necesar finalizării lucrărilor de reabilitare al autostrăzilor, apreciem că anul 2017 ca termen estimat de presă pentru aplicarea taxării autostrăzilor incluse în proiectul de concesiune nu reprezintă un termen realist, nefiind fundamentat din punct de vedere procedural și tehnic.

2. Procedura de dialog competitiv pentru atribuirea „Contractului de concesiune de lucrări publice privind proiectarea, construcția, finanțarea, operarea și întreținerea Autostrăzii de Centură Sud a Municipiului București (km 52+770 - km 100+765) și operarea și întreținerea Autostrăzii București-Constanța și Autostrăzii București-Pitești” se află în etapa de dialog cu candidații preselectați.

3. Contractul de concesiune de lucrări publice este contractul prin care viitorul concesionar, în contrapartida lucrărilor executate, primește din partea autorității contractante, în calitate de concedent, dreptul de a exploata un bun pe o perioadă determinată, implicit dreptul de a avea venituri prin impunerea unei taxe de utilizare autostrada.

În privința afirmațiilor referitoare la momentul introducerii taxei, precum și a celor legate de estimări de costuri și alte aspecte care țin de structura financiară, tehnică și juridică a viitorului contract de concesiune, facem precizarea că aceste aspecte sunt în discuție, urmând a fi adoptate soluțiile optime care să corespundă necesităților autorității contractante la finalul etapei de dialog cu candidații preselectați. Printre aspectele vizate în cadrul acestei proceduri se regăsește și evitarea dublei taxări a utilizatorului.

Comunicat: CNADNR SA

sâmbătă, 9 ianuarie 2016

Se schimba cărțile de identitate auto



Noul model de carte de identitate apare într-un ordin comun al miniştrilor Transporturilor, Internelor şi Finanţelor, aflat încă în stadiul de proiect.
Eliberarea cărţilor de identitate a vehiculului conforme cu modelul stabilit prin noul ordin se va face după epuizarea cărţilor de identitate care se află în stoc. Cărţile de identitate a vehiculului eliberate până la data intrării în vigoare a prezentului ordin, precum şi cele eliberate până la epuizarea stocului existent rămân valabile. 

Ordinul va intra în vigoare la 1 iulie 2016.

Cum va arăta noua carte de identitate
1. Dimensiunile cărţii de identitate a vehiculului (CIV) sunt:
- neîmpăturită: A4 (297 x 210 mm);
- împăturită: A5 (210 x 148 mm).
În forma împăturită CIV conţine 4 pagini.
2. Suportul CIV este din hârtie protejată împotriva falsificării.
3. CIV este dotată cu elemente de securitate suplimentare.
4. Pe CIV este menţionată seria acesteia.
5. Prima pagină a CIV conţine înscrisul „Registrul Auto Român” precum şi elementul grafic sigla Registrului Auto Român.
Titlul primei pagini a CIV este „Carte de identitate a vehiculului” urmat de traducerea acestuia în limba engleză, „Vehicle Identity Card”.
Prima pagină a CIVincludepatru părţi numerotate 14 care conţin fiecare următoarele înscrisuri:
- A. Număr de înmatriculare;
- C.2. Proprietar;
- Data naşterii (Nr. de înm. la Reg. Com.);
- Adresă;
- 1. Autoritate de înmatriculare;
- I. Data înmatriculării;
Semnătură şi ştampilă.
6. A doua pagină a CIV conţine următoarele rubrici:
- Date identificare vehicul:
- D.1. Marcă;
- D.2. Tip;
- Variantă;
- Versiune;
- D.3. Denumire comercială;
- E. Număr de identificare;
- 2. An fabricaţie;
- J. Categorie;
- 3. Categorie de folosinţă;
- 4. Clasă (numai pentru M2, M3);
- 5. Caroserie;
- K. Număr omologare de tip;
- 6. Număr naţional de registru;
- Date constructive vehicul:
            - L. Număr axe;
            - F.1. Masă maximă tehnic admisibilă, cu excepţia motocicletelor (kg);
            - 7. Masă maximă tehnic admisibilă a ansamblului de vehicule (kg);
            - N.1. Masă maximă tehnic admisibilă a axei 1 (kg);
- N.2. Masă maximă tehnic admisibilă a axei 2 (kg);
- N.3. Masă maximă tehnic admisibilă a axei 3 (kg);
- N.4. Masă maximă tehnic admisibilă a axei 4 (kg);
- N.5. Masă maximă tehnic admisibilă a axei 5 (kg);
- G. Masă în ordine de mers (kg);
- 8. Masă reală (kg);
- O.1. Masă maximă remorcabilă cu dispozitiv de frânare (kg);
- O.2. Masă maximă remorcabilă fără dispozitiv de frânare (kg);
- 9. Masă maximă tehnic admisibilă în punctul de cuplare (kg);
- 10. Lungime (mm);
- 11. Lăţime (mm);
- 12. Înălţime (mm);
- 13. Distanţă între axe (mm);
7. A treia pagină a CIV conţine următoarele rubrici:
- 14. Cod motor;
- P.1. Capacitate cilindrică (cm3);
- P.2. Putere (kW);
- P.3. Tip combustibil sau sursă de energie;
- P.4. Turaţie nominală (min-1);
- P.5. Serie motor;
- 15. Sistem de propulsie;
- 16. Putere motor electric (kW);
- V.9. Normă de poluare CE;
- 17. Cod naţional de emisii;
- R. Culoare;
- S.1. Număr locuri, inclusiv locul conducătorului auto;
- S.2. Număr locuri în picioare;
- T. Viteză maximă (km/h);
- U.1. Nivel sonor în staţionare (dB(A));
- U.2. Turaţie motor (min-1);
- U.3 Nivel sonor în mers (dB(A));
- Q. Raport putere/masă (kW/kg)  (numai pentru motociclete);
- V.7. CO2;
- 18.  Tracţiune;
- 19.1. Anvelope/jante axe faţă;
- 19.2. Anvelope/jante axe spate;
- 20.1. Suspensie axe faţă;
- 20.2.  Suspensie axe spate;
- W.  Capacitate rezervor (l);
- 21. Reprezentanţă RAR;
- Data eliberării.
8. A patra pagină a CIV conţine rubrica „Menţiuni” precum şi, în partea de jos, un text pretipărit cu traducerea în limba engleză a rubricilor din paginile a doua şi a treia.

marți, 29 decembrie 2015

Aplicatie online pentru aflarea timpilor de asteptare la frontiera

Pentru a veni in sprijinul participantilor la trafic care tranziteaza punctele de frontiera rutiere existente la granita, in perioadele in care se prefigureaza cresteri ale valorilor de trafic, Politia de Frontiera Romana a dezvoltat o aplicatie disponibila la adresa aceasta.

Pe prima pagina a site-ului Politiei de Frontiera poate fi vizualizata media timpilor de asteptare in punctele rutiere de trecere a frontierei deschise traficului international, care este actualizata periodic (la intervale de aproximativ doua ore sau cand situatia o impune).

Aplicatia contine date despre timpii de asteptare pentru doua tipuri de vehicule, autoturisme si camioane, atat pe sensul de intrare, cat si pe cel de iesire din Romania. De asemenea, este precizat, pentru fiecare punct de trecere a frontierei, numarul arterelor de control, pe fiecare sens.

Politia de Frontiera a pus la dispozitia participantilor la traficul transfrontalier numarul de telefon 021.9590 unde pot semnala diferite aspecte despre modul in care a fost efectuat controlul la trecerea frontierei, sesizarile fiind preluate de catre politistii de frontiera care vor actiona in consecinta, legal, de la caz la caz.

luni, 14 decembrie 2015

Rovinieta prin SMS - exagerat de scumpa!

Noul serviciu de achitare electronica prin SMS a rovinietei este valabil doar in reteaua Orange, la numarul de telefon special 7500.  

La achitarea tarifului, solicitantul (client cu abonament Orange sau client Orange PrePay) va transmite, prin SMS, la numarul 7500, numarul de inmatriculare al vehiculului, urmat de categoria rovinietei corespunzatoare tipului vehiculului si va primi un SMS prin care va fi informat ca rovinieta va fi emisa pentru datele furnizate si cu privire la costul taxei si cel total al tranzactiei. Emiterea rovinietei se confirma prin transmiterea, la acelasi numar, a unui alt SMS cu textul “DA”.


Tip rovinietaValabilitateTARIF NORMAL EUROPret Orange EUROCOST SMS(cost aditional)
A7 zile33,39760,40
B7 zile66,6960,70
C1 zi44,50120,50
D1 zi77,70040,70
E1 zi99,69680,70
F1 zi1111,69320,69

Ultimul pas este primirea unui SMS de confirmare a emiterii rovinietei, moment in care clientul va fi tarifat cu suma corespunzatoare tipului de rovinieta ales. Mesajul va contine informatii legate de seria rovinietei, numarul de inmatriculare, categoria rovinietei, anul, luna, ziua si ora expirarii valabilitatii acesteia. Data si ora de inceput a valabilitatii rovinietei sunt data si ora confirmarii tarifarii finale, prin primirea acestui ultim SMS.

Fiecare SMS de confirmare trimis costa 0,05 EURO (fara TVA).

Costurile suplimentare acestui tip de emitere  pot ajunge lejer in 0,8 EURO.

miercuri, 30 septembrie 2015

Emitere roviniete intrerupta pe 1 oct 2015 - 2 ore

Comunicat de presă CNADNR SA 29.09.2015

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România anunţă participanţii la trafic că
începând cu data de 01.10.2015, ora 00:00, pentru o perioada de maxim 2 ore, este posibil ca
emiterea rovinietelor si a peajelor sa fie îngreunată/întreruptă ca urmare a unor lucrări de
mentenanță la sistemul informatic.

Astfel, menționăm că:

- achitarea peajului pentru trecerile efectuate pe la podurile peste Dunăre de la FeteștiCernavodă,
în data de 01.10.2015, se pot realiza până cel târziu la ora 24 a zilei următoare;
- pentru ziua de 01.10.2015, utilizatorii rețelei de drumuri naționale care folosesc
infrastructura rutieră pentru care se aplică tariful de utilizare, pot achita rovinieta până cel
târziu la ora 24 a zilei de 01.10.2015.
CNADNR SA

joi, 27 august 2015

Taxa de pod FETESTI


CNADNR a incasat in anul 2014 mai mult de 85 de milioane de lei (peste 19 milioane de euro) din taxa de pod de la Fetesti, in timp ce, in primele sapte luni ale acestui an, la bugetul statului au ajuns aproape 61 de milioane de lei. Foarte mica parte din aceasta suma merge insa pentru lucrari care vizeaza podul.

"In perioada 1 ianuarie - 31 decembrie 2014, veniturile realizate de CNADNR SA din incasarea tarifelor de trecere pentru utilizarea podurilor peste Dunare la Fetesti - Cernavoda, au fost de 85.272.515 lei (cu TVA) ", a raspuns CNADNR.

Spre comparatie, in anul 2012, statul a incasat 14,5 milioane de euro din taxa de pod de la Fetesti - Cernavoda, in conditiile in care lucrarile de reabilitare a podului au costat circa 340.000 de euro, transmitea compania, in 2013, citata de Business24.

Compania a amintit insa ca, in anul 2014, a fost sistata incasarea tarifului de trecere pe podul de peste Dunare, de la Fetesti - Cernavoda, prin ordinul ministrului delegat pentru Proiecte de Infrastructura, in mai multe intervale din perioada 30 aprilie - 1 septembrie, cu precadere cele aglomerate in care traficul de turisti era foarte ridicat.

Masura a fost luata atunci pentru evitarea aglomeratiei la casele de plata a taxei, in momentele de varf ale sezonului turistic, dupa care au aparut doua noi modalitati de plata - prin sms sau la benzinarii.

De asemenea, CNADNR anunta ca, in primele sapte luni ale anului, veniturile companiei din incasarea tarifelor de trecere pe podul de peste Dunare, de la Fetesti - Cernavoda, au fost de 60.954.524 lei (cu TVA). Circa jumatate din aceasta suma a fost incasata in mai putin de trei luni, respectiv de la sfarsitul lunii aprilie, pana in ultima decada a lunii iulie.

Totodata, privitor la destinatia banilor incasati din taxa de pod si rovinieta, acestia merg catre proiectarea, repararea, administrarea, intretinerea sau modernizarea drumurilor de interes national, dar si pentru rambursare de credite contractate in acest scop.

Astfel in raspunsul CNADNR, este citat Art. 12 din Ordonanta Guvernului nr. 15/2002 privind aplicarea tarifului de utilizare si a tarifului de trecere pe reteaua de drumuri nationale din Romania, cu modificarile si completarile ulterioare.


"Sumele incasate in urma aplicarii de catre CNADNR SA a tarifului de utilizare si a tarifelor de trecere se constituie venit la dispozitia acesteia si vor fi utilizate pentru proiectarea, repararea, administrarea, intretinerea, exploatarea si modernizarea drumurilor de interes national, precum si pentru garantarea si rambursarea creditelor externe si interne contractate in acest scop, inclusiv pentru plati in numele autoritatii publice contractante, ca urmare a obligatiilor asumate in cadrul contractelor de parteneriat public-privat in sectorul drumurilor nationale si autostrazilor".

Implementarea altor optiuni pentru plata taxei de pod de la Fetesti - Cernavoda, din 30 aprilie, nu a eliminat aglomeratia si cozile de la ghisee. Aproximativ 40 la suta din totalul incasarilor pentru lunile mai, iunie si iulie proveneau din taxe platite tot la ghisee.

Sursa: Ziare.com

luni, 17 august 2015

Atentie la rovinieta

„De la aproape 41.400 de procese-verbale de contravenţie în acest interval, la aproape 184.000 de procese-verbale. Este de aproape patru ori şi jumătate creşterea amenzilor. Poate fi pusă şi pe instalarea unor puncte noi de control, dar şi pe ignoranţa unor utilizatori care circulă şi nu-şi dau seama că nu şi-au luat rovinieta şi poate fi pusă şi pe creşterea numărului de înmatriculări”, a explicat Cosmin Popescu, şef de direcţie în CNADNR.

Dacă încasările din rovinietă ajung la CNADNR, banii din amenzi intră direct în bugetul de stat.

Un proiect de act normativ propune creşterea tarifelor de rovinietă pentru anumite categorii de vehicule. În cazul celor de marfă care au peste 3,5 tone, dar nu mai mult de 7,5 tone, rovinieta va fi mai scumpă. Tariful pentru o zi va fi de 11 euro, faţă de 4 euro, cât este în prezent. Rovinieta pentru un an se va scumpi şi ea de la 320 de euro la 550 de euro. În acestă categorie intră aproape 18 mii de vehicule, potrivit Autorităţii Rutiere Române.

Pentru autoturisme, autobuze sau autocare, rovinieta rămâne neschimbată.