vineri, 7 ianuarie 2011

Rovinieta electronică - simplu şi eficient

Încet, încet lucrurile încep să se mişte şi în societatea românească. E drept că nu pe deplin la nivelul economiei, însă la nivelul serviciilor tindem spre normalitatea existentă în ţările dezvoltate ale lumii.
În urmă cu câţiva ani, cu prilejul unei vizite în străinătate, eram uimit să văd cum un om obişnuit, fără studii superioare sau cine ştie ce noțiuni informatice în afara celor elementare, îşi plăteşte cu lejeritate facturile, achită taxele, achiziţionează diverse bunuri sau servicii, direct din faţa calculatorului.  Între timp, evoluţia mediului virtual românesc a făcut să devin şi eu de ceva vreme adeptul efectuării cât mai multor operaţiuni online, atât din raţiuni de cost inferior, cât şi din motive de comoditate. Numesc acest lucru comoditate, dar aş putea să folosesc şi termenul de simţ practic, deoarece nu văd motivul pentru care ar trebui să îndur aglomeraţia din unele magazine, de la unele ghişee ale băncilor sau ale unor administraţii financiare, când multe din aceste operaţiuni pot fi făcute cu succes şi în siguranţă cu ajutorul computerului (sau, de ce nu, telefonului sau tabletei, mai nou) şi al conexiunii la internet.
Dacă achitarea unor facturi şi cumpărarea unor bunuri le realizam de mai multă vreme din mediul online, abia anul trecut am contractat  pentru prima dată o asigurare RCA online şi totul a fost foarte simplu şi eficient.
În acest context, la sfârşitul lui 2010, am luat la cunoştinţă cu plăcere de existenţa site-ului roviniete.ro, care oferă posibilitatea de a achiziţiona online Rovinieta. Cum eu îmi cumpăr, de obicei, rovinieta pentru un an de zile, site-ul a apărut chiar la ţanc, fiindcă pe 11 februarie, deci nu peste multă vreme, îmi expiră actuala rovinietă. Anul acesta am scăpat aşadar, cu ajutorul calculatorului şi al site-ului nou apărut, de încă o corvoadă şi de timp pierdut inutil.
Am observat şi verificat serviciul Calculator roviniete cu opţiune de cumpărare online. Am reuşit astfel să văd cât mă va costa rovinieta pentru întreg anul, am văzut că există posibilitatea de a plăti online prin carte de credit/debit, dar şi prin ordin de plată sau cash direct la bancă.
Livrarea rovinietei se face extrem de simplu, prin e-mail.
De asemenea, pentru cei care îşi fac cont pe site, există posibilitatea de a primi informaţii despre termenul când expiră rovinieta, graţie sistemului gratuit de avertizare a scadenţelor rovinietelor.
Iată aşadar un serviciu util, binevenit pentru toţi cei care doresc să respecte legea în privinţa circulaţiei pe drumurile naţionale, un serviciu care simplifică atât informarea cu privire la costurile implicate, dar şi procurarea efectivă a rovinietei.

Sursa: Mobile Universe

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu